BMWClub: bloc motor 3.0D fisurat la un X5 din 2006 - BMWClub

Jump to content


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

bloc motor 3.0D fisurat la un X5 din 2006 Rate Topic: -----

#21 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 22 September 2012 - 21:21

View PostbogdanVL, on 22 September 2012 - 17:25, said:

Salutare!
De curand am achizitionat un BMW X5 3.0D din 2006 cu 120.000 km reali(cunosc proprietarul), full option, usor lovit.
Am o problema si as dori niste pareri de la cei care se pricep si cei care au avut si ei probleme asemanatoare. Din accident s-au smuls suruburiile de prindere ale suportului de motorcu filet si cu bucatele din bloc.
Eu am gasit urmatoarele variante de reparatie, sa astup gauriile vechi si sa modific putin suportul de prindere al motorului, dupa care suportul il fixez in celelalte gauri, precizez ca motorul mai are si alte gauri pentru fixare fiindca, difera prinderea de la celelalte modele BMW echipate cu acest motor.
1. Cu ce credeti ca ar fi mai indicat sa astup gauriile vechi, sa le sudez electric cu electrod de Nichel sau sa le astup cu poxilina?
2. Cat de durabila ar fi aceste metode?

ce metode de sudura si ce incarcatura credeti ca ar trebui folosita? am cautat pe net cum se sudeaza fonta, unii zic ca se sudeaza greu, altii ca nu se sudeaza deloc(fiindca ulterior crapa), altii spun ca se sudeaza bine cu electrod de Nichel, etc.
0

#22 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1441
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 22 September 2012 - 21:22

poze cu problema
http://imageshack.us...0/68035467.jpg/
http://imageshack.us.../193/tn2wn.jpg/
http://imageshack.us.../dsc0012ng.jpg/
http://imageshack.us...s/825/tn3o.jpg/
http://imageshack.us.../dsc0008yw.jpg/
0

#23 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 22 September 2012 - 21:27

View Postdragosel_bmw, on 22 September 2012 - 21:22, said:


Multumesc!
0

#24 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1441
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 22 September 2012 - 21:28

View PostbogdanVL, on 22 September 2012 - 21:27, said:

Multumesc!

Cu placere! :thumbsup:
0

#25 User is offline   manole2000 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 373
  • Joined: 15-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti, Arges

Posted 22 September 2012 - 21:29

View PostbogdanVL, on 22 September 2012 - 21:08, said:

si eu tot asa ma gandisem, sa prelungesc putin suportul sa ajunga la celelalte gauri, iar unde e spartura aia mica sa icarc cu sudura, fiindca acolo nu e presiune de ulei. Insa poate mai are altcineva vreo alta idee pe care s-o pot lua in calcul!


Filetate gaurile, apoi cu suruburi mai mari prinse cu blocant pentru filet. Eventual din acelasi material, iar apoi poti veni cu sudura doar pe capul exterior al surubului! Mai multa munca, mai elegant si probabil mai durabil! Spor la treaba!

Edit: Am analizat fotografiile, este o bucata din blocul motor rupta (la gaura din stanga), deci procedura cu filetarea cade! Ramane sudura!

This post has been edited by manole2000: 22 September 2012 - 21:35

0

#26 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 22 September 2012 - 21:36

View Postmanole2000, on 22 September 2012 - 21:29, said:

Filetate gaurile, apoi cu suruburi mai mari prinse cu blocant pentru filet. Eventual din acelasi material, iar apoi poti veni cu sudura doar pe capul exterior al surubului! Mai multa munca, mai elegant si probabil mai durabil! Spor la treaba!

parerea mea, nu sustin ca e si cea mai buna, este ca ar fi bine sa nu mai pun suruburi acolo unde pun sudura ca sa elimin riscul de a se fisura din nou, iar daca am gauri cu filet facute de fabricant, care au fost calculate ca in zona respectiva sa fie blocul solid, de ce sa nu le folosesc?

This post has been edited by bogdanVL: 22 September 2012 - 21:37

0

#27 User is offline   KIP 

  • ...................
  • Group: Banned
  • Posts: 24333
  • Joined: 03-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 September 2012 - 21:40

N-ai inteles. manole ti-a dat solutia cea mai buna ptr astuparea gaurilor, nu ptr folosirea acelorasi gauri fisurate ptr prinderea motorului.
0

#28 User is offline   manole2000 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 373
  • Joined: 15-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti, Arges

Posted 22 September 2012 - 21:40

View PostbogdanVL, on 22 September 2012 - 21:36, said:

parerea mea, nu sustin ca e si cea mai buna, este ca ar fi bine sa nu mai pun suruburi acolo unde pun sudura ca sa elimin riscul de a se fisura din nou, iar daca am gauri cu filet facute de fabricant, care au fost calculate ca in zona respectiva sa fie blocul solid, de ce sa nu le folosesc?


Am crezut initial ca gaurile ies in baia de ulei! Procedura era doar ca sa astupi gaurile! Nu pentru a monta suportul de ele!!

Am vazut fotografiile si am vazut care este problema!
0

#29 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5579
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 22 September 2012 - 21:55

blocul motor la tine e din fonta.
Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.
Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

This post has been edited by DOMI: 22 September 2012 - 21:57

0

#30 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 22 September 2012 - 21:58

View Postmanole2000, on 22 September 2012 - 21:40, said:

Am crezut initial ca gaurile ies in baia de ulei! Procedura era doar ca sa astupi gaurile! Nu pentru a monta suportul de ele!!

Am vazut fotografiile si am vazut care este problema!

nuuuuuu, nu-s inginerii de la BMW asa idioti sa faca gauri filetate strapunse in motor, fiindca nu exista nici un avantaj, doar dezavantaje exista(rezistenta scazuta in zona respectiva, surubul trebuie sa fie etans, etc).
0

#31 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 22 September 2012 - 22:05

Du-te la Termorep, aia cu asta se ocupa, iti explica cineva acolo ce se poate face in situatia asta. Nu astepta sfaturi de pe internet ca mai mult te incurca decat te ajuta.

http://termorep.ro

Astia fac toate sudurile posibile si imposibile.

This post has been edited by WLF: 22 September 2012 - 22:06

0

#32 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1809
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 22 September 2012 - 22:13

Vorbisem si eu cu un sudor de problema asta , si tot ca Domi zicea , cu incalzire si decalire,sudura speciala , nu face oricine asa ceva.
Asta imi zisese si ca exista nush ce solutie minune cu care lipesc astia la vapoare si ca aia ar merge si la fonta , din pacate nu stiu cum se numeste...
0

#33 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 22 September 2012 - 22:34

View PostDOMI, on 22 September 2012 - 21:55, said:

blocul motor la tine e din fonta.
Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.
Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

Imi pare rau sa te contrazic, dar tine minte paragraful de mai jos, ce ai spus tu cu duritatea este o aberatie, in rest ai dreptate, stiam restul!

Fierul pur nu reprezintă o importanță practică. În schimb, aliajele fierului cu carbonul numite fontă și oțel sunt materialele metalice cele mai utilizate în tehnică. Fonta este aliajul fierului cu carbonul, care conține între 2,06% și 4,3% carbon, iar oțelul, aliajul fierului cu carbonul care conține sub 2,06% carbon. În afară de fier și carbon, atât fontele cât și oțelurile, mai conțin, în cantități mici, și alte elemente ca siliciu, mangan, sulf, fosfor (numite elemente însoțitoare), care nu au putut fi complet îndepărtate în procesul de elaborare sau care au fost introduse în mod voit, pentru a le conferi anumite proprietăți (elemente de aliere).

Ideea este urmatoarea, daca sudez fonta cu electrod de fonta nu pot sa controlez concentratia de carbon in toate zonele, iar daca apar zone cu concentratie mare de carbon se sparge ca sticla, tocmai de aceea sudez cu nichel care este mai moale, concentratia de carbon fiind mai mica, ca sa nu apara zone bogate in carbon, ci zone mai slabe in carbon, fiindca pe mine nu ma intereseaza duritatea la o zona de 1-2 cm2, poate sa aiba duritate cat o tabla.
daca nu crezi, incearca sa strambi o piesa de fonta cu ciocanul si una de nichel si ai sa vezi ca fonta se sparge, iar nichelul nu, de ce oare? fiindca fonta este mult mai dura decat nichelul!

View PostWLF, on 22 September 2012 - 22:05, said:

Du-te la Termorep, aia cu asta se ocupa, iti explica cineva acolo ce se poate face in situatia asta. Nu astepta sfaturi de pe internet ca mai mult te incurca decat te ajuta.

http://termorep.ro

Astia fac toate sudurile posibile si imposibile.

am fost si am discutat si nu vor sa se bage nici ei nici cei de de la Metal Technics. L-au luat pe NU in brate! NU SE POATE; NU SE SUDEAZA!

View PostDOMI, on 22 September 2012 - 21:55, said:

blocul motor la tine e din fonta.
Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.
Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

http://facultate.reg...ului-37524.html
uitasem sa-ti zic ca nu sunt chiar pe dinafara, am facut Stiinta si Ingineria Materialelor(Metalurgia) la Politehnica in Bucuresti.

This post has been edited by bogdanVL: 22 September 2012 - 22:25

2

#34 User is offline   branevl 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 689
  • Joined: 03-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea/ Bucuresti

Posted 22 September 2012 - 22:46

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.
Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

This post has been edited by branevl: 22 September 2012 - 22:43

0

#35 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 23 September 2012 - 04:31

View Postbranevl, on 22 September 2012 - 22:46, said:

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.
Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

ok, merci de informatie, o sa trag o fuga si acolo sa vedem ce zic!

View Postbranevl, on 22 September 2012 - 22:46, said:

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.
Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

esti sigur ca la Megainvest ai fost, fiindca pe net la domeniul de activitate scrie asa:

"Activitatea comerciala
Megainvest Srl are ca domeniul de activitate Fabricarea incaltamintei.

Cod CAEN 2009 - 1520 - Fabricarea incaltamintei. (Vezi si alte firme)
Cod CAEN 2008 - 1930 - Fabricarea incaltamintei."
aici am vazut domeniul de activitate:
http://www.firmepene...al-6596426.html
sau aici:
http://www.listafirm...ploma_38479.htm

This post has been edited by bogdanVL: 23 September 2012 - 04:35

0

#36 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 23 September 2012 - 04:50

View Postbranevl, on 22 September 2012 - 22:46, said:

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.
Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

pai este o mare diferenta, 100% tu aveai carcasa la cutia de viteze din duraluminiu. Aluminiul se sudeaza foarte usor, pe cand fonta nu,temperatura de topire a aluminiului este de 658 °C iar a fontei de 2 ori mai mare si multe alte diferente, sunt total diferite!
0

#37 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5579
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 September 2012 - 09:36

cauta un tabelas cu scari de duritate si verifica singur.


in momentul in care introduci nichel acolo, o sa ai zona de stress garantat.
In al doilea rnad nu ai cred ca ai idee daca blocul e afectat si in alte parti, nu numai ciupiturile care le vezi. Nu cred ca vezi si fisuri mici etc etc..

Cauta al bloc mai bine, sigur gasesti, bloc-ul de 3.0 D m57 a ramas cam la fel din 2002 incoace..


0

#38 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 23 September 2012 - 16:22

View PostDOMI, on 23 September 2012 - 09:36, said:

cauta un tabelas cu scari de duritate si verifica singur.


in momentul in care introduci nichel acolo, o sa ai zona de stress garantat.
In al doilea rnad nu ai cred ca ai idee daca blocul e afectat si in alte parti, nu numai ciupiturile care le vezi. Nu cred ca vezi si fisuri mici etc etc..

Cauta al bloc mai bine, sigur gasesti, bloc-ul de 3.0 D m57 a ramas cam la fel din 2002 incoace..

Am gasit bloc , dar eu nu vreau sa desfac motorul asta, daca l-ai vedea m-ai intelege, inafara de praf si putin ulei in zona unde s-a spart erste exact ca unul nou 0 km, de fapt toata masina este asa, persoana care a avut-o n-o scotea iarna din garaj. Vreau s-o tin pentru mine, daca nu merge asa pana la urma o sa-i schimb blocul, dar sunt sigur de reusita!

uite un paragraf de pe net ca sa vada toata lumea ca FONTA SE SUDEAZA:

Fonta se poate suda in primul rand cu electrozi din nichel pur. Nichelul este in stare sa
absoarba mai mult carbon decât fier fara sa se schimbe substanta! proprietatile sale. Dilatarea
la temperatura a nichelului si a fontei sunt comparabile. Nichelul are o ductilitate mal mare
decât celelalte materiale pentru sudarea fontei si se poate prelucra bine. Se foloseste pentru
umplerea cavitatilor si reparati in general, când se cere o duritate de cea 150 HB. Nu se
recomanda pentru repararea fontei cu un contjnut mare de sulf si fosfor.
Pregatirea imbinarii pentru sudarea fontei

- Deschiderea sanfrenului trebuie sa fie mai mare decât cel folosit la oteluri.
- Toate muchiile trebuiesc rotunjite.
- In general se prefera canale in forma U.
- Fisurile intai trebuie sa fie deschise complet ca sa fie accesibile.
In cazul repararii fisurilor trebuie ca la fiecare capat al fisurii sa se practice o mica gaura, vezi
figura de mai jos.

Sudarea fontei

Deoarece fontele sunt poroase, piesele din fonta in timpul functionarii absorb ulei si alte lichide,
care pot afecta sudabilitatea si este necesar ca inainte de sudare sa fie indepartate Pentru a le
arde si indeparta este necesara incalzirea materialului de baza. In multe cazuri insa acest lucru
nu se poate realiza din cauza formei si dimensiunilor defavorabile sau din cauza timpului limitat
pentru reparatie.

Una din posibilitati de rezolvare a acestei probleme este utilizarea pentru pregatirea
sanfrenului, a electrozilor de craituire OK 21.03. Sunt excelenti pentru repararea pieselor din
fonta deoarece usuca si ard impuritatile de la suprafata sl prin aceasta se reduce riscul de
fisurare si aparitia porilor Ia sudare. La o polizare obisnuita impuritatile si grafitul din fonta se
intind pe suprafata canalului sl la sudare pot cauza probleme.

La unele reparatii se foloseste cu preferinta tehnica placari cu sudura (tapetare a fetelor
imbinarii). Aceasta inseamna ca pe una sau pe ambele suprafete de sudat se depun inainte de
sudarea propriu zisa straturi tampon.

Tehnica de placare

Sudare multistrat dupa placare

Sudarea fontei la rece

In majoritatea cazurilor, reparatiile pieselor din fonta se realizeaza prin sudare manuala cu arc
electric, cu electrozi invelit. La ora actuala se sudeaza mai mult la rece (fara preincâlzire)
utilizând urmatoarele tehnici de lucru:

- se depun prin sudare cordoane scurte (20-30 mm) in functie de grosime.

Sudarea fontei
Scris de Administrator
Duminică, 14 Martie 2010 09:18 - Ultima actualizare Duminică, 14 Martie 2010 10:24
se folosesc electrozi de diametru mic si curent scazut de sudare.

- temperatura intre straturi trebuie sa fie in orice caz sub 100 C.
- imediat dupa incarcare, se indeparteaza zgura si suprafata cordonului se ciocaneste
cu un ciocan cu vârf rotunjit.
Scopul acestei tehnici este de a impiedica aparitia fazelor fragile, in plus. tensiunile interne,
aparute din cauza racirii metalului depus de la straturile ulterioare vor influenta mai mult
materialul stratului de placare, cu plasticitate ridicata decât zona de legatura, fragila, a
materialului de baza.

Este adevarat ca procedeul este mai greu decat la celelalte aliaje, dar un sudor bun care respecta aceste reguli trebuie sa reuseasca.

FONTA SE SUDEAZA!

This post has been edited by bogdanVL: 23 September 2012 - 16:32

0

#39 User is offline   branevl 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 689
  • Joined: 03-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea/ Bucuresti

Posted 23 September 2012 - 17:20

View PostbogdanVL, on 23 September 2012 - 04:31, said:

ok, merci de informatie, o sa trag o fuga si acolo sa vedem ce zic!


esti sigur ca la Megainvest ai fost, fiindca pe net la domeniul de activitate scrie asa:

"Activitatea comerciala
Megainvest Srl are ca domeniul de activitate Fabricarea incaltamintei.

Cod CAEN 2009 - 1520 - Fabricarea incaltamintei. (Vezi si alte firme)
Cod CAEN 2008 - 1930 - Fabricarea incaltamintei."
aici am vazut domeniul de activitate:
http://www.firmepene...al-6596426.html
sau aici:
http://www.listafirm...ploma_38479.htm






Megainvest se ocupa cu mai multe, o sa vorbesc cu fiul patronului ca imi este prieten si iti zic unde e mai exact.
0

#40 User is offline   bogdanVL 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 69
  • Joined: 30-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Rm.valcea

Posted 23 September 2012 - 17:31

View Postbranevl, on 23 September 2012 - 17:20, said:

Megainvest se ocupa cu mai multe, o sa vorbesc cu fiul patronului ca imi este prieten si iti zic unde e mai exact.

ok, merci. intra pe yahoo messenger ca vorbim mai usor acolo.
ID: aspirina2007
0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro