Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/20/20 in Posts

  1. Cine are impresia ca masinile bune, intretinute si cu putini km in Germania sunt chilipiruri...se cam inseala. M-au sunat deja cativa oameni din Germania pentru masina si chiar vreo doi si din Romania. Cum spuneam, daca nu primesc banii pe masina, o voi da inapoi companiei de leasing si e treaba lor ce fac mai departe...chiar nu ma complic cu nimic Intre timp i-am schimbat placutele si lichidul de frana. Cand ma intorc din concediu urmeaza si uleiul, filtrele si inspectia mare + TĂV. I-am comandat si anvelope de vara noi, tot Continental ca m-am inteles super cu ele. Asadar, o masina corecta pregatita pentru un nou proprietar Pret nou si final: 29.000 EURO
    2 points
  2. Daca as avea 50k de Euro de dat pe o masina, in nici un caz nu as lua de la o persoana fizica. In reprezentanta cu siguranta gasesti una putin rulata, garantie si confortul psihic ca totul e in regula cu ea.
    2 points
  3. Si eu am luat masina la 1an/20k km, cu garantie. 9 ani mai tarziu o am tot pe aia, are 176k acum (deci in 9ani si ceva am facut 150k, aproximativ). M-am inteles foarte bine cu ea si imi place si acum, doar ca a venit un bebe si se cam simte nevoia de ceva mai mare, care cu siguranta va fi tot bmw si tot in aceleasi conditii luata. Personal nu sunt genul care sa invarta toata ziua la masini - daca nu am avut probleme cu ea si masina mi-a multumit nevoile, am pastrat-o.
    2 points
  4. BMW 320d, e90, 2007 - resuscitare ventilator bord Salutare ! Poate acesta nu este un DIY veritabil pentru ca nu prezinta o rezolvare cap-coada a unei probleme lasand in final un rezultat neconcludent insa totusi se pot desprinde niste idei din experienta mea. Problema - lipsa debit aer climatizare ventilat in habitaclu. ...la momentul achizitiei masinii (in Ianuarie 2020) climatizarea functiona perfect, ventilatorul bord respecta constincios treptele viteza comandate pe display, caldura "ca-n baie", totul ok. A venit primavara cu vremea ei indecisa si n-am simtit nevoia nici de caldura si nici de racoare in habitaclu ...pana zilele trecute cand am nimerit in masina parcata in soare 8 ore si instant mi s-a taiat respiratia ...dar nici o problema zic, avem climatizare ! Comut pe 16°C pe ambele zone, dau constincios si rotita din bord pe albastru si PLAY steluța. ...si aud cum cupleaza compresorul AC si cam atat. Bine, mai auzeam cum latra un caine langa masina dar asta nu se pune. Intind mainile disperat pe gurile ventilare din bord si abia se simtea un mic rasuflat, rece ce-i drept. Umplu toate patratelele din display climatizare sperand la o tornada din partea ventilatorului dar PAS. Pai cum frate, ca acum 3 luni imi sufla jetul de caldura cipilica din cap ! Am deschis larg usile sa nu mor sufocat ca un prost in masina si m-am apucat de butonat panoul de climatizare - ba "auto", ba manual, ba dezaburire parbriz, nivele turatie ventilator ...MAX, invarteli, click-uri... Era clar - orice faceam aveam la gurile ventilare din bord un vanticel ce cu indulgenta il puteai numi treapta 1. Mai degraba un 0,5. Ok zic, cel putin ventilatorul se invarte. Incet dar se invarte. Se pare ca ceva nu-l lasa sa ia viteza sau nu primeste comanda de mai mult. Sun un prieten, mai sun inca un prieten, caut aici pe forum si parea clar - "piesa cu țepi" ! ...dracu', ca n-am auzit in viata mea de piesa asta ! Toata lumea imi spunea de "piesa cu țepi" dar ciudat, nimeni nu a fost capabil sa imi indice unde sa o localizez in masina si cum se inlocuieste. Dau o cautare pe YouTube, mai sun un prieten si in 10 min eram pozitionat cu spatele pe pragul dreapta si cu capul sub bord incercand sa-i bag o vizita ventilatorului bord. Asta daca tot "piesa cu țepi" a ramas o enigma . Demontare ventilator bord - sunt unii pe YouTube care se apuca sa scoata torpedoul. Probabil au timp mult la dispozitie dar va asigur ca nu-i cazul la acest model. Sub torpedo se afla o placa de plastic prinsa in 2 suruburi si dupa scoterea lor extrageti placa in plan orizontal spre scaunul fața, declipsati mufa bec iluminare picioare pasager si aia e - in fata dvs isi va etala mandru posteriorul d-ul ventilator. - pe langa carcasa ventilatorului este fixata o mica conducta distributie aer pt picioarele pasagerului - la mine a trebuit putin deplasata pt a avea acces la surubul fixare carcasa ventilator. Acel surub previne "desfiletarea" accidentala a ventilatorului pt ca acesta e montat prin rasucire, oarecum in stil filet - ok, scos surubul, rasucit ventilatorul in sens normal de desfiletare, decuplat mufa lui de alimentare ...si il aveam in brate ! - mda, forma si pozitionarea ventilatorului m-a trimis pt o clipa in trecut .... Parca eram puștanul de acum 20 de ani bagat sub bordul unei Dacii 1310. Dar trecem peste. Incercari, verificari, gresari Am dus ventilatorul in casa. Pentru ? ...nu stiu, speram sa fac ceva cu el, afara oricum era prea cald. L-am invartit cu mana, da, se misca cam greuț dar nu era blocat, nu freca rotorul in stator, nu era ruginit, nu avea jocuri sau sunete ciudate, parea ok asa in general. I-am dat putin ulei la bucsi, m-am jucat cu el cam o ora, l-am cuplat la 12V ...si functiona, ce naiba sa-i mai faci ? Montat pe masina, dat drumu la climatizare, trepte ventilare - tot asa. Rasufla ca un mort - incet, sistematic si sigur, fara nici o accelerare, fara nimic. Le stia pe ale lui. Buuuuuun. Sunam un prieten. - Boss, ti s-a dus piesa aia cu trepte rezistente turatie ce e fixata pe carcasa ventilator, aia alba, Valeo. Da ?, Ok, un alt bun prieten m-a ajutat cu 2 bucati d-alea "albe si Valeo" ...pe principiul "ia tata 2 buc sa ai !" Fericit ajung langa utilajul intitulat BMW, inlocuiesc rapid un Valeo ...play ...nimic. Vant in grile precum un gripat de Covid in stare finala. ...bah, sa zicem ca una din cele 2 piese a avut ceva.... O montez pe a doua. Nimic. Rasuflare de mort. ...si eram cu motorul pornit, butonul MAX cuplat, vanticel de furnica si cazut pe ganduri - cand brusc ventilatorul baga un jet de aer maxim pt fix 1 secunda. Ridic capul, ma uit la grilele ventilare, trec vreo 8 secunde ...si iar un jet puternic pt 1 secunda ...si tot asa. Clar zic, am o zi proasta. Sun iar prietenii din nou ca dracu se pricepe la apucaturiile unui BMW si dupa diferite supozitii si presupuneri cica ..."boss, ventilatorul tau opune o prea mare rezistenta si "piesa cu țepi" taie tot" Aha, iar enigmatica "piesa cu tepi" despre care nici in ziua de azi nu am aflat unde e localizata si ce face. Deci ventilatorul ? Ok, il dam jos iar .."ureche la floare" ! Seara a fost memorabila, pacat ca n-a fost cine sa filmeze ! ...pe saraca nevasta am pus-o sa tina ventilatorul suspendat de elicea de plastic intre palme ...si eu loveam cu un ciocan pe un dorn in axul ventilatorului - pt a scoate elicea/pala/palele. ...cel putin asta a fost intentia declarata pana ciocanul a gresit tinta. Mi-a placut de saraca femeie - a țipat strident la contactul ciocanului cu degetul ei mare dar n-a dat drumu' la ventilator. Strasnica femeie ! Demontare elice/pala/pale ventilator - e dintr-un plastic gingas, atentie la manipulare - se fixeaza pe ax motor doar printr-o simpla strangere - nu are pana, nu are o portiune plata, nu are nimic. O tragi pe ax si gata. Ok - dupa indepartarea elicei am ajuns in sfarsit sa am contact vizual cu periile motorasului. Nu sunt mare specialist in electro dar nu prea stiam ce sa zic cand am vazut periile in stare buna, sanatoase, arcuite dar care se plimbau intr-un șant adanc de uzura facut in rotor. Iar sun prieteni, iar discutii, concluzie neconcludenta - nimeni nu stia daca acel rotor uzat ar afecta performanta motorasului. Nici o problema - studiez motorasul, dalta, ciocan si decapsez panoul cu perii ...iar a doua zi predau rotorul unui strungar pt rectificare. Plus 2 beri. Revin cu rotorul rectificat la bancul de lucru improvizat in bucatarie, montez totul, gresez, verific ....dar capsele de fabrica ale platoului cu perii au inceput sa aiba personalitate proprie - nu am mai reusit sa montez motorasul intr-un mod ferm si stabil. Era clar, ar fi trebuit sa ma sui in autovehicul, sa ma deplasez 20 km pana la garaj la țara, sa dau 2 puncte sudura rapida argon si sa ma intorc ...si imi era o leneeeee.... Sunam un prieten si din 2 vorbe - BINGO ! - " boss, eu am un motoras d-ala dar nu are elice si e de Anglia. Iti pun un video sa vezi ca functioneaza si daca crezi ca te ajuta si mai ai elicea intreaga...." Nu stiam ce sa fac. Motorasul meu rectificat, curatat, gresat, bibilit ...si acum apare un altul de Anglia. Adica cum de Anglia ! Se invarte invers ? Imi ajunge motorasul de Anglia in brate, ma uit la el ....pai "ce-ai facut mai nene ?" - periile la fel de ingropate in rotor ! Acelasi șant de uzura. Abandonez totul pt urmatoarea zi - deja ma simteam vulnerabil psihic. A doua zi dimineata vecinii de bloc m-au felicitat (cred) ca la ora 6 bateam cu ciocanul pe o teava de alama sa montez elicea pe axul motorasului primit. Succes total, elicea a intrat fortat si intreaga ! La ora 7 eram bagat sub bord pt montaj ventilator. La ora 8 inca nu intelegeam de ce cand dau maxim trepte ventilator (care functiona !!!) imi iese praf de sub capota ! ...apoi mi-am amintit de Anglia si cu o mica adaptare am montat invers mufa alimentare ventilator ...si YES - mi-a suflat basca din cap ! Aveam din nou climatizare si debit aer controlabil din panoul climatizare. Concluzie Care a fost de fapt problema in acest caz ? Sincer, chiar nu stiu. Dar stiu sigur ca nu enigmatica "piesa cu țepi" si nici regulatorul ala Valeo. Ventilatorul meu frana, mergea greuț, opunea rezistenta desi si motorasul primit avea aceeasi uzura in rotor facuta de perii. Pe undeva am convingerea ca acum, dupa rectificare rotor, ar fi mers si motorasul meu daca as fi fixat prin 2 puncte sudura platoul cu perii .. dar pe neprobate ramane o supozitie. Oricum mi-au ramas piese de rezerve pt situatii din viitor. Am incropit pe fuga de pe tel un mic clip-rezumat incarcat pe YouTube. Nu e relevant, nu se vrea a fi de "iutubĂŁr" dar macar pt o mica impresie e bun. https://youtu.be/bHD_X3hfZz4
    1 point
  5. Lumea iti tot spune ca e ceva fishy si tu insisti sa iti iei teapa. Uite si dovada: asta e anuntul original https://www.reezocar.be/fr/occasion/annonce-bmw-x5-RZCATSDEA7DD762AF70C.html Daca te uitai la celelalte masini de la dealer-ul din Germania vedeai si pretul real al masinii, mai are vreo doua similare la vanzare. Baiatul a cumparat masina pe firma, fara TVA, si si-a vandut-o lui (sau unui var din Tandarei) tot fara TVA, adica ilegal. Dupa care ti-o vinde tie 'pa persoana fizica'. Cu placere.
    1 point
  6. Când cumperi ceva de 50k pĂŁrerea mea e cĂŁ ar trebui sĂŁ fie luat de la cineva( firmĂŁ ) care oferĂŁ o garanție certĂŁ, nu sĂŁ fie nevoie sĂŁ ĂŽncepi verificĂŁri pentru a fi sigur.
    1 point
  7. Asa arata spira in conector: Asa arata spira in carcasa ei. Cand se rupe practic se smulge din conector pentru ca atunci cand se umbla la volan demontandu-l, sau axul intra 180 de grade rotit din greseala, crede-ma am patit-o, spira (practic spirele, ca sunt doua daca volanul are airbag si butoane pe volan..) se rupe pentru ca nu sunt prevazute decat sa permita 2 rotiri la stanga si 2 rotiri la dreapta (din pozitia dreapta) a volanului. Daca spira din greseala e conectata o rotire la stanga si 3 rotiri la dreapta fata de pozitia drept inainte a volanului, sigur se va rupe (din stanga) fiind trasa din conectorul/conectorii in care e fixata..
    1 point
  8. Parca ai mai scris intr-un topic problema asta. S-a umblat la directie demontand/decon ectand axul coloanei? Atunci de acolo vine problema. Desfa coloana si spira. E usor. Cauta pe youtube cum se ajunge la spirala.
    1 point
  9. Mi se pare ca daca e gresit raportul si le dai mail, primesti banii inapoi.
    1 point
  10. sa o stapanesti sanatos! eu am activat CarPlay la neo_adersson, cauta-l pe forum, recomand
    1 point
  11. Trimite si prin posta ce e stricat in broasca? Rotite de plastic, etc. Sau, da-mi si mie numarul sa intreb. Multumesc.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.