Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/26/11 in all areas

  1. Chiar daca este confectionat din metal, sasiul masinii este flexibil. Pe masura ce o masina avanseaza intr-un viraj, fortele vor face ca acea masina sa se deformeze. Aceasta contorsionare trebuie minimizata. Aceasta contorsionare nu este inclinarea sasiului data de arcurile care se vor comprima pe o parte si se vor alungi pe cealalta parte. Aceasta este o deformare reala a sasiului. In aceeasi maniera in care o suspensie flexeaza, aceasta contorsionare influenteaza si modifica pata de contact a anvelopei prin schimbarea unghiurilor geometriei rotilor, atat in raport cu sasiul, cat si in raport cu suprafata de rulare. Cea mai populara modificare pentru masinile de strada in scopul reducerii contorsionarii sasiului o reprezinta barele de rigidizare superioare (intre clopotele amortizoarelor), sau asa numitele 'strut bars". Pentru ca masinile trebuie sa aiba usi, compartiment motor, portbagaj sunt necesare niste spatii libere pentru dispunerea acestor elemente. Aceste spatii libere, precum niste gauri intr-o cutie, ii reduc din rezistenta sasiului si il fac mai susceptibil contorsionarii. Barele rigidizatoare superioare sunt foarte usor de montat (bolt in). In plus fata de aceste bare, atelierele specializate pot avea informatii si despre alte locuri (puncte slabe) cu o rigiditate redusa si pot instala elemente de rigidizare si in acele puncte. Efectele unei forme diferite a barelor rigidizatoare nu pot genera diferente majorie in comportamentul masinii, sau daca induc o oarecare imbunatatire, este foarte greu de sesizat. Unele masini pot permite montarea unor bare drepte intre clopote in timp ce altele, din restrictii de acces/subsamble in compartimentul motor, pot conecta clopotele de peretele principal (cel dinspre sofer) al compartimentului motor. In acelasi fel, unele masini permit montarea de bare rigidizatoare la partea din spate, in timp ce altele nu permit acest lucru.
    2 points
  2. Avand in vedere ca motorasul meu o sa aiba parte de un tratament mai dur as vrea sa stiu ce ulei imi recomandati sa pun in el.Pana acum a avut Castrol GTX3 si Aral , iar din astea am fost multumit de Castrol.Multa lume mi-a recomandat daca merg mai sportiv sa iau Castrol RS,voi ce parere aveti?Masina este un 323i E30 an 1985 motorul de 150 cai dar asta deja stiati :blink:
    1 point
  3. M-am decis sa scriu un Ghid al Cumparatorului pentru E39 deoarece fiind deja un model foarte popular a devenit foarte atractiv si cautat datorita deprecierii cauzate de aparitia seriei 5 E60 si E60-ului facelift. Insa principalul motiv pentru care vreau sa scriu acest ghid este ca sunt fan E39 de de multa vreme si mi se pare unul dintre cele mai frumoase modele BMW din toate timpurile. Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care au numit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6. In clasa sa, E39 n-are concurenta. Informatiile pe care le voi scrie se bazeaza atat pe experienta mea de 1 an de posesor de E39 535i cat si pe documentatia pe care am facut-o, si inainte si dupa achizitionarea masinii mele, pe multe site-uri de specialitate si pe unele forumuri din afara. Orice critica sau intrebare este binevenita! PROFILUL CUMPARATORULUI Cel mai important cand cumperi o masina premium la mana a doua este de a fii pregatit financiar pt a o intretine corespunzator. Achizitia masinii este mult mai simpla decat intretinerea in sine. Costurile de intretinere sunt ridicate insa si satisfactia de a fi posesor de E39 este mare atata timp cat iti permiti intretinerea si alegi de la inceput o motorizare pe masura puterii financiarecat si a scopului pt care cumperi masina. Cel care cauta E39 vrea in primul rand o masina de lux care sa fie o imbinare intre confort si sportivitate intr-o anumita masura in functie de motorizare, si este atras de design-ul deloc demodatat al seriei 5 E39, dar si de dotarile pe care le are E39 si pe care multe masini care se fabrica inca nu le au. Insa pentru a avea un E39 cumparatorul trebuie sa fie pregatit sa intretina masina corespunzator, cei care vor sa-si ia E39 doar pentru a iesi in evidenta si nu sunt pasionati de marca BMW in general, n-ar trebui sa cumpere un E39 pt ca nu se vor bucura de el. Cei care sunt multumiti de E39 pe termen lung sunt cei pe care nu-i intereseaza doar sa ajunga de la A la B ci si cum ajung, iar pentru asta sunt pregatiti sa investeasca pe masura in masina. Este foarte important ca in momentul achizitiei sa aveti cel putin 2000 de euro in plus pentru a rezolva diferitele probleme pe care masina le poate avea, si pentru schimbarea consumabilelor, rolelor si intinzatoarelor. Posesorul de E39 difera de posesorul de seria 3, avand nevoie de mai mult spatiu interior, confort si dotari de lux, pentru care sacrifica un pic din sportivitate, avand in plus pe langa avantaje si un consum putin mai mare datorat greutatii mai mari fata de seria 3.
    1 point
  4. Salut. Pentru ca am tot discutat despre modificari (tuning) ale masinilor cu diversi colegi/membri ai forumului, o sa enumar cateva aspecte de care trebuie tinut cont INAINTE sa incepem un proiect. Nu ma refer, fireste, la trim-uri interioare, sisteme audio sau alte modificari in acest sens. Si, am constatat ca, in CLUBUL BMW, nu prea exista masini cu adevarat tunate (cu mici exceptii; daca gresesc - si m-as bucura - corectati-ma cu exemple). Ma refer la cresteri de putere si cuplu facute de PROFESIONISTI, prezentate aici, tuturor, cu upgrade-uri ale sistemelor de frana, suspensii (nici macar anvelope de calitate!). CHIAR doresc sa vad si sa fie prezentate de propritarii lor, masini tunate, masini deosebite! Fireste ca, toate parerile membrilor sunt asteptate in acord cu acest topic. Eu consider ca tuningul trebuie sa porneasca de fapt de la intrebarea: "Pentru ce voi folosi masina, dupa?" Deoarece, orice modificare in scopul maririi manevrabilitatii si stabilitatii atrage o pierdere in alta privinta, fie la nivelul confortului, fie la nivelul uzurii sau la alt nivel. In principiu, daca ne gandim la o masina de serie, ea urmareste mai multe scopuri simultan. Adica (teoretic) este si rapida, si comoda, si spatioasa, si usoara, si mai ales, manevrabile in orice conditii de drum - sau cat mai multe conditii diferite, cel putin. Cu fiecare pas (stage) de tuning, masina castiga in performanta, dar intr-un singur sens. Daca va deveni mai stabila prin montajul de suspensii intarite si coborarea centrului de greutate, aceasta stabilitate superioara se va observa doar pe drumuri de asfalt foarte bune. Dar nu va mai avea nici macar performantele initiale, de fabrica, pe un drum mai prost sau mai denivelat. Deci castiga, dar si pierde stabilitate si manevrabilitate, in functie de conditiile exacte de deplasare. Si cam acelasi lucru se petrece cu fiecare sistem upgradat. Primeaza, deci, ideea initiala de tuning si un plan bun de upgrade capabil sa ofere exact satisfacerea doleantelor proprietarului. O opinie in aceasta privinta este cuprinsa in cele ce urmeaza: ”Strategia” modificărilor Alegerea unei strategii - și conceperea unui plan general – în privința modificărilor dorite sunt recomandate. Este bine ca modificările dorite să fie bine cunoscute în totalitatea lor încă dinainte de a opera prima modificare. Existența unui plan, a unei strategii, va face mai ușor de sesizat și controlat pe parcurs scopul final căutat prin acele modificări, și va face mai ușor de evitat orice eroare posibilă. Două decizii trebuie luate odată cu hotărârea de a modifica un autoturism: în primul rând, care va fi utilizarea ulterioară? Pentru străzi obișnuite și pentru autostradă? Atât pentru stradă, cât și pentru competiții? Doar pentru competiție? În al doilea rând, ce compromisuri sunt acceptate pentru atingerea gradului de manevrabilitate dorit? Pentru că acestea vor fi diferite pentru oricare dintre categoriile enumerate mai sus. Dacă ați ales ca utilizare primară străzile și autostrada, trebuie să luați în considerare următorii factori și importanța lor specifică: - tipul de utilizare zilnică (în general) - frecvența utilizării autoturismului pe drumuri puternic virajate - importanța confortului în deplasare - distanța (dorită, dar și practică) între caroserie și sol - disponibilitatea produselor de tuning pentru tipul autoturismului - estetica exteriorului și interiorului - îndemânarea la volan - bugetul disponibil În cazul unei combinații între utilizarea zilnică și competiție, trebuie să luați în considerare următorii factori: - tipul competiției (raliu, accelerare, curse pe asfalt, drifting) - categoria pentru care modificați autoturismul - regulile de concurs - bugetul disponibil - dificultatea modificărilor necesare - disponibilitatea produselor pentru tipul autoturismului - înălțimea de la sol - confortul în deplasare Modificările unui autoturism destinat doar pentru competiție sunt cele mai simplu de făcut, pentru că se concentrează într-o singură direcție: să facă autoturismul cât mai rapid posibil. Confortul în deplasare nu va mai avea importanță. Totuși, importanța bugetului crește, pentru că un buget mai ridicat va asigura calitatea componentelor folosite pentru modificări. Pe lângă buget, mai trebuie avute în vedere următoarele: - tipul competiției - compatibilitatea autoturismului cu tipul de competiție - clasa de concurs - disponibilitatea produselor - cunoștințele mecanice ale pilotului - îndemânarea și experiența pilotului. Scopul și doleanțele, relaționate direct cu bugetul disponibil, vor determina majoritatea opțiunilor. În rest, nu poate fi vorba decât despre combinarea și setarea pieselor disponibile pentru a atinge maximum de performanță. Bafta la modificari!
    1 point
  5. Azi de ziua mea :sorcerer: neavind ce face pina vin invitati m-am apucat e treaba si mi-am tras fire pt.functia "welcome angel eyes", ii un adevarat chin dar merita .Toata operatiunea a durat 2 ore. Pe aceasta cale multumesc d-lui. Gabriel B. :goodjob:
    1 point
  6. Nu stiu cum e la restul,dar eu daca nu sunt multumit de o marca,nici nu vreau sa aud de ea;am mai spus-o si-o repet:daca criticam sau nu suntem multumiti de calitatea si fiabilitatea bmw-urilor(fiind o marca premium),pai atunci s-o lasam si sa trecem la low-cost,low-quality,samd...sau in celalalt sens,adica spre apogeu,bentley,maybach,rolls,etc. Nu zic ca bmw ar fi perfectiunea,dar cred ca e deasupra multor marci,fie ele si renumite. Fac o paranteza si vreau sa dau un ex:am 2 prieteni ce detin fiecare cate un audi;unul are un a4 2.5 quatro din 2001,iar celalalt are un a3 1.6 din 2006. Credeti-ma ca la ambele masini,aproape toate butoanele din interior sunt sterse sau decojite. Tatal unuia dintre acesti prieteni are si el un a6 din 2003...la fel si ala,ba mai mult,s-a decojit(sau ma rog,s-a sters vopseaua aceea)si in dreptul manerelor de pe portiere. Si am mai vazut si la alte masini. Pai scuzati-ma,dar ce sa mai spun de hoasca mea de pisica din '95 care nu am nici-o problema cu stersul butoanelor sau alte "minuni"...chiar si pielea se afla inca in stare destul de buna. Deci cred ca bmw sta inca destul de bine in ceea ce priveste calitatea materialelor...parerea mea!
    1 point
  7. alarma interesanta mai este easycar, are un prieten montat si e multumit are in plus fata de altele deschiderea usii prin introducerea parolei de pe colantul lipit pe parbriz http://www.youtube.com/watch?v=fO1WCKWeYyg
    1 point
  8. POZITIONARE Seria 5 E39 a fost produsa in 1995-2003, varianta break fiind totusi produsa si in 2004. Este precedat de seria 5 E34 si urmat de seria 5 E60. Gama de motorizari cuprinde urmatoarele modele:520i, 523i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d, 525d, 530d si M5. In 2001 528i a fost inlocuit de 525i si 530i. Toate modelele in afara de M5 au oferit atat o varianta sedan cat si una break. 520i - 150 cp , 523i - 170 cp, 525i - 190 cp si 528i - 192 cp erau echipate cu diferite versiuni ale motorului de 6 pistoane in linie M52. 530i a fost echipat cu acelasi motor de 231 cp de pe E46 330i. 535i si 540i au fost echipate cu motorul V8 M62 cu care sunt echipate si 735i E38, 740i E38 cat si X5 E53. M5-ul a aparut in 1998 fiind echipat cu motorul V8 S62 de 4.9l si 400 cp. DESCRIERE Seria 5 E39 nu a reprezentat un design schimbat dramatic fata de seria 5 E34 ci mai degraba o evolutie a design-ului pastrand liniile clasice BMW, multi spunand ca E39 este cel mai frumos BMW modern alaturi de E38. E39 are o tinuta de drum impecabila, ofera un confort maxim la drum lung, este o masina rafinata dar si cu atitudine. Stabilitatea, franele, siguranta (4 stele la testele EuroNcap) si directia sunt unele dintre capitolele unde E39 exceleaza. In curbe masina sta mai prost decat un E34 de motorizare similara, exceptie facand doar 535i si 540i care au suspensie si directie de M5. Fiabilitatea unui E39 este foarte buna atata timp cat masina este intretinuta, deci totul tine de fostul proprietar. Are totusi unele probleme comune destul de deranjante. Pretul unui E39 variaza intre 6000 si 18 000 euro. Cele de 6000-7000 euro sunt in general modele din primul an de fabricatie care ar trebui evitate. Pretul mic denota starea tehnica proasta si putinele dotari. Important e sa alegeti masina in functie de stare tehnica, aspect, dotari si abia apoi dupa an de fabricatie. Un an de fabricatie mai recent nu inseamna o masina mai buna sau cu mai putini kilometri reali.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.