Jump to content

INSPECTOR DE DAUNE LA DISPOZITIA DVS!


kosfunny

Recommended Posts

salut kosfunny,

 

 

Am un prieten care a avut un accident. Vinovatul l-a lovit in spate si are avariate hayonul, bara spate, senzori .... etc.

A facut constatarea si devizul de calcul al reparatiei (la bmw, in Audatex) si a reiesit suma de aprox 7500 lei.

A asteptat vreo 2 luni si nu a primit niciun raspuns de la Carpatica dupa care a fost la sediu si a fost informat ca suma aprobata pentru despagubire este de 2400 de lei. (in calculul lor au folosit piese aftermarket desi masina era echipata cu piese originale).

Au spus ca nu conteaza cu ce piese se repara masina, ei trebuie doar sa o aduca la stadiul dinaintea accidentului. -- Aici as avea o intrebare - Este normal sa faca asa ceva?

Mentionez ca vrea sa isi repare masina in regie proprie.

A fost sfatuit de un avocat sa trimita o cerere de despagubire la Carpatica pentru toata suma de 7500 de lei, si daca nu o achita pana la data in care expira cele 3 luni, sa ii dea in judecata.

Intrebarea mea este daca societatea de asigurari trebuie sa plateasca aceasta suma sau ii scade TVA ... etc?

 

Acum vreau sa ii informam corect pe toti cei care citesc acest topic si vreau sa ma contrazici daca ceea ce spun este doar o inventie a celor de la Asigurari:

 

Daca in urma accidentului constatarea s-a efectuat de catre politie, termenul de rezolvare al dosarului este de 30 de zile.

 

Daca constatarea a fost facuta pe cale amiabila, termenul de rezolvare al dosarului este de 90 de zile.

 

Prietenul meu nu va mai face niciodata constatare pe cale amiabila, avand in vedere ca cel pe care l-a iertat de o amenda, niste puncte .. etc nu a zis nici multumesc.

 

Iti multumesc anticipat pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

In urma la tot ce mi-ai scris nu deduc daca masina este veche sau ceva mai noua , astfel incat o reparatie de 7500 de lei sa o bage in dauna totala .

Presupunand ca nu este cazul de asa ceva, oferta de 2400 de lei facuta de asigurator este perfect legala. La regie proprie este posibil sa se accepte aceasta suma sau sa mai scada TVA-ul , nu imi pot da seama.

Totodata insa daca la devizul de 7500 de lei service-ul emite factura asiguratorul nu mai are ce comenta . Acum depinde de service daca doreste sa emita sau nu factura . Depinde si de relatia pagubitului cu reparatorul.

Altfel , cea mai simpla solutie este ca pagubitul sa achite factura si apoi sa solicite decontarea contravalorii ei in contul pagubitului.

Ca sa intelegi mai usor , legislatia asigurarilor apara pe cel care baga primul mana in buzunar. Daca stai la mana asiguratorului joci cum zice el, daca facturezi ....nu mai are ce face .

 

Legat de tergiversarea dosarului aceasta poate fi facuta legal trei luni de la data avizarii indiferent daca accidentul este protocolat de Politie sau pe amiabil.

Avantajul este ca atunci cand e facut de Politie pagubitul nu mai e conditionat de prezenta vinovatului la asigurator deoarece firma de asigurari are dreptul sa solicite copii ale documentelor de la Politie.

Dar repet, amanarea 3 luni e posibila in orice situatie . E un drept al asiguratorului iar acum nu mai e obligat sa anunte acest lucru pagubitului in 5 zile asa cum era in legea veche.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Buna,

 

Am si eu o problema. Acum o saptamana, am avut un accident in care am suferit avarii serioase fiind prins intre doua masina din vina unui sofer ce a schimbat banda de deplasare fara sa se asigure. Vinovat cu proces verbal de la Politie fiind soferul ce a schimbat banda.

Am fost la asiguratorul vinovatului, City Insurance, am anuntat dauna, au facut constatarea daunelor vizuale: aripi fata st si dr, bara fata, capota fata, faruri si semnalizari fata, airbag portiera si cortina dreapta, janta dreapta si anvelopa distrusa, brat si bieleta directie roata dreapta, semiaripa dreapta fata, proiectoare fata, deflector aer bara fata, spoiler fata, carenaj roata dreapa si alte chestii marunte. Cu exceptia capotei toate au ca solutie tehnica inlocuirea. Ulterior am mai constatat cu mecanicul: fuzeta dr fata fisurata, telescop dreapta si flansa rupta, posibila deplasare jug motor si deformare sasiu (necesita ridicare pe elevator pt confirmare dar masina nu este deplasabila si am fost sfatuit de inspector sa nu o deplasez pt ca avariile constate vizual sunt suficiente pt dauna majora).

Conform normei 23 ASF trebuia sa primesc o oferta cu valoarea despagubirii in max 10 zile, bla, bla, bla ....

Si astazi am primit CALCULUL VALORII DE DESPAGUBIRE prin curier si aici citez:

"Valoarea de despagubire, pentru cazul in care autovehicolul nu se repara, fara a fi necesar sa se prezinte documente de reparatie, este de 5712 lei.

Pentru cazul in care vehiculul se repara, despagubirea ce va fi platita, in baza devizului, facturii si a cererii de despagubire, este de 7140 lei.

Suma a fost stabilita conform prevederilor Ordinului ASF 23 art 52 pt aprobarea normelor privind aplicarea legii in domeniul asigurarilor oblig RCA pt pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule, precum si a legii 136 art 54.

Valoarea de despagubire a fost calculata tinand cont de valorile de piata ale unor vehicule de aceeasi marca, tip, model si dotari, an de fabricatie, avand un parcurs si o stare de intretinere comparabile cu autoturismul dv, pe baza sistemelor de specialitate pentru evaluarea vehiculelor inmatriculate. Masina mea E46 320D an fabricatie 1999.

Pareri ?

Link to comment
Share on other sites

asa se procedeaza , in cazul in care faci reparatia in regim propriu(sau nu o mai faci) , din suma alocata se scade TVA-ul.

Nu e asa. Asta era pe vechea lege. De anul acesta e total diferit. Noua lege: Ordinul ASF 23 din 2014.

Am ceva experienta in domeniu cu ceva daune atat pe Casco cat si pe RCA dar e primul calcul atat de sumar pe care il primesc.

Restul contineau cuantumul daunei (de obicei deviz in Audatex), apoi se stabilea valoarea de piata (de obicei cu ValueMaster) iar din valoarea de piata se scadea 25% valoarea epavei pe romaneste si ramanea oferta de despagubire. Iar acolo te certai pe valoarea de piata stabilita prin marele sistem de evaluare ValueMaster, referitor la acuratetea criteriilor pe care se face evaluarea. Dar in cazul meu totul e ambiguu. Cine stie, cunoaste si as aprecia un sfat acum la cald pana duc actele la jurist.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Buna,

 

Am si eu batai de cap cu EUROINS. Pe 7 martie mi-a lovit bara spate un asigurat EUROINS, pentru ca acesta nu a pastrat distanta. Am facut amiabila, si-a recunoscut vina, insa bara mea e zgariata toata , difuzorul bara spate are niste pini rupti si atarna, iar ornamentul carligului de remorcare a sarit in urma impactului (la cat eram de nervos nici nu am vazut ca nu mai este la locul lui). Nu stiu ce e sub bara deocamdata, probabil voi avea parte de o surpriza si acolo cand o voi da jos. Macar senzorii de parcare au scapat…

 

Problema e ca inspectorul de daune de la EUROINS nici nu vrea sa auda de inlocuirea barei si a difuzorului, iar cand i-am spus de ornamentul de la carligul de remorcare, a zic ca de unde poate sti el ca nu lipsea dinaintea impactului…. Am ramas masca si nu vreau sa mai comentez aici. :angry:

Conduc un 520D din 12.2006 cu Paket M din fabrica, Carbon Schwarz Metallic. Am umblat 3 luni de zile dupa carutza asta, pentru ca am vrut sa fie cu anumite optiuni. Dar cea mai importanta optiune la ea a fost ca am vrut masina fara accident. Iar pentru „fitza”asta am platit in Germania mai mult decat face in mod normal un E60. I-am zis inspectorului acest aspect si ca doresc ca masina sa fie adusa la starea initiala (bara M originala fara accident). Raspunsul lui a fost: „daca o indoaie la cald si o chituieste si ti-o vopseste, ce are? Doar Service-ul iti da 2 ani garantie”. :angry2:

Mi-au facut o calculatie prin care ma anunta ca ma despagubesc cu 1227.88 lei (piese 129.01 lei, manopera 366.30 lei, materiale de vopsitorie 732,57 lei). .. L-am intrebat pe inspector in ce program si pe baza a ce a ajuns la suma asta. Mi-a zis ca in softul autorizat de EUROINS si nu imi poate da mai multe detalii. Service-urile cu care au ei contract ies din discutie. Imi raman 2 variante: sa repar bara si difuzorul la service-ul la care doresc si sa faca o reparatie de 1200 lei, dar voi sti mereu ca bara a fost lovita sau a doua varianta ar fi sa o fac la service-ul la care doresc, sa vorbesc cu ei sa imi aduca toate piesele noi si originale si apoi sa le prezint facturi si devize celor de la EUROINS.

 

Intrebarea mea e daca le prezint celor de la EUROINS facturi si devize cu piese noi si originale ce au fost schimbate… ce sanse sunt sa fiu despagubit cu suma cheltuita? Piesele originale si cu vopsitul ajung in jur de 4000 lei. Sau poate mai sunt alte variante pe care nu le-am luat in calcul?

 

Sa ii dau in judecata nici nu se pune problema pt ca dureaza aprox. 2 ani de zile si in timpul asta sunt sanse mari sa intre in insolventa/faliment. Varianta asta are un grad prea ridicat de risc si nu se merita complicatiile.http://imageshack.com/a/img922/6055/88zIJ6.jpg http://imageshack.com/a/img922/1641/eUnygd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nasol pentru tine si mai nasol este ca firma euroins este o firma de proasta credinta care nu prea plateste daune si face figuri la orice dosar, logic tu poti sa o faci si in reprezentanta cu piese originale, dar ei nu te vor despagubi, si asta este strigator la cer pentru oricine are un asemenea incident, cu toti vrem masina asa cum a fost dar "jegurile astea" de asiguratori nu despagubesc desi ar trebui....

PS: Posibil sa iti fie indoita si armatura cu lonjeroane din spatele bari

 

Buna,

 

Am si eu batai de cap cu EUROINS. Pe 7 martie mi-a lovit bara spate un asigurat EUROINS, pentru ca acesta nu a pastrat distanta. Am facut amiabila, si-a recunoscut vina, insa bara mea e zgariata toata , difuzorul bara spate are niste pini rupti si atarna, iar ornamentul carligului de remorcare a sarit in urma impactului (la cat eram de nervos nici nu am vazut ca nu mai este la locul lui). Nu stiu ce e sub bara deocamdata, probabil voi avea parte de o surpriza si acolo cand o voi da jos. Macar senzorii de parcare au scapat…

 

Problema e ca inspectorul de daune de la EUROINS nici nu vrea sa auda de inlocuirea barei si a difuzorului, iar cand i-am spus de ornamentul de la carligul de remorcare, a zic ca de unde poate sti el ca nu lipsea dinaintea impactului…. Am ramas masca si nu vreau sa mai comentez aici. :angry:

Conduc un 520D din 12.2006 cu Paket M din fabrica, Carbon Schwarz Metallic. Am umblat 3 luni de zile dupa carutza asta, pentru ca am vrut sa fie cu anumite optiuni. Dar cea mai importanta optiune la ea a fost ca am vrut masina fara accident. Iar pentru „fitza”asta am platit in Germania mai mult decat face in mod normal un E60. I-am zis inspectorului acest aspect si ca doresc ca masina sa fie adusa la starea initiala (bara M originala fara accident). Raspunsul lui a fost: „daca o indoaie la cald si o chituieste si ti-o vopseste, ce are? Doar Service-ul iti da 2 ani garantie”. :angry2:

Mi-au facut o calculatie prin care ma anunta ca ma despagubesc cu 1227.88 lei (piese 129.01 lei, manopera 366.30 lei, materiale de vopsitorie 732,57 lei). .. L-am intrebat pe inspector in ce program si pe baza a ce a ajuns la suma asta. Mi-a zis ca in softul autorizat de EUROINS si nu imi poate da mai multe detalii. Service-urile cu care au ei contract ies din discutie. Imi raman 2 variante: sa repar bara si difuzorul la service-ul la care doresc si sa faca o reparatie de 1200 lei, dar voi sti mereu ca bara a fost lovita sau a doua varianta ar fi sa o fac la service-ul la care doresc, sa vorbesc cu ei sa imi aduca toate piesele noi si originale si apoi sa le prezint facturi si devize celor de la EUROINS.

 

Intrebarea mea e daca le prezint celor de la EUROINS facturi si devize cu piese noi si originale ce au fost schimbate… ce sanse sunt sa fiu despagubit cu suma cheltuita? Piesele originale si cu vopsitul ajung in jur de 4000 lei. Sau poate mai sunt alte variante pe care nu le-am luat in calcul?

 

Sa ii dau in judecata nici nu se pune problema pt ca dureaza aprox. 2 ani de zile si in timpul asta sunt sanse mari sa intre in insolventa/faliment. Varianta asta are un grad prea ridicat de risc si nu se merita complicatiile.http://imageshack.com/a/img922/6055/88zIJ6.jpg http://imageshack.com/a/img922/1641/eUnygd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce mentalitate de cacat e in tara asta dar e varza rau ...eu am lovit in germania o masina un audi a4 break vechi an 2000 era parca ... i-am inodit putin aripa si janta din spate dreapta ... a fost suma la 2500 euro eram cu masina de servici ... repet audi a4 de 16 ani vechime ...si cand lovesti o bara de m originala plus alte lucruri 1200 ron ? 300 euro wtf nu e posibil sincer ... de ce cacat fac astia impozitul 500 euro la 3l diesel e mai scump ca in germania si nu fac asigurarea mai scumpa si ipozitul mai mic si atunci sa iasa din calcul toate incurcaturile de genul ... chiar nu e ok sa platesti impozit de 180 ron pt 2l ...45 euro ...tara ruginei. de 10x suma...poluez de 10x cumva ? Edited by bmwace
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@rammses85: am avut si eu de curand acelasi incident ca tine si respectivul tot la Euroins avea asigurare. Am cautat pe net service-urile agreate de Euroins si am gasit unul ce stiam ca e ok. Am luat legatura cu ei si am aflat cand vine inspectorul de daune la ei in sediu (au zile programate pt constatari) si dupa multe negocieri am rezolvat: bara spate inlocuita, scut spate etc. Poti sa incerci sa mergi la directorul sucursalei Euroins din orasul tau si sa faci presiune - si la mine a facut parte din negocieri plus ca eram presat de timp sa ma intorc in Bucuresti. Sa fii inarmat cu rabdare si calm!

 

P.S. sa insisti cand iti face constatarea sa iti ridice masina si sa dea bara jos

Edited by gmircea
Link to comment
Share on other sites

gmircea, constatarea e facuta deja. Nu mi-au ridicat masina pe niciun elevator. Doar au facut cateva poze la bara si sub bara. Nu se vede mare lucru sub bara. Va trebui sa merg intr-un service sa o ridic pe elevator si apoi probabil incepe distractia. Vad ca au o agentie in Suceava la o adresa iar centrul de daune la care am fost eu e la alta adresa. Inca mai sper sa gasesc pe cineva acolo cu care sa pot sta de vorba si sa incerc sa imi dea bara noua...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

gmircea, constatarea e facuta deja. Nu mi-au ridicat masina pe niciun elevator. Doar au facut cateva poze la bara si sub bara. Nu se vede mare lucru sub bara. Va trebui sa merg intr-un service sa o ridic pe elevator si apoi probabil incepe distractia. Vad ca au o agentie in Suceava la o adresa iar centrul de daune la care am fost eu e la alta adresa. Inca mai sper sa gasesc pe cineva acolo cu care sa pot sta de vorba si sa incerc sa imi dea bara noua...

 

Buna. Te pot ajuta cu sfaturi, sunt din Suceava. 0730166996.

Inspectorul de daune face o constatare vizuala a daunelor si incheie un document cu avariile constatate vizual. Pentru fiecare din aceste avarii exista doua solutii de remediere: inlocuire sau reparare. Banuiesc ca ai deja actul pe care l-ai si semnat. Nu exista conceptul de service "agreat" de asigurare, poti merge la ce service vrei tu pt o constatare. Garantez ca in max 2 luni iti primesti banii daca iti permiti sa platesti tu reparatia in avans. E suficient sa ai facturile de reparatii si o reclamatie la CSA.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Buna seara!

 

In urma intalnirii cu niste crengi cam dure de la un gard viu masina prezinta zgarieturi. Inspectorul de daune de la casco (city) a bifat pe fisa de constatare revopsire la toate elementele dar in paranteza a trecut uniformizare. Am ajuns la service agreat de ei, am lasat dosarul mi-am vazut de treaba. Vazand ca nu ma suna nimeni sa duc masina la facut i-am sunat eu si mi s-a spus ca le-a fost taiat devizul de pe audatex si s-a trecut din revopsire in uniformizare, motiv pentru care ei nu pot sa imi faca masina, devizul fiint mai mic cu o treime.

Am sunat inspectorul de daune sa imi explice despre ce este vorba si mi-a spus ca, zgarieturile nefind pana la tablla imi da doar uniformizare care cica ar insemna vopsirea masinii cu doar doua straturi de vopsea in loc de trei. Am cautat pe internet despre ce inseamna "uniformizare" in dictionarul de termeni audatex si reprezinta o pierdere facuta pe elementul alaturat celui proaspat vopsit pentru a nu se vedea diferente de culoare.

 

Cezar Balan, kosfunny cum ma sfatuiti sa actionez in continuare?

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

Doar din vorbe nu imi dau seama de situatie, dar in general zgarieturile de crengi nu sunt profune. De obicei solutia tehnica pentru asa ceva e ...UNIFORMIZARE. In principiu trebuie lacuit intregul element .

In mod normal , cei din service ar fi trebuit sa solicite prin reconstatare schimbarea solutiei tehnice , bineinteles , daca dreptatea era de partea lor.

Edited by kosfunny
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Buna ziua,

In urma cu 2 zile am fost lovit in parcare de un auto asigurat EUROINS, masina din fabrica vina cu bara standard, dar eu i-am pus M Pak.

Daca imi vor schimba bara, cei de la EUROINS vor opta pt bara standard sau aceeasi bara care o am pe masina ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 min am venit de la constatare.

Bara de pe masina este originala, acum ei vor sa imi dea bara AM sau mi-au aruncat o suma de 1800 lei, acesti bani nu acopera nici jumatate din bara.

Ce pot face in acest caz sa mi se puna pe masina bara care am avut-o inainte de a fi lovita ?

Cel de la service imi spunea ca la masinile mai vechi de 4-5 ani le pun numai piese de AM.

Imi este greu sa cred ca la orice masina mai veche de N' ani, in urma unu accident pun pe ea numai piese AM.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 min am venit de la constatare.

Bara de pe masina este originala, acum ei vor sa imi dea bara AM sau mi-au aruncat o suma de 1800 lei, acesti bani nu acopera nici jumatate din bara.

Ce pot face in acest caz sa mi se puna pe masina bara care am avut-o inainte de a fi lovita ?

Cel de la service imi spunea ca la masinile mai vechi de 4-5 ani le pun numai piese de AM.

Imi este greu sa cred ca la orice masina mai veche de N' ani, in urma unu accident pun pe ea numai piese AM.

 

Ori accepti regie proprie si suma pe care ti-o dau ei si te duci la dezmembrari, iti iei bara si ti-o vopsesti - pentru acesta operatiune iti mai si raman bani din 1800 lei

sau te duci la reprezentanta, bagi masina in service, platesti din banii tai factura, vreo 4000 lei banuiesc, dupa care te duci la asigurator si ii pui factura in fata

si ei iti dau banii in termen de 1 luna parca

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ori accepti regie proprie si suma pe care ti-o dau ei si te duci la dezmembrari, iti iei bara si ti-o vopsesti - pentru acesta operatiune iti mai si raman bani din 1800 lei

sau te duci la reprezentanta, bagi masina in service, platesti din banii tai factura, vreo 4000 lei banuiesc, dupa care te duci la asigurator si ii pui factura in fata

si ei iti dau banii in termen de 1 luna parca

Daca ar fi asa de usor in regim propriu imediat as rezolva-o.

Oare sunt obligati sa imi retituie suma platita de mine la service ?

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi asa de usor in regim propriu imediat as rezolva-o.

Oare sunt obligati sa imi retituie suma platita de mine la service ?

 

 

Da sunt obligati. Dar de ce sa platesti inainte. Vad ca pana acum ai primit numai sfaturi proaste.

 

Conform legii asiguratorul ESTE obligat sa-ti inlocuiasca bara cu bara originala.

 

Te duci frumos la BMW si spui ca vrei sa-ti repari masina la ei ( fara sa le spui nimic de dosarul de dauna) si sa-ti faca un deviz estimativ ( nu costa nici un leu devizul .

 

Dupa ce iti face constatarea si iei devizul, te duci la cei de la asigurare si le dai copia devizului de reparare. Ei sunt obligati sa-ti accepte pretul materialelor , iar tu le spui ca vrei sa o faci in regie proprie. Din acel deviz iti vor scadea TVA-ul si vor mai umbla la pretul manoperei.

 

Eu spun ca este mai bine in regie proprie, deoarece iti iei bara originala de la dezmembrari; repari, vopsesti si mai si ramai cu bani. :thumbsup:

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Intrebare:

Doresc sa cumpar o masina inmatriculata in 03.2014

Verificand dupa cnp si seria/numaru inmatriculare apare neeavand daune in baza de date, insa am verificat si o masina cu dauna si la fel apare.

Completand datele pentru o noua asigurare online imi da cu bonus malus B3 si nu intaleg de ce nu e mai mare bonitatea? :blink: Eu la o masina inscrisa acuma 2 ani imi da b4

Sa intaleg ca a avut o dauna? Desi masina ar fi scazut cu patru clase la accident si nu avea nici b3 acuma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Salut ... un prieten a avut un accident, nu este el de vina, cealalta persoana si-a recunoscut greseala. Au scris amiabila, dar prietenul meu a constatat ca are carnetul expirat de 2 luni de zile.

Este o problema care sa-i cauzeze la obtinerea acceptului de plata? Asiguratorul este Generali ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.