Jump to content

Problema BMW E46- Accelerare ciudata


Recommended Posts

salutare,

 

 

De ceva vreme incoace am observat o oarecare problema in momentul accelerarii la masina din semnatura.

Exemplu:

 

Plecare de pe loc, treapta 1, schimbare treapta 2, pedala la podea, masina pleaca liniar, turometrul urca constant.

Schimbare treapta 3 ( indiferent de la ce turatie), dupa ce acul turometrului trece de 1800-2000 RPM , pedala la podea din nou, masina pleaca ( ceva mai lejer, mai puturos) insa acul turometrului sare de 3000 RPM, uneori chiar 3500 RPM, dupa care ori se opreste la o anumita turatie , ori scade la o alta turatie inferioara( dupa care urca liniar).

Tin sa precizez ca acest lucru se petrece in orice treapta de viteza de la 3+.

Ca o completare : problema nu apare daca motorul este RECE , sau daca accelerarea se face constant ( nu direct in podea).De asemenea uneori nu apare nici cand este motorul cald.

Am schimbat de curand si injectorul cu fir, al meu era mort ( indica 0 Ohm) dar aveam deja problema descrisa si inainte de schimbare.

Tocmai ce am schimbat uleiul si toate filtrele ( mai putin cel epurator- urmeaza sapt viitoare) de aprox 800 km. ( irelevant oricum)

 

Am facut un mic video cu telefonul mobil, nu se vede stralucit ( tampitul nu reusea sa focalizeze...).

 

Link to comment
Share on other sites

ms fain de reply,

 

Am sa fac azi un test la masina la un coleg, am impresia ca ultima data cand am facut test ( tot la el) mi-a spus ca ceva este in neregula cu valorile de la debitmetru (stationar cu motorul pornit) imi indica valoarea maxima ( sau peste). Electrovalva de la turbo si avansul de la pompa cum se verifica?

Link to comment
Share on other sites

V@sy, Unu.. pe bune , ambreiajul la pornire nu patineaza deloc, si nici in treapta 2. Insa se pare ca aveti dreptate (si pe bune, daca stiam nu intrebam aici..)

" Mecanicul meu" spune acelasi lucru, este de la ambreiaj, si am mai cerut o parere la alt mecanic , care sustine acelasi lucru.

Si in legatura cu debitmetru, electrovalva, si avansul la pompa, toate sunt ok, in parametrii.

Nu am pe tester nici o eroare, si colegul a si verificat ( cu DIS) parametrii in sarcina.

Valorile la debitmetru sunt in regula, presiune la turbo la fel , s.a.m.d.

Deci mai ramane doar AMBREIAJUL!

Intrebarea e .. ce marca? LUK?

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa nu se termine ziua chiar ok, se pare ca nu-mi mai functioneaza nici butonul BC :(. In pozitie normala a manetei de semnalizare, apas butonul si nu se schimba nimic in bord ( de la ceas la consum mediu, viteza medie..etc).

Singura pozitie in care butonul BC functioneaza este cand maneta este in pozitia de " faza lunga " .

Link to comment
Share on other sites

V@sy, Unu.. pe bune , ambreiajul la pornire nu patineaza deloc, si nici in treapta 2. Insa se pare ca aveti dreptate (si pe bune, daca stiam nu intrebam aici..)

" Mecanicul meu" spune acelasi lucru, este de la ambreiaj, si am mai cerut o parere la alt mecanic , care sustine acelasi lucru.

Si in legatura cu debitmetru, electrovalva, si avansul la pompa, toate sunt ok, in parametrii.

Nu am pe tester nici o eroare, si colegul a si verificat ( cu DIS) parametrii in sarcina.

Valorile la debitmetru sunt in regula, presiune la turbo la fel , s.a.m.d.

Deci mai ramane doar AMBREIAJUL!

Intrebarea e .. ce marca? LUK?

 

Explicatia mea referitoare la problema ta:

1 De ce nu ai probleme cand este rece sau in primele trepte:

- la diferite temperaturi materialele (in mare ferodoul de la ambreiaj) au diferite proprietati. Probabil cand e rece are o "priza" mai buna si nu aluneca.

- motorul tau dezvolta la o anumita turatie (sa zicem 2500 rpm) o anumita putere/cuplu (in mod normal maxima, pentru ca 2500rpm este in plaja de putere maxima) indiferent de treapta in care este cutia. Corect? Ambreiajul transmite aceasta putere (constanta in orice treapta) la roti, care opun o rezistenta diferita in functie de viteza masinii (care depinde de treapta in care esti). De aici problema cu patinatul ambreiajului doar in treptele 3+. Treptele inferioare au un pinion mai mare, cresterea turatiei se face mai rapid (in treapta 1 ajungi imediat la 3000rpm, in treapta 5 ajungi mai greu de la 2000 la 3000, nu?), dar si rezistenta intampinata de motor, cea exercitata de roti este mai mica. Ei bine, tot acest efort il preia ambreiajul, iar al tau peste o anumita valoare nu mai sta cuplat si incepe sa patineze.

Simplu, nu? Sper ca e corect ce am scris. Poate postul meu ti-a explicat (eventual si altora) de ce trebuie schimbat ambreiajul. Asta ca sa nu-l schimbi doar ca a zis cineva. Sa stii si de ce.

 

De schimbat... clar LUK. Daca asa a pus neamtul din fabrica dupa multe calcule... nu cred ca are rost sa mai intrebi. Poate sunt si altele mai bune, poate altele mai ieftine, etc, dar originalul e original.

La masina mea (320D 150cp 6 trepte) kitul de ambreiaj (nu are rost sa schimbi doar discul) este 800lei.

Problema este ca trebuie sa schimbi si volanta. LUK= alti 800lei.

Manopera pt tot este 200lei in Pitesti.

Total 1800lei, dar 200-300k km nu mai ai treaba.

 

Drumuri bune si sa o stapanesti sanatos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Ms PEO de explicatie, am inteles.... referitor la ambreiaj am sa-l schimb cat de repede. Dar din cate imi aminteasc volanta a fost schimbata ( inainte sa iau masina). Ceea ce nu inteleg, si mi se pare ciudat e ca s-a schimbat atunci ( acum 2 ani) DOAR volanta si nu si ambreiajul ( daca faci o treaba, fa-o pana la capat cum zici si tu).

oricum lucrurile sunt clare...

Acum ma enerveaza la maxim tampenia aia de buton BC, care dupa cum am zis nu functioneaza , doar daca sunt in " faza lunga". Am inteles ca are ceva lamele, care nu mai fac contact. Idei?

Am gasit ceva aici :

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74/e46-repairing-obc-button-t36778/

 

Sper sa-i dau de cap :)

Edited by sunsshine_21
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa desfaci maneta si sa stergi lamelele de contact. Poate au oxidat.

Faza cu volanta... poate a fost schimbata doar ea pentru ca se fisurase sau se ovalizase si ambreiajul era bun.

De obicei se schimba impreuna din doua motive.

1- pt ca e destul de complicat sa desfaci ambreiajul, ca manopera vorbind, si atunci se prefera o singura manopera de 200-300 de lei pt ambele piese. Complicat ca dureaza mult, e costisitor ,etc, plus ca de obicei se uzeaza egal si pica aproape simultan.

2- daca schimbi doar una dintre ele risti sa nu se potriveasca bine. Sa nu se "pupe". Ba mai mult, piesa veche (volanta sa zicem) iti poate uza neuniform piesa noua.

Link to comment
Share on other sites

E de la ambreiaj, am avut aceleasi simptome... dar eu zic ca nu are rost sa schimbi si volanta, decat daca e neaparat necesar altfel nu are rost sa dai atatia bani si pe volanta. Eu am schimbat doar ambreiajul acum aproape un an si de atunci nu am mai avut nici cea mai mica problema
Link to comment
Share on other sites

salutare,

 

 

Se pare ca un coleg de aici de pe forum e doritor, si vrea sa ma ajute :) cu un ambreiaj nou, la un pret " sub piata" sa zicem asa. Pt masina din semnatura ce cod trebuie sa aiba ambreiajul. Am observat pe unele site-uri ca preturile la ambreiaje sunt foarte diferite, de la cod la cod... preturile incep cam de pe la 550 RON, si se duc mult.. pana peste 1000 RON.

 

Dupa ce am introdus pe realoem.com VIN-ul masinii, cica ar fi asta : 21217523619

 

Pe un site de piese l-am gasit putin sub 600 RON.

Link to comment
Share on other sites

La butonul de BC se rup firele din maneta. Probabil cand dai faza lunga se ating si merge butonul. Daca te pricepi un pic se da jos destul de usor si se lipesc firele sau se schimba. Eu le-am lipit de 2 ori si a 3-a oara am desfacut toata maneta si am schimbat firele.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

salut,

 

 

Nu am mai avut timp sa fac "update", am deja aprox 2 saptamani de cand am schimbat ambreiajul, si da, intr-adevar, am rezolvat problema. Si in legatura cu maneta de BC, am dat-o jos, am desfacut-o si am constatat ca era rupt un fir.

L-am lipit si am incercat sa-l repozitionez cu penseta, daca se va mai rupe voi schimba si eu firele cu totul.

 

Multumesc colegilor pentru ajutor!!

Salutari,

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.