Jump to content

G30 520d Xdrive


mraz

Recommended Posts

bo$$, nu intru in dialoguri dintr-astea in care simt din prima ca intelocutorul nu este de nivelul dorit.

 

am mentionat mai sus. daca vrei informatii suplimentare, documenteaza-te.

 

plus ca ii poluam topicul omului.

Edited by edit
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La astia de la audi/vw si toata gasca mai gasesti motoare care scot peste valorile specificate oficial.

La astia mai smecheri de la Bmw si toata gasca nu am auzit/vazut asa ceva.

Initial nici eu nu am crezut, chiar s-a mai vorbit despre asta pe forum, dar se pare ca m-am inselat:).

 

Oricum ar fi, nu totul se rezuma la CP, mai degraba cuplu, cum se tine masina pe drum, aspectul masinii sau altele, in functie de preferinte. La drumurile noastre unde sa mergi cu 230km/h?

G30 este un seria 5 foarte reusit.

Link to comment
Share on other sites

Nu toți suntem experți în motoare și chiar era întrebare pe bune, nu la mișto. Eu ce am văzut că motoarele la BMW sunt cam cele mai puternice la aceeși cilindree.

 

nu am raspuns neaparat la misto, insa mentionasem anterior. Cauta pe google EA288 evo.

 

nu stiu de unde ai tu informatia ca la o anuita cilindree data, bmw are cele mai puternice motoare, insa, probabil, asta era valabil acum 10-15-20 ani, unde probabil esti blocat.

 

daca ne referim doar la diesel si doar la ultimile generatii:

 

2 litri o singura turbina

vw/audi-204cp

Mercedes-194cp

bmw-190cp

 

2 litri cu doua turbine

Mercedes-245cp

vw/audi-240cp

bmw-231cp

 

 

3 litri o turbina

vw/audi-286cp

bmw-265cp

Mercedes, de cand au trecut din nou la motoare cu 6 in linie, nu mai au motoare de 3 litri diferentiate cu una sau doua turbine, ci au doua motoare cu 2 turbine si niste diferente de soft, astfel incat varianta de baza are 286 cp si cea de top are 340cp, insa vezi mai jos

 

3 litri, doua turbine

vw/audi-340cp

Mercedes-340cp

bmw-320cp

 

 

varianta performance:

vw/audi 4 litri cu doua turbine si tehnologie 48V(compressor electric suplimentar)

bmw 3 litri cu 17 turbine si 400 cp(in teorie 400, in practica mai putini)

Mercedes nu joaca

 

ultimile motoarele VAG de 2-3-4 litri sunt toate mild hybrid cu tehnologie 48V. exceptie variantele de 240cp si 340 cp(aici ma astept sa scoata o varianta pe 48V si sa se apropie de 400cp)

Mercedes are doar motoarele de 3 litri astfel.

bmw nimic.

 

la motoarele pe benzina, deja Mercedes este la ani in fata audi, iar bmw si mai in spate. din nou 48V pt multe motoare Mercedes si pt doua motoare audi.

 

acum nu stau sa explic ce e si cu acei 48V, tehnologia a fost testata prima data acum vreo 5 ani si a fost pusa in practica de vreo 2 ani si evident este viitorul.

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am zis, degeaba Vw/audi au motoare cu ceva cai in plus dar masinile sunt cu niste kg mai grele. Deci caii aia se pierd. 48V nu il consider neaparat un lucru extrem de bun, inseamna si mai multa

electronica care se poate defecta, cel putin dupa un anumit timp/ani. Parca e o strutocamila, asa intre motoare cu ardere interna si full electric. La alea full electric, macar totul e mai simplu, la astea

mild hybrid totul e mai complex. Viitorul e full electric clar.

Link to comment
Share on other sites

dar nu e un hybrid deloc.

 

mai jos este exprimat pe scurt, in engleza.

marile avantaje sunt functia coasting cu motorul oprit de tot si nu la ralanti cum este la bmw in modul eco pro.

 

eu, in eco pro, pe un plin in care merg 800km, 200 sunt in coasting. in situatia de coasting, in cazul Audi si Mercedes motorul este oprit de tot, la BMW cutia decupleaza motorul, acesta mergand pe "liber"

 

alt avantaj este ca sunt furnizati cativa CP si cativa NM la turatii joase(probabil 10Cp si 20NM) astfel, eliminandu-se partial lag-ul turbo si acceleratia functionand instant. din linkul pe care l-am pus mai sus, am aratat ca BMW vor sa recupereze acest handicap, facandd un upgrade la 18d si 20d, punand o turbine mai mica, aceasta functionand la turatii joase existand si una mai mare, de baza, puterea ramand 190cp. asta e o solutie arhaica si in egala masura complica motorul. reatasez linkul:

https://www.bmwblog.com/2017/11/20/four-cylinder-bmw-diesels-get-first-big-update/

 

 

The auto maker will combine the combustion engine with a 48V belt-integrated starter generator and a 48V battery. The 48V mild hybrid makes it possible to coast with the combustion engine completely switched off, saving up to 0.3 liters of fuel over 100 kilometers.

 

The 48V system will be used in vehicles in addition to the existing 12V system. In the case of very small wire cross-sections and a lightweight wiring harness, the 48V system enables a considerably higher energy saving via brake recuperation. This high level of voltage enables actuation of the belt-integrated starter generator.

 

The starter-generator performs the role of alternator and starter. At the same time, it functions as a small, lightweight electric motor that immediately increases drive torque upon start-up by means of an electric boost. The power of the generator is transferred via a belt

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Nu știu cum e cu hibridele dar când mĂŁ uitam de mașini la Audi A6 (mai mult la allroad mĂŁ uitam - ce la bmw nu e) gĂŁseam motoare de 3l 204 cp, nimic pe 2l. De aia mĂŁ ĂŽntrebam. Oricum mai are cineva ĂŽncredere in VAG dupĂŁ dieselgate. La mercedes știam de motoare de 2.2 care zic ei cĂŁ-s de 2. Dar nu m-a prea atras Mercedes niciodatĂŁ. Oricum eu zic cĂŁ 190 e ok la 2l.
Link to comment
Share on other sites

Nu știu cum e cu hibridele dar când mĂŁ uitam de mașini la Audi A6 (mai mult la allroad mĂŁ uitam - ce la bmw nu e) gĂŁseam motoare de 3l 204 cp, nimic pe 2l. De aia mĂŁ ĂŽntrebam. Oricum mai are cineva ĂŽncredere in VAG dupĂŁ dieselgate. La mercedes știam de motoare de 2.2 care zic ei cĂŁ-s de 2. Dar nu m-a prea atras Mercedes niciodatĂŁ. Oricum eu zic cĂŁ 190 e ok la 2l.

 

Seria 7 iPerformance e interesanta: Twin Turbo pe benzinĂŁ cu 4 cilindri Âşi capacitate de 2,0 litri/ putere de 190 kW (258 CP), cuplu de 400 Nm Âşi ajunge de la 0 la 100 km/h ĂŽn 5,4 sau 5,5 secunde (cu xDrive: 5,3 secunde). + Motorul electric integrat ĂŽn sistemul de transmisie ... putere de 83 kW (113 CP).

Link to comment
Share on other sites

nu am raspuns neaparat la misto, insa mentionasem anterior. Cauta pe google EA288 evo.

 

nu stiu de unde ai tu informatia ca la o anuita cilindree data, bmw are cele mai puternice motoare, insa, probabil, asta era valabil acum 10-15-20 ani, unde probabil esti blocat.

 

daca ne referim doar la diesel si doar la ultimile generatii:

 

2 litri o singura turbina

vw/audi-204cp

Mercedes-194cp

bmw-190cp

 

2 litri cu doua turbine

Mercedes-245cp

vw/audi-240cp

bmw-231cp

 

 

3 litri o turbina

vw/audi-286cp

bmw-265cp

Mercedes, de cand au trecut din nou la motoare cu 6 in linie, nu mai au motoare de 3 litri diferentiate cu una sau doua turbine, ci au doua motoare cu 2 turbine si niste diferente de soft, astfel incat varianta de baza are 286 cp si cea de top are 340cp, insa vezi mai jos

 

3 litri, doua turbine

vw/audi-340cp

Mercedes-340cp

bmw-320cp

 

 

varianta performance:

vw/audi 4 litri cu doua turbine si tehnologie 48V(compressor electric suplimentar)

bmw 3 litri cu 17 turbine si 400 cp(in teorie 400, in practica mai putini)

Mercedes nu joaca

 

ultimile motoarele VAG de 2-3-4 litri sunt toate mild hybrid cu tehnologie 48V. exceptie variantele de 240cp si 340 cp(aici ma astept sa scoata o varianta pe 48V si sa se apropie de 400cp)

Mercedes are doar motoarele de 3 litri astfel.

bmw nimic.

 

la motoarele pe benzina, deja Mercedes este la ani in fata audi, iar bmw si mai in spate. din nou 48V pt multe motoare Mercedes si pt doua motoare audi.

 

acum nu stau sa explic ce e si cu acei 48V, tehnologia a fost testata prima data acum vreo 5 ani si a fost pusa in practica de vreo 2 ani si evident este viitorul.

Intotdeauna a fost decalajul asta, si probabil ca va fi, depinde la ce moment te raportezi.B47 e de 3 4 ani pe poata ce motor Audi are 204 cai? https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#Engines_4 tine mult de când a fost lansat un anumit motor in general dupa 2-3 ani vine si raspunsul concurentei

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

 

 

mercedes a avut 2.2 litri

acum se numeste 220cdi insa motorul este de 2 litri

 

Mercedes inca mai echipeaza modele cu motoare diesel cu cilindree de 2143 cm si in 2018

Mercedes a inceput sa faca de cativa ani(2-3 parca) si motoare diesel cu cilindree 1950 cm

Si ce e interesant ca fac cam acelasi lucru ca bmw, le denumesc in functie de puterea pe care o scot de pe ele

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

48 V mild care va echipa generatia de Golf este un motor cu combustie interna combinat cu un starter (motor electric) de 48 V care incearca sa preia cat mai mult sarcina motorului diesel.

 

The starter-generator performs multiple functions—the generator performs the role of alternator and starter, and also functions as a small, lightweight electric motor that immediately increases drive torque upon start-up by means of an electric boost. The power of the generator is transferred via a belt.

 

The generator starts the combustion engine—which is switched off as much as possible while the vehicle is moving—in a barely perceptible way. The 48V Li-ion battery is supplied with energy during a number of operations, including recuperation—i.e. when the vehicle slows down. The starter generator receives the necessary voltage via the battery and the 12-V power supply receives the required voltage via the DC/DC converter.

 

Deci, se doreste sa fie oprit cat mai mult motorul diesel de unde si cantitatea de CO2 redusa.

 

Nu ma da pe spate asa ceva, mai ales dupa diesel gate. Daca era asa buna aceasta tehnologie, trebuiau sa investeasca in ea de mult nu sa dezvolte software ca sa faca cheat.

Ma rog, asta este alta discutie.

--

BMW cu 2.0 D, cu toate problemele acestui motor cu distributia, a fost si este peste concurenta.

Cand pe E90 avea 164 CP, 177 CP, VAG se chinuia cu PD si trecea cu chiu cu vai la common rail prin 2009.

Sa nu vorbim de 6 in linie, motor pe care l-a adoptat si MB.

Cu toate cresterile de putere de la VAG pe cilindreele mentionate mai sus, masinile sunt in continuare mai grele decat concurenta si...chestie de gust..plictisitoare.

 

Concurenta puternica pentru BMW va veni de la MB, producator care pare ca recupereaza puternic timpul pierdurt prin noile motoare si cutiile cu 9 trepte.

 

Nu intelege gresit, prefer o concurenta puternica deoarece castigatorii finali suntem noi, nu care masina sau producator e mai tare sau nu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma e foarte important si cred cel mai important cum transmiti puterea aia la roti si cum o asterni pe asflat, pt ca putere sunt ferm convins ca tot mai multe branduri vor scoate din motoare, esentialul insa scapa la multi

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ silent power

 

mai precis, in 2007 s-a trecut pe commonrail si pt motoarele diesel de 2 litri.

cele de 3 litri si 4.2 litri aveau common rail.

 

primele masini cu commonrail pe 2 litri au fost A4 si A5 generatia B8.

mi-am comandat eu in decembrie 2007 A4 B8 cu 2 litri, 143cp si commonrail.

 

 

si nu e adevarat, ordinea puterilor motoarelor a fost astfel:

 

 

bmw-163cp(la momentul respective audi avea doar 140cp PD)

audi 170cp(PD initial si imediat commonrail)

bmw-177cp

audi-177cp

audi184cp

bmw-184cp

audi-190cp

bmw-190cp

audi-204cp

 

 

Intotdeauna a fost decalajul asta, si probabil ca va fi, depinde la ce moment te raportezi.B47 e de 3 4 ani pe poata ce motor Audi are 204 cai? https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#Engines_4 tine mult de când a fost lansat un anumit motor in general dupa 2-3 ani vine si raspunsul concurentei

 

@alex230ro si multi altii de aici.

 

discutia este cu siguranta inutila si probabil ma voi opri pt ca nu suntem la fel de informati si fiind decalajele foarte mari, nu isi are sensul.

 

tu imi arati o sursa ca Wikipedia, la care si eu pot contribui si mai pot edita cand imi aduc aminte.

 

am precizat de doua ori a se cauta pe google EA288 evo pt a se vedea.

B47 face prin septembrie 4 ani de la lansare.

 

 

 

 

Nu ma da pe spate asa ceva, mai ales dupa diesel gate. Daca era asa buna aceasta tehnologie, trebuiau sa investeasca in ea de mult nu sa dezvolte software ca sa faca cheat.

Ma rog, asta este alta discutie.

 

 

da, si eu ma mir. nu pricep de ce apple nu a investit mai de mult in tehnologie si nu a scos direct IPhone X trecand ca prostii si prin etapele anterioare.

 

iar dpdv noxe, probabil, toata lumea a trisat la noxe. doar ca nu au fost prinsi

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

bmw pe n47d20 au scos vreo 7 variante daca nu ma insel, 116, 143, 163, 177, 184, 204, 218 si daca nu ma insel si de 150, de asta nu sunt sigur, clienti cu bani sa fie si restul rezolva ei, probabil ca la fel au facut si cu b47

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

da, asa e, cu mentiunea ca tu ai pus si variantele cu doua turbine(204 si 218cp). se discuta doar de o singura turbine, si pt N47 limita superioara a fost 184cp.

pt B47, din cate stiu eu: 150, 190 cu o singura turbina. cu doua, 225 si 231cp.

 

ai dreptate, discutia a mers prea departe pe topicul omului. bani sa fie, ca sunt clienti pt toti.

 

se pornise de la ideea ca nu detine niciun producator adevarul absolut, asa cum se incapataneaza mai toti sa considere pe forumurile monomarca si daca s-a insistat, am adus argmente contra.

 

dar acelasi lucru este si pe forumul audi si cel Mercedes...apare des un subiectivism exagerat.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Nu are HUD din pacate. Si nici Comfort Access. Dar are cheie cu display. Culoarea cognac e superba. Anti mizerie. Pe bej intotdeauna imi ramane albastru de la orice blugi am avut. Se duce, nu spun nu, dar ti se rupe inima. Iar combinatia cu albastrul asta exterior, e incredibil de frumoasa.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un mic update dupa un drum in Croatia si retur.

 

Cred ca motorul s-a mai asezat, parca imi consuma mai putin, am ajuns acuma la aproape 15.000 km si pot spune ca sunt foarte multumit de consum si performante.

 

La intoarcere din Croatia, pusa pe tempomat, ~140-145 la ora pe autostrazi, media a fost de 6.1 litri/100 km, cu un pasager si bagaje. Extrem de confortabila, dupa

~11 ore nu simti oboseala. Repet, scaunele sunt excelente, nici o durere de spate.

 

Am descoperit ca Spotify merge controlat de pe idrive/HUD odata ce telefonul se conecteaza la masina (are aplicatie separata in connected drive). Ar fi fost fain sa nu aiba totusi

nevoie de telefon deloc pentru spotify, dar e ok si asa.

 

Un lucru care m-a enervat putin, am luat un Sony Xperia XZ2 cu wireless charging si mi se incalzeste cam tare in tray, mai ales daca e wazeul pornit. Cred ca tine si de telefon,

Lumia 950 al sotiei nu se incalzeste asa tare.

 

Am patit si eu odata chestia cu gasit geamul din dreapta deschis dimineata. Ori l-am uitat eu deschis (dar ma indoiesc) ori e bug-ul intalnit de colegi. O sa pomenesc la service

cand trec pe la ei.

 

Anyway, dupa 5 luni de zile pot sa zic ca masina mi-a intrecut asteptarile si e o placere sa o conduci, mai ales la drumuri lungi.

Pana la iarna o las mai moale cu drumurile, astept zapada sa vad cat de bun e xdriveul asta la munte :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pe mine sincer ma sperie rau xDrive. Chiar si azi, eram pe prima banda si jumatate era uda. In usoara accelerare am simtit piticul xDrive cum a facut ceva si sincer nu inteleg ce a mutat si de unde. Probabil planorismul indelungat m-a "dresat" sa simt orice usoara acceleratie laterala sau verticala ca acolo e foarte important (sa interpretez activ datele din fluxul propriocepţiv al corpului), dar rezultatul este ca nu inteleg ce se intampla, masina are o traiectorie normala, dar imi da o senzatie de neincredere si ca urmare sunt fortat sa ridic piciorul de pe pedala de acceleratie. De aia tot spun ca ma incurca piticul si nu am incredere in el.

 

Niciodata pe orice zapada, lapovita sau fleasca nu am simtit atata nesiguranta cu tractiunea spate. Acolo ce fac eu cu pedala, face si masina, fara un pitic intre mine si sosea.

 

Poate dupa o iarna lunga cu zapada si alunecus mult, voi prinde mai multa incredere in el. Iarna trecuta nu m-a ajutat deloc in sensul asta si chiar si acum imi tresare inima cand simt piticul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.