Jump to content

Trepidatii ralanti


Bogdan Chis

Recommended Posts

Va salut.

 

Vechea problema cu trepidatiile la ralanti nu am rezolvat-o.Masina porneste la sfert in sarcina trege foarte bine pt 85 de KW,consumul e bun....Chiar nu ma pot plange.In schimb trepidatiile la ralanti ma scot din sarite.Parca e un tractor.De multe ori o pornesc si merge bine dar imediat ce invart de volan(intra servo)sau pornesc faruri,dezaburire geamurile electrice incepe sa galopeze parca nu ar merge in 6 pistoane.Pe tester nu zice nimic.Zice ca e in regula tot.

 

Dati-mi un sfat ceva cei care v-ati lovit de problema asta ca am inteles ca e destul de comuna la td/tds.Unii imi ziceau ca e comanda electronica a pompei de injectie.Am fost ieri si am intrebat pretul la AUTOCICLOP :9600 lei,96 de mil lei vechi ;) .

 

Asa ca daca sti-ti careva ceva va rog dati-mi un sfat ca tot asa era sa schimb turbo si cand colo era infundat filtru epurator. :)

 

VA multumesc anticipat.

Numai bine la toti!

Link to comment
Share on other sites

Al meu, tds da sa tremure putin cand porneste electroventilatorul de la AC. Si eu cred ca e ceva din injectie, ori injectoare, ori pompa. Eu o sa dau injectoarele jos sa le curat si eventual sa schimb duzele si voi centricuba pompa. O sa vad dupa aia daca apare vreo schimbare.
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa pui piesa de pe alt 525 td, ca sa te convingi daca de acolo vine problema.

 

E cam greu sa gasesc alt 25td pt ca sunt destul de rare.si ca sa schimb piesa tre sa dau jos admisie si conducte de la injectie.

 

Chiar nu stie nimeni de la ce este mersul asta sacadat?

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie un tampon motor sau ambele. Incearca sa o turezi f. putin, la o mie de ture si vezi cum se prezinta.

 

Nu ar trebui sa aiba tampoanele vreo treaba chiar daca ar fi uzate.Ideea e ca apar fluctuatii ale turatiei la ralanti in momentul in care pornesc farurile sau orice alt consumator mai mare sau cand invart de volan si intra servo.In rest cand merge constant motorul e echilibrat si se transmit f putine vibratii in habitaclu mai ales pt un disel de varsta asta.

 

Acuma mai e o chestie.Fizic eu nu stiu sa localizez modulul de comanda al pompei de injectie care cica ar fi de vina.E acelasi lucru cu ECU sau e altul.Pe realoem nu apare.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu

 

La mine pe tester a aparut ca problema este la "speed regulator" care dupa cautari asidue se traduce cu "partea electronica din pompa de injectie".

Se pare ca se poate ridica putin relatiul (prin miscarea stanga-dreapta a capacului pompei de injectie) si astfel fluctuatiile dispar / se atenueaza.

 

Inca nu am apucat sa fac acesta operatiune.

Link to comment
Share on other sites

Mai baieti am gasit problema.E vorba de acel senzor care masoara viteza pe volanta si care apare pe tester ca "speed regulator" sau "senzor de control al vitezei" si toti fraierii la care am fost pana acum mi-au zis ca e de la pilotul automat(eu nu am asa ceva pe masina).

Ieri l-am dat jos l-am curatat de pilitura de fier(e un magnet) si cand l-am montat l-am impins mai aproape de volanta.El are o gaura alungita unde se prinde pe blocul motor.Asta permitand reglajul pe adancime.Diferenta e clara.Chiar daca se mai simt trepidatii merge mult mai rotund decat inainte si isi revine mai repede.Eu sper ca dupa ce o sa il schimb cu altul nou o sa-si revina la normal.

Asa ca nu va mai tot umblati la pompele de injectie sau la cokmanada de la pompa ca umnblati degeaba.E un banal senzor care citeste viteza volantei si in functie de care se face injectia.E vorbha de piesa 15 din desen.

 

 

Ca locatie se afla exact sub electromotor.Eu am ajuns la el fara sa demontez nimic.Desi e putin cam greu.dar merita efortul.

Va salut pe toti si sper sa vafie de folos.

Link to comment
Share on other sites

Pai ai ce regla la el? Nu are o pozitie fixa?

 

Nu are pozitie fixa.In desen se vede suportul de prindere care are gaura alungita.poti sa il scoti mai in afara sau sa il bagi mai in interior.La mine s-a simtit diferenta.L-am bagat la maxim.Ideea e ca al meu e pe duca si mai trag de el asa o perioada.

 

Apropo am vazut ca tu ai umblat la injectoare si ma gandesc ca imi poti da un sfat.Ieri am vazut ca imi curge destul de tare pe la injectorul de comanda.Si din cate imi dau seama nu curge de jos de la o-ring ca imi curge de mai sus de la a doua inbinare.Pot sa rezolv eu problema stasau trebuie ceva scule speciale?

Link to comment
Share on other sites

eventual poti sa faci o poza la motor si sa desenezi o sageata catre acest senzor? (choar daca nu se vede in poza direct, macar sa stim unde sa cautam).

Multumesc. :)

 

O sa incerc.pe maine sper sa o postez.Auzi din cate imi aduc amintre ai avut ceva probleme cu scurgeri pe la injectoare.Cum le-ai rezolvat ca si mie imi curge destul de tare pe la injectorul de comanda?

Link to comment
Share on other sites

Nu erau scurgeri pe la injector.

 

Am incercat sa reglez capacul de la pompa de injectie (pentru cresterea relanti-ului) dar nu l-am strans bine si cand am pornit motorul s-a umplut de motorina pe acolo si de aceea am crezut ca imi curge vre-un injector.

 

Oricum, bine ca nu am facut nimic la pompa, o sa incerc ce ai spus tu cu senzorul de pe volanta, sa vad cum se manifesta.

 

(in afara de intercooler, cred ca motoarele noastre sunt aproximativ la fel: TD, TDS)

Edited by Dany_Arad
Link to comment
Share on other sites

Nu erau scurgeri pe la injector.

 

Am incercat sa reglez capacul de la pompa de injectie (pentru cresterea relanti-ului) dar nu l-am strans bine si cand am pornit motorul s-a umplut de motorina pe acolo si de aceea am crezut ca imi curge vre-un injector.

 

Oricum, bine ca nu am facut nimic la pompa, o sa incerc ce ai spus tu cu senzorul de pe volanta, sa vad cum se manifesta.

 

(in afara de intercooler, cred ca motoarele noastre sunt aproximativ la fel: TD, TDS)

 

Difera si turbosuflanta si "mapa" de pe ECU.In rest e la fel.O sa iti trimit o poza maine.

Problema cu senzorul ala e ca sa murdareste in timp.Adica se umple de pilitura si se mai si strica.El de fapt e un electromagnet care citeste viteza cu care trec prin fata lui niste gauri de pe volanta.

Cand aprindem farurile sau dam drumu la ceva consumator mai puternic,campul magnetic care il emite se slabeste si prin urmare citeste aiurea turatia volantei.=Modulul de comanda al injectiei interpreteaza datelke ca atare si da peste cap injectia.

 

Eu l-am apropiat la maxim de volanta si l-am curatat.Asta fiind un remediu provizoriu.Mie nu mi-au disparut de tot trepidatiile dar e mult,mult mai bine ca inainte.

Al tau daca e dus de tot s-ar putea sa trebuiasca schimbat.

 

Dar oricum tot e mai bine decat sa schimbi comanda injectiei si sa tot lucrii la avans,ca de obicei astea sunt remediile date de mecanicii nostrii priceputi.

 

O sa ma straduiesc sa iti pun o poza doua in seara asta.Sunt chiar curios sa vad cum se manifesta la tine.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am umblat inca la injectoare. Astept un raspuns din Germania, sa vad ce bani inseamna sa trimit injectoarele mele si sa-mi trimita inapoi alte injectoare SH cu duze noi, gata calibrate. Mai centricubez si pompa de motorina si gata. Eu variatia de turatii am pus-o pe seama unui injector care pisha, nu pulverizeaza. Ar prinde bine o poza unde este situat acel senzor.
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum v-am promis am si poze cu "senzorul de turatie" sau cum s-o fi chemand el.prima e needitata.Pozitia lui e sub electromotor si cu putina grija ar trebui sa il pute-ti desface fara sa dati jos galeria de admisie si altele.

 

1.Surub de prindere

2.Conector(trebuie dat jos ca sa pute-ti desface surubul de prindere)

3.Suport prindere

4.Senzor

Link to comment
Share on other sites

M-am lamurit pe unde vine, e prins pe carcasa cutiei, sub electromotor. Banuiesc ca accesul e pe sub masina. Ce nu mi-e clar e de ce spui ca e pe duca. Daca merge, merge, daca nu nu. Adica are vreo fisura pe el, ceva si te astepti sa se duca? Ca un senzor merge ori nu. Si inca o chestie: se vede cand il scoti afara volanta? Ca ma gandesc ca se poate masura cat sa-l impingi inauntru. In curand o sa fac o revizie la electromotor si poate umblu si eu la ala, sa vad ce-i cu el.
Link to comment
Share on other sites

Se calibreaza debitul pe fiecare injector in parte. Se poate regla sa ai debit marit, consum mai mic. Depinde de meserias. Operatia ar trebui facuta atunci cand cureti injectoarele sau le schimbi. Daca ai diferente pe ele, poti sa le reglezi din pompa pe fiecare.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Si revenim la vechea problema cu mersul la "galop" al motorului m51 256t1,adica x25td/tds.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!ATENTIE!!!!!!!!!!!!!!

NU INCERCATI SA REGLATI POZITIA SENZORULUI DE TURATIE DE PE VOLANTA CA O SA FIE O INBUNATATIRE TEMPORARA SI RISCATI SA IL RUPE-TI CA SI MINE :) .

 

 

Acum sa revenim.Chiar nu stie nimeni de la ce vine problema asta si cum se poate rezolva.Multi spun ca e modulul electronic al pompei de injectie.A schimbat cineva modulul?E vreo inbunatatire?Ce cod are ca nu il gasesc pe realoem?Cat costa unul nou?

 

Hai ca e problema frecventa la motorul asta.Nu stie nimeni rezolvarea,in afara de marirea avansului din capacul pompei care e temporar si are efecte secundare?

 

Ajutati-ma oameni buni ca ma dispera jur!!!!Parca e tractor si pana la urma o sa imi moara motorul (asa a patit un prieten care a avut aceleasi simptome).

 

Nu cred ca nu stie nimeni rezolvarea din moment ce toate td/tds-urile care le-am vazut pana acuma aveau problema asta intr-o mai mica sau mare masura.

 

Va multumesc anticipat. Si astept raspuns.

 

P.S.: Pe tester da eroare la "speed sensor" care este senzorul de turatie de pe volanta.Dar nu e asta problema ca l-am schimbat(l-am rupt pe cel vechi) si tot asa face.

Link to comment
Share on other sites

Si revenim la vechea problema cu mersul la "galop" al motorului m51 256t1,adica x25td/tds.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!ATENTIE!!!!!!!!!!!!!!

NU INCERCATI SA REGLATI POZITIA SENZORULUI DE TURATIE DE PE VOLANTA CA O SA FIE O INBUNATATIRE TEMPORARA SI RISCATI SA IL RUPE-TI CA SI MINE :) .

 

 

Acum sa revenim.Chiar nu stie nimeni de la ce vine problema asta si cum se poate rezolva.Multi spun ca e modulul electronic al pompei de injectie.A schimbat cineva modulul?E vreo inbunatatire?Ce cod are ca nu il gasesc pe realoem?Cat costa unul nou?

 

Hai ca e problema frecventa la motorul asta.Nu stie nimeni rezolvarea,in afara de marirea avansului din capacul pompei care e temporar si are efecte secundare?

 

Ajutati-ma oameni buni ca ma dispera jur!!!!Parca e tractor si pana la urma o sa imi moara motorul (asa a patit un prieten care a avut aceleasi simptome).

 

Nu cred ca nu stie nimeni rezolvarea din moment ce toate td/tds-urile care le-am vazut pana acuma aveau problema asta intr-o mai mica sau mare masura.

 

Va multumesc anticipat. Si astept raspuns.

 

P.S.: Pe tester da eroare la "speed sensor" care este senzorul de turatie de pe volanta.Dar nu e asta problema ca l-am schimbat(l-am rupt pe cel vechi) si tot asa face.

salut

al meu este e34 525 tds din 1995

cand l-am cumparat din germania prin intermediul unor baieti care aduceau masini, avea o mare problema pornea greu la cald

la mine in rm valcea am un mecanic care a lucrat la bavaria in bucuresti si mia facut urmatoarele operatiuni:

- curatat tot sistemul de injectie cu solutie

- avans la pompa de injectie(nu se simt efecte negative)

- schimbat toate bujiile si futunele care sunt la injectoare

trepidati la mine sunt de cand am schimbat racodul elastic de la evacuare si la mine are o mica trepidatie cand dau drumul la consumatori dar de moment ca dupaia isi revine la relanti

Link to comment
Share on other sites

Am bagat si eu solutie de curatat injectoarele si intr-adevar s-a simtit diferenta in senul ca merge mai rotund si trage mai bine.Am schimbat si bujiile chiar sambata si porneste fara probleme foarte rotund(inainte vibra tare cand porneam din cauza ca una sau mai multe bujii erau duse).Cu pornirea la cald nu am probleme.I-am mai pus o valva unisens pe furtunul de alimentare cu motorina dintre filtru si pompa de injectie.Asta pt ca aveam probleme cu pornirea mai ales cand masina statea inclinata in spate si mi se scurgea toata motorina inapoi in rezervor.Fenomen care se intampla din cauza unei probleme frecvente la td/tds si anume izolatia din plastic de la intrarea firului in injectorul de comanda se strapunge in timp si se prelinge motorina.Din cauza asta cand motorul e oprit pe acolo intra aer in instalatie si nu tine vid.Asta s-ar putea sa fie si cauza pt care motorul meu spre exemplu merge rau la ralati sau una dintre ele.

O sa incerc sa il dau jos weekendul asta si sa il mai strang iar acolo unde e firul sa incerc sa il lipesc cu silicon care rezista la 400 grade .Metoda asta a fost probata de cineva si tine.Daca nu ar trebui sa iau unul second ca nou e 1500 lei :) .

Sunt curios dupa ce il rezolv injectorul ala daca o sa mai trepideze.Pt ca si dupa ce am pus valva respectiva trepidatiile s-au imbunatatit simtitor.Nu mai au aplitudine asa mare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.