Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/14/20 in Posts

  1. Cand vine vorba de ulei sunt mai multi factori care determina schimbul si anume : numar de porniri, ore de functionare, km, timp.Eu fac 15.000km pe an deci fac schimbul la 10.000 sau maxim 1 an.Raporteaza-te la ce am zis si trage concluzia. Din punctul meu de vedere uleiul nu are ce cauta mai mult de 1 an in masina..iar daca faci multi km (30-40.000) pe an as face schimbul la 15 maxim 20.000km
    1 point
  2. Eu folosesc ravenol VMP SAE USVO 5W30 la acelasi motor, ideea e sa-l schimbi la timp..
    1 point
  3. Pierderea de ulei prin partea superioara vine probabil de la capacul de la axa cu came. Daca a inceput sa-ti scoata fum albastru mult, nici n-are rost sa mai vorbim de semeringurile de la supape, probabil masina a vazut ceva km cu nivel de ulei scazut, probabil segmenti / cilindrii varza.
    1 point
  4. Salut, cel mai probabil garnitura de chiulasa e ciupita si iti scapa compresia in instalatia de racire. Poti sa faci un test simplu, scoate busonul de la vasul de expansiune si porneste motorul, daca face clabuci, brobonele e clar, garnitura. Daca nu, te iei de termostat, radiatoare etc...adica date jos curatate, toata instalatia de racire curatata. Schimba mecanicul.
    1 point
  5. La tipul asta de motor trebuie sa bagi 5w30 cu norma LL04 pt motoare cu dpf. De ce bagi 0w30 fara norma BMW? Baga ce trebuie conform specificatii producator. Pe de alta parte la N47 poti sa schimbi supapa aerisire carter, este acolo unde spui tu ca s-a umezit cu ulei. Supapa e compusa dintr-o membrana de cauciuc si un arc. Cauciucul se intareste in timp din cauza temp inalte, de aici si "consumul de ulei". N-are rost sa te apuci de test de compresie daca km sunt reali. Bimmer, ai postat total pe langa subiect iar esti cu palinca in nas? Cam de dimineata...
    1 point
  6. De curand am ramas cu un gust amar legat de service-ul lui Brandex zebramotorsportbmw pe farcebook. Aveam un racitor de ulei de la fostul e90 m47 pe care l-am vandut ca bun pe o suma modica unui tip cu e46 fl.(tot motor m47) Racitorul l-am schimbat pe e90 ca aveam un fel de microspuma/bulburuci in antigel, bineinteles ca dupa "schimb" nu s-a rezolvat nimic si am ignorat problema. La schimb am primit racitorul vechi de pe masina. Considerand ca racitorul meu vechi este bun l-am pus la vanzare la vreo 2 ani distanta cu o suma modica de 100 ron, statea de mult timp prin debara... La o zi dupa vanzare ma suna cumparatorul si imi zice ca e spart si chiar mi-a trimis un video prin care se vedea cum arunca apa in exterior, problema care bineinteles ca eu nu am avut-o. I-am returnat banii cumparatorului si mi-am cerut scuze pentru neintelegere. Banuiesc ca service-ul: -nu a schimbat deloc racitorul, l-au oprit pe cel nou (care fusese cam 400-500 ron)si mi-au dat mie unul defect la schimb (eu din ce imi amintesc nu cred ca l-am vazut pe cel nou montat, era destul de ascuns) -au schimbat racitorul si nu mi-au returnat piesa mea inapoi ci una defecta. Aici am scris pe jurnalul de la E90 cand am schimbat racitorul: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/147905-bmw-320da-e90-joy/page__st__940__p__2378013#entry2378013 Am mai avut si alte problembe cu service-ul lui Brandex (la fosta masina e90) dar nu am scris de ele ca nu le-am considerat importante: -am schimbat un injector si la vreo 10 km a inceput sa arunce cu motorina pe langa, nu fusese strans bine -schimbat mai multe piese, manopera initiala era 300 ron, la jumatatea lucrarii ma suna si imi spune ca la e90 trebuie sa demonteze nu stiu ce traversa si dureaza mai mult, manopera finala a fost 900, de 3 ori mai mult fata de cea initiala. (Ma hotarasem sa merg la el tocmai ca imi datuse cel mai mic pret fata de Bogdan- BMgarage.ro ) Dupa faza de mai sus nu am mai calcat prin acest service si merg doar la Bogdan de la BMgarage si ocazional la dealer. Lectie invatata. Cu Bogdan nu am avut niciodata situatii de genul si am incredere sa-i las masina pe mana stiind ca v-a rezolva problema pentru care a fost adusa si nu o sa ma trezesc cu piese schimbate sau alte balarii.
    1 point
  7. eu zic sa-l faci 620d,iesi mai ieftin decit pe gaz sau 618i depinde ce preferi
    1 point
  8. Desi nu sunt posesor de BMW, va scriu cele de mai jos pentru a va avertiza in legatura cu firma mentionata in titlu. Pe la jumatatea lui ianuarie eram prin Bucuresti si am decis sa vorbesc cu Dragos Voinea pentru un soft la masina din semnatura (passat) pentru ca softul ce-l aveam nu-mi satisfacea toate dorintele. Zis si facut. L-am contactat, ne-am intalnit, mi-a pus doua softuri, primul mai slab decat ce aveam pe masina si nu mi-a placut, iar al doilea a fost la fel cu cel pe masina dar masina tragea mai linear si nu-mi mai scotea fum, asa ca am ramas cu ce-l de-al doilea ramanad problema consumului si i-am spus ca o sa-i virez banii cand ajung la Arad si sunt complet multumit de consum si putere. Asa am si facut. Am ajuns la Arad, am fost multumit de soft (atat de putere, cat si de consum) si l-am contactat pe Dragos pentru cont urmand sa-i virez banii. Dupa ce i-am virat banii, Dragos s-a oferit sa-mi mai dea un soft un pic mai puternic sa-l testez, doar cu conditia de a-mi cumpara galletto si de a mi-l pune singur. Am facut si asta, dar am constatat cu stupoare ca softul era protejat. Am zis ca nu e nimic, mi se pare foarte normal ca si-a luat masuri de precautie, asa ca l-am intrebat cum imi pot pune noul soft pe masina. Mi-a spus ca nu o sa reusesc sa-l citesc, dar sa incerc sa-l scriu peste (fara sa-l mai citesc) ca o sa mearga. Din pacate nu a fost sa fie (de fiecare data imi dadea eroarea ?silent key lattura?, asa ca am decis sa o las balta si sa merg la Dragos sa mi-l puna, cu proxima ocazie. Pana aici toate bune si frumoase.. Vineri (04.03.2011): am ajuns la Dragos/Mugur pentru soft. Au incercat tot felul de programe si nu au reusit nici sa mi-l citeasca, nici sa mi-l scrie (desi ei mi le-au scris pe cele doua cu galletto) asa ca au decis ca unica solutie este BDM-ul, dar mai trebuie sa platesc pentru asta. Bun am zis. Le-am spus ok, hai sa-l scriem asa. Dupa scriere am plecat de la ei cu noul soft. Ziua respectiva am mai tot fost plecat si masina s-a comportat excelent. Sambata (05.03.2011): Vreau sa plec cu masina, dar nici o sansa sa-mi mai porneasca. Dadeam la automat si nimic. M-am ales doar cu o baterie moarta, asa ca am inceput sa dau pe telefoane ca sa rezolv problema cu masina. I-am trimis si la Dragos mail ca sa-mi recomande un mecanic/electrician, iar el mi l-a recomandat pe Stelica. Din pacate el nu mi-a raspuns asa ca am apelat la forum si am vorbit cu Bundy si Turbocip. Eu au reusit sa ajunga la mine si ne-am pus sa verificam una alta. Masina pe spray pornea, dar odata cu terminarea lui motorul se oprea. Din pacate Bundy si Turbocip (carora le multumesc de ajutor) nu au ajuns decat la doua concluzii: softul, sau ceva de la injectoare. (Masina mea nu injecta deloc motorina, desi la filtru de motorina era motorina cu presiune, iar pompa de inalte nu are mai mult de 30-40.000 km, si injectoarele la fel, sunt schimbate). Din pacate altceva n-am mai putut face in stadiul care eram, ei mi-au verificat tot ce au crezut de cuvinta si pana la urma s-au dat batuti. Duminica (06.03.2011): Din nou incep sa dau telefoane (chit ca era duminica, dar eram destul de disperat) si intr-un final dau de Stelica (un om exceptional) care dupa ce i-am tot explicat problema la telefon, a decis sa isi lase fiul bolnav singur acasa si a venit la mine sa ma ajute. Dupa mai bine de 3 ore de stat in frig si incercat si el a ajuns la aceiasi concluzie. Softul !!! De ce ? Pentru ca nicicum nu reusea sa-l citeasca, iar cand i-a scos ceva mufa pentru care ar fi trebui sa fie doua errori, a primit doar una(deci facea diagnoza partial) . In plus ECU meu nu dadea absolut nici o eroare (decat daca ii scoteai mufe) toti senzorii mergeau ok, doar ca la pornire injectoarele aratau 0 mg injectate, chit ca turatia era peste 200 rpm. In plus, domnul Stelica mi-a spus ca a mai lucrat cu Dragos Voinea si nu este prima data cand li se intampla asa ceva, deci ar trebui sa vorbesc cu el si sa-i spun sa-mi puna un alt soft pe masina sau macar sa-l rescrie pe cel actual. Am facut si asta, dar Dragos a insistat ca nu are nimic de la soft, deci nu s-a sinchisit sa elimine problema asta. Luni(07.03.2011): Am vorbit cu Mugur (colegul lui Dragos) si pana la urma l-am convins sa vina sa vedem ce e cu ECU si sa-l scoatem din ecuatie. A venit cu un alt ECU EDC16u1 (al meu este EDC16U31) cu care eu au zis ca tot pornesc masinile care au astfel de probleme, dar mie imi dadea nenumarate erori cu care nu ar fi avut cum sa porneasca masina, dar pentru moment in naivitatea mea am scos din ecuatie ECU si am apelat la o platforma care sa-mi duca masina la service. Am ajuns si la service dar acolo baietii cand au vazut erorile au zis ca nu se apuca pana nu primesc ECU meu inapoi, ca la ce erori primeam ar fi trebuit sa lucreze mult si probabil degeaba. Intr-un final am primit si ECU (dupa vreo 3 ore de stat la service), dar problema persista fara nici o eroare. Marti(08.03.2011): Din nou la service fara nici un rezultat. Pana la urma cei de la service-ul respectiv au decis sa ma duca la Taci(turc), Automecanica (cei din bucuresti stiu) pentru ca el are cu ce sa-mi verifice injectoarele si pompa de inalta. Asa ca m-au tractat pana acolo. Am ajuns la Taci, le-am zis problema si ei s-au apucat sa-mi schimbe oringurile de la injectoare. Le-au schimbat si masina tot nu a pornit. Apoi mi-au verificat pompa de inalte(tandem) si pompa era buna. Injectoarele la fel, functionau perfect. Si uite asa a venit seara si am plecat acasa cu ECU (spre norocul meu). Ajuns acasa am reusit sa vorbesc cu Mugur si i-am spus sa vina sa-l ia si sa-i rescrie softul sa vedem apoi. Intre timp am reusit sa vorbesc si cu Dr.Vlad (caruia ii multumesc din suflet ca m-a ajutat cu verificatul) care are motorul ca al meu si l-am rugat sa vina pana la mine sa testam ECU meu pe masina lui. L-am testat si surprizaa. Masina facea aceleasi figuri ca si a mea. Din pacate nu am putut sa mergem la service sa incercam ECU lui pe masina mea pentru ca era deja prea tarziu. Bun, dupa ce am testat lucrul acesta de fata cu Mugur, el a decis sa-l ia cu el si sa-l duca la un tip Gabi (foarte bun din cate am inteles) si sa-l verifice urmatoarea zi. Miercuri(09.03.2011): L-a verificat si totul a fost bun pe parte hardware la ECU meu, asa ca Mugur s-a dus la birou si a rescris primul soft de care eram multumit. Dupa ceva timp a reusit sa ajunga si la mine cu ECU, dar nu am reusit nici macar sa incercam sa pornim masina pentru ca bateria era iar descarcata. Am pus-o la incarcat si ne-am dus pana la Dr.Vlad sa incercam iar pe masina lui. SURPRIZAAA, masina lui a pornit frumos de data aceasta !!! (Bineinteles ca s-a oprit motorul dupa 2 secunde din cauza imobilizatorului, dar la fiecare cheie masina pornea). Bucuros am plecat spre masina mea sa o incercam. Am ajuns, am incercat si ghiciti ce ? A pornit si a mers foarte bine si inca merge. Am mers la Dragos la atelier unde mi-am ambalat masina (am montat pe ea ce nu mai apucasera cei de la service sa monteze) si l-am intrebat pe Mugur daca-mi mai pune softul mai puternic (cel cu care am avut si problema), iar raspunsul lui a fost ca poate o sa mi-l puna data viitoare cand mai vin in Bucuresti, dar mai bine m-as multumi cu ce am pe masina.. In tot acest timp eu tot comunicam cum domnul Stelica si ii ceream sfaturi, el insistand inca de duminica ca problema vine de la soft ! Din pacate, din experienta asta eu am pierdut mult timp in frig (stateam de la 8-9 dimineata pana la 7-8 seara in frig..), timp pe care doream sa mi-l petrec cu prietena, ca doar pentru ea am fost la Bucuresti si multi bani (aprox. 850 RON cu toate platile facute la platforma, service, Mugur, etc.) Tot din pacate, am incercat cu Dragos sa vorbesc si sa rezolvam cumva situatia aceasta, pentru ca sunt convins ca totul a fost de la SOFT, dar nu am reusit nimic. Este extrem de evaziv, imi raspundea doar la ce-i convenea, nu-si asuma deloc responsabilitatea si a inceput sa dea vina pe procesorul de la ECU meu, ca cica s-ar fi dezlipit ceva pini iar ei l-au dat cu aer cald sa faca contact si din cauza asta mi-ar fi pornit mie masina, nu pentru ca au schimbat softul. Ce vreau eu acuma ? Banii pierduti aiurea..(dar sa fim seriosi, asta nu se va intampla). Defapt, acuma imi doresc sa va atentionez pe toti care mai aveti deaface cu Dragos sa aveti grija. Daca patiti ce am patit si eu sa stiti ce trebuia facut fara a mai plati aiurea. Nu contest calitatea softului, primul soft il am si acuma pe masina si sunt multumit. Contest calitatea oamenilor. Este normal sa gresesti, si nu m-ar fi deranjat daca ar fi recunoscut, dar deja la ei e nesimtire curata. Mai ales ca nu este pentru prima data cand li se intampla sa aibe astfel de probleme ! Concluziile le trageti voi, eu tot ce-mi doresc acuma este ca Dragos Voinea sa-mi dea niste explicatii logice la intrebarile repetate de mine in mail-uri.. Later Edit: Din pacate, dupa discutiile avut pe vwforum nu m-am ales decat cu un topic inchis, si s-a ajuns de la pini procesorului, la probleme mecanice grave, de parca mi-am schimbat tot motorul si toata partea tehnica, de mi-a pornit masina intr-un final..
    1 point
  9. Atâta timp cât l-au lãsat fãrã masinã, de bun simÞ era sã lucreze chiar ºi În week-end. Dacã tot vorbeºti de nuanÞe, una-i una, alta-i alta. Aici nu e vorba de o maºinã stricatã care nu poate fi reparatã În week-end. E vorba de o maºinã care a venit pe roÞile ei, dar apoi n-a mai putut circula pe roÞile ei din cauza softului lor. Varianta decentã nu este cea de la reprezentanÞele de la noi. Dacã unui om i-ai fãcut o chestie de genul ãsta, normal este sã-i dai o maºinã sau sã-i plãteºti o maºinã Închiriatã ca sã aibã cu ce sã se deplaseze.
    1 point
  10. Bineinteles, noi sunt doar tampoanele. Nu vreau sa va contrazic si va respect parerea. Dar, cit de cit , la un motor reglat care merge uniform (injectoare, esapament etc...), vibratiile sunt date doar de fortele de dezechilibru. Acestea exista atit la un motor nou cit si la unul vechi. Practic fortele sunt cam aceleasi atit la un motor nou cit si la unul vechi. Aceste forte pornesc de la presiunea pe pistoane care, groso modo este cam aceeasi atit la un motor nou cit si la unul vechi in stare mecanica buna (daca masina fuge ca noua - fortele sigur sunt cam aceleasi). Fortele de vibratie de la motor se transmit la caroserie in principal prin cele 4 puncte de prindere: 2 tampoane motor si 2 la cutia de viteze. Mai ramin tampoanele de sustinere a esapamentului care cit de cit este legat rigid de motor. Esapamentul prin suportii elastici transmite si el vibratii la caroserie. Alte forte de vibratie importante sunt cele date de arborele cardanic si de roti - nu au legatura directa cu motorul. Cardanul daca are flansele noi si suportii elastici noi - daca nu este deformat - practic este ca nou. Rotile, stim toti chiar daca sunt vechi, daca nu sunt deformate pot fi echilibrate excelent. Si uite asa ne putem apropia de o masina noua. Ce poate face un tampon defect: Un tampon de motor defect (sau rupt) forteaza celelalte 3 tampoane care nu mai lucreaza in parametri, motorul vibreaza ceva mai tare in caroserie. Vibratiile nu se mai transmit uniform prin 4 puncte ci neuniform si prin 3 puncte iar la unele forte lucreaza si tamponul rupt. I plus de la motor vibreaza mai tare si tot esapamentul ca e legat de motor. Rezultatul este o vibratie mare in toata caroseria uneori cu rezonante. Cind treci de la asa ceva la o vibratie normala esti uluit. Asa am fost si eu :)
    1 point
  11. Salutare, forum! Urmeaza sa schimb uleiul unui e90 320d pentru prima data, abia l-am cumparat. Am inteles ca un Ravenol cu aprobare BMW Long Life ar fi bun. Ce parere aveti? Gasisem la pret bun pe targuldepiese.ro, ati mai cumparat de la ei? Sunt de incredere? Va intreb pentru ca in Romania ma astept la produse contrafacute si de calitate mai proasta. Orice sfat e binevenit, multumesc!
    0 points
  12. Da, aveti dreptate, ca timp ii ajunge un an. Schimbul il fac oricum, nu am de gand sa o mai tin asa. E vreun site pe care mi-l recomandati? Am gasit preturi bune pe targuldepiese.ro, dar daca nu sunt de incredere, mai bine iau din alta parte putin mai scump.
    0 points
  13. Pai ultimul schimb s-a facut acum un an, dar masina a mai facut de atunci sub 6 mii de km, poate chiar mai mergea uleiul, dar vorba aia, "better safe than sorry"
    0 points
  14. masina bre...vad ca si tu ai 318
    -1 points
  15. Salutare! Pret nou 15.400 euro Numai bine!
    -1 points
  16. De doua saptamani am pus ulei Mobil 1 ESP 0W40, BMW LL04. Putin zgomotos, pare, la pornire, dar pe urma... mai silentios, consum mai mic de motorina. F31d, 184cp, 220000 km, 2012. Inainte am avut tot mobil 1 dar 5W30.
    -1 points
  17. Vand masina personala BMW Seria 3 F30 versiunea 320d Sport Edition 135kW - 184cp, motor diesel Euro 5 1995cmc, Cutie de viteze automata ZF Sport cu 8+1 trepte, Navigatie Profesionala – mare, prima inmatriculare sept 2013, iar pana acum a parcurs aproape 126.000 km. Pretul este de 16.000 euro Povestea ei inca de la cumparare o puteti urmari aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180655-minunatul-f30-320d-184cp/ Poze curente gasiti in anuntul de pe autovit: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GEyEK.html?isPreview=1 Se vinde cu jane pe 17 inch model 392 si doua randuri de anvelope RunFlat, cele de iarna sunt Nokian WR3 225/50R17 iar cele de vara sunt Pirelli P7 Cinturato 225/50R17. Este Sport Edition, cu scaune din piele naturala Sport cu aer adaptabil pentru suport lateral si extensie pentru coapse, suspensie Sport cu modul de condus Sport+ (pe langa EcoPro, Comfort si Sport), masina este foarte bine intretinuta iar schimburile de consumabile au fost facute la timp (am pastrat facturile). Sunt al doilea proprietar al masinii (primul in Romania), am achizitional masina in iunie 2017 din Belgia de la persoana fizica. Urmatoarele schimburi de consumabile, conform computerului masinii, sunt: Lichidul de frana: iulie 2021 Uleiul de motor: iulie 2021 sau peste 8.000 km Vehicle check (verificarea masinii): iulie 2023 sau peste 28.000 km Placutele de frana spate: peste 32.000 km Placutele de frana fata: peste 50.000 km Optiunile pe care le consider a fi cele mai importante (cu codurile aferente) sunt: 2TB Sport Automatic Transmission/ Cutie de viteze automata ZF Sport cu 8 trepte 609 Navigation System Professional/ Navigatie Profesionala – Mare 7AC Sport Line/ Editie Sport Line 2A6 17" Wheels Double Spoke 392/ Jante 17 inch model 392 481 Sport Seats Driver & front Passenger/ Scaunele din fata model sport din piele naturala cu cusatura rosie 494 Seat Heating Driver & front Passenger/ Scaune incalzite 255 Sports Leather Steering Wheel/ Volan de piele Sport (cu padele si cusaturi rosii) 534 Automatic Air Conditioning/ Aer conditionat automat – Clima cu doua zone 521 Rain Sensor/ Senzori de ploaie 522 Xenon Light/ Faruri Xenon 544 Cruise Control With Braking Function/ Pilot automat cu functie de franare 507 Park Distance Control (pdc), Rear/ Senzori de parcare spate 502 Headlight Washer System/ Sistem pentru spalarea farurilor 563 Lights Package/ Pachet de lumini 7VB Comfort Package/ Pachet Comfort Nu ma intereseara schimburi. Masina poate fi vazuta in Bucuresti. Numai bine!
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.