@BulletDyer Afirmatia se poate sa fie cat se poate de bun-simt ceea ce te intrebi.
Am incercat si voi incerca in continuare sa aflu un raspuns cat se poate de bun si realist in privinta bateriilor AGM.. (am doua masini cu doua baterii de "natura" diferita, una cu acid, cealalta AGM. de agm nu prea m-am interesat..) si daca acestea pot trece prin exact acelasi proces de reconditionare/desulfatare. Si daca nu e acelasi, care e cel ideal.
Deocamdata, vizitand linkul postat si comparand (deocamdata) surse/pareri online.. o idee ce incerc sa mi-o fac in privinta a ceea ce spun ei - in primul rand fara a veni cu o solutie clara in privinta reconditionarii ideale a AGM. ..Tocmai cand ei insisi vand un incarcator care livreaza tocmai tensiunea nedorita de 15.8v(!) cand de fapt maximum e de 14.7v. Asta din ce "film" face parte, ce spun ei?
Care e pana la urma incarcatorul ideal pentru bateriile AGM de pe masinile lor?
Apoi ca o paralela din zona sfaturilor si recomandarilor lor, urmatoarele doua citate din aceiasi pagina unde ai gasit tu informatia discutata:
"Installation location. Warning! Do not install the AGM battery in the engine compartment.
The AGM battery must not be installed in the engine compartment on account of the high spatial temperature differences, otherwise its service life will be significantly shortened.
Housing; Warning! Do not open AGM batteries. On no account may AGM batteries be opened, as the ingress of oxygen from the atmosphere would cause the battery to lose its chemical balance, rendering it unserviceable."
Tot ca nuca'n perete e..
Ma scuzati ingineri, proiectanti de la bmw dar la x1 a-ti pus bateria in compartimentul motor mai nou.. Si tot AGM e... Sau aia nu sufera de la diferentele de temperatura? A, e drept ca e dupa un perete.. izolator, DAR tot langa motor e si caldura de la motor e mai mare fata de portbagaj unde o puneeati candva..
Sau, urmatorul paragraf din citat. Cica sa nu desfacem bateria AGM sub nici o forma. Asta parca e copiata din manualul de a 5-a. Categoria nu va jucati cu bateria si curentul electric copii.
Ma asteptam la ceva mai consistent din partea lor.
Intre timp, iata ca unii care stiu ce fac, incurajeaza incercarea de a revigora o baterie AGM prin turnarea a putina apa distilata in fiecare din elementii bateriei:
"AGM (AcidGlassMat) batteries are 'dry', with all the electrolyte absorbed into the mat, but may have dried out the mat too much from overcharging. Adding 1 ounce of distilled water to each cell may help. Do not fill with water or electrolyte above what can be readily absorbed by the mat.
I do hundreds of deep cycle gel and AGM batteries a year. I use $14,000 battery regenerators / desulfators. Most electronic charger/desulfators are a scam. A good machine warms up the battery in the process because of the voltage and current required."
https://electronics.stackexchange.com/questions/11883/how-can-i-try-to-revive-this-agm-deep-cycle-battery-which-started-to-perform-dra