Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/13/12 in all areas

  1. Pe la ĂŽnceputul anilor '70 unul dintre locurile de ĂŽntâlnire ale motocicliÂştilor din BucureÂşti era ĂŽn spatele Operei Romane... Asta dupĂŁ ce Strada Armeneasca Âşi... blonda motociclistĂŁ de acolo nu mai puteau face fatĂŁ pretendenĂžilor ĂŽntru gloria asfaltului... Aproape firesc, punctul de ĂŽntâlnire s-a mutat la cofetĂŁria Tosca, peste drum de OperĂŁ, Âşi (foarte convenabil) vizavi de cĂŁminele studentelor de la drept Âşi litere... Atâta doar cĂŁ daca te ĂŽncumetai sĂŁ faci vreo "lipealĂŁ" trebuia sĂŁ ĂŽĂži asumi Âşi riscurile unor deplasĂŁri pe la BacĂŁu Âşi FocÂşani pentru a duce Cosânzenele la domiciliul de reÂşedinÞã ĂŽn weekend... Drumul ca drumul, cĂŁ de aia aveam motoare, dar mai haios era când ingenua - care credea cĂŁ e rost de o "partidĂŁ" cu un bucureÂştean - vroia sĂŁ te prezinte acasĂŁ pĂŁrinĂžilor... Motiv pentru care, dupĂŁ ce numĂŁrul logodnicilor motorizaĂži a ajuns la saturaĂžie, ba chiar subunitar - cĂŁ la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist, locul s-a schimbat "strategic" ĂŽn Drumul Taberei, undeva pe lângĂŁ Favorit, pe o alee care pe vremea aceea ieÂşea ĂŽn Âşosea (acum este un bloc acolo)... Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblemĂŁ rotundĂŁ care reprezenta un vultur, iar de jur ĂŽmprejur scria cu majuscule: LUCKY POINT. Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motocicliÂştilor bucureÂşteni, pentru cĂŁ ĂŽn scurt timp se dusese vestea cĂŁ nici o escapadĂŁ motorizatĂŁ prin ĂžarĂŁ nu poate fi ĂŽncununatĂŁ de succes decât dacĂŁ treci la plecare peste punctul norocos... DupĂŁ ce fetele de la OperĂŁ s-au mai domolit Âşi dupĂŁ ce edilii Capitalei s-au gândit cĂŁ nu ar fi rĂŁu sĂŁ extindĂŁ cartierul, locul s-a schimbat la cofetĂŁria Turn de la Sala Palatului... Un loc de "centralĂŁ afirmare" a unor motocicliÂşti pasionaĂži ca Adi Bujie, GicĂŁ-Iju’, GicĂŁ-frânĂŁ, Mihai Triumph, Gabi-Norton, Cap-de-fier Âşi a altor nebuni frumoÂşi ai marelui oraÂş... De acolo, "locurile" au alternat ĂŽntre parcarea din faĂža hotelului Athenee Âşi cea de la Eva, spre disperarea miliĂžienilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel) un mare grup de motocicliÂşti care - oricând, nu-i aÂşa "este un potenĂžial subversiv"... Din nou locurile au pendulat - ĂŽntre Parcul HerĂŁstrĂŁu, intrarea din Soseaua Nordului, Arcul de Triumf (ca acum) Âşi Fântâna MioriĂža (gara BĂŁneasa). Dar cum toate acestea erau "obiective" Âşi securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motocicliÂşti... bla, bla, you know... ne-am "refugiat" ĂŽn PĂŁdurea BĂŁneasa, la Casa AlbĂŁ Âşi campingul din apropiere... Nici aici nu era bine "cĂŁ venea strĂŁini" Âşi puteai afla cum e dincolo... MĂŁi Âşi ce motoare aveau - ĂŽn special italienii - o nebunie! Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal BucureÂşti - cĂŁ aÂşa au mai scĂŁpat Âşi ei de noi Âşi noi de ei... ca vez' Doamne eram acum "ĂŽn cadru organizat"... Dar nu a fost rĂŁu pentru cĂŁ - ĂŽn clĂŁdirea boiereascĂŁ de pe str. Bateriilor (acum dispĂŁrutĂŁ de pe harta de când cu Casa Popoului) - s-au organizat competiĂžii moto valoroase, printre care Âşi aÂşa numitele raliuri de "regularitate Âşi rezistenÞã"- concursuri deschise tuturor motocicliÂştilor - pe care FRM nu ar face rĂŁu daca le-ar reĂŽnvia... De acolo - pentru ca eram totuÂşi "prea ĂŽn centru" - ne-am mutat sediul ĂŽn Parcul Tineretului - intrarea din Soseaua OlteniĂžei. Ce vremuri... Âşi ce... vulpiĂže... DupĂŁ celebrul Raliu InternaĂžional cu sosirea ĂŽn Neptun, gĂŁzduit de 'nea Nicu ĂŽn 1976, vĂŁzând ei cam ce ar putea face 3.500 de motocicliÂşti ĂŽmpreunĂŁ - securiÂştii Âşi miliĂžienii au devenit foarte activi, aÂşa cĂŁ pânĂŁ prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi Âşi au ĂŽnceput sĂŁ miroasĂŁ urât... including raĂžia de benzinĂŁ de 5 litri pe lunĂŁ Âşi... "pe cap" de motor... pe care nu o puteai "cĂŁpĂŁta" decât ieÂşind din BucureÂşti, spre Giurgiu... Si aia o benzinĂŁ infectĂŁ, zice-se de 90 cifra octanicĂŁ... da' era 75 super de camioane - dacĂŁ ĂŽĂži pica pe haine puĂžeai o sĂŁptĂŁmânĂŁ a Cristian-Dihor... De necaz ne-am mutat din nou la Arc, aÂşa de-ai dracu' Âşi am jucat leapÂşa Âşi v-aĂži ascunselea cu "organili" pana la revoluĂžie. Doamne, ce vremuri...! Pe atunci nu conta cĂŁ ai Mobra, CZ, Jawa, MZ, BMW, sau Triumph... Eram pur Âşi simplu ĂŽmpreunĂŁ... ToĂži pentru unul Âşi unul pentru toĂži! Dan NĂŁstase Click here to view the articol
    5 points
  2. Propun deschiderea acestei discutii, fiind puternic motivat de topicuri de genul " Accidente " , in care membrii forumului isi exprima liber deceptiile in legatura cu asimilarea denaturata si abuziva a marcii de catre unii conducatori auto teribilisti si inconstienti. In aceasta idee, o conduita corecta la volan cred ca reflecta anumite valori insusite corect de membrii clubului nostru. Haideti sa impartasim cu totii ce credem ca ca reprezinta Etica si deontologia soferilor ( in adevaratul sens al cuvantului ). Anumite mentiuni probabil vor fi congruente cu aspectele legale aflate in vigoare insa as prefera sa privim dincolo de ele. Personal, consider de bun simt urmatoarele : - Nedepasirea unei coloane si incadrarea pe cat posibil pe benzile de mers aferente directiei de urmat ; - Folosirea sistemului audio la capacitati maxime doar in interiorul habitaclului, fara ostentatii cu brate atarnate pe portiera si geamuri coborate ; - Folosirea moderata a flash-urilor, claxoanelor si injurataturilor chiar si atrunci cand alti participanti la trafic se fac vinovati de anumite incidente si parca nu contenesc sa caute prilej de cearta ; -Macar cand nu ne grabim, putem acorda prioritate unor pietoni aflati inca pe bordura, in asteptarea unui moment de " respiro" in trafic ; -Folosirea fazei de intalnire si in momentul in care din partea opusa se deplaseaza pietoni ( daca putem sa nu-i orbim fara sa periclitam propria noastra vizibilitate, de ce sa nu o facem ?I ) ; -Facilitarea trecerii altor vehicule in conditiile in care ies de pe o strada secundara, banda de accelerare intr-un drum principal ( chiar daca legea ne acorda exclusiv prioritatea noua ) ; -Depasirea pe linie continua sa nu se faca ostentativ ( asta ca sa nu mentinem generalizari eronate si perceptii denaturate de genul " Are BMW, nu poate sa stea in spate, se sparge in figuri, depaseste orice ar fi " ) ; -Sa nu uitam ca poate am achizitionat un vehicul marca BMW pentru placerea de a conduce, nu pentru a trai in refuieli de trafic constante, taieri de cale si accelerari prostesti in momentul in care cineva ne depaseste printr-un loc nepermis ; -Incetinirea in momentul in care traversam din plin o balta, manifestand grija fata de pietonii de pe trotuare ; - Noaptea, in momentul cand semnalizam persistenta fazei lungi altor participanti la trafic de pe sensul opus , sa o facem printr-un " flash" scurt. Daca acestia realizaza ca merg cu faza de drum activa si nu este vreun caz vadit de ignoranta si nesimtire, conducatorii de pe celalt sens vor reactiona imediat in consecinta ; -Sa incercam sa limitam ( spre deloc) actiuni de genul gunoaie aruncate de pe geam in plin traficul. Desi e o problema spinoasa si multi " actanti " ai obiceiului o fac dintr-o rebeliune pe fata contra sistemului si valorilor din Romania, totusi tind sa cred ca ramane o problema de educatie in orice context ; In linii mari aceasta este viziunea mea. Aceasta asteapta adaugari, dezbateri, corectari de rigoare, mai putin flame-uri. Ma sperie imensa probabilitate de afi declansate. :twoup: Daca am exagerat sau suparat pe cineva cu cele expuse sau problema s-a mai discutat in alt context, imi cer de pe acum scuze. Asa am inteles eu Placerea de a conduce frumos
    1 point
  3. normal aia se schimba cu tot kiltul de amreiaj, deci te paste mult mia mult de cat crezi, vreo 40, asa rotund si cu manopera..
    1 point
  4. Desi postul este deschis pt. un 320d va rog sa-mi impartasiti din parerile voastre despre o posibila rezolvare pentru un 318i ('99, 87Kw). Si acum simptomele...de vreo 2 luni relantiul nu mai "sta", fluctuand intre 800 si 600 rpm sau mai degraba coborand pana la 600 si sub. De curand a avut caderi sub 500rpm oprindu-se in mers. Simptomele apar doar dupa ce se incalzeste motorul cam de pe la 70-80 de grade. Dupa ce socul automat se decupleza motorul isi reduce turatia la 800 de ture (normal), pentru ca mai apoi sa ajunga incet incet sub 600 rpm. Practic se comporta ca si cum nu ar mai avea combustibil sau aer. De proba am desfacut capacul de la filtru lasand-o sa respire "direct din natura" dar degeaba. Nu e fluctuatia care o da valva PCV (am schimbat-o mai demult si stiu cum face). Cel mai rau face dupa reprizele de acceleratie cand motorul nu se mai stabilizeaza la 800 de ture ci se duce inspre 500 sau chiar se opreste. Uneori (din ce in ce mai rar) motorul tine relantiul perfect. Nu am pierdere de putere in schimb trebuie sa o tin mereu "din acceleratie". Cu capota deschisa se aud cateodata niste pufnituri ca niste rateuri. Am schimbat acum un an debitmetrul (nu se accelera, dadea in nas) cu unul atermarket VEMO, masina comportandu-se dupa aceea excelent.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.