Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/16/19 in Posts
-
Este un anumit numar de pasi care trebuie respectati. Uite aici procedura scrisa de ZF, paginile 5-6. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa fie cutia RECE, trebuie doar ca atunci cand verifici nivelul uleiului, temperatura acestuia sa fie intre 30-35 grade si masina perfect orizontala. LE: Trebuie la temperatura aia ca altfel isi schimba proprietatile, printre care si volumul.2 points
-
M-am inregistrat pentru ca am observat niste aspecte care necesita clarificare. 1. Un PHEV (225xe, 530e, 330e, i8 etc) are suficienta rezerva de baterie care sa sustina varfurile de solicitare si cuplu. Nu e ca si cum mergi doar cu motorul pe benzina. Bateria are intotdeauna o rezerva care este intretinuta de calculatorul acesteia, rezerva care nu este disponibila pentru EV drive, dar este disponibila pentru depasiri si alte solicitari de genul. Orice decelerare de exemplu duce la incarcarea bateriei. De asemenea daca motorul nu e solicitat la maxim, el incarca partial bateria. E adevarat ca peste 120kmh motorul electric este decuplat pentru protectia la supraincalzire, existand un ambreiaj electronic pentru asta. Dar pana la 120kmh electricul si termicul lucreaza impreuna; 2. Autonomia curenta pentru 225XE este in jur de 50-55 km vara si 35-40km iarna. Incepand cu iulie 2019, bateria Samsung SDI are o capacitate bruta 10.0KW si 8.8kw neta. De asemenea exista si upgrade pentru celulele respective, la acelasi volum avand capacitate marita. 3. Pretul estimat pentru una din cele 5 celule care formeaza bateria 225xe este in jur de 750 eur, dar se gasesc baterii de 1 an la 2600 EUR la dezmembrari. Personal nu mi-as face multe griji legat de durata lor de viata, nu e acelasi lucru cu incarcarea unui smartphone. Garantia este oricum 6 ani sau 100k km. Bottom line este: oricum ai da-o, faptul ca nu mai ingrasi statul cu accizele puse peste pretul benzinei duce la economii. Pai cum asa? Sa o luam pe rand: 6 ani de incarcare la priza de acasa sau birou, cu distanta medie zilnica de 50km. Economii estimate anuale: in jur de 1500 EUR, deci 9000 per 6 ani. Cost inlocuire baterie: 3-4kEUR. Diferenta ramane in buzunarul soferului. 4. Cine intra pe spritmonitor.de poate sa observe ca phev-urile au consumuri mai mici decat hibridele. E adevarat ca tentatia de a beneficia de intreaga herghelie exista, BMW fiind pana la urma o masina sportiva. 225xe variaza undeva intre 3% si 5%, depinde de marimea pantofului fiecaruia. 5. Mai sunt niste lucruri pe care nu se pune accent suficient, cum ar fi pompa de caldura. Toate phev-urile BMW au pompa de caldura si aplicatie de ctrl de la distanta. Alte modele mid range fie nu au pompa de caldura (e.g. hyundai ioniq), fie le lipseste aplicatia cu serverele din spate intretinute de producator. Toata treaba asta inseamna ca tu iti bei cafeluta, dai un click si cand ajungi la masina totul e dezghetat si caldut. Daca ai masina la incarcat, doar o mica parte va fi conusumata din baterie, restul de la priza. Comfort maxim. Legat de consum, am condus extensiv 530e si media fara incarcare a stat undeva pe la 7%. I8 in jur de 8-10%, depinde si cum o conduci. Cu incarcare electrica se duce mult in jos, in jur de 2%, depinde cat de des incarci. E adevarat ca incarcarea este limitata la 3.7KWh, deci da, un phev este aplicabil numai daca ai incarcare acasa sau la birou. Inca un aspect: i3 si 225xe au motoarele electrice atasate direct rotilor. I8 are si el acelasi mecanism dezvoltat de GKN pentru 225XE (prima data l-au dezvoltat pentru I8), dar la 225xe nu mai au demultiplicatorul in 2 trepte folosit pentru I8. Este si motivul pentru care motorul electric este decuplat la >120kmh la 225xe (ptr protectie). Pe de alta parte, 330e si 530e au motoarele electrice incorporate in cutia de viteze, puterea termica si electrica intrand in acelasi loc si iesind unitar catre roti. Turatia motoarelor electrice este demultiplicata in cutie, trece prin ea, cu avantajele (silentiozitate) si dezavantajele ei (pierderi cinetice). Din acest pdv, ansamblul motor al 330e sau 530e este mult mai rafinat. Ca sa va faceti o idee, turatia maxima i3 si 225xe ajunge pe la 11-12k (11,400 225xe mai exact), pe cand motorul electric 530e se tureaza pana in 3000.2 points
-
Week acesta am fost pana la Rm. Valcea sa achizitionez un interior sport M alcantara + fete de usi... zilele urmatoare o sa ma apuc de montat... :frantics:2 points
-
1 point
-
350-400 euro costa un volan furat ca in banii astia nu cumperi nici airbagul. Un volan de F30 NOU complet cu padele, incalzire, airbag, comenzi, cablaj, module, etc. sare de 2,000 euro fara TVA la orice reprezentanta BMW din UE. Atasat pretul pentru toate componentele unui volan M de F3x astazi la BMW Ag. in Germania fara discounturi de client, volum, etc. Pretul este in EURO si nu include TVA (19% in DE la fel ca la noi).1 point
-
Schimbarea e foarte simpla sa pui un volan cu exact aceleasi functii - se desfac cele 2 cleme care tin airbagul, se scot mufele, se desface surubul care tine volanul, si se monteaza noul volan; Nu e nevoie de codare (doar daca vrei sa activezi functii suplimentare, dar atunci trebuie verificat daca sunt suportate de SZL de pe masina). Atentie, un volan M cu airbag costa minim 350-400 euro; daca vrea cu padele/incalzire/vibratii/etc, pretul creste1 point
-
Eu am un F36 (Seria 4 Grand Coupe) de vreo 6 luni. Am pachet M si suspensie adaptiva, si roti de 19 pentru vara. Am mers prin toate coclaurile si nu am atins nimic (crede-ma, ca sunt obsedat, as fi simtit imediat). Ce-i drept, nu urc borduri inalte, dar nici cu un seria 3 cu M pack nu ai putea face asta. Cat despre confort, tinuta de drum, eu zic ca este peste Seria 3 (aici pot fi subiectiv, evident). Si eu eram in aceeasi dilema acum vreo 7 luni (poti vedea topicurile mele vechi si sfaturile primite) si am ales Seria 4. Nu regret1 point
-
Nu, e de la lichidul de parbriz...logic ca poate fi de la ele. Daca ai avut ideea sa te uiti acolo, imi vine greu sa cred ca intrebi asta...1 point
-
Valoare Data Loc 66000 31.10.2019 StaĂžie ITP 45147 02.11.2017 StaĂžie ITP 86140 04.11.2015 StaĂžie ITP 27191 13.11.2013 StaĂžie ITP 19900 24.11.2011 StaĂžie ITP 11000 07.12.2009 StaĂžie ITP - 29.11.2007 RAR1 point
-
La leasing masina e cumva pe numele tau? Daca la final nu poti plati cateva rate sau valoare reziduala ce se intampla? Din tot ce ai scris eu am inteles ca frustrarea ta e de ce topicul asta are atatea pagini si la tine pe topic nu scrie lumea. Mai comentati baieti si la el pe topic, sa se simta bine.1 point
-
conteaza feedbackul in exploatare , probleme care apar , pana la urma e o experienta , topicul masina mea nu se refera doar la ceva personal , cand schimb marca o sa fac o prezentare a masinii aici , chiar daca nu e bmw , e un forum , o comunitate , ne stim unii de ani , e un soi de legatura . Poate unii au de invatat din experienta lui samd . Sunt n motive pt care si o masina cu leasing operational isi are locul pe forum . Sa ne avem ca fratii gen1 point
-
Hai ca s-a facut praf si topicul asta.....parerea mea, doar dupa incercate si test drive, nu mi se pare rau mercedes, mai ales daca faci drumuri lungi, are un feeling specific, c class nu este extraordinar de spatios, in spate cel putin, asa ca nevasta+copil ce stau in spate de obicei vor aprecia mai mult un e class.seria 5 ramane seria 5, noua seria 3 nu am condus, deci nu ma pot pronunta.Eu le-as incerca pe toate, asa intensiv, si apoi as lua o decizie. Eu nu inteleg de ce suntem atat de inversunati noi, romanii, si judecam atat de aspru parerile si pasiunile fiecaruia, eu personal cunosc milionar in euro care defileaza in skoda kodiak, la fel cum cunosc persoana cu credite pentru urmatorii 20 de ani, care si-a comandat mustang bullit. Si daca cineva ^prefera o masina noua, in care doar sa se suie si sa o conduca, iar altcineva isi doreste o masina sa o personalizeze, sa ii schimbe ce vrea si cand vrea, este alegerea fiecaruia si nu trebuie judecati pentru alegerile lor, atata timp cat nu intra in contradictie cu legile si regulile de convietuire in societate. Si ma bucur cand vad romani care reusesc sa dobandeasca un statut social bun, sa se impuna in diverse tari cat si in Romania, in diverse pozitii , prin munca cinstita,si isi permit masini noi, cat mai scumpe, si mi-as dori cat mai multi compatrioti sa reuseasca sa ajunga in dilema de a-si comanda masini noi, chiar platite partial de firmele pentru care lucreaza, renuntant in acelasi timp la masina iconica second adusa din germania.1 point
-
Pai vad ca tot continui sa ii strici topicul omului. Si ai o obsesie pt e39 al meu de tot comentezi ca dorel pe santier, fara sa fii intrebat. Sa-ti raspund punctual. 1. Nu conteaza, insa fiind o masina inchiriata pe care trebuie s-o dai in aceeasi stare inapoi, nu prea vad rostul unor discutii pe multe multe pagini. Si sectiunea se numeste Masina mea , nu masina lu' altu'. 2. Nu stiu cine e Adi. Dar cu siguranta iti zic, ca la cate mii am bagat eu intr-o masina veche, tot nu ajunge la costul unui leasing operational pe 3 ani (nici la pierderea unei masini luata in 2016 cu 20000, care acum mai face 10k). 3. Nu ma intereseaza, era o idee. 4. Ce sa prezinti la o masina in leasing? Baieti, am luat masina cutare, i-am facut revizia... si cam atat ! 5. Da, si daca tot m-ai cautat ca ce masina am, revin la ideea de la punctul 2. Indiferent ca vorbim de leasing operational pe 3 ani, ori o masina luata cash noua, ori o masina luata SH la 15-20000 EUR, eu nu am bagat bani in masina cat pierd cei din exemplele date. Scuza-ma ca sunt putin mai practic. Putem sa incetam acuma?1 point
-
Daa,sĂŁ ĂŽngrijim bine bine parbrizul,de parcĂŁ nu am avut toți noroc de "pietricica aia norocoasĂŁ" ce ne-a adus un parbriz nou1 point
-
Inainte sa ti-l zgarie stergatoarele, garantat il ai sablat sau spart de la pietrele de pe drumuri )1 point
-
ce tot spuneti frate, uitati-va si voi la cifre, dieselele noi euro 6 scot mai putin co2 decat corespondentele pe benzina.1 point
-
1 point
-
De accord. Eu fara Xdrive am consum mediu 6% pe 320d dar preponderent in oras e facut consumul de a ajuns la 6%. Am masina de 2 ani , am schimbat distributia si consumbile la timp si in afara de asta nu a fost necesar nici o alta piesa schimbata . Ca tot se plange lumea ca la diesel o sa se simta in timp la piese daca consumul e mic . Eu sunt de parere ca daca masina a fost intretinuta decent si nu mergi subturat nu sunt problematice diesel-urile , chiar si cele cu filtre de particule1 point
-
Consum diesel vs benzina. X1 20dXdrive - 192 CP - consum 6,3% in medie, ceea ce pot confirma si eu din propria experienta. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=1&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2 Benzina 20i xDrive - 192 CP - consum 8,5%. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?fueltype=2&constyear_s=2016&power_s=190&power_e=200&powerunit=2 2 litri difirenta pot fi semnificativi in cazul unor rulaje mari anual.1 point
-
Pentru ca in Romania legislatia privind protectia mediului este inca foarte permisiva, si nu exista nici un orizont de implementare a unor masuri de acest fel; de exemplu, incepand cu 2024 toate autoturismele diesel vor fi interzise in Paris (actualmente exista limitari si restrictii pentru anumite categorii diseel/in anumite intervale); este usor de inteles ca interdictiile pariziene se vor extinde si in alte orase. Legat diesel vs benzina, eu am inlocuit anul acesta masina diesel,pe motiv de rulaj/iesit din garantie cu una benzina, tot din clasa compacta; daca la diesel aveam un consum in jur de 5.2, acum la benzina ma invart in jurul valorii de 6.3 %; ca si putere, cuplu, etc, motorul benzina fiind turbo, nu simt mare diferenta sau un regres, din contra, am castigat la capitolul lipsa vibratii, zgomot, etc. Am facut un calcul in ceea ce privesc costurile, luand in calcul consumul, pretul combustibililor, rulajul meu (900 km saptamanal),costul de achizitie nou diesel vs benzina, si am ajuns la concluzia ca un disel ar fi fost interesant dpdv financiar dupa 100.000 km, cand probabil voi inlocui masina cu alta noua.Sunt convins ca datorita inerdictiilor aplicate masinimlor diesel, acestea se vor devaloriza mai mult peste 3-4 ani, cand voi schimba eu masina. Am cochetat mult cu variantele hibride, insa deja au un cost de achizitie mai ridicat vs benzina, si economiile realizate in ciclul urban nu se transpun in economii in regim de rulaj extern, pe autostrada, unde functioneaza exclusiv motorul alimentat cu benzina, si unde greutatea sistemului hibrid este un balast.Sunt foarte bune pentru navetele scurte, trafic urban, masini pastrate in garaj, posibilitate de incarcare la priza.1 point
-
Și totuși: http://theconversation.com/fact-check-are-diesel-cars-really-more-polluting-than-petrol-cars-76241 Dar aici vorbim de Diesel recent, cu AdBlue, DPF sĂŁnĂŁtos...etc. Nu rĂŁgĂŁliile de prin traficul de zi cu zi.1 point
-
Nu inteleg tendinta de a cumpara motoare pe benzina (care consuma uneori si dublu fata de diesel, ca sa nu mai vorbim de cuplu), doar din teama ca cineva va interzice dieselul. Pai o benzina polueaza tot cat un diesel, prin prisma consumului mai mare.1 point
-
@fdbcnt - Hibrd nu iei să mergi doar pe electric. Dacă iei pentru asta, l-ai luat oarecum greșit, îmi pare rău. Hibrid e mai mult ca să reduci emisiile și pentru ocazionalul stat în coloană, mers puțin pe străduțele de prin oraș, la drumuri scurte. Am fost tentat multă vreme de 530e acum la G30. Chiar am văzut că le crește numărul destul de tare. Mi-a fost teamă de o chestie doar: durata de viață a bateriei, mai ales că luam mașina SH, care deja avea un an de viață să zicem, deci multe cicluri de încărcare/descărcare deja. Ce mai e oarecum nasol, dar e ok atâta timp cât e încărcată bateria, este greutatea mașinii, mult mai mare, dar fiind motorul electric nu o simți așa tare. Mai nasol când trebuie să tragi de 2.0 184CP termic să fie nevoie să și încarci. Ideal este să ai și priză de încărcare acasă, atunci poți pleca la drum cu bateria încărcată complet, să nu mai fie nevoie și de recharging constant.1 point
-
Nu ma, mi e mila de tine ca o sa umpli pe aici de probleme..si n o sa știe nimeni sa ți spunĂŁ ce are si de ce nu merge..1 point
-
tatal meu are un bmw x5 din 2004.Singura problema care a avut-o cu masina asta a fost ceva pe la cutia de transfer atat.In rest ce sa zic i-a scos toate becurile din interior,de la usi ca-i consuma bateria peste noapte si cam atat.Sa ne intelegem becurile de la faruri inca le are.Sper sa nu renunte si la alea. In rest este o masina tanc in adevaratul sens.Se vede ca masinile astea au fost facute in America sub divizia general motors.Nu prea au moarte daca le intretii din scurt cu schimb de ulei,antigel etc etc.Motoarele common rail 6 cilindrii in linie nu prea au moarte sunt facute sa reziste si 1 mil de km daca sunt intretinute corespunzator.Trebuie sa fi foarte indiferent,neatent sau prost sa strici un motor ca asta.Este facut pt. pachet de drumuri grele. E53-ul chiar e tanc in adevaratul sens al cuvantului.La faza cu km nici eu nu prea cred ca sunt reali,pt. ca genu acesta de masini cam toate au multi km la viata lor,mai ales masinile astea de croaziera X5. -Cu acest gen de masina si daca mergi 700km intr-o zi nu te dai jos obosit din ea.Eu am condus genul acesta de masina si stiu ce vorbesc.Se vede ca e masina de croaziera. eu detin un amarat de e60 din 2006 are are peste 350k km,si asta am aflat tot de aici de pe forum m-au desumflat baietii.Si am luat-o la 207k km,deci greu de crezut ca un x5 din 2002 sa aiba doar 250.Poate doar daca a avut-o vreo baba care a scos-o doar primavara din garaj....1 point
-
Conduc din 1992, dar primul BMW l-am cumpĂŁrat acum 3 luni. X3 e83. Acum mĂŁ apropii de 48 ani Ăâ˘i pot spune cu siguranĂâşĂŁ cĂŁ BMW este o marcĂŁ bunĂŁ. Am avut ĂŽn toĂâşi aceĂâ˘ti ani nenumĂŁrate masini (skoda, oltcit, fiat, espero, vectra, santafe) dar niciuna nu se compara cu BMW. Zilele trecute dupĂŁ un ciptuning am experimentat ce ĂŽnseamnĂŁ 201cp Ăâ˘i cuplu motor de 436nm pe un suv. Fantastic! Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk1 point
-
1 point
-
-1 points
-
-1 points
-
Sunt curios cine folosește un 740d daily in așa maniera ĂŽncât mai bine opteazĂŁ pt un RWD decât un AWD...adicĂŁ sa fim serioși...la 750i am avut RWD dar dupĂŁ prima iarna am cĂŁutat doar mașini AWD...-1 points
-
salutare colegi si eu o problema la un e60 525d 2006 stat stop daca las masina ne blocata usile dupa aprox 30 min ramane fara baterie dar daca o blochez nu are nimic chiar daca masina stationeaza 2 3 zile dar daca o las 30 min neblocata ramane fara baterie ce poate avea-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00