Si eu am mers cativa ani buni prin oras, cu drumuri extraurbane in afara in weekenduri, cu un N47. La fel, nu ma interesa de DPF, regenerari si detalii, aveam incredere in masina ca stie ce face si ca face bine. Plus ca, din auzite, DPF-urile de BMW sunt printre cele mai rezistente. Cativa ani mai tarziu (nu multi) si cativa bani mai tarziu (multi), EGR + racitor EGR si admisie, toate cu depuneri, rau de tot, si inlocuite. Vorbim de masina cu <120k km. A fost momentul cand am zis ca dieselul nu e de viitor, cu atat mai putin in oras. In acelasi timp, dintre masinile diesel Euro 5/6 care au problemele astea dupa cativa ani, cate dintre ele vor fi reparate corect? Ma refer la costuri intre 1000-2000e. Pentru ca in orasele noastre, multe masini diesel Euro 5 deja sunt ca unele Euro 3. Multe au DPF OFF, EGR OFF, pentru ca atunci cand ele valoreaza 7-8k euro, cine mai baga 1-2k sa le repare? Si ajungi sa mergi in spatele lor, sa te ineci si sa injuri dieselul. Soferul care se bucura de costuri mici de combustibil, si care fenteaza ITP-ul cand se loveste de probleme. Dieselul care de altfel are rostul lui, intr-o exploatare corecta si o intretinere corecta. Din pacate in Romania, ambele sunt dificile. Si devin din ce in ce mai dificile cand un diesel Euro 6 va ajunge la un rulaj/ o varsta ridicata si problemele vor fi din ce in ce mai complexe. As lua oricand o benzina, cu riscurile de rigoare privind depunerile, care oricum sunt mai reduse la generatiile ulterioare. Dieselul e cam un dead-end, dovada starea parcului auto din Romania. Dar cred ca suntem off-topic si ma retrag aici, pana nu devine versus.