Jump to content

530d E60 nu mai trage peste 3000rpm!


Recommended Posts

Este vorba de un E60 530d manual din 2004 cu filtru de particule, rulaj 220.000km.

Motorul nu se mai tureaza peste 3000rpm doar in treptele 3,4,5 si 6. In treptele 1, 2 si scoasa din viteza se tureaza pana la 5000rpm fara probleme.

Lucrul acesta se intampla indiferent daca motorul este rece sau cald.

Mentionez ca nu apare nicio eroare la bord sau pe tester. Aveti vreo idee ce poate fi?

 

Va multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

daca avea injectoarele duse, aparea eroare pe tester, mai degraba filtru de particule dus/, incarca sa-i dai cox pe autostrada, de multe ori s-a rezolvat problema des intalnita la masinile cu filtru de particule.

ps: incerca si pe un tester profesional (gen reprezentanta)

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca apare eroare daca nu injecteaza debitul impus? eu zic ca eroarea apare doar cand e o problema electrica la injector, nu si una mecanica(doar in cazul in care are senzor de ridicare al acului injectorului).

 

p.s. nu are aceleasi simptome cand ai injectoare care nu debiteaza suficient?

p.s2. nu scot din calcul nici FAP-ul.

Link to comment
Share on other sites

daca ai mers numai in oras turatii scazute sarcina mica, e foarte probabil si filtrul, pentru injectoare trebuie verifict reuturul sa nu ai vreunul blocat, in principiu cine face dieseluri stie mai bine-nu e nevoie neaparat de reprezentanta pentru asta. fugi pe autostrada 4000 ture plina sarcina cateva minute si vezi cum se comporta dupa, ne spui ce fum scoate. :)
Link to comment
Share on other sites

Daca nu-i trece de 3000 um sa faca mearga cu 4000? :)

CR nu are senzor, doar comanda. Verificarea returului e primul pas pt injectoare.

Nu cred ca sunt injectoarele din moment ce merge cu tot cu 3000 si intr-a 3-a si intr-a 6-a, mai degraba probleme la admisie/evacuare.

Subscriu: posibil sa fie filtrul de particule.

Link to comment
Share on other sites

cu cat poate sa mearga, ideea e sa stea in plina sarcina cat mai mult sa dezvolte temperatura necesara arderii particulelor din FAP. si daca ar fi sa le luam la rand poate sa fie si egr-ul si pompa de joasa/inalta.. samd. cam toate astea dau aceleasi simptome.

 

p.s. sa speram ca ne da si informatii dupa ce o rezolva cu toate ca ma indoiesc. :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara pe autostrada A1, i-am dat "cox", dupa multe incercari (a 3-a a 4-a talpa si tot asa) si-a revenit. Am mers pana la km 36 si inapoi, masina se pare ca isi revenise, dar azi dimineata cand am plecat la servici a aparut aceeasi problema. Nu inteleg de ce in 1 si 2 se tureaza pana la 4500 iar in restul pana la 3000!

Am auzit de la un prieten ca ar putea fi si egr-ul ca nu mai deschide cand trebuie clapeta de la turbina. Sper din tot sufletul sa nu fie injectoarele!

In 1500km o sa merg la schimb de ulei si filtre, o sa vad ce are de zis si mecanicul.

Link to comment
Share on other sites

Am facut un drum de aproximativ 600km prin tara si nu si-a revenit, ba din contra e mai rau, acum nu mai trage nici in 1-a si nici in a 2-a.

Am fost la tester si apar mai multe erori pe modulul DDE printe care:

- particle filter heavily clogged, cred ca e si principala cauza

- oyigen sensor failure, cred ca are legatura cu filtrul de particule

- eroare la swirl flaps, au ramas blocati la un momenta dat se pare, nu stiu cum sa verific daca functioneaza sau nu

- eroare pe debitmetru, am inteles ca asta se poate vedea cu ochiul liber daca functioneaza sau nu

- eroare la toate 6 bujiile incandescente

- plus inca vreo cateva erori nu asa importante (nivel scazut de motorina, s-a oprit motorul in mers ...)

 

Cred ca solutia este sa schimb filtrul de particule. Am auzit ca se poate taia cu flexul, scos din el tot ce contine si sudat la loc. A facut cineva asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Afirmatia referitoare la faptul ca "iti permiti sa intretii o masina" sau nu iti permiti nu are sens atunci cand observi ca tot investesti dintr-un simplu moft de a detine modelul X sau Y, sa tot investesti si sa tot investesti nu mi se pare normal si nici firesc, ptr ca la un moment dat iti vei da seama ca acel "simplu moft" nu iti solicita doar banii ci si nervii ... !!!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat. Nu era filtrul de particule infundat ci catalizatorul, acesta din urma era infundat la maxim, cu alte cuvinte trebuia inlocuit.

Ca sa rezolv ieftin, singura solutie a fost sa sparg cu ranga toata sita ceramica si izolatia din catalizator si astfel a mai ramas doar tabla care ii da forma.

Masina si-a revenit, nu a mai dat nicio eroare pe tester, merge in parametri, singurele sechele sunt faptul ca acum scoate fum pe teava (si implicit polueaza mai mult) si ca suiera usor cand schimb viteza.

Imi pare rau ca nu am facut cateva poze sa le postez aici.

Multumesc pentru sprijinul acordat.

Link to comment
Share on other sites

Afirmatia referitoare la faptul ca "iti permiti sa intretii o masina" sau nu iti permiti nu are sens atunci cand observi ca tot investesti dintr-un simplu moft de a detine modelul X sau Y, sa tot investesti si sa tot investesti nu mi se pare normal si nici firesc, ptr ca la un moment dat iti vei da seama ca acel "simplu moft" nu iti solicita doar banii ci si nervii ... !!!

 

Pai are mare sens.Catalizatoarele sunt pus acolo cu un scop foarte precis.Un catalizator pentru un BMW costa mult mai mult decat un catalizator pentru un Opel.Daca in loc sa schimbi catalizatorul il scoti, inseamna ca nu iti permiti sa il cumperi.

Asta inseamna ca nu iti permiti sa intretii masina pe care o ai.Este vorba de matematica de clasa a 2-a.Daca a=b si a=c, inseamna ca b=c.Trebuie sa te intinzi cat de tine plapuma, de ce trebuie sa respire cineva aerul infect din Bucuresti(de ex) deoarece sunt prea multi smecheri care vor sa conduca masini scumpe si nu au bani sa treaca strada?Este retoric.Deoarece vor sa arate la ce inalt nivel social se afla. :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat. Nu era filtrul de particule infundat ci catalizatorul, acesta din urma era infundat la maxim, cu alte cuvinte trebuia inlocuit.

Ca sa rezolv ieftin, singura solutie a fost sa sparg cu ranga toata sita ceramica si izolatia din catalizator si astfel a mai ramas doar tabla care ii da forma.

Masina si-a revenit, nu a mai dat nicio eroare pe tester, merge in parametri, singurele sechele sunt faptul ca acum scoate fum pe teava (si implicit polueaza mai mult) si ca suiera usor cand schimb viteza.

Imi pare rau ca nu am facut cateva poze sa le postez aici.

Multumesc pentru sprijinul acordat.

 

pai ala e filtru de particule ---- catalizatorul, cum ii spui tu.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Draga Bavaria,

 

Pentru mine catalaizatorul nu este o piese vitala, masina merge in parametrii si fara el, cu alte cuvinte nu ma intereseaza daca masina polueaza mai mult sau scoate fum negru. Daca, de exemplu, s-ar fi stricat turbina cu siguranta as fi achizitionat una noua de la BMW, dar pentru un catalizator nu merita cheltuiala. Daca masina o sa aiba probleme din cauza catalizatorului lipsa o sa cumpar altul nou, dar nu cred ca va fi cazul.

 

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

nu vei trece de itp!

 

p.s. la bmw diesel din cate stiu eu la catalizatorul si filtrul de particule sunt in aceeasi incinta (2 monoliti), deci banuiesc ca le-ai spart pe amandoua!

p.s.2 sper sa ai noroc de o echipa ARR insotita de televiziune :)

Edited by Gago
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am un prieten cu o dacia berlina motor cu injectie care are aceeasi problema: catalizator infundat! si la fel vre sa il scoata.

o sa-i dau un sfat ,sa o vanda si sa-si cumpere una pe carburator daca nu are bani sa o intretina.

 

gago tu stii in care moment isi face treaba filtrul de particule?

Edited by baronu25
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Draga Bavaria,

 

Pentru mine catalaizatorul nu este o piese vitala, masina merge in parametrii si fara el, cu alte cuvinte nu ma intereseaza daca masina polueaza mai mult sau scoate fum negru. Daca, de exemplu, s-ar fi stricat turbina cu siguranta as fi achizitionat una noua de la BMW, dar pentru un catalizator nu merita cheltuiala. Daca masina o sa aiba probleme din cauza catalizatorului lipsa o sa cumpar altul nou, dar nu cred ca va fi cazul.

 

Multumesc

 

Masina nu merge in parametrii fara el pentru simplul motiv ca polueaza foarte mult fara el.Daca nu ar fi fost nevoie de el nu s-ar fi montat din fabrica.Pe langa asta nu poti sa treci inspectia pentru noxe fara sa dai spaga.Din partea mea poti sa scoti toate sistemele pentru depoluare, insa suna un pic a ipocrizie cand unii isi prezinta pe aici limuzinele "impecabile" care au niste tevi goale pe dedesubt, in loc de catalizatoare.

 

am un prieten cu o dacia berlina motor cu injectie care are aceeasi problema: catalizator infundat! si la fel vre sa il scoata.

o sa-i dau un sfat ,sa o vanda si sa-si cumpere una pe carburator daca nu are bani sa o intretina.

 

Nu este bine asa, mai bine sa isi cumpere BMW.Se demonteaza si la BMW imediat si pe langa asta scapa de imaginea posesorului de Dacie. :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am un prieten cu o dacia berlina motor cu injectie care are aceeasi problema: catalizator infundat! si la fel vre sa il scoata.

o sa-i dau un sfat ,sa o vanda si sa-si cumpere una pe carburator daca nu are bani sa o intretina.

 

gago tu stii in care moment isi face treaba filtrul de particule?

 

in ce moment?

 

depinde la ce te referi, cand retine particulele de fum(in mare parte carbon) sau cand purjeaza (se regenereaza)? fii mai explicit!

 

din punctul meu de vedere isi face treaba tot timpul (cu motorul pornit) atata timp cat este acolo :) si nu a ajuns sa fie infundat complet (cand nu mai poate retine particulele) sau in timpul regenerarii cand produce chiar el ceva fum arzand particulele acumulate!

 

atentie catalizatorul nu este egal cu filtrul de particule! faptul ca sunt in aceeasi incinta nu inseamna este doar 1!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Am facut un drum de aproximativ 600km prin tara si nu si-a revenit, ba din contra e mai rau, acum nu mai trage nici in 1-a si nici in a 2-a.

Am fost la tester si apar mai multe erori pe modulul DDE printe care:

- particle filter heavily clogged, cred ca e si principala cauza

- oyigen sensor failure, cred ca are legatura cu filtrul de particule

- eroare la swirl flaps, au ramas blocati la un momenta dat se pare, nu stiu cum sa verific daca functioneaza sau nu

- eroare pe debitmetru, am inteles ca asta se poate vedea cu ochiul liber daca functioneaza sau nu

- eroare la toate 6 bujiile incandescente

- plus inca vreo cateva erori nu asa importante (nivel scazut de motorina, s-a oprit motorul in mers ...)

 

Cred ca solutia este sa schimb filtrul de particule. Am auzit ca se poate taia cu flexul, scos din el tot ce contine si sudat la loc. A facut cineva asa ceva?

 

Eu unul m-as uita putin la swirl flaps-urile alea daca sunt modelul nou si safe ( galeria de admisie). Sa nu trebuiasca sa asortezi un motor nou la catalizatorul ala.

Scoate-le daca nu vrei sa schimbi galeria, ca sa dormi linistit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.