Jump to content

Cum se manifesta o pompa de injectie defecta


holby

Recommended Posts

si eu am aceleasi simtome, cum se incalzeste nu mai porneste si variaza relantiul cand am multi consumatori

sa inteleg ca e doar partea electronica- nu stiu ce condesator sau trebuie sa schimb toata pompa

ceva idei? unde se face operatiunea si cat costa daca poate vreun coleg sa ne spuna

in zilele urmatoare as vrea sa rez problema asta, ma doare capul de la ea

Link to comment
Share on other sites

In principiu trebuie data jos admisia.Dupa care trebuie desfacute cele 4 suruburi care tin electronica pompei(modul electronic) si mutat fata -spate depinde daca vrei sa cresti sau sa scazi avansul.Citeste cu atentie topicul si intra pe link-urile care le-am pus.Este descrisa si acolo operatiunea.

 

Bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

si eu am aceleasi simtome, cum se incalzeste nu mai porneste si variaza relantiul cand am multi consumatori

sa inteleg ca e doar partea electronica- nu stiu ce condesator sau trebuie sa schimb toata pompa

ceva idei? unde se face operatiunea si cat costa daca poate vreun coleg sa ne spuna

in zilele urmatoare as vrea sa rez problema asta, ma doare capul de la ea

 

Daca vrei sa nu ai probleme te sfatuiesc sa cumperi o pompa second dar numai daca e verificata ca functioneaza si nu are variatii de relanti pentru ca e o problema foarte comuna la aceste motoare.De asemenea verifica-i pornirea la cald.Daca porneste la 2-3 secunde de cand ii dai cheie eu zic ca e normal si nu trebuie sa-ti faci griji.Daca nu atunci sunt doua posibilitati:

1.Cel mai probabil este dus capul hidraulic(iarasi o problema comuna).

2.Este plina de murdarie(cum a spus colegul addrian)

 

Daca trece testele du-o la un pompangiu bun sa o verifice/curete si sa ii schimbe garniturile ca sa nu te trezesti ca ai scurgeri de motorina ulterior.De asemenea este mai usor la reglajul avansului pt ca nu se scurge atat motorina.Dupa aceea este buna de montat pe masina.

 

Eu zic ca asta este cea mai buna varianta si cea mai sugura.In rest la tine este dus capul hidraulic mai mult ca sigur si electronica de asemenea.In privinta electronicii nu am reusit sa-mi dau seama care este piesa care trebuie inlocuita (dioda zener) pt ca am vandut masina si nu aveam pe ce sa testez.Aveam de gand sa supun electronica care am dat-o jos de pe pompa mea la experimente :) .

 

Cam asta ar fi.

 

Multa bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

o completare mica e bine sa mai fie cineva langa tine cand dai avansul la pompa , altfel faci la ture de la contact(sa dai cheie sa porneasca) la pompa.

aveti grija cand dati avanmsul daca il dai prea mare se tureaza prea repede singura daca vedeti ca trece de 3500 de ture fara sa o accelerati sa o opriti rapid, daca e avansul prea mic cand o accelerezi nu vrea sa se tureze.

spor aveti grija cu avansul :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare. O problema de genu asta am si eu. Am un 525 tds hidramat din 93. La relanti face ca un tractor, parca merge motoru in 4 pistoane. Daca o accelerez o data pana pe la 3000-3500 de ture si o las, merge rotund motorul. Asta timp de vreo 10-20 de secunde, dupa care incepe iar sa mearga aiurea :) Daca iau de volan , moare motorul. Daca pornesc aerul conditionat, moare motorul. Daca o bag in D sau in R , moare motorul :lol:. Uneori imi moare motorul si in mers.

Dupa ce se incalzeste porneste foarte greu, cam dupa 5 secunde de invartit. La rece pornea la sfert de cheie, acum de putin timp vad ca a inceput sa nu mai porneasca nici la rece bine. Cine isi da cu parerea ? Electronica varza ? Capul hidraulic varza ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Costynnn" exact asa se manifesta si a mea, si din vorba in vorba am ajuns la concluzia ca nu doar modulul electronic e problema si ar mai fi si altceva prin hidraulica - mecanica, ei bine am schimbat pompa complet dar acum am dat peste alta belea, nu mai porneste la prima cheie nici sa mori, va trebui sa ii montez o valva din aia unisens sau chiar sa ii schimb garniturile. Uffff .... regret ca am luat pompa, mai bine ma duceam la Taji la Bucuresti cu cea veche si cel putin avea certitudinea ca un "meserias" a incercat sa mio repare klumea ..... asa tot cu improvizatii si presupuneri ma confrunt !!! :)
Link to comment
Share on other sites

nu stiu de ce il ridicati toti in slavi atata pe respectivul Tadji. Am fost la el printr-un prieten de-al lui bun, si omu mi-a dat verdictul : 150 de lei sa imi regleze debitul la pompa de injectie la un 324diesel. Serile trecute , l-a sunat alt prieten bun de-al lui , sa il intrebe de partea electronica pentru pompa mea, daca are asa ceva . Raspunsul a fost scurt : 10 milioane. Mie unul mi se pare ca se arunca cam mult la bani. Parerea mea si a altora care il cunosc personal. O stii omul ce face, dar e cam ... scump pt mine.
Link to comment
Share on other sites

E scump dar este bun. E adevarat ca s-a obraznicit intre timp pt ca i-a mers vestea in piata ca e bun si profita. Piesele poti sa le iei din alta parte, nu de la el. Pe tine te intereseaza sa identifici care este problema si eventual sa ti-o rezolve printr-un reglaj ceva. Daca e nevoie de piese, ai de unde alege numai ca trebuie sa stii exact ce-ti trebuie si Taji ar putea fi omul care sa-ti spuna asta.
Link to comment
Share on other sites

Domnule eu nu spun ca e bun sau doctor Taji - Tadji sau cum il cheama, am auzit de el aici pe forum .... nu il cunosc personal, nu mia lucrat nimic pina acum, dar crede-ma ca mam saturat sa merg la meseriasi care sa-si dea cu presupusul si sa faca teste - ia sa vedem merge sau nu merge !!!
Link to comment
Share on other sites

+1 rmg

 

Pentru toti ceilalti daca aveti variatii de relanti mai mici sau mai mari e dusa electronica.E normal putin sa dea in cap cand se porneste clima,intra servo sau alte minuni de genu.Dar ar trebui sa se stabilizeze imediat.

 

Daca va porneste greu la cald e capul hidraulic.

 

Daca amandoua schimbati pompa.

 

Ma tot intreb cat o sa se mai gasesca pompe de m51 in dejmembrari?

Ca toate au bubele astea sau cel putin 95 la suta dintre e34,e36 si vad ca incep sa cada si e39,e38. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
va salut belele am avut si eu cu pompa inclusiv faptul ca mia curs pe la garnituri , am schimbat garniturile in rm valcea dar cand am plecat in bucuresti soc mia curs tot la garnituri si pana la bucuresti am mers cu motorina curgand dupa mine pe 170 km am consumat 50 l motorina :) dar bine ca nu am luat foc

in bucuresti mam dus la taji pe str cutitul de argint si deatunci este ok

reglarea sa facut tot pe masina daca nu sti sa o reglezi acasa mai bine nu te apuci

nam avut bani la mine ca schimbam toate garniturile din pompa

va salut si numai bine fara belele

acum imi pleaca turbo dupa 1700 de ture inainte dupa 2200 pleca , si fluiera nu gluma

sal

am si eu belele cu garniturile alea!am constatat aseara ca ceva nu e in regula.alimentam si faceam un nr mai mic de km fata de cat stiam eu,in aceleasi conditii.ca drept urmare,m-am uitat la pompa si am vazut ca prelinge motorina (cu motorul proaspat oprit!).spune-mi te rog ce presupune toata treaba asta\?set garnituri+dat jos pompa+schimbat garnituri+montat pompa+reglat avans!banuiesc bine?se poate face de unul singur?a mai facut cineva?tu ai vazut ce a facut cand ti le-a schimbat in rm valcea?e complicat rau?multumesc anticipat!

cu respect,florin!

 

+1 rmg

 

Pentru toti ceilalti daca aveti variatii de relanti mai mici sau mai mari e dusa electronica.E normal putin sa dea in cap cand se porneste clima,intra servo sau alte minuni de genu.Dar ar trebui sa se stabilizeze imediat.

 

Daca va porneste greu la cald e capul hidraulic.

 

Daca amandoua schimbati pompa.

 

Ma tot intreb cat o sa se mai gasesca pompe de m51 in dejmembrari?

Ca toate au bubele astea sau cel putin 95 la suta dintre e34,e36 si vad ca incep sa cada si e39,e38. :lol:

cand nu s-or mai gasi,trecem la acceleratie pe cablu si cutie manuala,pt cei care acum o au automata,cu modificarile aferente,desigur!eu ma gandesc de ceva vreme la varianta asta!

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

 

Am sa dau un "reply" nascut din ce am "tras" eu cu pompa de pe 525tds E39

 

-Am avut relantiul instabil ,masina tremura cateodata din toate incheieturile, "murea" motorul cand actiona servodirectia sau clima sau toate odata mai ales ca masina este hidramata. Problema rezolvata prin inlocuirea electronicii de catre Duru Taci (service de pe Cutitul de Argint) adica turcul Taji sau Tadji este cunscut pe aici - 500 de euro fara sa respire mi-a cerut de parca m-ar fi citit din ochii ca sunt disperat. I-am dat ,nu-mi place sa ma "tiganesc"

-La foarte scurt timp a inceput sa piarda motorina. Oare meseriasul "Taji" nu a vazut si el ca garniturile sunt varza sa ma fi avertizat , prietene una alta...?! Raspuns : NU a inlocuit doar electronica si nici n-a bagat in seama restul pompei. Cinste lui ! Normal ca am schimbat garniturile la alt "meserias" speriat de "scorul" afisat de "Taji" la operatiunea anterioara. M-a costat doar 300 RON ,insa ,pentru ca de fiecare data trebuie sa existe un insa ,masina merge de mai bine o imping eu - cred ca nu este reglat bine avansul.

-O alta problema ar mai fi cea cu "pornirea groaie la cald" semn ca e capul hidraulic dus . Slava Domnului nu am patit-o ...., inca.

 

 

Conlcuzia .... daca vrei carpeala ,multa transpiratie ,nervi cheltuiala destul de mare si repetata ;solutia sunt "meseriasii" si ale lor reglaje si reconditionari. Daca vrei treaba simpla fara durere de cap dar ce-i drept mai scumpa ,pompa noua si vant la pupa. Repet concluzia imi apartine deci nu o luati drept sfat.

 

P.S. Sper ca nu am facut reclama nici antireclama iar daca da rog un moderator sa intervina "fara remuscari" :)

 

Ma inclin

Link to comment
Share on other sites

Salut. De curand am cumparat un 318 TDS . Are becul de injector aprins si zicea initial injectorul cu fir ca ar fi de bai. Am schimbati injectoru, dar becul a ramas aprins. Mashina porneste beton si calc si la rece , doar ca este cam moarta, nu prea trage. Acum pe tester a dat ca avansul este 0 si turatia 900. cica avansul ar trebui sa fie 3,9(asa zicea baiatul de acolo). Masina nu are probleme cu trepidatii la cand pornesc faruri sau probleme de genul cum ati explicat voi cu modului electronic. ma puteti ajuta cu un sfat? de unde sa incep :)
Link to comment
Share on other sites

Salut. De curand am cumparat un 318 TDS . Are becul de injector aprins si zicea initial injectorul cu fir ca ar fi de bai. Am schimbati injectoru, dar becul a ramas aprins. Mashina porneste beton si calc si la rece , doar ca este cam moarta, nu prea trage. Acum pe tester a dat ca avansul este 0 si turatia 900. cica avansul ar trebui sa fie 3,9(asa zicea baiatul de acolo). Masina nu are probleme cu trepidatii la cand pornesc faruri sau probleme de genul cum ati explicat voi cu modului electronic. ma puteti ajuta cu un sfat? de unde sa incep :)

 

 

Incearca sa scoti mufa de la debitmetru si vezi cum se comporta, sau prezintate pe Cutitul de Argint, acolo se regleaza avansul dupa "ureche" si daca ai noroc o sa-ti ceara sa dai "cat vrei tu"

Link to comment
Share on other sites

Daca e fabricatie pana in 96 nu are debitmetru.Si nu cred ca e de acolo.

 

Cand accelerezi se tureza bine?sau are intarziere?revine bine de la turatie mare la mica sau de la o anumita turatie coboara mai greu?Ti-am raspuns la PM.Da-mi un tel pe nr care ti l-am lasat.Nu cred ca e ceva grav.

Cred ca e vb doar de reglaj de avans.

Link to comment
Share on other sites

salut. La rece tind sa zic ca merge cat de cat ok, dar la cald parca e muult mai puturos. Cand o accelerez urca cat cat de cat ok, dasr cand las acceleratia ramane acolo turata un moment si numai dupa aceea incepe sa scada. Mashina nu are debitmetru.

ps. nu am primit nici un privat message :)

Link to comment
Share on other sites

Salut,am o problema cu pompa de injectie,poate ma ajuta cineva cu o explicatie.Fostul proprietar al masini mele mi-a spus ca cineva i-ar fi umblat in pompa,si de atunci a aparut o trepidatie la ralanti.Problema persista si la mine,cateodata are variatii la mersul in gol,ralanti neregulat,zgomotos,am impresia ca merge in 3 pistoane cateodata,cand urca in ture parca mai ramane turata putin acolo dupa ce iau piciorul.Am mai observat ca daca o tin turata sa zic la 2500 rpm,daca ridic foarte putin piciorul de pe acceleratie,imi scade turatia cu 800-900 turatii dintr-o data,ceea ce este foarte mult si nu cred ca este normal.Dupa cele citite aici,simptomele sunt cele de avans dereglat.Ieri am incercat sa reglez avansul din pompa,am slabit de pe capac cele 3 suruburi in stea si al 4-lea cel triunghiular,dupa care am batut in el incet cu un ciocan,din fata masini spre spate si invers,nu s-a miscat absolut deloc.Cam cat trebuiesc slabite acele suruburi?Sau ar mai trebui sa desfac ceva pentru a putea misca capacul pompei in sensul acelor sageti din poza?Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

E problema de avans.trebuie dat mai mare avensul.slabeste suruburile putin mai tare.Chiar daca improasca putina motorina nu e nici o problema.Si in timp ce merge motorul loveste usor capacul catre bordul masinii.Ai grija sa nu desfaci doar capacul de sus in care intra returul ci toata partea electronica.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

am si eu probleme cu pompa , la cald am pornirea grea , dau la automat vreo 8 secunde dar scot senzorul de temperatura si atunci cupleaza bujiia si se usureaza automatul nui asa greava pornirea , singurul lucru care nu imi place este mersul la galop pe la 1000rtpm si puterea , nu trage , nu scuate fum , si totusi debit am dat destul ca si consuma mult , o turez si se tureaza bine dar cand revine la 100rtpm cam 2-3secunde apoi cobuara la 650 , datimi si mie vreo ideie sai mai reglez ceva sa mearga putin mai bine , nu ma deranjeaza pornirea , am cu puterea cel mai mult .

Mam gandit sai slabesc pompa de injectie si sa-i dau avans , debit nu mai pot da pentru ca nu mai revina la 650rtpm , singurul lucru care nu lam incercat inca este sai dau avans , ce ma sfatuiti , mentionez ca am schimbat turbo suflanta amea era stricata curgea ulei am pus una fara gram de joc i perfecta dar puterea este acceiasi de aia banuiesc vreun ultim reglaj pe la pompa , nu am becuri aprinse erori etc prin bord totul se stinge perfect normal , am curatzat intercolerul lam verificat nu este spart totul bun pana acum , spunetim si mie cine ati mai avut treaba cu puterea cum ati procedat .

Link to comment
Share on other sites

Din ce povestesti cu revenitul la ralanti, pare o problema din avansul pompei. Citeste ce a spus Bogdan Chis legat de reglarea avansului.

Pai eu asa am procedat , am incercat sa o reglez cat de bine am putut unde sa si mearga frumos , sa si porneasca , ma refeream sai dau pompei avans din cele trei suruburi de 8 cu cheie de 13 . va ascult pe voi sa ma invatati si pe mine sai fac ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.