Astea sunt discutii interminabile si fara vreun consens, precum diesel vs benzina, automata vs manuala, discutii despre politica si orice alta discutie de genul.
Pe banii lui, fiecare are dreptatea lui, fie cu schimb la 10k sau 30k, dar cred si sper ca e clar pt toata lumea ca un ulei isi pierde mult din calitatile de ungere dupa 12 15k km, si asta in conditii cat de cat bune spre foarte bune de utilizare a masinii ( teste facute pe uleiuri in germania , de laboratoare acreditate, nu de tastangii pe forumuri ) sa nu mai vorbim de conditiile de uzura in utilizarea romaneasca gen, unde majoritar km sunt urban, dilutie ulei cu motorina de la regenerari si tot asa mai departe.
Dar repet, eu nu blamez pe nimeni, e dreptul fiecaruia sa schimbe la 5k sau 50k, dar macar unii care nu stiu si vor sa inteleaga, de ce e mai ok si benefic, sa schimbi uleiul cat mai des posibil.
La fel si eterna si fascinanta discutie despre care e cel mai bun ulei pt masina... e ala care indeplineste normele impuse de producatorul masinii, si ti l permiti sa l schimbi cat mai des. Adica mai bine un ulei bun tinut maxim 10k, decat unul foarte scump si tinut 30k. Parerea mea, bineinteles.