Jump to content

BMW 316i E46 joc cardan


Recommended Posts

si eu tot rulmentul de la nr 27 l-am banuit din moment ce am ridicat masina pe rampa si mecanicul dedesubt mi-a indicat ca in cutie se aude zgomotul. Am observat de curand atunci cand merg inapoi(la orice masina se aude un sunet specific mersului inapoi produs de transmisie)acel sunet este neregulat in momentul in care dupa ce accelerez iau piciorul de pe pedala ca si cum o piesa ar avea joc,posibil rulment...
Link to comment
Share on other sites

si eu tot rulmentul de la nr 27 l-am banuit din moment ce am ridicat masina pe rampa si mecanicul dedesubt mi-a indicat ca in cutie se aude zgomotul. Am observat de curand atunci cand merg inapoi(la orice masina se aude un sunet specific mersului inapoi produs de transmisie)acel sunet este neregulat in momentul in care dupa ce accelerez iau piciorul de pe pedala ca si cum o piesa ar avea joc,posibil rulment...

 

O sa incerc sa fiu mai atent cum se aude si la mine la mersul inapoi. De obicei am nevoie sa merg inapoi doar cand parchez, si atunci foarte putin.

Mi-a aratat si mie mecanicul un joc in cutie cand am pus-o pe rampa. Ceva de genul, daca misc piesa numarul 28 in sus si in jos are un mic joc, care am inteles ca nu ar trebui sa fie.

La mine problema se prezinta cam asa: cel mai evident se observa cand fac miscari inainte/inapoi ... la fiecare schimbare de directie se aude acel zgomot metalic. Dar se aude si cand schimb a 2-a, si cand schimb a 3-a, si a 4-a, depinde cum jonglez ambreiajul.

Edited by smoker
Link to comment
Share on other sites

si eu tot rulmentul de la nr 27 l-am banuit din moment ce am ridicat masina pe rampa si mecanicul dedesubt mi-a indicat ca in cutie se aude zgomotul. Am observat de curand atunci cand merg inapoi(la orice masina se aude un sunet specific mersului inapoi produs de transmisie)acel sunet este neregulat in momentul in care dupa ce accelerez iau piciorul de pe pedala ca si cum o piesa ar avea joc,posibil rulment...

 

Mie asta mi-au spus mecanicii, ca e un zgomot absolut normal de la transmisie... De-aia am si lasat-o balta... Oricum se aude f incet si cand schimb subturat... daca schimb la +3000, nu se mai aude

Ia incearca sa o turezi mai tare

Acum vad, la tine se aude cand iei piciorul de pe acceleratie? :) Ca noi aici vorbim de un zgomot cand apesi ambreiajul...

Link to comment
Share on other sites

si eu tot rulmentul de la nr 27 l-am banuit din moment ce am ridicat masina pe rampa si mecanicul dedesubt mi-a indicat ca in cutie se aude zgomotul. Am observat de curand atunci cand merg inapoi(la orice masina se aude un sunet specific mersului inapoi produs de transmisie)acel sunet este neregulat in momentul in care dupa ce accelerez iau piciorul de pe pedala ca si cum o piesa ar avea joc,posibil rulment...

 

Mie asta mi-au spus mecanicii, ca e un zgomot absolut normal de la transmisie... De-aia am si lasat-o balta... Oricum se aude f incet si cand schimb subturat... daca schimb la +3000, nu se mai aude

Ia incearca sa o turezi mai tare

Acum vad, la tine se aude cand iei piciorul de pe acceleratie? :) Ca noi aici vorbim de un zgomot cand apesi ambreiajul...

 

se aude cand apas pe ambreiaj,dar de curand am observat si partea cu acceleratia respectiv faptul ca acel sunet ar fi cauzat de un rulment din cutie. Probabil problema nu e tocmai grava si dupa cum observ chiar raspandita, dar in mod sigur nu e ceva normal dupa cum spun unii mecanici pentru ca nu au toate acest defect.

Link to comment
Share on other sites

E imposibil sa fie normal sa auzi zgomote ciudate cand mergi cu masina ... nu a fost asa cand a iesit pe poarta fabricii deci ... mecanicii care spun ca e normal nu vor sa recunoasca faptul ca nu au habar de la ce vine, sau le e prea lene sa investigheze, si prefera sa faca alte operatiuni mai simple care le-ar aduce la fel de multi bani.
Link to comment
Share on other sites

Mie asta mi-au spus mecanicii, ca e un zgomot absolut normal de la transmisie... De-aia am si lasat-o balta... Oricum se aude f incet si cand schimb subturat... daca schimb la +3000, nu se mai aude

Ia incearca sa o turezi mai tare

Acum vad, la tine se aude cand iei piciorul de pe acceleratie? :) Ca noi aici vorbim de un zgomot cand apesi ambreiajul...

 

Moni, la tine simptomele erau total diferite si chiar nu ai de ce sa-ti faci griji...La el este altceva

 

se aude cand apas pe ambreiaj,dar de curand am observat si partea cu acceleratia respectiv faptul ca acel sunet ar fi cauzat de un rulment din cutie. Probabil problema nu e tocmai grava si dupa cum observ chiar raspandita, dar in mod sigur nu e ceva normal dupa cum spun unii mecanici pentru ca nu au toate acest defect.

Nu este chiar raspandita...Daca este ce spui, rulmentul 27 este cauza.

Nu poti diagnostica pe forum doar postand ceea ce reclami tu...Altele se pot, insa, la tine, numai un mecanic specializat iti poate spune (sau confirma). Daca esti din Buc., poti sa-mi dai un semn pe YM si iti dau un numar de telefon. Estimand si ascultand pareri diferite nu faci decat sa te alarmezi mai tare.

Nu este normal sa ai acel zgomot cauzat probabil de jocul descris de tine, dar crede-ma ca numai o persoana avizata poate sa-ti dea verdictul. dupa ce verifica masina

Link to comment
Share on other sites

Mie asta mi-au spus mecanicii, ca e un zgomot absolut normal de la transmisie... De-aia am si lasat-o balta... Oricum se aude f incet si cand schimb subturat... daca schimb la +3000, nu se mai aude

Ia incearca sa o turezi mai tare

Acum vad, la tine se aude cand iei piciorul de pe acceleratie? :) Ca noi aici vorbim de un zgomot cand apesi ambreiajul...

 

Moni, la tine simptomele erau total diferite si chiar nu ai de ce sa-ti faci griji...La el este altceva

 

 

Pai eu nu-mi mai fac, am fost pe maini bune :lol:

Mersi mult inca o data

Link to comment
Share on other sites

Mie asta mi-au spus mecanicii, ca e un zgomot absolut normal de la transmisie... De-aia am si lasat-o balta... Oricum se aude f incet si cand schimb subturat... daca schimb la +3000, nu se mai aude

Ia incearca sa o turezi mai tare

Acum vad, la tine se aude cand iei piciorul de pe acceleratie? :) Ca noi aici vorbim de un zgomot cand apesi ambreiajul...

 

Moni, la tine simptomele erau total diferite si chiar nu ai de ce sa-ti faci griji...La el este altceva

 

se aude cand apas pe ambreiaj,dar de curand am observat si partea cu acceleratia respectiv faptul ca acel sunet ar fi cauzat de un rulment din cutie. Probabil problema nu e tocmai grava si dupa cum observ chiar raspandita, dar in mod sigur nu e ceva normal dupa cum spun unii mecanici pentru ca nu au toate acest defect.

Nu este chiar raspandita...Daca este ce spui, rulmentul 27 este cauza.

Nu poti diagnostica pe forum doar postand ceea ce reclami tu...Altele se pot, insa, la tine, numai un mecanic specializat iti poate spune (sau confirma). Daca esti din Buc., poti sa-mi dai un semn pe YM si iti dau un numar de telefon. Estimand si ascultand pareri diferite nu faci decat sa te alarmezi mai tare.

Nu este normal sa ai acel zgomot cauzat probabil de jocul descris de tine, dar crede-ma ca numai o persoana avizata poate sa-ti dea verdictul. dupa ce verifica masina

 

Multumesc de sfat,sunt din Pitesti,dar sunt satul de mecanici,am cheltuit o gramada de bani pe parerile lor. Deocamdata m-am obisnuit cu problema si este exact cea deschisa in topic zgomot la schimbarea treptelor 1 si 2 si mai ales la mersul cu spatele atunci cand apas pe pedala de ambreiaj ; cu rulmentul e posibil sa fie o alta defectiune pe langa cea cu care ne confruntam toti.Cum nimeni nu ii da de cap m-am decis sa o las asa din moment ce nu s-a agravat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

M-am uitat putin pe net si avand in vedere ca zgomotul se aude cand apasam pe ambreiaj, am observat ca la bmw pe circuitul ambreiajului exista Clutch Delay Valve care amortizeaza socul schimbarii vitezelor prin debraierea si eliberarea mai lina a discului de ambreiaj. Mai toti spuneau ca ideea acestei valve nu este tocmai una inspirata si ca menajeaza transmisia dar se uzeaza mai rapid discul de ambreiaj, majoritatea alegand sa elimine aceasta valva sau sa o modifice pentru a-i anula efectul.

Pe un site care oferea solutii de modificare a acestei valve se vorbea de schimbarea stangace din viteza 1 in viteza 2 datorita acestei valve si chiar la mersul inapoi :

 

"Theory of Operation - What is a CDV?

 

The Clutch Delay Valve (CDV) is a one-way restrictor installed by the factory between the clutch slave cylinder and clutch master cylinder, as shown in Figure 1. It "delays" the engagement of the clutch, much like old record players used a damped tone-arm to gently lower the needle onto the surface of a record.

 

Because of this valve, no matter how quickly you lift your foot off the clutch pedal, the clutch engages the flywheel at a constant (slow) rate. In theory, it can save the driveline from shock, were an inexperienced (or immature) driver to dump the clutch at high RPM. But in practice, all it does is prematurely wear out the clutch and turn experienced drivers into people who, despite 20 years of practice, cannot shift gears smoothly. During parallel parking maneuvers, the delay can be infuriating, causing constant clutch slippage. And during hard acceleration, the large amount of clutch slippage can greatly shorten the life of your clutch. During normal, sedate driving, the shift from first into second gear is often jerky, leading passengers to question your skill. As the driver, you can see your passengers' heads bobbing back and forth during every shift! Yes, in their minds, they are laughing at you. "

 

 

Are cineva idee de ce vorbesc sau daca a schimbat cineva aceasta valva sau a eliminat-o si a simtit vreun efect?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut.

N-am mai scris de mult ... Daca n-ai rezolvat, o sa ma interesez la un baiat in legatura cu CDV. Stiu ca el a renuntat la ea.

La mine ce sa zic :), am urcat-o iar pe rampa ... si zgomotul se aude FIX din diferential. Pot fi pinioanele, uleiul, flansa de la diferential. Am inteles ca si carcasa diferentialului se poate uza si creeaza joc. Sa vad daca reusesc sa-l dau jos si sa ma uit la el, desi nu prea am unde sa fac operatia asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
La mine s-a agravat bataia, parca se aude mai tare. Se aude f puternic cand o bag in marsalier (am reusit sa sperii pasagerii), bubuie scurt si puternic (e greu sa descriu).

Urcata pe rampa (cu rotile suspendate) am schimbat a 1-a, a 2-a si marsalier, face si mai puternic :) . Zgomotul se aude de la imbinarea cardanului cu cutia.

Unde pot sa merg cu ea sa o vada si alt mecanic, ca tare mi-e frica sa nu cedeze?

 

 

schimba flansa de la cardan

 

PS: se aude k un tub de bas,face o data scurt bum,asta este din cauza flansei de la cardan

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Daca nu ati descoperit inca de unde provin aceste sunete metalice cred ca va pot ajuta eu. Pai sa incep cu sunetul infundat care se aude la punerea masinii in viteza 1 si marsarier. Verificati prima data flansa cardan iar daca aceasta nu necesita inlocuire pregatiti-va de cumpararea unui diferential. Si eu am avut aceeasi problema si pana la urma diferentialul a cedat la semafor, in timp ce voiam sa plec mai in forta. La aproximativ 1 an de la inlocuirea diferentialului a aparut sunetul metalic(subtire) si cred ca de un an m-am tot plimbat prin service-uri autorixate BMW si chiar si de cartier. Intr-un final am aflat acum 1 luna ca sunetul provinde de la cardan. Un mecanic de la BMW Filaret a descoperit problema, asa ca puteti trece pe acolo pt o constatare, nu costa mult. Mecanicul mi-a spus ca la majoritatea transmisiilor BMW apar astfel de jocuri, dar ca la cardan nu prea sunt sanse sa se rupa asa cum a facut diferentialul. In orice caz, nu il voi schimba prea curand. Daca se controleaza bine ambreiajul la plecarea de pe loc nu se aude nimic, doar cand debraiezi in graba.

 

Calitatea BMW mi-a cam lasat un gust amar, mai ales in buzunar. Nu schimbi suspensii, macarele, motorase geamuri etc....ai materiale de calitate la interior/exterior, dar si cand scoti mii de euro din buzunar pt piese importante care dupa parerea mea nu ar trebui sa pice asa de repede, te gandesti sa treci la bicicleta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

Pana la urma am descoperit si eu ce am ... tot urcand-o pe rampa, am testat si cu frana de serviciu apasata, schimbat a 1-a si marsalier si ridicat usor piciorul de pe ambreiaj.

Cel de sub rampa a identificat exact zgomotul ca fiind din diferential. Am fost si la Bavaria si acelasi lucru l-au spus si ei ... mai exat necesar piese: diferential. Factura proforma ar fi 6000 RON. Acum sper doar ca cei din Germania sa fie suficient de draguti sa-mi dea diferentialul pe garantia cu care am luat masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bag si aici raspunsul. Multe topic-uri pe subiectul asta :D

Dar e vorba doar de sunet metalic sub masina nu si pentru acele bum-ri de care vorbesc unii...

 

Ma bag si eu putin in discutie pentru ca am avut si eu problema aceasta cu sunetul ca de clopotel la cardan. Dupa ce am fost prin vreo 5 service-uri unde mi s-au spus tot felul de lucruri ba ca ar fi de la una ba ca ar fi de la alta am hotarat sa dau cardanul jos si sa-l trimit la Unicardan (Rune). Si asta pentru ca majoritatea mecanicilor acuzau ca ar fi crucea cardanica. Cei de la Unicardan au testat cardanul si cand m-am dus sa-l iau mi-au spus ca nu am gram de joc in cruce si ca sunetul este de la acea flansa finala (cea care se prinde de grup) si ca se propaga pe cardan fiind o teava goala. Acea piesa nu poate fi schimbata ci doar temporar rectificata de cineva care rectifica planetare pentru ca are exact principiul unei planetare dar problema va reaparea. O alta problema e ca daca ai joc in acea flansa distrugi grupul. Eu am rezolvat problema cu cardan nou (vine numai original)- ce e drept, cam scump, ajungand la 3500 Ron. Au fost foarte de treaba cei de la Unicardan pentru ca in primul rand mi-au gasit problema exacta si in al doilea rand nu mi-au cerut niciun ban pt constatare. Asa ca aveti grija ca multi la problema asta va vor spune sa schimbati crucea si problema nu e de acolo, iar daca totusi va hotarati sa schimbati crucea mergeti la un service de cardane pentru ca trebuie echilibrat foarte bine cardanul. Daca se schimba crucea si nu e bine echilibrat o sa va treziti cu batai in mers si trepidatii. Service-uri de cardane sunt foarte multe si chiar daca nu aveti in orasul de unde sunteti puteti trimite la Bucuresti la oricare service de cardane pe care il gasiti pe internet.

 

 

Am citit mai atent ca pe unii v-au pus sa schimbati diferentialul. Nu faceti chestia asta pana nu verificati ceea ce am spus eu. Demontati cardanul si vedeti ca flansa finala se simte la mana cand are joc iar cand asculti din partea din spate a masinii sunetul pare din diferential dar nu este de acolo.

Edited by shapk
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare.Am un E 46 din 99 varianta benzina.Am unele din simptomele prezentate de voi in topicurile voastre.Dar sa trec la problema mea!La plecarea de pe loc mi se aude un bubuit in partea din spate a cardanului de linga grup (m-am uitat eu pe dedesubt si am constatat ca are un joc acolo) in mers la orice viteza ca e mica sau mare nu face zgomote doar la schimbarea treptelor de viteza se aude bubuitul respectiv!Ma puteti ajuta cu citeva idei?Cu respect!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Va salut! Sint nou pe aici si tot odata nou posesor de e36 318i. masina a fost f hingerita.. dupa am bagat cava bani in ea si am ajuns la ambreaj...ma confrunt cu o problema care ma macina. a inceput la viteza mica aproape de oprire pe loc un zgomot ca de rulment uzat dar mai subtire defapt parca ar fi un motoras electric p sub ea... dupa ce am schimbat si flansa de cauciuc de la cardan. s-a accentuat drastic si mai mult cand imping maneta spre dreapta pt a baga a cincea, se simte prin maneta o vibratie ciudata. Rulmentul intermediar pare in regula. Ajutati-ma va rog cu un sfat, o parere daca ati mai intalnit sau v-ati lovit de ceva de gunul asta.
Link to comment
Share on other sites

am fost cu masina la garaj astazi si am ridicat-o pe elevator, pornita si in treapta a 5-a am ascultat-o peste tot cam la 20 d cm dupa rulmentul intermediar spre grup era rezonanta cea mai mare a fluieratului dar totusi rulmentu e bun. cat am mai stat pe langa ea am depistat un joc la planetara p stanga si un trosnit din cand in cand la partea dinspre roata.. deci ma paste o planetara. revenind la fluierat m-am hotarat sa schimb totusi uleiul din grup, era cam negru cel vechi. in drum spre casa am observat ca s-a diminuat pana la 0 zgomotul dupa aprox 5 km parcursi. mi-e greu totusi sa cred ca asta era buba, uleiul vechi fiind la nivel si fara pilitura, doar negru.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

salut,se aude un zgomot de sub masina,mai exact la imbinarea dintre cutia de viteze si cardan atunci cand masina aflandu-se in mers si intr-o treapta de viteza apas ambreiajul,am urcat masina pe rampa si am miscat cardanul observand ca are joc undeva in cutie stie cineva problema sau rezolvarea? multumesc

 

Verifica bucșĂŁ de la grup(diferential) 90% este de acolo. Când accelerezi si decelerezi simți cĂŁ și când ĂŽți dĂŁ un sut? DacĂŁ simți așa,este de la bucșĂŁ diff.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.