Anul trecut speram sa storc totul din acest setup dar din cauza unor probleme neasteptate aparute la motor a trebuit sa raman in refacere.Dupa a 2-a etapa si timpul de 9,5s intr-un test masina a inceput sa scoata fum excesiv de ulei ars...nu prea arata bine situatia chiar daca motorul nu avea sunete ciudate.Cand am dat intercoolerul jos avea aproximativ 0,5L de ulei in el...am verificat turbinele chiar daca cea mare era noua,nativa,neumblata in ea si amandoua erau in regula.Am instectat pistoanele care aratau in regula pe camera video dar pentru a fi 100% sigur am ales sa dau chiulasa jos pentru ca porturile de la evacuare erau umede.Dupa 10 ani de diesel tuning desfac pentru prima data motorul de pe una din masinile personale care au rulat la puteri impresionante cu fiecare an in care avansam(primul motor de pe E46,cel de fonta inca ramane intact,nedesfacut vre-odata)!Am dat chiulasa jos si bineinteles pistoanele erau in stare perfecta,acum cu ea data jos era pacat sa nu ii facem si o reimprosparare cu tot ce trebuie la supape,planare si o portare.
Multi au probleme cu presiunea in sistemul de racire dupa ce desfac motorul asa ca am ales o varianta noua si inca netestata de prezoane pentru chiulasa pentru a nu intampina aceasta problema.Urmeaza sa dam verdictul final abia dupa ce masina va face cateva run-uri complete in sarcina.Ele arata foarte bine ca si produs si material,sa speram ca or sa faca si ce trebuie:
Am facut si la cutie un upgrade cu o baie de ulei de X6 M de aluminiu pentru o racire mai buna.
In sfarsit o vad din nou intreaga dar deja anul competitional 2024 se incheiase...
Deja incepusem sa achizitionez piesele pentru urmatorul setup din 2025 printre care alte turbine,biele + alte acesorii.Aveam de gand sa merg cu ea la Dragos sa o punem iar pe dyno sa vedem ce se intampla dupa inchiderea motorului(in principal daca este vre-o pierdere de putere,in nici un caz nu ma gandeam la o crestere de putere).
New toys
Daca tot am intrat in vacanta de an competitional m-am gandit mai bine ca nu ar avea rost sa merg sa vedem starea masinii la Dragos dupa care sa ma apuc sa o desfac iar pentru a monta noile piese asa ca am dat iar motorul jos pentru a merge la Dragos sa montam noile biele.Ne apucam de desfacut motorul si avem parte de surpriza surprizelor cand desfacem vilbrochenul
Toti cuzinetii de la palier erau inrositi si cu viata minima ramasa,vilbrochenul si el era compromis,nu mai zic de pompa de ulei care era foarte afectata din cauza spanului,toate acestea din cauza unei intretineri necorespunzatoare a motorului pana sa ajunga in posesia mea de a-l pune pe E46...norocul a fost ca Dragos sa aiba pe stoc vilbrochen iar cu restul pieselor oricum venisem pregatit,segmenti si cuzineti.Am golit blocul si l-am dus la planat dupa care s-a inceput montajul:
Abia asteptam sa ajung la garaj sa ii pun anexele si sa il pun pe masina acum stiind ca totul in el este verifcat,schimbat si fara greseli.
A urmat o pompa de ulei noua originala.
Nu m-am putut abtine sa nu vopsesc si baia sa fie totul clean
In sfarsit eram gata sa il pun inapoi pe masina sa vedem cum se aude !
II pornesc si functioneaza fara probleme,momentan este montat fara turbine pentru ca astept sa facem noul setul si cu aceasta ocazie pot inspecta si porturile de la evacuare daca mai se umezesc sau daca mai scoate fum,dar nici vorba de asa ceva.Foarte fericit ma gandesc deja spre parusl urmator: setup-ul turbinelor!
Datorita eficientei foarte bune a sistemului compund de pe masina lui Daniel trec si eu la acesta dar intampin o problema si anume galeria de evacuare de la turbina mare a fost comandata gresit...lucru care m-a lasat iar pe tusa la prima etapa din 2025 datorita termenului de livrare ridicat pentru noua galerie de evacuare...
Dupa prima etapa in care masina lui Daniel a rulat un incredibil timp de 8,7s am hotarat sa ii duc masina lui Dragos la Iasi pentru a se ocupa de setup-ul de turbine.
Cam aceasta este starea proiectului in prezent,lucrurile au inceput sa se miste la masina,nu pot lasa momentan inca poze dar sper ca o sa ajung la a 2-a etapa cu toate ca mai sunt cateva hopuri de trecut pana a putea spune ca masina este pregatita,va avea nevoie de un rodaj al motorului,dupa aceea se siunea dyno si abia dupa putem vedea unde ne aflam.