Jump to content

G30 520d Xdrive


mraz

Recommended Posts

tot timpul am spus ca masina asta merita mai multi cp, insa, daca ma gandesc la toate situatiile in care as fi vrut sa fie mai puternica, sunt situatiile prostesti, fara sens, situatiile in care nici nu ar fi trebuit sa fiu sau potentialele depasiri neincercate care ar fi fost la limita oricum.

 

cum pana acum 15 ani, 80% din seria 7 si x5 care circulau pe strazi, aveau pana in 200cp, daca mergeau alea, merg si astea

 

Sunt complet de acord cu opinia asta. Poate si varsta si experienta face sa gandesti asa dupa o vreme. Mie-mi ajunge un motor mic.

Link to comment
Share on other sites

Parca totusi motorul perfect pt seria 5 este cel de 6 cilindri - nu datorita diferentei de putere, ci mai mult datorita rafinamentului - mai silentios, mai putine vibratii, mai temperamental; cum zic americanii "there is no replacement for displacement" Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parca totusi motorul perfect pt seria 5 este cel de 6 cilindri - nu datorita diferentei de putere, ci mai mult datorita rafinamentului - mai silentios, mai putine vibratii, mai temperamental; cum zic americanii "there is no replacement for displacement"

 

Nu neg ca un motor cu 6 cilindri ar fi mai fain, dar noul 5 e atat de bine izolat fonic si rafinat ca nu prea mai auzi motorul odata ce inchizi portiera.

Legat de vibratii, le gasesc aproape inexistente la noul 5 sau nu le simt eu ? La un 2.0tdi le simteam din plin.

Link to comment
Share on other sites

mereu exista ceva mai fain. eu mereu am fost un nemultumit suprem si asta nu e bine.

mai bine decat 6 cilindri suna 8, 10 sau 12.

 

am constatat ca doar in primele 3 luni am fost turbat dupa masina asta, in urmatoarele 3 a fost o chestie mediana, iar dupa juma de an, a devenit ceva de sters la fund.

 

nu ma intereseaza sa o butonez, nu ma intereseaza ce functii are. citesc pe forum ca navigatia stie sa faca una alta, ca masina stie sa faca x sau y. eu nu i-am deschis navigatia de mai mult de 10 ori...nici nu stiam ca are 3D.

 

masina dpmdv trebuie sa fie frumoasa, fiabila, incapatoare, confortabila si musai de ultima generatie astfel incat sa o aiba cati mai putini oameni(intre seria 7 modelul anterior, masina noua si G30, negresit o prefer pe ultima)

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca totusi te preocupa masina/marca asta, esti destul de activ pe forum :)

 

Eu inca sunt in modul turbat, sau sa zicem imi place mult masina. Sper sa ramana asa. In general imi plac road tripurile si ma bucur de condus, prefer sa merg cu masina decat cu avionul.

Astept cu nerabdare sa vina iarna sa ma duc la munte cu ea :)

Link to comment
Share on other sites

:) am muncit mult anterior ca acum sa am timp de forum si de altele. Nu are legatura cu nimic altceva.

 

si mie imi place sa conduc...insa exista o limita a departarii pana la care consider ca e ok sa mergi cu masina. Nu am trecut cu masina mai departe de graz, viena, venetia, bratislava si insula Rab din Croatia(1250km).

 

as vrea sa merg in prima sapt din sept sa vad zona sudica a bavariei si austria din imediata proximitate, insa stau prost cu banii.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Sudul Bavariei e foarte fain...

 

Eu m-am plimbat mai mult, am facut vreo 17 orase si 9 tari in 3 saptamani acum niste ani cu masina, e pretty fun daca nu te omori si conduci maxim ~5 ore dintr-un foc. Ai mult

mai multa flexibilitate ca si cu avionul, si daca mergi cu alt cuplu iesi si mai bine cu banii fata de avion. Ajungi in locuri unde nu ai putea ajunge decat daca ai inchiria o masina.

 

O singura data am comis-o si nu as mai repeta-o, am facut 18 ore pana la atena dintr-un foc (2 soferi) apoi feribotul (cu cabina de dormit, Slava Domnului :))) pana in Creta. A fost una dintre

cele mai faine vacante...dar si obositor drumul.

 

La anul ma bate gandul sa fac un Praga - Paris - Barcelona - Lisabona cu bmw-ul, dar bineinteles, etapizat, maxim ~5-6 ore de condus la cateva zile. Timp si bani sa fie :)

Link to comment
Share on other sites

in decursul unei saptamani in Lisabona, am vazut 1 singura masina de ungaria sau romania; nu cred ca merita sa mergi pana acolo cu masina, sunt in jur de 3.000km + inca pe atat retur; dar in zona alpilor sigur merita - mai degraba un drum croatia-slovenia-italia-coasta de azur-elvetia-bavaria-cehia-austria-ungaria
Link to comment
Share on other sites

e aberant pana la Lisabona cu masina. ar insemna ca intreg concediul sa se stea amortit in masina. plus desfa bagajele si strange bagajele zilnic

 

eu mi-am facut niste reguli: nu merg nicaieri cu masina daca am pana acolo zbor direct, fara escala. ce sens are sa merg pana la praga cu masina cand pot lua bilet din timp cu 100 de euro la tarom si sa ajung in doua ore?!

 

sunt niste exceptii, de genul budapesta sau viena, pt ca toate drumurile cu masina spre europa, trec pe acolo.

 

pt sudul bavariei cu masina, evident ca nu iau in calcul munchen ci zonele montane de la granita cu austria. pt ca oricand pt munchen pot pleca cu avionul vineri dimineata si ma pot intoarce duminica seara. masina o iau doar in locurile in care efectiv nu am cum sa merg decat astfel.

 

@ wolf. e prea mare traseul de care spui. ajungi acasa zombie.

 

m-am intors acum 2 zile din portugalia, am stat 8 zile timp in care am mers 1000km cu mijloacele lor de transport in comun, 130km pe jos(contorozati de samsung health), am vazut lisabona, porto, sintra, cascais si am facut ceva plaja, iar cand am ajuns acasa eram ca de pe urma razboiului. e o cantitate prea mare de drum, localitati, obiective turistice cu cozile aferente, conexiuni de transport incat chiar nu se merita felul asta de a calatori, daramite sa mai stai si la volan.

 

se duce dracului topicul!

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam la ceva nebuneste gen 3 saptamani in total, sa o iau incet incet. Nu stiu insa daca o sa o fac, poate ma opresc doar in franta, cel mult spania, ramane de vazut :)

 

Ungaria, Austria, Bavaria, nordul Italiei am cam tot vazut, sunt din Timisoara, ajung relativ repede. M-ar mai tenta o Danemarca/Suedia/Norvegia totusi pe viitor :)

 

@edit: pai tocmai asta a farmecul cu masina. Ca nu o sa vad numai orasele mari pe care le vede oricine. Vezi tot felul de oaze de care nu prea stie nimeni.

Nu iti imagina ca se merge in continuu, mergi cate 4-5 ore la cateva zile, nu e big deal. Te opresti in tot felul de locuri si orasele de pe drum si asa mai departe.

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

mda. mi-e o ciuda pe voi astia care stati in vest. altfel se pune problema pt voi. te hotarasti joi seara, vineri dimineata esti in masina si ajungi instantaneu pana la mama dracului iar diminica seara esti acasa(asta in situatiile deplasarilor mai scurte care oricum va sunt f accesibile)

 

oricand poti pleca oriune.

 

LATER EDIT:

 

stiu ce zici. masina iti ofera posibilitatea sa ajungi pana in fundul curtii ultimului satean din elvetia. dar repet, pt tine, fiind din timisora, este mai simplu.

 

eu mi-am propus pt sept asa: maraton pana la linz, a doua noapte la salzburg, apoi o iau pe german alpinstrasse si ajung la lacul konigsee cu noaptea la fussen(si castelul ala celebru) apoi Lindau pe malulul lacului Bodensee. la intoarcere trec prin lichstenstein, Innsbruck, cascada krimml in austria, budapesta (ultima noapte) si apoi acasa.

 

vreo 6 nopti de toate

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Lasa ca si noi avem dezavantaje aici. Un primar care ne-a pus semafoare din 10 in 10 metri, de ce crezi ca merg cu start-stopul dezactivat ? :)))

Plus ca voi ajungeti imediat la mare (stiu ca nu merita..dar totusi e si ea acolo) sau un brasov. Dupa ce am luat bmw-ul a vrut sotiimea putin la munte cat mai aproape, am dus-o la Arieseni.

Mi-a venit sa plang cat de infect era drumul, m-am intors inapoi, mi-a fost mila de masina.

 

Frumos traseul tau, Fussen e si el pe lista mea, nu l-am vazut pana acum. Totusi 6 nopti cred ca o sa fie cam obositor...

Link to comment
Share on other sites

Las` ca miercuri plec eu intr-o tura cu juniorul si socrii ceva de genul: Bucuresti - Arad - Viena - Abtenau - grossglockner - Villach si retur. printre care avem programate vizite la castelul Neuschwanstein si Neues Schloss Herrenchiemsee(Chiemsee), pe langa Hallstatt si Salzburg apoi o zi prin Venetia pentru ca autostrada si pentru ca socrii nu le au cu iesirile in afara si nici cu nici o limba straina. O sa fie o aventura de 11 zile(doar)
Link to comment
Share on other sites

Las` ca miercuri plec eu intr-o tura cu juniorul si socrii ceva de genul: Bucuresti - Arad - Viena - Abtenau - grossglockner - Villach si retur. printre care avem programate vizite la castelul Neuschwanstein si Neues Schloss Herrenchiemsee(Chiemsee), pe langa Hallstatt si Salzburg apoi o zi prin Venetia pentru ca autostrada si pentru ca socrii nu le au cu iesirile in afara si nici cu nici o limba straina. O sa fie o aventura de 11 zile(doar)

 

Hehe, cu socrii in aceeasi masina la drum asa lung ? Iti urez mult noroc :D

Eu am fost in grecia cu maicamea si sotiimea in aceeasi masina. Au ajuns sa se certe, la intoarcere au tinut sa mearga in masini separate :D

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

doar acum am citit raportul initial.

2 chestii:

- portbagaj automat - mi-as fi dorit si eu poate ca idee, dar meh...

ca refrofit (700-800 eur) iese din calcul, si altfel te gandesti ca ai alte chestii de confort.

- nu te intereseaza pasagerii inalti in spate. asta e ca aia de la TV ca vreau o camera extra in chirie doar pt ca mai au rude in vizita o data pe an.

tu esti sofer si stapan pe masina, restul sa zica mersi.

- roata de rezerva - serios?? conduci 90% in oras, altfel ai runflat cu care ajungi la urmatorul service. sau iti asumi riscul.

dar sa cari zi de zi o roata de rezerva pt ce??

- si mie mi s-a zis ca decat 180 cai la 2 tone masina mai bine un motor de 3l, sa aiba de unde rupe pamanantul cand trebuie. dar din nou - poate pt un drum lung sa zici ca te-ar ajuta, altfel nu stiu sa fac comparatie.

 

fata de un f10 esti boss, ai screen mirror, scaune ventilate, design masina nou.\

deci se merita compromisul cu "problemele" tale.

Link to comment
Share on other sites

e aberant pana la Lisabona cu masina. ar insemna ca intreg concediul sa se stea amortit in masina. plus desfa bagajele si strange bagajele zilnic

 

eu mi-am facut niste reguli: nu merg nicaieri cu masina daca am pana acolo zbor direct, fara escala. ce sens are sa merg pana la praga cu masina cand pot lua bilet din timp cu 100 de euro la tarom si sa ajung in doua ore?!

 

sunt niste exceptii, de genul budapesta sau viena, pt ca toate drumurile cu masina spre europa, trec pe acolo.

 

pt sudul bavariei cu masina, evident ca nu iau in calcul munchen ci zonele montane de la granita cu austria. pt ca oricand pt munchen pot pleca cu avionul vineri dimineata si ma pot intoarce duminica seara. masina o iau doar in locurile in care efectiv nu am cum sa merg decat astfel.

 

@ wolf. e prea mare traseul de care spui. ajungi acasa zombie.

 

m-am intors acum 2 zile din portugalia, am stat 8 zile timp in care am mers 1000km cu mijloacele lor de transport in comun, 130km pe jos(contorozati de samsung health), am vazut lisabona, porto, sintra, cascais si am facut ceva plaja, iar cand am ajuns acasa eram ca de pe urma razboiului. e o cantitate prea mare de drum, localitati, obiective turistice cu cozile aferente, conexiuni de transport incat chiar nu se merita felul asta de a calatori, daramite sa mai stai si la volan.

 

se duce dracului topicul!

 

Am facut si eu un traseu pana in Danemarca. Am mers din oras in oras. Fara planuri, doar sa vedem Europa. Intradevar cu masina este total diferita experienta.

Stateam pe la un lant de hoteluri care se cheama acum Ibis Economy.

Ne spalam rufele pe unde vedeam spalatorii mai ok sau pe la prieteni plecati si stabiliti prin diverse orase.

Este o experienta foarte faina. La mine a durat 2 luni si cateva mii de eur. Locurile vazute, experientele si povestile merita efortul si cheltuiala.

Nu este asa obositor pentru ca ai mereu ceva de facut. Ceva de vazut. Trece timpul cum nu iti imaginezi

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu neg ca un motor cu 6 cilindri ar fi mai fain, dar noul 5 e atat de bine izolat fonic si rafinat ca nu prea mai auzi motorul odata ce inchizi portiera.

Legat de vibratii, le gasesc aproape inexistente la noul 5 sau nu le simt eu ? La un 2.0tdi le simteam din plin.

 

parca tiguan sau Q3 ai avut cu tdi.

oricum, alea sunt cu penultima generatie de motor 2.0tdi, echivalentul lui N47. suplimentar, masinile astea din clasa mai mica nu sunt antifonate iar motorul nu este atat de bine echilibrat pe sasiu ca intr-una din clasa mai mare.

 

daca conduci generatia mai noua de 2.0tdi din 2014 cu 190cp,montat pe o masina mai mare de genul audi A6, echivalentul lui B47, vei vedea ca este mult peste motorul bmw dpdv al rafinamentului si asta montat pe audi A6 modelul vechi, care s-a produs pana in anul acesta(coleg de generatie cu F10).

 

probabil, noul a6, cu generatia si mai noua a motorului, EA288 evo si 204CP motor lansat anul asta, este 3 clase peste seria 5 dpdv rafinament, insonorizare si putere, mai ales ca vine si cu mildhibrid.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

A6-le da, avea un arbore suplimentar de echilibrare parca la 2.0 tdi dar nu era insonorizat asa de bine ca bmw-ul. Nu stiu ce-i drept cu modelul nou.

 

what ? 3-5 clase peste bmw ? lol La bmw 5 chiar au nimerit una dintre cele mai silentioase masini, ever chiar si cu motorul de 2 litri. Toti au zis asta. 3-5 clase ar fi sa fie noul lor 2.0 absolut

sci fi. Tu chiar crezi ca e diferenta asa mare intre producatorii de top ? Fura in draci unii de la altii si tehnologiile la nivelul asta sunt asemanatoare.

 

Legat de noul A6, au dat-o rau in bara cu interiorul, lcd-uri peste lcd-uri, complet ne-ergonomice in timpul mersului. Ecranul de sus e pozitionat JOS, sub grila de aer, nu sus

in directia parbrizului, la fel un mare fail ca ergonomie. Exact ca la passat sau la masinile din anii 2000.

 

Dar vad ca tie iti place mult audi-ul, ai luat bmw-ul la un pret bun cu discount maricel, de ce nu o vinzi si treci pe noul A6 ?

Edited by mraz
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

hiperbolizez si eu precum in versuri pt a scoate in evidenta anumite calitati deosebite.

 

da, sunt de accord ca seria 5 este f bine antifonat, insa cred ca la altii e mai bine pt simplul motiv ca motorul este mai rafinat. repet, nu ma plang, ci sunt extrem de multumit.

nici eu nu sunt de accord cu acele displayuri numeroase si totul pe touch screen...da impresia de chinezarie si lipsa de comoditate in accesarea functiilor cand conduci.

 

totusi pt displayul central, ala de baza(nu clima), pozitia in care este la noile modele de Porsche si Audi este mai buna dpmdv, accesul fiind mai usor. eu nu ii folosesc functia de touch la al meu pt ca nu ajung la el fiind la prea mare distanta oricat as intinde bratul.

 

am 1.85, scaunul la maxim de jos si nu dat prea in spate si nici spatarul prea rabatat, insa pt a apasa pe display trebuie sa ma ridic cu spatele de pe spatar, si da, prefer inzecit pozitionarea audi.

 

in fond, acel display il poti pune fie sub grilele de aer fi peste, nu ai 10 variante si niciuna din cele doua nu poate fi considerate demodata. sunt masini de 200-300k care il au pozitionat sub gurile de aer.

 

orice masina trebuie tinuta mai multi ani, pt ca in primii se devalorizeaza f mult.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Eu am 1.93 si adresele le bag cu touch fara prea mari probleme, dar eu tin putin scaunul mai apropiat fata de tine de volan, asa m-am invatat.

 

E mult mai bine cum e la bmw si cum era la a6-le si a8-l vechi, nu iti iei ochii de pe drum cand te uiti la navigatie. E foarte ciudat sa te uiti in jos apoi in sus.

 

Un iubitor de audi o sa zica, ca nu conteaza, ca au virtual cockpitul, dar ala e sub hud-ul la bmw ca si ergonomie. Cel mai important din punctul meu de vedere e sa fii cu ochii pe drum,

sa poti sa dai aerul mai incet sau mai tare fara sa cauti butonul pe ecran si asa mai departe.

 

legat de motoare, o sa asteptam testele directe facute de germani, eu nu cred ca ca 2.0-ul lor e mult mai bun ca asta de la bmw. E tot pe acolo probabil, cu un mic plus de putere. Dar bmw am

impresia ca e mai echilibrata si mai usoara. Asa a fost intotdeauna. Pe orice test track, bmw-ul dotat asemanator are dinamica si reprize mai bune ca audi-ul, a se vedea testele facute de autozeitung

pe pista lor (pe fastest laps sunt timpii).

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa spun. dpmdv nu sr trebui sa fie luate in calcul chestiile subiective si anume ce si pe cine iubeste.

 

da, a lasa privirea in jos este mai rau decat a privi spre parbriz.

 

si da, stiu fastestlaps.com

rezultatele de acolo sunt documentate si reale.

 

si daca te uiti pe rezultatele testelor de accelerare(ca despre asta vorbeam, nu despre handling unde bmw este superior), vei vedea argumentat cu teste masurate ca 20d 190cp este cel mai lent motor in raport cu echivalentul de la mercedes si audi. audi pierde la start fiind FWD, insa recupereaza apoi. anyway, cateva zecimi, nu conteaza, insa, indiferent ca iti convine ori ba, motorul asta e cel mai slab.

 

upgrade-ul la 204cp al lui audi, probabil va fi si mai clar.

 

si merg mai departe spunand ca bmw are intreaga gama de motoare otto sau diesel depasita dpdv tehnic. ceilalti au trecut la mild hibrid, la 48V, bmw ramanand cu cativa ani in urma.

 

iar update-ul pe care ei il vor aduce la 18d si 20d este sa mai adauge o turbina. solutii antice. a se vedea mai jos:

 

https://www.bmwblog.com/2017/11/20/four-cylinder-bmw-diesels-get-first-big-update/

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.