BMWClub: 2014 F15 X5 xDrive40d - BMWClub

Jump to content

Anunt important! Datorită evenimentelor curente cauzate de COVID-19, BMWClub România vă roagă insistent:

• Rămâneți în case!
• Respectați întocmai indicațiile și recomandările autorităților abilitate!
• Nu răspândiți știri false!
• Informați-vă doar din sursele oficiale!
• Mențineți igiena personală conform recomandărilor!
• Nu sunați la 112 decât pentru urgențe reale!
• În cazul în care manifestați simptome (febră, tuse seacă, oboseală, greutate în respirație, etc) sunați imediat medicul de familie înainte de a vă deplasa la camera de gardă a unui spital (UPU). Este important să protejăm personalul medical din spitale!

Trecem printr-o perioadă extrem de dificilă la nivel global și doar împreună vom reuși să trecem peste situația actuală.

Covid-19 TELVERDE – 0800.800.358

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2014 F15 X5 xDrive40d The Tow Car Rate Topic: -----

#1 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 820
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 27 November 2019 - 17:28

*
POPULAR

Salutare dupa mult timp, BMWClub,

Daca tot am facut un upgrade recent, m-am gandit sa va povestesc si voua. Daca pana nu demult nu imi imaginam ca as conduce un SUV, dupa ce am avut X3-ul E83 mi-am schimbat radical aceasta parere. Mai ales ca in "familie" a aparut de vreo 4 ani o masina de curse, un SUV mai greu, cu o cutie automata si un motor mai serios a devenit chiar o necesitate.
Asadar, permiteti-mi sa va prezint noul meu prieten de zi cu zi, monstruletul X5 40d.

Sunt extrem de multumit de el, in special de cuplul motorului, de cutia de viteze 8HP care nu cred ca mai are nevoie de laude, de suspesia M pe aer care pastreaza masina orizontal indiferent de incarcare sau de cat remorchez si, nu in ultimul rand, de felul in care arata. Mie imi plac masinile "boxy", iar F15-le este asa ceva. Daca era Space Gray ar fi fost ideala, dar nici neagra nu e rea.

Acestea fiind zise, sa va arat si cateva poze:

Posted Image

Posted Image

Iar aici, in habitatul sau natural :)


Posted Image
22

#2 User is online   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 171
  • Joined: 11-March 12

Posted 27 November 2019 - 19:34

Foarte faina! Dupa parerea mea e cel mai reusit model de X5 de pana acum, aspectul "boxy" il face foarte atractiv.

Da-ne mai multe detalii, km, dotari, planuri de viitor etc :D.

Sa te poarte sanatos! :frantics:
0

#3 User is offline   mdln 

  • Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1591
  • Joined: 16-March 09
  • Gender:Male
  • Location:NV
  • Interests:.......

Posted 28 November 2019 - 09:38

Foarte frumos "monstruletul".. Il pui la treaba se pare, nu doar asa plimbari :download: ..
Sa il stapanesti sanatos!!!
0

#4 User is offline   ckh 

  • 13
  • Group: Moderators
  • Posts: 2135
  • Joined: 24-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2019 - 09:48

superb X-ul dar eu vreau sa aud cate ceva si despre S2000 :))))

sa le alergi cu placere!

#5 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 820
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 28 November 2019 - 10:46

View PostVladE46, on 27 November 2019 - 19:34, said:

Foarte faina! Dupa parerea mea e cel mai reusit model de X5 de pana acum, aspectul "boxy" il face foarte atractiv.

Da-ne mai multe detalii, km, dotari, planuri de viitor etc :D.

Sa te poarte sanatos! :frantics:


Multumesc.

Are 130.000km acum (118k la momentul achizitiei, in februarie). Dotarile principale, pentru mine, ar fi:
  • motorul twin-turbo de 313cp / 630Nm
  • suspensia M adaptiva cu "perne" pe spate
  • pachetul M exterior si interior
  • tapiteria din piele (cred ca Nappa) - Elfenbeinweiss
  • trapa panoramica
  • bordul digital 6WB
  • iDrive 10.25" + navigatie
  • jante 20" cu anvelope 275 (fata) / 315 (spate)
  • carligul retractabil electric

Probabil mai sunt multe altele, dar daca nu mi le amintesc din cap, probabil nu prea conteaza.

Planuri de viitor... sa imi montez cumva scaune incalzite. Ati citit corect, NU are :) Nu mi-a venit sa cred cand nu gaseam butonul.
Si, cred ca o sa vreau pentru iarna viitoare, un set de jante pe 19". O sa ii mai schimb si anvelopele cu ceva mai decent (acum are Gripmax - nici nu stiam ca exista asa ceva si nu inteleg cum ai pune asa ceva pe o masina ca asta. Mai sunt insa bunicele si aman cheltuiala pana cand chiar va fi necesara).

View Postckh, on 28 November 2019 - 09:48, said:

superb X-ul dar eu vreau sa aud cate ceva si despre S2000 :))))

sa le alergi cu placere!


Despre Honda pot sa povestesc la nesfarsit. Ce pot sa zic, pe scurt: e masina care m-a vindecat de mers tare pe strada, pentru ca pur si simplu nu are rost. Oricat de tare ai impresia ca mergi pe strada, nu se compara cu ceea ce faci pe circuit. E un proiect in care am investit progresiv, timp, bani si pasiune, astfel incat a ajuns o masina chiar foarte competitiva in clasa ei. Am castigat multe competitii de Time Attack (Hungaroring, Slovakia Ring) si diverse competitii pe-aici (MOTUL Motorsport Event, Autoslalom mai demult etc). Acum este Track Taxi la ROTAC - Romanian Time Attack Challenge, unde va pot da cu ea pe scaunul din dreapta in cadrul oricareia din etapele ROTAC pe care le organizam.
8

#6 User is offline   mdln 

  • Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1591
  • Joined: 16-March 09
  • Gender:Male
  • Location:NV
  • Interests:.......

Posted 28 November 2019 - 10:53

Ai luat-o din Italia sau Franta? am vazut multe din tarile astea fara incalzire in scaune, si-a luat un prieten X6 din Italia, tot fara incalzire..
0

#7 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2284
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2019 - 10:54

WTF cum nu are scaune incalzite si cum ai luat-o asa? :blink: Iarna, piele+scaune reci = love :ninja:
Masina e frumoasa, dar pacat de dotarile lipsa.

This post has been edited by LYM: 28 November 2019 - 10:56

0

#8 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 820
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 28 November 2019 - 10:55

Da, fostul proprietar a luat-o din Italia. Dar chiar si asa, chiar nu inteleg de ce optiunea asta nu e una de serie la masina asta.
0

#9 User is offline   mgs 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 826
  • Joined: 12-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Peris - Ilfov

Posted 28 November 2019 - 11:07

View PostLYM, on 28 November 2019 - 10:54, said:

WTF cum nu are scaune incalzite si cum ai luat-o asa? :blink: Iarna, piele+scaune reci = love :ninja:
Masina e frumoasa, dar pacat de dotarile lipsa.


E foarte simplu, nu ai de ce sa iti pui scaune incalzite intr-o tara in care temperaturile nu scad sub un anumit prag. Iar incalzirea in scaune se pune relativ usor si dupa, nu e un capat de lume.
La fel cum majoritatea BMW urilor din UK au butoane de aragaz la AC (fac referire in special la E6x / E9x).
0

#10 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 820
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 28 November 2019 - 11:56

View Postmgs, on 28 November 2019 - 11:07, said:

[...] Iar incalzirea in scaune se pune relativ usor si dupa, nu e un capat de lume.[...]


Studiez cum as putea face asta. Am gasit partnumbers pentru:
  • elemente de incalzire (spatar, sezut, perna genunchi)
  • panou comanda

Ce nu imi e clar, si e oarecum "wishful thinking", este daca nu cumva am deja elementele de incalzire in scaune. Zic asta pentru ca am scaunele reglabile electric cu memorie, ale caror module de comanda (amplasate sub scaune) sunt identice cu cele ale scaunelor cu incalzire. Asta poate insemna doua lucruri:
  • Nu am nevoie sa schimb si aceste module
  • Scaunele cu totul sunt identice.

Nu am reusit inca sa validez ipoteza #2, daca ma poate ajuta cineva as fi tare recunoscator.

Ce voi face, este sa cumpar un modul de comanda (clima + radio), sa fac codarile corespunzatoare si sa vad daca se incalzesc scaunele. Poate am noroc.
Daca nu, investitia se ridica undeva la 3000 RON cu piese noi. Nu e un capat de lume, intr-adevar.
0

#11 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12233
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2019 - 13:27

1. Welcome back !

2. Sa stapanesti sanatos "monstruletul" si sa te duca-aduca fara incidente !

3. ipoteza #2 nu se confirma, scaunele nu sunt identice, doar modulele...

pt retrofitul cu incalzire in scaune, cred ca te hazardezi (la valoarea investititei ma refer) destul de tare alegand solutia "pure-OE" cand exista mai multe alternative aftermarket la fel de eficiente pe piata...

eu am ales varianta aftermarket pentru bancheta din spate si as spune ca se incalzeste chiar mai repede decat scaunele cu incalzire OE din fata.

:popcorn:

#12 User is online   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 171
  • Joined: 11-March 12

Posted 28 November 2019 - 13:29

View Postalexrosiu, on 28 November 2019 - 10:46, said:

Multumesc.

Are 130.000km acum (118k la momentul achizitiei, in februarie). Dotarile principale, pentru mine, ar fi:
  • motorul twin-turbo de 313cp / 630Nm
  • suspensia M adaptiva cu "perne" pe spate
  • pachetul M exterior si interior
  • tapiteria din piele (cred ca Nappa) - Elfenbeinweiss
  • trapa panoramica
  • bordul digital 6WB
  • iDrive 10.25" + navigatie
  • jante 20" cu anvelope 275 (fata) / 315 (spate)
  • carligul retractabil electric

Probabil mai sunt multe altele, dar daca nu mi le amintesc din cap, probabil nu prea conteaza.

Planuri de viitor... sa imi montez cumva scaune incalzite. Ati citit corect, NU are :) Nu mi-a venit sa cred cand nu gaseam butonul.
Si, cred ca o sa vreau pentru iarna viitoare, un set de jante pe 19". O sa ii mai schimb si anvelopele cu ceva mai decent (acum are Gripmax - nici nu stiam ca exista asa ceva si nu inteleg cum ai pune asa ceva pe o masina ca asta. Mai sunt insa bunicele si aman cheltuiala pana cand chiar va fi necesara).



Despre Honda pot sa povestesc la nesfarsit. Ce pot sa zic, pe scurt: e masina care m-a vindecat de mers tare pe strada, pentru ca pur si simplu nu are rost. Oricat de tare ai impresia ca mergi pe strada, nu se compara cu ceea ce faci pe circuit. E un proiect in care am investit progresiv, timp, bani si pasiune, astfel incat a ajuns o masina chiar foarte competitiva in clasa ei. Am castigat multe competitii de Time Attack (Hungaroring, Slovakia Ring) si diverse competitii pe-aici (MOTUL Motorsport Event, Autoslalom mai demult etc). Acum este Track Taxi la ROTAC - Romanian Time Attack Challenge, unde va pot da cu ea pe scaunul din dreapta in cadrul oricareia din etapele ROTAC pe care le organizam.




Bineinteles, tot timpul primele dotari ce ne vin in minte sunt cele relevante pentru noi. Oricum cele enumerate de tine sunt "esentiale" pentru majoritatea.

Ai fi surprins dar am mai auzit de oameni cu GripMax, din ce am vazut pe net sunt mai mult decat decente iar la dimensiunile alea, sigur ceva premium e super scump deci da, oamenii se uita la bani chiar daca isi iau X5 nou.

Cat despre incalzire, si eu am ramas uimit cand am vazut un F16 fara asa ceva si apoi m-am documentat si nu e ceva standard pentru F15/F16, indiferent de piata pentru care a fost facuta masina. Desi n-as baga mana in foc pentru tarile nordice.


Super japoneza. Banuiesc ca are topic detaliat pe forumul de japoneze. Intradevar, nimic din ce poti face pe strada/ai impresia ca faci nu se cumpara cu ceva facut pe circuit intr-o masina si un loc construite special pentru asa ceva.
Daca ajung pe la circuit, I will let you know.
0

#13 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 820
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 28 November 2019 - 14:12

View PostX X L, on 28 November 2019 - 13:27, said:

1. Welcome back !

2. Sa stapanesti sanatos "monstruletul" si sa te duca-aduca fara incidente !

3. ipoteza #2 nu se confirma, scaunele nu sunt identice, doar modulele...

pt retrofitul cu incalzire in scaune, cred ca te hazardezi (la valoarea investititei ma refer) destul de tare alegand solutia "pure-OE" cand exista mai multe alternative aftermarket la fel de eficiente pe piata...

eu am ales varianta aftermarket pentru bancheta din spate si as spune ca se incalzeste chiar mai repede decat scaunele cu incalzire OE din fata.

:popcorn:


Multumesc pentru #1, #2 si mai ales #3 :)


As prefera sa fac un retrofit OE, pentru ca:
  • Exclud ideea de a avea acele butoane aftermarket "implantate" pe undeva (e un "pitic" de-al meu)
  • Desi sunt convins ca as putea face o adaptare ca sa mearga pe panoul de comanda OE (fiind vorba de electronica + programare, si facand deja asta in trecut pentru un prieten pe un Golf IV), cred ca efortul de a face fine tuning pe comenzile trimise catre elementele aftermarket ar fi cam mare, cu riscul de a se supraincalzi.

De acord ca suma ~3000 RON, chiar daca este undeva in limitele acceptabilului, nu este un cost chiar neglijabil. De aceea "vanez" niste elemente de incalzire din alte surse decat reprezentanta / BAVAuto etc, adica ebay, forumuri, marketplace etc. Sunt constient ca va dura destul de mult pana le voi gasi.


In orice caz, in afara de acest neajuns, masina e tot ce imi pot dori. Iar cum niciodata nu le poti avea pe toate, daca asta e compromisul pe care trebuie sa il fac, sunt OK cu asta.

Pentru ca intreba cineva mai devreme de planurile de viitor, abordarea mea este ca mai intai sa fiu 100% sigur ca masina e in regula. Pentru asta, imediat cum am cumparat-o, i-am facut revizie completa, schimbat discuri + placute, niste brate inferioare si o revizie la cutia de viteze, astfel incat acum am o baza de care sunt sigur, care imi permite sa "ma joc" pe viitor (asta desi "locul de joaca" principal este masina de curse, respectiv circuitul). Am cautat diferite upgrade-uri posibile si nu pot sa zic ca sunt dat pe spate de pachetul M Performance, parca nu se potriveste la aceasta masina, cel putin dupa gustul meu. Mi-ar placea insa:
  • franele M Performance, eventual cu discurile perforate de X5M
  • pedalele M Performance
  • poate un retrofit de Adaptive Cruise Control
  • niste bare stabilizatoare mai dure, desi nu cred ca exista - cel putin nu din cautarile mele. Eventual un retrofit de bara stabilizatoare activa, am inceput sa studiez si asta. Exclud ideea de arcuri "sport" pentru ca toate coboara masina si, pe de alta parte, fiind arcuri doar pe fata, as presupune ca spatele va ramane la fel de moale ca acum. Adica understeer.
  • un device CarPlay aftermarket (probabil BimmerTech) sau POATE un upgrade la NBT EVO ID5/6, desi din cate am citit este prea complicat si implica niste compromisuri.


View PostVladE46, on 28 November 2019 - 13:29, said:

Bineinteles, tot timpul primele dotari ce ne vin in minte sunt cele relevante pentru noi. Oricum cele enumerate de tine sunt "esentiale" pentru majoritatea.

Am uitat sa mentionez camera de marsarier. Este enorm de importanta, mai ales la cuplarea carligului de remorcare, unde face viata foarte usoara.

View PostVladE46, on 28 November 2019 - 13:29, said:

Ai fi surprins dar am mai auzit de oameni cu GripMax, din ce am vazut pe net sunt mai mult decat decente iar la dimensiunile alea, sigur ceva premium e super scump deci da, oamenii se uita la bani chiar daca isi iau X5 nou.

De acord. Nici eu nu pretind ca nu ma uit la bani, dar totusi nu cred ca as face niciodata compromisuri la capitolele frane si anvelope. Am destule experiente pe circuit cu discuri de frana rupte, placute topite, lichid de frana fiert incat sa stiu ca aici nu trebuie sa te zgarcesti. Mai bine te abtii de la alte mofturi daca bugetul e limitat.

Iar despre tura pe circuit, oricand, cu cea mai mare placere.
0

#14 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3898
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 28 November 2019 - 14:14

S-o stapanesti sanatos :thumbsup: !

Referitor la incalzire scaune, cred ca XXL se referea la plase aftermarket, ramanand cu butoane OE si tot ce tine de ele.. mufe etc. In niciun caz nu poti sa pui vreun buton aftermarket in asa masina.

Ma gandesc ca nici webasto nu are, daca nu are scaune.. ca scapai oarecum de frig si fara incalzire.
0

#15 User is online   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 171
  • Joined: 11-March 12

Posted 28 November 2019 - 14:20

View Postalexrosiu, on 28 November 2019 - 14:12, said:


Am uitat sa mentionez camera de marsarier. Este enorm de importanta, mai ales la cuplarea carligului de remorcare, unde face viata foarte usoara.

De acord. Nici eu nu pretind ca nu ma uit la bani, dar totusi nu cred ca as face niciodata compromisuri la capitolele frane si anvelope. Am destule experiente pe circuit cu discuri de frana rupte, placute topite, lichid de frana fiert incat sa stiu ca aici nu trebuie sa te zgarcesti. Mai bine te abtii de la alte mofturi daca bugetul e limitat.

Iar despre tura pe circuit, oricand, cu cea mai mare placere.



Te cred pe cuvant cu camera de marsarier. Dupa ce am pus-o pe E46, m-am obisnuit asa de tare, incat o cautam constant pe F20 sau orice alta masina pe care o conduceam.
Daca, cuplezi si remorca, clar e super eficienta.

Si sunt total de acord cu tine cand vine vorba de excluderea compromisurilor la capitolul anvelope/frane. Pana la urma, oricate sisteme de siguranta ar avea masina, singurul contact al ei cu realitate raman anvelopele, si alea, pe 4 suprafete cat o palma. Chiar si acum, pe E46 desi daca nu vand masina v-a face maxim 500km toata iarna, am preferat niste Pirelli, decat no name sau sh.

I will let you know din timp daca ajung la circuit.
0

#16 User is offline   harsh 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 360
  • Joined: 23-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Posted 02 December 2019 - 10:29

Daca vrei ID6 ai 2 variante, amandoua fara mari dezavantaje.

1. Retrofit complet cu ATM. E considerabil mai scump
2. Retrofit fara ATM. Pierzi ceva functii Connected Drive (daca ai ceva activat acum) si nu se mai inregistreaza servisarile la dealer. Pastrezi Remote Services si Emergency. Trebuie unitate cu mufa GPS (de pe noul X3/X4).

Eu am facut varianta 2 pe F10 meu si nu regret. Voiam neaparat CarPlay integrat complet. Nimic din Connected nu foloseam nici inainte.
Am facut retrofit remote. Adica am primit unitatea pregatita deja, am montat-o si s-a facut codare remote. Aproape Plug&Play.

Singurul compromis e ca istoricul service trebuie transferat...
0

#17 User is offline   mcliviu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1167
  • Joined: 27-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 January 2020 - 21:12

Pentru incalzire in scaune, verifica pe realoem dupa seria de sasiu daca apare ca optiune de retrofit. Daca apare, atunci ai noroc, daca nu, trebuie sa mergi pe varianta mai dificila, care presupune adaugarea elementelor componente necesare.
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro