Jump to content

ce presiune trebuie iarna in anvelope?


doru_89

Recommended Posts

Presiunea este trecuta pe stalpul masinii dar pe zapada este indicat ca presiunea sa fie mai mica ca deobicei.

m-am uitat si eu pe stalp acum si am vazut ca e intre 2 si 2.2 deci inseamna ca a pus prea mult ...cred ca la 2 e ok

Edited by doru_89
Link to comment
Share on other sites

din pacate pe stalp nu este specificat daca vara sau iarna dar ai presiunea indicata in functie de numarul de persoane... Deci e foarte relativa chestia cu presiunea.... Oare cine isi schimba presiunea din roti in functie de cate persoane sunt in masina ? Nimeni ! Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Si in general toata lumea tinde sa aiba o presiune cat mai mica. Nu stiu de ce. la fel si tata se uita disperat ca bagam 2.3. Tind sa cred ca astea sunt sechele ramase de la dacie: 1.8 fata si 2 spate :) Daca producatorul scrie intre 2 si 2.3 de ce nu ai pus 2.2? Avand in vedere ca in timp cauciucurile mai pierd din presiune.
Link to comment
Share on other sites

Nu chiar....Se lasa moi pe zapada pe asfalt nu are rost sa le lasi moi deoarece nu castigi nimic ba din contra tocesti cauciucurile degeaba si cresti consumul si zgomotul. Presiunea mica e valabila doar pentru suprafete acoperite de zapada unde un cauciuc moale are aderenta mai buna decat unul umflat tare.
Link to comment
Share on other sites

LA mine pe stalp scrie 2.3 fata si 2.6 spate, fara nicio referire la anotimp. Si atata bag.

 

Cu anotimpul ai dreptate, nu conteaza daca sunt de iarna sau de vara. Legat de presiune la mine este recomandat 2.2 fata si 2.6 spate cu 4 oameni fara bagaje. Cum eu circul 95% din timp cu maxim 2 oameni (in fata) nu are rost sa bag 2.6 pe spate si bag doar 2.4.

 

Valorile de mai sus sunt pentru cauciucurile subtiri de iarna (185), pentru cele de vara de 225 sunt cu totul alte valori.

Link to comment
Share on other sites

pai vezi pe tabelul de pe stalpul usii... ce zice acolo, asa ar trebui sa bagi!

 

2.3 e foarte mult zic eu...

 

eu cand le-am zis sa-mi bage 1.8 - 1.9 in fata, s-au uitat la mine ca la urs...

 

Exact la fel am patit si eu. Nu m-a luat in serios cand i-am zis de 1.8 si era cat pe ce sa o faca la 2.2

Link to comment
Share on other sites

Am vazut intr-o revista nemteasca un test.

 

S-au testau anvelopele cu diferite presiuni: de exemplu pt. o presiune nominala de 2.1 la 195/65/15 s-a testat cu presiune scazuta la 1.9 si cu presiune mai mare la 2.3 si apoi inca o presiune de 1.7 si 2.5. Testele au evidentiat ca scaderea presiunii afecteaza performantele dinamice pe asfalt uscat presiunea de 1.7 fiind una total contraindicata. Pe asfalt umed presiunea nominala s-a dovedit a fi cea mai buna. Presiune scazuta de 1.9 de comporta bine in conditii de zapada si noroi.

 

Performantele dinamice cele mai bune per total sunt la presiunea de 2.3 si s-a concluzionat ca e mai bine sa fie un plus de 0.1-0.4 bari. Ce e de precizat ca presiunea nominala este gandita astfel incat durata de viata a anvelopei sa fie maxima iar deformarea anvelopei sa se incadreze in anumiti parameti ce tin si de diametrul rotii, abateri de la presiunea nominala duc automat la erori ale vitezometrului (nu sunt sesizabile decat cu aparatura specifica).

 

Sunt curios daca pe internet or fi astfel de teste dar oricum eu am ramas surprins pt. ca stiam din folclor ca presiunea peste limita e periculoasa ori testul a demonstrat ca o presiune ceva mai mare determina performante dinamice superioare pe toate planurile.

 

Au mentionat ca la anvelopele late apare uzura pe creasta si acolo nu e recomandata depasirea exagerata a presiunii nominale la un 225- ideial e o presiune de 0.2bari dar la cele cu balon inalt se poate folosi si presune de pana la 0.3-0.4 mai mare.

 

Tot in test au determinat ca e mai probabil sa ai pana cu presiunea standard sau inferioara decat cu cea mai ridicata.

 

Articolul il am intr-un AutoBILD mai vechi si mi l-a tradus un amic sa inteleg ce si cum desi tabelele sunt destul de evidente.

 

De atunci cand merg la vulcanizare le zic la baieti sa puna un 0.2 bari in plus, circul dupa "regulile" astea de vre-o 4 ani si anvelopele s-au comportat foarte bine. Doar la un rand de cauciucuri de iarna cu DOT vechi, 6 ani, am avut surpriza ca s-a pleznit cordul si vajaiau urat la rulare dar tind sa cred ca nu din cauza presiunii ci din cauza vechimii s-a intamplat.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.