Jump to content

Consum REAL vs. consum indicat de computerul de bord


EdY D

Recommended Posts

Am calculat in repetate randuri consumul la pompa si de fiecare data a fost acelasi cu cel de la BC.

 

De ex ultima data: Pe BC imi arata 7.6 la calcul am iesit cu 7.662.

 

De 2 ani de cand am masina niciodata nu mi-a indicat consum mai mare decat cel determinat prin metoda plin plin.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, interesante raspunsuri! :)

In afara de cei care se bucura de o estimare reala a consumului de carburant, noi ceilalti avem vreo sansa sa corectam erorile ?

Spunea un coleg de resoftare la reprezentanta , a incercat cineva ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tine mai mult de stilul de condus decat de o eroare de soft....

Ca exemplu....daca ai 60 km/h in viteza a 4-a si tii acceleratia constant.....la mine consumul instantaneu indica 6 l/100 deci computerul preia valoarea aia pentru calculul mediei.........daca in schimb la aceeasi viteza de 60 km/h in viteza a 4-a apesi usor acceleratia....atat cat sa ajungi ...genul....la 65 km/h....fiind accelerata consumul instataneu indica 10-11 l/100.....eh....din diferenta asta.....a tine piciorul pe pedala usor apasat versus constant.....computerul va inregistra valori diferite pentru calculul mediei la soferi diferiti.......de aici si diferenta de consum

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa tinem seama ca ne putem insela si la pompe...adik noi sa ne ducem sa bagam nush cati litri dar de fapt pompa iti baga mai putin, pt ca este "aranjata" si apoi zici ia uite ma am bagat de nush cat si am mers doar atatia km

e posibil si asta...sunt cazuri reale

Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna ca "utilajele" noastre tind sa consume mai putin dede cat la prima vederee! :)

Daca faci calculul la un plin de 70 de litrii si tu de fapt nu ai mai mult de 66 sa zicem, consumul va iesi mai mic decat calculul initial.

Personal, am patit sa alimentez cu un anumit numar de litrii imediat ce s-a aprins martorul ( in cazul tuturor motorizarilor de pe E39 in afara de 540 i si M5, becul de rosu se aprinde la 8 litrii de combustibil ramasi in rezervor ) , iar apoi acul sa nu indice aproximativ aceeasi valoare cu numarul de litrii alimentati.

Oricum , probabil ca aici poate interveni si eroarea plutitorului . :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, interesante raspunsuri! :)

In afara de cei care se bucura de o estimare reala a consumului de carburant, noi ceilalti avem vreo sansa sa corectam erorile ?

Spunea un coleg de resoftare la reprezentanta , a incercat cineva ? :twoup:

 

se poate corecta, exista un coef de corectie. Problema este calcularea acelui coef. Metoda este prin plin-plin de mai multe ori sa vezi consumul. Cred ca e bataie de cap mare

Link to comment
Share on other sites

Si la mine este o diferenta de consum intre ce-mi arata BC-ul si ce constat la pompa de aprox. 1-1,5l maxim. Dar nu ma deranjeaza, m-am obisnuit cu diferenta asta... :)

 

Deci consumul reral e mai mare cu 1 - 1.5 l si la tine ? :twoup:

 

Constat ca avem o varietate de valori intr-o oarecare masura false indicate de OBC-urile noastre.

 

Topicul confirma realitatea existenta nu doar la BMW ci si la marci : computerul de bord indica adesea mai putin decat realitatea.

 

Alte valori ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
trebuie sa tinem seama ca ne putem insela si la pompe...adik noi sa ne ducem sa bagam nush cati litri dar de fapt pompa iti baga mai putin, pt ca este "aranjata" si apoi zici ia uite ma am bagat de nush cat si am mers doar atatia km

e posibil si asta...sunt cazuri reale

 

Mie sincer nu mi s-a intmplat asta niciodata, si nu vad cum te poti insela (cum spunea si cineva mai sus) cand faci plinul il faci pana "da pe afara" adica vezi motorina/benzina pe gatul rezervorului, plus ca dupa asta acul sta pe full.

 

De fiecare data cand fac plinul (tinand cont ca am rezervor de 51l) imi intra cam 48l (merg cu ea pana mai arata 30-40km autonomie in buc). Nu cred ca fura nimeni la pompa, in nici una din benzinariile mai de "neam" (petrmo, omv, rompetrol, mol etc...)

Link to comment
Share on other sites

m-am intors de curand din excursie de circa 2500 km si evident ca am facut un calcul al consumului.

pe BC mi-a indicat 6.7 dupa acest drum iar la pompa a iesit 6.3

am observat de fiecare data la drumuri lungi ca BC arata usor mai mult

oricum.. un consum excelent avand in vedere drumurile pe care am fost gen serpentine, munti si 0km autostrada

Link to comment
Share on other sites

m-am intors de curand din excursie de circa 2500 km si evident ca am facut un calcul al consumului.

pe BC mi-a indicat 6.7 dupa acest drum iar la pompa a iesit 6.3

am observat de fiecare data la drumuri lungi ca BC arata usor mai mult

oricum.. un consum excelent avand in vedere drumurile pe care am fost gen serpentine, munti si 0km autostrada

Si despre ce motor vorbim? Ce serie, model? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

m-am intors de curand din excursie de circa 2500 km si evident ca am facut un calcul al consumului.

pe BC mi-a indicat 6.7 dupa acest drum iar la pompa a iesit 6.3

am observat de fiecare data la drumuri lungi ca BC arata usor mai mult

oricum.. un consum excelent avand in vedere drumurile pe care am fost gen serpentine, munti si 0km autostrada

Si despre ce motor vorbim? Ce serie, model? :twoup:

scuze.. nush de ce aveam impresia ca apare la semnatura

este vorba de E39 520d :)

Link to comment
Share on other sites

320d e46,pe BC arata cu 13-14% in minus

q7 4.2tdi,pe BC arata cu 8% in minus

a4 b7 3.0tdi,BC arata cu 14-15% in minus

tucson 2.0crdi,BC arata cu 7-8% in plus

megane 2 1.6 si golf V 1,9tdi,BC arata aproape exact,erori mai mici de 1%

 

in mai putin de 2 sapt va zic si despre Bc-ul lui x6

 

 

asa cum am promis,la X6 BC arata cu mai putin de 2% in minus

Link to comment
Share on other sites

Mersi baieti de implicare si raspunsuri! :)

 

Din cate pot vedea, majoritatea covarsitoare vorbeste despre un consum mai mic indicat de OBC.

Din pacate, la fel ca in cazul altor marci, si la BMW apare aceasta problema.

 

Singurul lucru de care am ramas cu adevarat incantat la un BordComputer a fost o functie disponibila la Opel. Nu sunt fan, deci nu ma intelegeti gresit :twoup:

La modelul vizat( un Vectra din 2004) , OBC-ul indica exact cantitatea de combustibil consumata de la ultima resetare.

Desi si in cazul acelui OBC, aparea acelasi sindrom de consum indicat mai mic decat cel real, cel putin aveai o modalitate in plus de a calcula marja de eroare data de computerul de bord .

Link to comment
Share on other sites

320d 2002 resoftata, bc-ul imi arata max 5 si consumul real este min 8... Curios cei care au masini resoftate patesc la fel?

eu am resoftata si imi arata invers.. ceva mai mult decat real.. cu 0,5L afara..si 1L in oras

A mea nu e resoftata si arata un pic mai mult decat realitatea dar depinde de conditii.

La un mers cu multe porniri si opriri eroarea e de ex 8,6 pe B.C si 8.1 in realitate.

La drum lung eroarea e insesizabila 6,1 real 6,2 pe B.C.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.