Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/24/16 in all areas

  1. nu te astepta la multe raspunsuri, pe aici nu joaca multi in liga ta
    6 points
  2. Sigur @Andrei,Omu' din start vorbeste de pret rezonabil la masini si tu ii spui sa isi ia F20 2012 + . Bravo,mai pe sistemu' asta cand o sa mai intrebe cineva daca sa isi ia un ...320 E46 sa zicem sa ii recomande cineva un 750li,si un "saracule" eventual aruncat pe acolo,cat despre motor si consum,mai bine de atat de la un 2.0 aspirat nu prea se poate.
    4 points
  3. 4 points
  4. Ieri am facut o mica sedinta foto http://116.imagebam.com/download/sLuxOpadCbAwIIVMO9uMzg/49151/491507897/BBB_1817-2.jpg http://116.imagebam.com/download/jlI-7riNqaF7OwUSgGtZ6Q/49151/491507871/BBB_1839.jpg http://115.imagebam.com/download/wRxPLtMbTNT3ARJqfuh8dw/49151/491507923/BBB_1821-3.jpg
    3 points
  5. Pentru cine este interesat, maine o sa ajung cu masina in Bucuresti, deci se va putea vedea live
    3 points
  6. mai bine incearca un VW Polo
    2 points
  7. Masina arata bine si cu siguranta merita insa doar pt cineva care chiar cauta e46 si e pasionat. Din pacate pe la noi mai greu cu vanzarile, incearca sa o pui pe mobile.de si pe autoscout ca sigur ai sanse mai mari acolo. Vecinul meu are de 5 luni la vanzare un c klass din 2009 diesel biturbo cu 12000. Asta ca fapt divers si totusi e mertz si nu reuseste sa il dea. Sa nu mi-o iei in nume de rau, insa banii bagati in retofituri si tuning poti sa le faci cruce ca sunt aruncati. Astea le facem pt noi si pasiunea noastra, ca e aproape imposibil sa gasesti un om care sa plateasca pt ele. Mentalitatea este " pai de banii astia iti iei X masina". E trist insa trebuie constientizat de la bun inceput. Bafta la vanzare!
    2 points
  8. nu flansa e alta mancare de peste
    2 points
  9. Avand niste dificultati cu jantele pe care nu pot pune dimensiunile dorite voi fi nevoit sa mai iau inca o pereche pentru semislickuri. Ce sa aleg dintre cele 2 modele de mai jos,inca un set BBS RC 300 cu ET mai mare sau cele negre BBS RK?
    2 points
  10. raspunsul la telefon ar fi fost un gest frumos din partea ta, din moment ce eu aveam de gand sa vin din Cluj pentru a o vedea. Spor la vanzare
    2 points
  11. Dupa mai bine de 4 ani petrecuti impreuna, ani in care am trecut prin momente de incantare dar si de probleme, a venit timpul sa imi vand masina. Masina: E46 320d Facelift 10/2002 VIN: CH37425 KM in bord: 315 000 (motor schimbat acum 30 000km cu unul care avea 184 000 km) Dotarile actuale ale masinii: -pachet M Tech II Coupe complet (original) -portbagaj CSL -Splittere Performance -Quad xenon, lupe Morimoto 3" scurta 2.5" lunga, faruri blacked out -Angel eyes SMD + Welcome Home -spalatoare de far -LCM 2006 cu triple blink turn signal, Angel Eyes ca DRL, flash pe bi-xenon -interior negru Sport, din piele, reglaj electric cu memorii atat la sofer cat si la pasager, incalzire electrica, reglaj lombar, bancheta rabatabila, sac de ski -navigatie mare dedicata Android 5.1.1, procesor Quad Core 1.6GHz, ecran capacitiv -sistem audio format din difuzoare fata Hertz HSK165, spate Focal 165A1, amplificator ETON EC500.4, subwoofer JL 12w3v3, amplificator subwoofer JL 500/1, usi insonorizate, cabluri difuzoare schimbate -volan M cu comenzi -trimuri alcantara -geamuri electrice fata-spate -climatronic cu panou model 2004 -camera marsarier CCD -maneta stergatoare cu buton S (butonul actioneaza spalatoarele de far) -senzori ploaie + lumina -cotiera fata spate -suspensie formata din amortizoare Bilstein B4 M Tech si arcuri H&R Sport 35/20 -etrieri reconditionati, vopsiti electrostatic, garnituri si pistonase noi -frane de 330d pe fata, discuri Zimmermann perforate + placute ATE Ceramice, spate: discuri ATE Power + placute ceramice -jante noi 18" model Vossen CVT + anvelope noi GY Eagle F1 Assym 2 DOT09.2016 -masina revopsita integral, stopuri noi, semnalizari - lucasuri noi, sticle far noi, shadow line -lumini la picioare + pachet lumini individuale LED 6000k complet -iluminat bord alb -plafon individual negru original -DSC codat pe M Track Mode -oglinda interioara automata (anti-orbire) -folie 7% transparenta geamuri spate+ luneta, 50% transparenta geamuri fata -folie Heliomata Helioglass parbriz 80% transparenta Injectoarele au fost reconditionate la Bosch Car Service (toate 4), turbina cu palete mai mari la Bogdan MBI (Haplea), intercooler mare 550x230x60 + traseu complet din inox + furtune siliconice. Evacuare custom, tips dublu PILOT, downpipe + muffler delete, clapete admisie anulate + remapare: ~200cp 430nm Reviziile s-au facut periodic intre 10-13 000km (filtrul de aer a fost schimbat la fiecare 5000km pt protejarea turbinei) , prima revizie cu ulei 5w30, pe urma am mers pe 0w40 iar de cand a fost remapata masina, pt protejarea motorului am ales 5w40 Liqui Moly. Lista completa cu piesele schimbate de-a lungul anilor se poate vedea mai jos dand click pe "Spoiler". Am ales metoda cu spoiler deoarece este destul de lunga lista. ------Contact: prin PM Topicul de prezentare a masinii cu toata istoria de-a lungul celor 4 ani: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117209-e46-320d/ http://115.imagebam.com/download/M-H4TeDAGqSbSWWviUM3FA/48968/489677553/IMG_6001.JPG http://115.imagebam.com/download/TU9fKRSvN_jDGZkPYj0uIw/48968/489677559/IMG_6005.JPG http://115.imagebam.com/download/6v0JkofO6OXl5HfsEC-nPQ/48968/489677563/IMG_6010.JPG Un scurt filmulet: Pret: 8299E
    1 point
  12. Revin cu masina mea la vanzare, de data asta sper sa am mai mult noroc (deoarece pana acum am avut parte numai de oameni care nu aveau banii sau vroiau sa o dau degeaba). E46 FL - M-Tech 2 de fabrica Km: 147.000 verificabili + carte service Dotari: - 6 airbags - M-Pack complet (bara fata+spate+eleron+jante+praguri+volan+scaune sport) - scaune sport incalzite - finala inlocuita - folie autorizata - sonorizare MTX - retrofit BIXENON + angel eyes SMD - leduri la numarul de inmatriculare - angel eyes blinker - jante style 68 M-tech 2 pe 17 - jante style 30 pe 16 + gume Michelin Alpin (5 bucati) - alarma + led parbriz VIPER - suport statie radio cb - AVANTI - 2 chei diamant - carte service - trimuri carbon interior - trimuri shadowline exterior - grile frontale colantate negru lucios - interior alcantara - plafon negru M Si poate mai sunt si altele care mi-au scapat acum... Ultima revizie a fost facuta in Oct. 2015 la 135.747 km (ulei + filtre + 2 bielete). Taxa e platita si nerecuperata; am chitanta de la momentul efectuarii platii. (~450 euro) Nu ma intereseaza variantele de niciun fel. Este masina mea de 1 an de zile, timp in care am facut 20.000km. In tot timpul asta am schimbat ulei, filtre, piesa cu "tepi" si doar 2 bielete pe fata. Masina arata foarte bine si merge cel putin la fel de bine pe cat arata. Nu are probleme de ordin mecanic sau ceva. Poate doar mici zgarieturi adunate de prin parcare. Ca sa fiu foarte transparent, singurul lucru care ar trebui facut la masina consta in inlocuirea a 2 bucse la bratele de pe fata. Costa undeva la 250lei (cu manopera inclusa). Nu le-am inlocuit pentru ca avand 2 joburi zilnic si cursuri in weekend, nu am timp de mers prin service. Accept orice verificare suplimentara, inclusiv la reprezentanta pentru linistea viitorului cumparator. Masina poate fi vazuta in weekenduri in IASI, iar in timpul saptamanii in Bacau. Daca se doreste, pot sa o livrez clientului, cu conditia ca acesta sa achite un avans de 100$ (costuri aferente transportului). M-as bucura enorm sa ajunga la un pasionat care sa o ingrijeasca si sa o iubeasca cel putin asa cum am facut eu. Pretul masinii (doar pentru membrii BMW forum sau cunostinte venite din partea lor) este de 4.700euro cu tot ce e pe masina. Am vazut masini care au acelasi motor, cu km mai multi, neinscrise si cu dotari mai putine la pretul cerut de mine. Cred ca este un pret corect pentru o masina corecta, corespunzatoare, etc. Daca este cineva interesat si doreste mai multe poze, pot face si trimite pe e-mail sau whatsapp. VIN pentru vindecoder: wbaay310x0kp17438 Pentru orice alte detalii: 0761.66.70.87 - Andrei. Link anunt cu multe poze: http://www.publi24.ro/anunturi/auto-moto/masini-second-hand/bmw/316/anunt/bmw-316/7b0f61777e606350.html
    1 point
  13. Vand bmw e 39, 523 i ,cutie automata,touring,an 1998,ingrijita,piele crem,taxa platita
    1 point
  14. Deci ca sa clarificam, poate este util si pentru alti colegi OE = ceea ce vine in ambalaj cu sigla BMW in cazul vostru. Piesa originala. EX: Uleiurile care vin cu ambalaj BMW OEM = ceea ce este facut pentru BMW dar vine cu sigla producatorului. EX: Filtrul de ulei facut de producatorul X pentru BMW ( adica pentru cutia cu sigla BMW ) dar care vine in ambalajul producatorului X. Din pacate Shell-ul se gaseste cam greu prin Ro mai ales varianta 10w60. Trebuie cautat bine prin magazine adica ... trebuie adus pe comanda. La BMW treaba sta diferit fata de multi producatori de masini. Ei au ales pentru uleiul OE un producator bun care face uleiuri bune. Este un mare lucru mai ales intr-o lume de consum. Daca pretul este piperat pentru uleiul OE si se vrea aceeasi calitate, este OK si OEM-ul Shell. O mica elita in gama + norma. Desigur la fiecare norma in elita intra si uleiul OE BMW. 10w40 - Motul 6100 5w40 C3 BMW LL04 - Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w40 - Fuchs titan gt1 5w40 XTL - Motul 8100 xlcean 5w40 5w40 A3/B4 BMW LL01 - Ravenol VST 5w40 ( varianta noua fabricata din Septembrie-Octombrie 2015 ) - detalii pe ravenol.de vs ravenol.ro - recomandat BMW LL01 - Shell Helix Ultra 5w40 - Valvoline Synpower 5w40 ( varianta noua ) - Motul 8100 xcess ( este codasul serieri dar este un ulei ok ) - Eneos Sustina 5w40 ( intra si la C3 si la A3/B4 ) - neaprobat dar mai ok pentru C3 0w40 C3 BMW LL04 - Mobil1 ESP 0w40 0w40 A3/B4 BMW LL01 - Shell Helix Ultra 0w40 - Mobil1 New Life 0w40 - Petronas syntium 7000 0w40 - Valvoline Synpower 0w40 5w30 C3 BMW LL04 - Mobil1 ESP 5w30 - Valvoline Sybpower Xtreme MST c3 5w30 - Shell Helix Ultra ECT 5w30 Sper sa va ajute. Lista nu este 100% completa poate mai sunt uleiuri bune pe care le-am omis. Pentru fanii castrol, recomand castrolul nemtesc. Ambalaj in germana cod de bare german. De asemenea, tin sa precizez ca uleiul de motor, nu are aditivarea de protectie 100% activa la rece. Aditivii din ulei sunt aditivi de temperatura adica isi intra in rol la maximul lor la temperatura de lucru a motorului. De ce ? Apa sau antigelul ajung la 90 grade mult mai repede decat uleiul. La rece este recomandat un stil mai ponderat de a conduce tocmai pentru a incalzi uleiul deci pentru a activa aditivarile. ZDDP-ul, moly si boron sunt aditivi de termperatura. Sper ca este permis sa pun acest clip pentru a intelege mai bine care este rolul ZDDP-ului. Orice ulei are acest aditiv, doar ca difera cantitatea lui de la ulei la ulei. La C3 cantitatea este mai mica iar la A3/B4 este in cantitate mai mare.
    1 point
  15. Pt un e46 din 2002 arata intr-un mare fel, presupun ca se si comporta asemenea. Legat de pret, e o apreciere pur subiectiva a vanzatorului, eventualii cumparatori si cei casca-gura vor avea mereu de comentat pro/contra. Oricum, pentru masina
    1 point
  16. Multumesc. Replici Vossen CVT. Azi de dimineata am avut treaba cu ambreajul. Din pacate, stresat de faptul ca a patinat si nu vroiam sa ma lase pe drum, am ales sa nu mai schimb acum arculetele pt viteza a 5-a (aveam termen de livrare 1-2 saptamani) am fost la service sa schimb ambreajul cu unul nou LUK. Dupa ce ne-am apucat de treaba, am constatat ca discul de ambreaj era bun doar placa era defecta in schimb pinul acela care centreaza furca pe placa de presiune era rupt, furca deplasata si de aceea mi-a patinat (nu calca corect rulmentul pe placa). Cum nu am gasit nicaieri pe stoc pinul acela, am ales sa mi-l faca cineva la strung. Per final a iesit mai bine decat ma asteptam, functioneaza corect, am pus ambreajul nou iar maine dimineata schimb uleiul in cutie (doar maine deoarece nici ulei nu am gasit pe stoc azi..) Doua poze: http://115.imagebam.com/download/nhUQOWHzdYshZxGRW0CGrQ/49139/491381102/13509600_10206801467900591_310978891_o.jpg http://115.imagebam.com/download/OvTOi6ig4L4LwY1OBStzYA/49139/491381114/13518296_10206801467780588_854603721_o.jpg PS: Mult mai bine cu ambreajul nou, pedala moale (nu bleaga, dar mult mai usor de apasat, nu mai e obositoare). Volanta era foarte ok, nu avea joc.
    1 point
  17. Ce circ a ajuns acest Topic. De la o banala intrebare s-a ajuns la Shaorma cu de toate !!!
    1 point
  18. In sfarsit a raspuns omul dupa 4 zile si mi-a zis ca masina are pachet Performance de fabrica. Suspensie si ceva modificat la soft de BMW, tunning-ul lor original. Dahaka ala de 163 de cai e super ok, daca are dotarile care ti le doresti si iti place, asta e cel mai important lucru. Eu de exemplu de acum incolo nu mi-as mai lua decat Alcantara sau material textil sau piele partiala la interior. Piele full nici nu vreau sa aud de ea sau scaune standard. Masina de mai sus mi se pare super smechera, problema e ca are o suspensie si mai rigida si avand inainte suspensie SPORT stiu ca una si mai rigida nu e practica la drumurile noastre pline de gropi. Nu ma grabesc sa iau alta masina, dar caut intre timp.
    1 point
  19. Nu va permiteti o masina, mergeti fratilor cu mijloacele de transport in comun, cu bicicleta, pe jos... Sunt curios cum ati reactiona daca v-ar lovi masina (sa nu zic sotia sau copilul) un cazan din asta cu cauciucuri de iarna la 40grade, cu amortizoare scurse, cu directia praf si etc. Nu ai bani sa rezolvi problemele masinii? Trage-o pe dreapta pana ai! Nu ii pune si pe cei din jurul tau in primejdie ca esti smecher cu Bmw si nu ai bani sa ii deschizi capota. Astazi la benzinarie am vazut un nene cu un F10 care completa la lichidul de parbriz cu apa plata si sampon..am indraznit sa ma bag in seama cu el si sa ii zic ca nu e tocmai ok metoda asta, a zis ca nu vrea sa dea 20lei pe o punga de lichid de parbriz.. :goodjob:
    1 point
  20. Subscriu. E groaznic cu cauciucuri de iarna pe vremea asta. Doamne fereste sa ai nevoie de o franare mai brusca ca esti pa. Pe de alta parte fff multi de cand cu legea care impune cauciucurile de iarna raman cu ele si vara. Si in felul asta le mai si uzezi maxim si la iarna ai cauciucuri de iarna doar cu numele.
    1 point
  21. Din pacate sau din fericire, nu stiu cum pot sa zic, BMW-ul M5 vine la revizie cu ulei 10w60. Este un motor de performanta care incinge foarte tare uleiul si necesita ulei cu vascozitate foarte mare. Shell Helix Ultra Racing 10w60 pare sa fie alesul pentru tine. Cu toate ca este vorba de un 10w are punct de congelare la valoarea de -42 grade in TDS. Cel mai probabil undeva la -42 sau -43 grade in realitate. In general valoarea din TDS este minimul dat de producator si isi lasa mereu o rezerva. Dar acel punct de congelare nu il va face a fie pompat in motor la fel de bine ca pe un ulei 5w40, sunt cateva valori in TDS care spun acest lucru. Un alt factor esential este baza GTL, o baza din GAZ. Sunt mai multe tipuri din baze in comert. - baza petroliera, cea mai folosita este cea hidrocracata- petrol incalzit si supus unei presiuni mari, transformat in gaz, taiere la nivel de gaz a ceea ce nu trebuie ( grupari aromatice de exemplu dar si alte grupari chimice ) dupa care racit, transformat in lichid, hidrogenat pentru protectie + alte metode de protectie a bazei. Nu este cea mai buna baza pentru ca in continuare prezinta grupari chimice inutile si catene chimice ramificate care determina o scadere a proprietatilor alcanului respectiv. Mai pe romaneste, e ceva mediocru. - baza sintetice de grupa 4 PAO - baza pura si performanta din toate punctele de vere - baze sintetice de grupa 5 Esteri - baza pura care de cele mai multe ori se foloseste in combinatie cu baza de grupa 4. Un combo care ofera un maxim de protectie in combinatie cu aditivi solizi si zddp in cantitati mari. Baza GTL din shell este o trecere intre Grupa 4 si grupa 3. Ofera puritate foarte buna, costuri de productie mici si este o baza light. Pentru un BMW M5 acel shell ar fi alegerea perfecta. O alta varianta buna, poate mai scumpa este uleiul OEM BMW care este tot shell. Legat de mancatul uleiului.... nimeni nu poate sa iti spuna daca cu un ulei sau altul iti va manca mai mult ulei. Sincer sa fiu nu stiu cat spune BMW ca are voie sa manance acel motor la 1000 km. Daca masina are KM reali, este intretinuta corespunzator, iar consumul de ulei este in parametrii, singurul lucru pe care il poti face este sa te adaptezi la situatie si sa ii oferi ulei bun la interval de schimb OK. In schimb din ce am citit " BMW's position on engine oil consumption: 11.0 Oil Consumption All engines normally consume a certain amount of oil. This is necessary in order to properly lubricate the cylinder walls, pistons, piston rings etc. In addition, engines with less than 6,000 miles will generally consume additional oil because the components are not fully seated. Therefore, oil consumption complaints received prior to 6,000 miles cannot be considered. Once a new or rebuilt engine has accumulated 6,000 miles this procedure should be used if there is a drastic change in the oil consumption rate (i.e. the oil consumption rate triples) under similar driving conditions or if the oil consumption rate exceeds 1 qt. per 750 miles at any time. Refer to S.I. Bulletin B 11 05 84 (888). All Motorsport Engines: Due to their increased output and maximum engine speeds, these engines are allowed a maximum consumption of 2.5 quarts per 1,000 miles. " Uleiul Shell Helix Ultra Racing 10w60 nu are aprobare BMW pentru 10w60. Cel mai probabil este o chestiune comerciala pentru ca o aprobare este foarte costisitoare. Varianta anterioara a uleiului avea clar precizat ca indeplineste cerintele uleiului. Varianta noua are exclusivitate pentru ferrari. Din punctul meu de vedere, acel Shell este peste Castrolul 10w60 dpdv al bazei, aditivarii. Respecta aceeasi norma A3b3 A3b4 in schimb propritatile fizice sunt mai bune. Uleiul mai are nevoie doar de scrius acela aprobat pentru bmw M pentru ca in rest, are tot ce ii trebuie. Iar ceea ce confirma spusele mele
    1 point
  22. Acum 10 ani am cumparat e38 ul cu gume noi de iarna in luna iulie. Cum am cumpărat-o de la Brașov am avut un drum de facut la Iași . Am mers la 40 de grade cu anvelope de iarna. Intial am crezut ca masina are probleme grave la franare, practic nu se oprea . Anvelopa devenise atat de moale incat lasam numai cauciuc pe asfalt la orice franare brusca. Numai vorbesc de faptul ca le am si distrus in 3000 de km. Uzura este enorma. Daca nu va permiteti caucicuri si de iarna si de vara la masina care o aveti mai bine o vindeti si va cumpărați o masina pe care o puteti intretine. Asta si pentru siguranta voastra si a celorlalți participanti la trafic. Din punctul meu de vedere este mai periculos sa umbli cu anvelope de iarna la 40 de grade vara de cat iarna cu anvelope de vara. Iarna daca nu este zapada sau gheata merge dar vara nu ai frane cu cele de iarna. Nu este vorba de 2 3 metri la franare ci mult mai mult
    1 point
  23. Revin cu un update. Bara a fost reparata, slefuita si am atasat si o poza Tot ce mai trebuie facut este sa o vopsiti si o sa arate ca noua. Bara a fost decupata o portiune dreptunghiulara, taiata alta bara OEM albastra si pusa in locul liber. Am atasat si linkul de pe OLX http://olx.ro/oferta/bara-spate-bmw-e92-mtech-originala-ID6sH5y.html La pret ne putem intelege! Astept oferte! Multumesc! http://i68.tinypic.com/2d26q0.jpg
    1 point
  24. Am citit aici ca sunt unii baieti care baga ulei C3 in motor benzina MPI. O mica parere, utilizarea uleiului C3 in motoare care nu au DPF sau care nu folosesc sistemul de injectie directa este inutila si daunatoare. Uleiurile C3 sunt mid sau low saps adica au pachet de aditivare pe baza ZDDP taiat asta pentru a proteja sistemul de emisie reprezentant de catalizator si DPF la diesel, iar la motoarele cu injectie directa valvele de admisie. Incercati sa folositi pentru benzinarele care nu au injectie directa uleiuri full saps sau sa zic asa A3/B4 iar ca vascozitate a uleiului crea recomandata de producator. Daca producatorul recomanda 5w30, vara se poate merge lejer pe 5w40 mai ales daca masina primeste talpa corespunzatoare. De ce ? Pentru ca uleiul se incinge foarte tare in timpul mersului, in mod normal poate sta intre 90-100 grade dar in talpa temperatura lui creste deci vascozitatea scade. Un ulei 5w30 pentru un motor alergat nu e cea mai buna solutie pentru ca talpa reprezinta subierea peliculei de ulei ceea ce de multe ori poate reprezenta uzura mai mare dar si consum de ulei mai mare. De altfel am fazut ca sunt colegi care merg pe castrol. BMW a renuntat de cativa ani la parteneriatul cu Castrol si a ales Shell. Despre castrol nu pot spune decat ca la grupul VAG a facut cateva probleme la unele motoare mai sensibile iar calitatea uleiului castrol de azi este slaba. Va dau exemplu Castrol Edge 5w40 care a picat norma porsche a40. Acea norma este destul de greu de obtinut de un producator de uleiuri si spune multe despre proprietatile lui dpdv al uzurilor. Sunt 3 norme care te ghideaza in alegerea uleiului. - Norma Porsche - Norma MB - Norma BMW In cazul uleiurilor C3 - BMW LL4 - MB 229.51 - Porsche C30 sau A40 In cazul uleirilor A3/B4 - BMW LL1 - MB 229.5 - Porsche A40 Producatorul uleiului nu spune neaparat totul despre calitatea uleiului. Alegera unui ulei se face tinand cont de - vascozitatea necesara de preferat 5w30 sau 5w40 pentru motoarele fara modificari - punctul de congelare cat mai bun. In combinatie cu alte cifre din TDS-ul uleului poti stii cat de fluid va fi acel ulei la pornire implicit cat de repede va ajunge unde trebuie. - punctul de fierbere care trebuie sa fie cat mai mare - indexul de vascozitate la fel cat mai mare Ultimele doua iti ofera un indiciu cu privire la stabilitatea uleiului. Cateva informatii generale pe care trebuie sa le aveti in vedere cand alegeti un ulei sunt mai sus precizate. Un alt criteriu esential este urmarirea testelor de industrie printre care intra si normele de care am vorbit mai sus. Un alt criteriu final, dupa alegerea uleiului este intervalul de schimb. O sa incep prin a prezenta un mic tur a vietii uleiului. In momentul in care uleiul este in actiune, intre piesele in miscare se afla un spatiu necesar peliculei de ulei care pe langa partea de baza prezinta si aditivi. Aditivii pot fi clasicul ZDDP sau aditivi solizi cum sunt MOS2 sau Boron Nitride. Pe langa partea de aditivi cunoscuti mai intra si alti aditivi cu denumiri complexe pe scurt saruri ale unor compusi chimici sau substante chimice cu denumire complexa ( detalii care nu ne intereseaza ). Ei au rolul de a se pune intre elementele in miscare si de a limita frecarile deci in reducerea uzurilor. Cu timpul aditivii se uzeaza, se epuizeaza si se neutralizeaza in mediu de reactie al uleiului. 1. Contaminarea. Un mare dusman al uleiului este contaminarea cu carburant sau cenusi rezultate in urma arderii ( aici are un rol esential EGR-ul ). 2. Oxidarea 3. Acidul Sulfuric in mare dar si alci acizi care rezulta fie in mediul de reactie al uliului fie in urma arderii 4. degradarea bazei care determina sludge. Contaminarea strica baza, in cazul in care baza este petroliera determina denaturarea bazei prin dehidrogenarea acesteia adica lipsa de protectie a bazei care tine spre origine. Aditivii sunt afectati iar cifra de bazicitate a uleiului TBN scade. TBN-ul mai ne arata si cantitatea de aditivi. Acidul sulfuric apare prin pierderea sulfului din complexul ZDDP dar si din ardere. La fel are rol in scaderea TBN-ului si are efecte corozive daca uleiul este tinut mult si bine in motor. Degradarea bazei se vede mereu, ulei negru iar de multe ori sludge. Rularea cu un ulei uzat si contaminat aduce uzuri. Intre piesele in miscare nu mai ai baza + aditivi, ci ai baza degradata, aditivi uzati + contaminare cu cenusi si alti acizi. Toate in functie de gradul de uzura al uleiului. Acum vine intrebarea clasica, de unde stiu eu cat sa tin uleiul. Simplu, evolutia uleiului se urmareste cu un test de ulei uzat, o analiza care la noi nu se face si care este extrem de scumpa. Prin urmare forumurile de pe afara sunt solutia aici. Intervalul de schimb se determina in functie de stilul de a conduce si scopul masinii ( de drum intins, de oras, pentru ambele ). Se determina in general in functie de cantitatea de ulei din baia de ulei. Adica nu poti da acelasi OCI la un motor cu baie de 4 litri la fel ca la un motor cu baie de 8 litri. Am dat doua exemple. Partea de curatare a uleiului este iar esentiala. Detergentul principal al uleiului este calciul sau magneziu. De ani buni s-a cam renuntat la magneziu in favoarea calciului. Aici iar intra substantele chimice care iar au denumiri complexe si care nu prezinta interes. Despre bazele uleiurilor este o discutie mai larga, mai ampla si mai tehnica. In comert termenul de sintetic este fortat iar ceea ceste full sintetic are un pret ceva mai piperat. Nu de alta dar in legea germana, uleiul full sintetic trebuie sa aiba un anumit procent de baza sintetica pe langa baza de provenienta petroliera. Eu personal pentru masina mea, avand baie de ulei de 3.6-3.8 litri abordez un OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras. Din experienta personala dar si din sfaturile oferite posesorile de alta marca, OCI-ul mic + un ulei bun au facut casa buna dpdv fonic dar si al uzurilor.
    1 point
  25. Am precizat, daca au un maxim 2.0, caci o gramadata de E46 de exemplu au motor 1,9i de 105 cp sau 116 cp (316i,318i), motoare care ma gandesc ca nu sunt extra-fortoase, sau 2.2i de pe E60, nici acela nu poti spune ca exceleaza in demaraje, si mai sunt si alte motoare destul de decente pe BMW, dar multi daca au sigla BMW pe capota, chiar daca masina bate din toate incheieturile, se cred mari soferi si pot face ce vor ei ca doar au bolid de lux. Sunt sigur ca la multi, precum spuneai si tu, le creste debitul de sange prin vene cand se urca in bolid Si nu ca vreau sa fiu rau, dar cel putin prin orasul meu, dupa cum am observat, atitudinea de superioritate iese mult mai mult in evidenta la cei cu E46 decat la cei cu E60, F10, F30 :scratchchin: Poate o fi din cauza varstei, caci 80% din cei cu E46 sunt pana in 25 de ani, pe cand ceilalti sunt in general mai copti la minte :twoup:
    1 point
  26. Ma ĂŽndoiesc, are 4 mașini la vânzare ( Lexus, Infiniti, Dacia), 3 cumpĂŁrate din România. Km conteazĂŁ mai puțin. Important e unde a fost condusa mașina, oraș/drum national/autostrada. BineĂŽnțeles, pana la un punct, nu compari 300000 cu 75000. Totusi, as prefera o mașinĂŁ condusa zilnic cate 200km pe autostradĂŁ, decât una condusa câte 50 km ĂŽn oraș. Doar ca astea sunt detalii greu de aflat.
    1 point
  27. Daca masina nu a fost lovita si km sunt reali mi se pare ca merita. Mai bine 75k km in Romania si intretinuta corespunzator decat 300k km din afara si 150k in bord.
    1 point
  28. @Darius: Multumesc pentru apreciere! Daca auzi ceva, da-mi un semn
    1 point
  29. Nu prea cred ca o sa mai intre el pe aici dar in fine,in caz ca citeste. Cea mai mare atentie la motor inainte sa cumperi masina,neaparat pornita la rece si asculta daca are un tacanit (motorul,nu ala de la volan care apasa pe pedale ) si motorul turat pana aproape de redline sa vezi daca din nou auzi ceva ciudat,scoti capacul de la ulei si incerci sa vezi daca sta lantul fix sau e intins putin. Spun asta pentru ca motoru' asta e hit sau miss,ori nu ai probleme cu el ori e plin de probleme,inca o chestie,e predispus la vibratii,din nou,stat in masina si turezi gradat si urmaresti daca sunt vibratii. In afara de asta...E foarte ok,mai ales pe un 120i. Eu pe E60 nu il simt lesinat deloc,se misca bine pentru un tanc de masina. La consum la fel,consuma foarte foarte putin. In general in Constanta scot cam ~<9% in oras ( nu prea merg mult in orele de varf )si 7% pe exterior,cel mai bun consum l-am scos Constanta > Bucuresti > Constanta 6.2% cu jante de 18 cu 245/45 setat pe cruise la 125km/h. De altfel si consumul declarat in carte ( care nu prea il scoate nimeni oricum ) e 9.2 urban / 6.7 comb / 5.4 extraurban.
    1 point
  30. frumoasa masina, pret corect
    1 point
  31. UP UP UP! Pot sa reduc pretul pana la 4.300euro fara jantele style 68 si subwooferul MTX.
    1 point
  32. Cand vad propozitia "masina pentru pretentiosi" ma ia capul.
    1 point
  33. Scrie mai sus: "costurile de gutachter sant suportate 100% de asigurarea adversa daca tu nu esti vinovat/vinovat partial. " Dar sa nu citim tot ca ne cade greu la cafea.
    1 point
  34. @Poison: am masina si pe OLX, dar e slaba miscarea. Ma gandesc sa ma resemnez din a o mai vinde.
    1 point
  35. ti.am raspuns mai mult decat ar fi trebuit.si poze,video,tot ce ai vrut.asa ca las.o mai usor.succes la cautat cel mai mic pret!
    1 point
  36. Pe olx nu ai pus anuntul? Eu am avut un 407 impecabil acolo, si timp de 3-4 luni nu a sunat nimeni. Sapt asta m-a sunat primul om si ieri era vanduta. 2005-5000€. Frumoasa masina!
    1 point
  37. SUS SUS SUS! Kilometrii sunt undeva 149.500 la momentul actual. Masina deja sta de 1 saptamana pe dreapta, pentru ca nu are cine sa o conduca
    1 point
  38. Tema topicului ar trebui sa fie "semantica", pt cĂŁ mai degrabĂŁ dezbatem ce ĂŽnseamnĂŁ consumul urban. E cat se poate de clar ca fiecare persoana are cu totul alt program, folosește alte rute și are un alt stil de condus. Și ca sa vezi, asta influențeazĂŁ foarte mult consumul! Degeaba facem și comparații pe mai multi km, tiparele enumerate mai sus se pĂŁstreazĂŁ. Unul pleacĂŁ zilnic la 7.30 din Militari spre BĂŁneasa, conduce sportiv și e mereu grĂŁbit. Altul, NU. Nici nu mai conteazĂŁ ce face ĂŽn restul timpului cu mașina, din start va avea un consum mai mare. Singura comparație cat de cat pertinenta se poate face intre mașinile aceluiași șofer. Sau intre cele date de producĂŁtor, oricât de incredibile par, raportul se pĂŁstreazĂŁ. Ăn rest, sunt doar niște cifre aruncate.
    1 point
  39. Eu nu cred ca masina are o problema sau consuma exact cat zice in bord, cred ca trebuie facut o corectie in meniul ascus din bord , sectiunea Correct Factor. Proprietarul cu problema trebuie sa isi calculeze consumul cu pompa, sau mai usor , in meniul secret din bord poate sa afle exact cati litri are in rezervor, sa parcurga 100km prin oras si sa vada dupa exact cati litri a consuma si dupa sa compare consumul din bord cu ce consum a calculate el, iar daca este o diferenta mai mare de 1L +/- trebuie sa intre tot in meniul secret din bord si sa faca corectia de la ''Correct Factor'' in mod normal valoare este de 1000, daca masina consuma mai putin de cat iti arata in bord trebuie sa mai adaugi 10 la fiecare 1 l de conbustibil peste valoara de 1000 si daca consuma mai mult , trebuie sa scazi 10 din 1000. I-am trimis un PM dar nu a raspuns, cred ca este supicios si putin paranoic ca I-am cerut sa imi zica valorile ce ii apar in Correct Factor, de parca pot sa fac ceva cu ele :laugh:
    1 point
  40. Ml ul tau consuma 10 in oras cam cat c ul meu. Fix aceleasi motoare, acelasi start stop. Explicatia care e ? Ca urbanul tau e de ora 21 sau ca e defecta masina mea? Si totusi, masina din topic 640 ce are e defect? Ca nu ati ajuns la concluzie ca sa stim care e de fapt consumul ei adevarat?
    1 point
  41. Nu stiu ce va bateti capul cu consumurile alea medii. N-au nici o relevanta intr-o discutie. Doar va furati caciula astia cu consumurile de 3l benzina la acelasi consum cu un 2l diesel. Comparati strict urban cu urban si extra urban cu extra, aduca mere cu mere si pere cu pere. Nu mere cu pere. Ia resetati voi consumul intr-o dimineata la ora 8, dati cateva ture, trafic, semafoare, mergeti 5-6km. Opriti. Repetati scenariul inapoi spre casa dupa masa la ora 17. Pe urma veniti si aratati ne valorile. Ok, puteti face acest lucru timp de o sapt, dar doar in oras. Nu bagati intre timp un drum extra la cruising de vreo 500km. Altfel nu mai are relevanta. Eventual puteti face un consum si de exterior. Va apropiati de 5-6?!?! Altfel sunt discutii fara sens ca vine unu si-mi arata consumul mediu de 12, consum facut in 3000km, cu nu stiu cat la suta facut in afara si poate 5% urban. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    1 point
  42. http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-520-ID7Ghz7t.html update pret .
    1 point
  43. UP! 4.500 euro pentru membrii bmwclub sau pentru cei trimisi de unul din membri.
    1 point
  44. UP UP UP! Masina a ajuns azi la 149.000km. De pe 6 iunie intra in vigoare suspendarea permisului meu si ar fi pacat sa o las pe dreapta o perioada de timp. Se accepta orice fel de test. P.S. Am comandat deja si un set de covorase interioare din cauciuc.
    1 point
  45. Update: Ieri am schimbat si bucsile de la bratele pe fata mentionate in primul post. Am pus TRW. Cost toata distractia: 370 lei. Pretul ramane neschimbat Poze din cadrul operatiunii: http://s32.postimg.org/f95sgzv0l/IMG_4896.jpg http://s32.postimg.org/drkc5fq9x/IMG_4898.jpg http://s32.postimg.org/r3djemtad/IMG_4902.jpg http://s32.postimg.org/c2kfoupc5/IMG_4903.jpg http://s32.postimg.org/pkrc151hh/IMG_4904.jpg Si cateva poze noi dupa spalare: http://s32.postimg.org/6icjryfut/IMG_4906.jpg http://s32.postimg.org/tyztczc1x/IMG_4908.jpg http://s32.postimg.org/5y2430c05/IMG_4912.jpg
    1 point
  46. 20 30 de grame cu softul stock, fara cip (necesita citare a sursei). cu o remapare a motorului mai mult sau mai putin profesionista, poate sa dea mult mai mult fum decat inainte...my two cents...
    1 point
  47. N am inteles niciodata faza asta?!Dai exemple de alte masini,ca sa nu mai zic ceva putregaiuri de pe De.lasa omul in pace daca n-ai un argument solid in ceea ce priveste masina vanduta!
    1 point
  48. Si eu cumpar de la Cataxxl de obicei, banuiesc ca nu e contrafacutm (ma refer la castrol) din cate am vazut scrie in germana pe el.. As fi curios cum se simte masina cu Motul sau Ravenol dar la 220 de k km e cam tarziu sa-i schimb uleiul, mai ales ca pana acum a vazut doar castrol si a mers ok cu el.
    1 point
  49. Cumpara cantitati uriase si se acorde discount-uri consistente,cum fac vanzatorii consacrati de pe forum. Sau poate ne mint si ei si-s contrafacute.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.