Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/10/17 in all areas

  1. Doar ca idee, investitii in intretinere nu exista. Sa faci intretinerea corecta a unei masini nu e o investitie, e normalul. Aceste cheltuieli de care vorbesti intra in costuri de exploatare.
    8 points
  2. ridicat nivel de trai e galati daca reuseste lumea sa faca asta, cand va ajunge si restul tarii la nivelul ala oare? :hmm:
    6 points
  3. Mircea, am X3 in familie, am si X5 E70, am avut si X6 e71, am condus si F15 (si cu edc si fara). Din punctul meu de vedere X3 nu se conduce mai bine decat X5 si nici nu mi-a lasat impresia ca poate intra in viraje mai tare decat X5 (nu are adapt. drive). Cand vine vorba de calitate, confort scaune, felul cum se aud zgomotele, antifonare, spatiu aboslut totul este inferior atat lui E70 si mai ales lui F15. Intr-adevar suspensia lui F25 este mai confortabila decat a lui e70 clasica dar sub F15 cu edc. Gandeste-te ca masina inseamna un ansamblu, nu totul se rezuma la acceleratie si 1-2-3km/h in plus intr-un viraj. Daca totul se rezuma la performante recomand Macan, este o masina care imi spulbera seria 6-le pe viraje. Nu ma intelege gresit, X3-ul este o masina foarte ok, dar sh, nu merita atatia bani, initiatorul are ceva buget. Azi, daca ar fi sa aleg intre GLC si X3 as alege cu ochii inchisi GLC-ul, probabil si Evoque-ul dar aici este discutabil. Nu am mers inca cu new XC60 si new Q5.
    3 points
  4. Sunt ferm convins ca si in Galati, si Braila, ca si in restul tarii, sunt oameni cu o situatie financiara buna, care au ajuns la acest nivel evitand metode ilicite si ilegale- nu cred ca sunt toti proxeneti , infractori cibernetici sau mai stie cine ce tip de infractori. Ca sunt multi care aspira la acest statut, sau care de dragul de a isi justifica nereusitele sau comportamentul propriu anti-social si ilegal cu sintagma "toata lumea face la fel", este problema lor si oarecum a societatii/statului roman, care nu a reusit sa ii educe. Cred ca vorbim totusi de o minoritate, peste tot in tara, si in lume, in diverse proportii, care adopta acest stil de viata, dar care,din pacate, a devenit un fel de folclor, si este folosita ca model/scuza de cei care comit/aspira la un asemenea mod de viata. Extrapoland, pot exista masini uzate/rulate care functioneaza/pot functiona fara interventii majore acelasi interval cu una ff putin rulata, dar sunt exceptii, nu regula, pot exista vanzatori ce masluiesc km si cumparatori ce accepta acest fapt ca o normalitate, eludarea platii TVA in Romania sau alte state poate fi o practica raspandita, dar nu reprezinta normalitatea/regula standardul, pot exista masini foarte rulate care lasa impresia unei masini foarte putin rulate, dar la fel sunt exceptii. Cred ca asta e cauza pentru care colegul nostru Alinul colecteaza cu gratie minus la fiecare postare, de fapt el incearca sa ne convinga si predica cu ardoare ca acele exceptii/situatii anormale de fapt constituie un standard. Si fara sa il acuz de nimic, sau sa incerc sa il denigrez, fiecare are dreptul la o parere, cred cu tarie ca noi, pe o comunitate dedicata fanilor unei marci, ar trebui sa ne raportam la normalitate, practic, aici , ar trebui sa incurajam un coleg sa isi cumpere un autoturism nou, si intr-o lume ideala, toti cei prezentipe forum si-ar achizitiona o masina noua, cu garantie, nu sa il indrumam catre vehicule ce ipotetic mai merg mult si bine, ipotetic au km si stare tehnica certificata, ipotetic nu au facut obiectul unor tranzactii financiare oneroase.
    3 points
  5. @Alinule, tu arunci cu vorbele mai ceva decat samsarii prin targuri, fara suparare. @initiator, X3 este o gluma proasta pe langa X5 F15, chiar si pe langa E70. Dcaa vrei sa cobori clasa vezi GLC sau new Q5. Intr-adevar, decat un X5 cu 200k km si dotat mediocru prefer oricand un Touareg dotat si mai putin rulat.
    3 points
  6. Dupa 6 saptamani de asteptare au ajuns mult doritele si asteptatele Recaro Pole Position,pana la urma le-am comandat de la RacingNick pentru ca nu au fost de gasit in alta parte chiar si second hand. In urma cu ceva timp gasisem la un tip din Campulung un set de scaune Recaro Pole Position care spunea ca sunt originale.Nu am mai vazut unele pana acum cu toate ca am cautat pentru a-mi face o idee ce inseamna unele originale,dar din ce citisem pe net cele originale sunt de o calitate foarte buna,lucru pe care nu l-am gasit la scaunele de la Campulung,atarnau atele din cusatura,materialul era cutat pe pernutele de la sezut si cu parere de rau dar si cu o urma de indoiala am decis sa nu le cumpar cu toate ca la greutate erau asemanatoare cu cele originale 7-8 kg/buc.Pana la urma cele de la Campulung au fost cumparate de un prieten care sustinea ca sunt originale... Astazi cand au ajuns scaunele sunt 100% ca cele de la Campulung erau replici,calitatea materialelor este intradevar foarte buna,nu exista urma de greseala sau ate lasate din cusaturi,pernutele nu sunt pline,gaurile de prindere de la centuri sunt altfel + ca acestea au etichete pe care acelea nu le aveau,iar pe spate in vopsea este un sclipici foarte putin observabil. Greutatea unui scaun este de 7,1kg fara suporti sau sina.Eu am optat sa pun si sina,nu sa il fac fix pentru ca asa voi putea macar sa il trag maxim in fata pentru a intra cineva in spate,la masini cu 4 usi puteti opta fara sina.Sina are 2,4kg,mai trebuie sa fac suportii de prindere si baza de pe podea,ii voi face din aluminiu exact ca cei originali Recaro pentru ca am avut posibilitatea sa iau dimensiunile unui suport original,nu as mai fi dat inca 400euro si pe suporti si baza de prindere... M-am pus in ele si te tin foarte bine in scaun,mult mai bine decat cele de M,pentru cineva mai solid decat mine nu stiu cat de confortabile ar fi,probabil ar trebui sa treaca la urmatoarea categorie Recaro SPG. Abia astept sa le montez pe masina,probabil saptamana viitoare dupa ce vine si Dragos in Bucuresti sa termin resoftarea. Intre timp am terminat si micile detalii care ramasesera de facut pe sub capota si anume: -astupat gaurile de la injectoarele de meth -tras furtun pentru gazele din epurator -pus banda termoizolanta pe caroserie -pus plasa in botul turbinei pana gasesc o varianta pentru filtru -pus protectie termina peste turbina -decupat ambele capace motor pentru a intra cum trebuie -modificat mufa AC pentru a ajunge la compresor -mutat vasul lichid de parbriz in stanga cu toate furtunele si firele necesare atat pentru parbriz cat si pentru stropitori faruri Dupa toate acestea cam asa va arata sub capota mea: ...
    2 points
  7. Si dubaiu are tigania lui, am nimerit intamplator in ea Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    2 points
  8. Nu ai inteles dedesubtul, sunt un pic ma demult am auzit de traiul din galati .... Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    2 points
  9. 2 points
  10. Informatia exista pe internet nu doar in reprezentanta. O decodare VIN oricine o poate face...nu contest ca are optiuni de individual dar cele 3 nu au legatura. Repet:pentru autovit e ok dar pe un forum unde mai sunt si pasionati unele formulari din anunt nu-si au locul...atat doar.
    2 points
  11. Deci: Tapiseria piele Ornamentele lemn si Tavanul negru NU au nici o treaba cu cuvantul INDIVIDUAL. Anuntul e bun pentru autovit dar pe un forum...
    2 points
  12. Salut Nu am mai dat demult pe forumul asta...asa ca am stat azi si am citit o gramada de postari Si...ca si omul ala care te cauta doar cand are un interes, vin si eu cu speta mea: Anul asta am de cumparat o masina: o folosesc cam 15.000 km/an in total, din care 80% in oras, plus 1-2 iesiri/an la schi in tara sau afara (bagaje lungi, sacose, echipament), 3-4 iesiri/an la pescuit (bagaje multe, lungi, late, etc.) si inca vreo 2.000 km/an de drumuri prin tara. 33 de ani, fara copii momentan , cu nevasta care insista ca vrea SUV (ca e mai sigura, ca e mai confrtabila, ca imediat copii, ca etc. - simplu, ca doar nu ea conduce si parcheaza tancul zilnic prin oras...) Am pornit de la seria 4 GranCoupe 2015+, 428i, benzina. Dimensiuni decente, motor frumos, portbagaj mai mult decat decent la GranCoupe - potrivit nevoilor. Dar nuuuuuu...nu e ok. Ca nu e "SUV". Bun. Am inceput sa ma uit la X5 3.0d si Touareg 3.0d. 2014+ ambele - ultimele modele. Diferente mari de pret intre ele...diferente nu asa mari ca si motorizari si ca si confort interior. Ba chiar gasisem la un dealer de auto rulate un Touareg Supreme, extrem de bine dotat, la 30k si ceva eur + TVA. Am vazut si vreo doua X5-uri. Frumoase, dar la dotarile echivalente cu cele din Touareg mai pui vreo 15k eur. Minim. Problema mea cu ele? Sunt mari. Maaari. MAAAARI. Pentru 80% oras cel putin, mi se par enorme, mie cel putin. Nevasta? "SUV". Descurajat, m-am interesat de X3. Ca si preturi, le diger mai usor. Portbagajul mi-ar ajunge pentru pescuit...si pt schi. Si parca in oras e mai usor de manevrat. Si de parcat. In schimb la interior...ma cam dezamageste. Poate si din cauza ca m-am dat jos din X5 sa ma urc in X3...nu stiu ) Dar spatiul interior e asemanator cu un seria 3...mai putin inaltimea si portbagajul. De motoare iar nu stiu ce sa zic...daca la seria 4 stiam clar ca vreau benzina, si la X5 stiam clar ca nu e fezabil decat un diesel...la X3 deja nu mai stiu la ce sa ma uit. Voi ce ati face in locul meu? Ce ati alege...X3 sau X5 daca ati fi in situatia mea? Sau ati prefera Touareg-ul mai ieftin cu 30% in detrimentul unui X5? (inainte sa ma puneti la zid, da, sunt constient ca pun intrebarea asta intr-un forum BMW ) De seia 4 am si uitat deja...din pacate...schimbarea nevestei nu intra in discutie )
    1 point
  13. Hello all, Rasfoind forum-ul, si acesta si internationale in timpul "cercetarii" despre E39 care urma sa-l iau, am observat ca foarte multi blameaza motorizarea de 2.0 diesel pe pe seria 5 E39, fara merit dupa parerea mea. Pana am condus un 520d aveam prejudecati nejustificate asupra modelului fix din motivul acesta si s-au spulberat imediat ce am mers cu el. M-am gandit sa contribui si eu cu niste ganduri care sper sa ajute pe altii care se afla in pragul cumpararii unui E39 diesel dar nu stiu ce motorizare e potrivita pentru ei. Nu toti posesorii de 520d sunt "pasionati" si isi fac prezenta simtita pe forum, chiar invers probabil motorizarile mai slabe sunt cumparate de cei care au nevoie de o masina buna si atat, nu sunt neaparat fani bmw. Din motivul asta cred ca este denigrata motorizarea, pentru ca parerile in general vin de la pasionati. In introducere as vrea sa zic ca iubesc 530d-ul si nu am absolut nimic impotriva lui sau a 525d, intentia mea e sa "pictez" o imagine cat mai realista si a motorizarii de 2.0 intr-un mod cat mai obiectiv. Daca situatia mea ar fi alta si as putea avea doar o singura masina (si mi-as permite costurile extra) cu siguranta as lua un 530d, fara sa clipesc. E o masina excelenta care combina sportivitatea cu consumul redus si toate celelalte calitati ale excelentului Seria 5 E39. As face alegerea in special pentru ca imi place sa "fuga" o masina si as fi dispus sa platesc mai mult pentru asta. Din fericire, nu toti oamenii au nevoie de sportivitatea care o ofera 530d, prioritatile fiecaruia difera iar parerea mea este ca majoritatea romanilor potential interesati de un 5 diesel cauta in special consumul mic combinat cu confortul si calitatile rutiere ale unui bmw. Si atunci vine intrebarea, pentru acesti oameni, chiar merita sa plateasca mai mult ? Cat timp vor folosi cu adevarat la maxim posibilitatile unui 530d ? Haidem sa vedem. Cat timp folosesti caii in plus - depasiri periculoase - viteza foarte mare (200+) - "rafuieli" de semafor - un ocazional drum virajat in concediu Inafara de cazurile astea, se merge linistit sau cu viteza putin peste cea legala iar in orase ce sa mai vorbim, lucrurile sunt clare. Iar mare parte din posesori folosesc masinile preponderent in oras, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Sa luam atunci fiecare caz in parte. - depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus - viteza foarte mare (200+) : unde ? nu spun ca nu se poate atinge in romania 200 si chiar merge suficient de mult, dar care este siguranta ? care sunt riscurile la care te supui pe drumurile noastre indoielnice ? Pericolele neprevazute (arhiplin la noi, de la vaci si carute pana la gropi nesemnalizate), politia "vigilenta" sunt iar motive in plus ca sa nu sari calul prea tare cu viteza. Nu avem autostrazi suficiente cat sa justifice si chiar daca am avea ar fi iar politia calare pe ele, acelasi lucru se aplica si pentru strainatate unde ustura si mai tare amenzile. Iar ca sa mergi doar pe portiunile nelimitate din Germania nu cred ca iti iei masina. Totul pentru ce, 30 minute economie de timp ? In general nu sunt orase cu mai mult de 20km intre ele in Romania, chiar salvezi asa mult timp ?Ce vreau sa spun este ca da, este frumos sa mergi uneori tare, insa nu o vei face des si in nici un caz mult peste 200 viteza la care ajunge si 520d la urma urmei. - "rafuieli" de semafor daca iti plac si o faci foarte des, cu siguranta 520d nu este pentru tine si nu te incadrezi in categoria de potentiali cumparatori mentionata mai sus. Insa daca iti alegi "victimele" atent, nu te faci de rusine nici cu 2.0, asta pentru distractie din cand in cand. - un ocazional drum virajat in concediu : Cat de des mergi pe drumuri virajate si chiar scoti tot ce poate masina ? Pentru senzatii si timp, limita cea mai importanta nu este motorul, limita este aderenta, stilul de pilotaj si riscurile care esti dispus sa ti le asumi. Pentru majoritatea sunt convins ca limita este pilotul, nu masina. Si chiar daca esti un foarte bun pilot, pentru acele 2-3 ore pe an cand poti sa faci un drum de serpentine superb chiar nu poti sa traiesti cu 70% din placerea care ti-ar oferi-o un motor mai puternic ? In tot restul de sa zicem 90% sau mai mult din timp vei folosi masina intr-un mod normal, foarte departe de performantele ei maxime. Nu numai ca nu vei avea nevoie de puterea lui 530d, dar pana si 520d il vei folosi la viteze mici, acceleratii moderate deci fara a ii atinge limitele. Asta inseamna ca in 90% sau mai mult din timp masinile sunt relativ egale si nu vei face diferenta intre ele, e aceeasi ciorba. Sau chiar e ? Sa vedem, lasand la o parte diferentele de performanta. Avantaje 530d: - motor mai silentions - vibratii putin mai atenuate, insa diferenta nu e mare - cuplu mai bun la turatii f. joase, deci ceva mai confortabil de condus - de obicei au optiuni mai multe, nu prea sun "chele" pe piata - disponibilitatea mai mare a cutiilor automate (daca asta iti doresti) Dezavantaje 530d: - greutate mai mare - consum mai ridicat - impozit/asigurare mai mari - pret achizitie in general mai mare - probabilitatea ca masina sa fi fost condusa mai sportiv deci mai uzata este mult mai mare (cine isi ia 530d il ia pentru performanta - altfel ar lua 520d) decat la 520d. Reversul medaliei este ca un posesor de 520d care are "sportivitatea" in sange va trage mai tare de el avand mai putina putere. Dar in general regula este adevarata, motorizarile mai mari sunt mai abuzate. - ceva posibile probleme in plus la M57 (3.0d) fata de M47 (2.0d), cum ar fi galeria admisie care se poate imbacsi mai usor si duce la auto-combustie (la care daca nu esti cu prezenta de spirit iti poate distruge motorul), turbinele si injectoarele au tendinta sa cada putin mai repede decat la 2.0 (nu f. mult insa), actuatoarele din galeria de admisie se mai rup si fiind trase in motor il vor face praf. Atat M57 cat si M47 mai au probleme cu senzorul de aer admis (MAF) cat si cu galerii de admisie crapate (in rest sunt relativ bullet-proof). Ambele au cutii cu 5 viteze, etajarea fiind ceva mai inalta la 530d astfel la viteze foarte mari pe autostrada se poate ajunge la un consum apropiat (170-180+). Avantaje 520d : - greutate mai mica decat 530d - impozit, asigurare mult mai mici - handling (tinuta de drum) putin mai buna in curbe datorita greutatii mai mici pe puntea fata care duce la o tendita subviratoare mai mica, masina devening mai neutra. - consum redus, chiar si in mers mai sportiv - disponibilitate mai buna a pieselor inclusiv la mana a 2-a - va fi mai usor de vandut catre marea masa, cei care nu sunt inebuniti de putere si se gandesc la costuri. Le oferi o varianta mai buna la tipicul Passat tdi. - preturi mai mici la piesele care tin de grupul motopropulsor (noi sau sh) - oferta de obicei mai larga la cumpararea second hand - mai multe optiuni, sanse mai mare sa faci o afacere buna Dezavantaje 520d : - in general nu sunt la fel de generoase la optiuni, insa se gasesc si cu optiuni suficiente si pret bun daca ai destula rabdare - motorul este mai zgomotos si mai putin rafinat, vibratiile o idee mai usor de simtit (dar inca mult peste concurenta) - cuplu slab pana in 2000rpm, deci putin incomod uneori la condus, nimic de speriat insa. O optimizare de soft a motorului poate rezolva asta si sa-i dea mai multa flexibilitate propulsorului, insa aici e alta poveste, pro sau contra flash-tuning (aka "chiptuning"), o decizie care fiecare trebuie sa o ia singur dupa nevoile personale. - "stigma" motorizarii intre bmw-isti (daca iti pasa de asa ceva) Acum, haidem sa discutam cifre, lumea iubeste cifrele. Ca tot am discutat despre greutate, hai sa intelegem ce inseamna asta, pentru ca majoritatea se uita la cai putere iar ce conteaza e raportul CP/tona. Greutate dupa AutoWeek.nl (site consacrat al unei reviste olandeze de profil, sursa de incredere nu carfolio sau alte prostii, specificatiile date lor de fabricant) 530d : 1625kg | 193 CP >> 118.76 hp/tona 525d : 1595kg | 163 CP >> 102.1 hp/tona 520d : 1490kg | 136 CP >> 91.2 hp/tona Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) : 520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate". Insa chiar are rost ? Asta e o intrebare care ti-o vei raspunde tu in functie de stilul tau de condus. Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti. Inca un lucru si incheiem cu acceleratia, pt. ca daca iei in considerare 520d probabil nu e motivul pt. care te gandesti la ea. Timp 0-100 km/h : 530d : 7.8s 525d : 8.9s 520d : 10.6s 520d chip (estimat) : 8.4s 520i : 9.1s 525i : 8.1s 316i : 12.4s Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s Dacia Logan 1.5dCi : 15s Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ? A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat. Acum ca am trecut prin performate avantaje si altele, hai sa discutam de bani si consum. De fapt la asta se reduce de multe ori alegerea. Hai sa vedem ce inseamna in viata reala diferenta intre a trai cu un 520d si un 530d. 520d ================ Impozit : 150RON Asigurare : 720RON 530d ================ Impozit : 900RON Asigurare : 795RON ======== Diferenta : 825RON/an Pret motorina : 3.8 RON/L Consum mediu la un mers economic/normal (aprox.,evident depinde de fiecare, ideea e sa avem o teorie) 520d (aprox) : 6.91 L/100km 530d (aprox) : 8.47 L/100km * consumuri medii luate de pe spritmonitor.de din sute de masini 2001-2003, nu prea lasa loc la interpretare. Pt. 20.000km/an 520d : 1382L 530d : 1694L Diferenta combustibil : 1185RON Diferenta totala/an : 2010RON (467.4 euro) Ca sa pun problema in alti termeni : Diferenta impozit+asig tradusa in consum : 217L combustibil Consum mediu 520d/an : 1165L => 5.8L/100km fata de 8.47L/100km pt. 530d Asta inseamna 68%, destul de relevant, nu ? Asta ca sa clarificam treaba cu "nu e diferenta mare la consum". Daca sunteti curiosi puteti face calculele si pt. 525d, are consum mediu 7.8L/100km si asig+impozit e 1095RON, deci per ansamblu e undeva intre 520d si 530d din toate punctele de vedere. Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar. Ce am scris aici e relativ valabil si pentru actualul 5, E60, cu atat mai mult cu cat motoarele 2.0d sunt mai puternice (163 si 177CP). Chiar nu mai sunt deloc submotorizate :) In incheiere, cateva sfaturi de cumparare : - Indiferent daca te hotarasti pe 520d, 525d sau 530d nu il lua fara optiuni, in special piele, inafara cazului in care esti ferm convins ca o sa tii multa vreme masina. Masinile fara optiuni se vand greu, iar bmw-urile de la seria 5 in sus fara piele se vand si mai greu. - Nu te uita dupa cele mai ieftine in ideea in care "le faci dup-aia", e o greseala imensa. Vei baga mai multi bani decat te astepti si tot nu va ajunge ca una in stare buna si ingrijita. In special la masinile premium cum este BMW, e important sa alegi o masina care nu iti va face probleme sau nu are nevoie de reparatii imediate. - Daca e singura ta masina incearca sa tii de-o parte 500-1500 euro (dupa posibilitati) pentru cheltuieli neprevazute. Asa iti poti permite sa cauti preturi mai mici la piese si sa-ti aduci masina inapoi pe strada si in uz repede. - Nu cumpara masini care nu arata bine si ingrijite, asta zice multe de obicei si despre partea tehnica, iar ca sa o faci sa arate bine va fi greu si costisitor, mai costisitor decat sa cumperi una buna. - Nu cumpara masini cu urme vizibile de accident (lonjeroane indreptate, portbagaj interior infundat/sudatetc.). Chiar daca masina e super-buna si merge impecabil (fizic la urma urmei fierul e fier) va fi foarte greu sa o vinzi si banii care ii economisesti ii vei pierde la vanzare (poate inmultit) iar timpul pierdut si stresul nu merita. Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna. Toate bune !
    1 point
  14. Masini compatibile: F07 ab 03/2013 - 07/2014 F10, F11 ab 09/2010 - 04/2011 ab 12/2011 - 07/2014 F20, F21 ab 09/2011 - 07/2014 F22 ab 11/2013 - 07/2014 F25 ab 11/2010 - 04/2014 F30, F31 ab 02/2012 - 03/2014 F32 ab 11/2013 - 03/2014 F34 ab 03/2013 - 03/2014 Road Map Europe MOVE 2018-1.rar
    1 point
  15. F01 facelit 3000 diesel motor N57T 258 cai - adusa recent Germania .Prima inmatriculare in Germania 2013 . Inmatriculata in Ro luna trecuta . data productiei 2012-08-27 Rulaj ~ 225kkm dotari conform Vin decoder : S1CASELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CBACEA / CO2 scope S1CCAuto start/stop function S1CDBrake Energy Regeneration S2SUBMW LA wheel, star spoke 250 S2VBTyre pressure control (TPC) S3AGReversing camera S4B7Fine-wood version Fineline highly shiny S4M8Individual rear-reading light S4NBAutom. climate control with 4-zone ctrl S4U2ECO PRO S5ACHigh-beam assistant S5ATDRIVING ASSISTANT PLUS S5DLSURROUND VIEW (WORKING NAME) S6AABMW TeleServices S6ABControl, Teleservices S6NFConnection, MP3 player in mobile phone S6NLANBIND.BLUETOOTH-U.USB-GERAETE INKL S7SPNavi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth S8KAOELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8SCTelematics access request,country-spec. S8THSPEED LIMIT INFO S9AAOuter skin protection P9BDBusiness Package S163Exhaust emissions standard EU6 S229Dynamic Drive S230Extra package, EU-speciifc S255Sports leather steering wheel S302Alarm system S316automatic trunk lid mechanism S320Deleted, model lettering S322Comfort access S323Soft-Close-Automatic doors S403Glass roof, electrical S415Sun-blind, rear S416Roller sun visor, rear lateral S423Floor mats, velours S428Warning triangle and first aid kit S430Interior/outside mirror with auto dip S456Comfort seat with memory S488Lumbar support, driver and passenger S494Seat heating driver/passenger S496Seat heating, rear S508Park Distance Control (PDC) S524Adaptive Headlights S536Auxiliary heating S548Kilometre speedo S601TV function S609Navigation system, Professional S610Head-up display S612BMW Assist S614Internet S615Extended BMW Online Information S616BMW Online S676HiFi speaker system S698Area-Code 2 for DVD S760High gloss shadow line S761Individual sunshade glazing S775Headlining anthracite L801NATIONAL VERSION GERMANY S851Language version German S879Operating instructions German pret 23300
    1 point
  16. TVA nu se plateste afara daca o iei pe firma, dar trebuie sa il platesti in Romania ca doar nu tii masina pe numere de zoll toata viata. ) Mai e cineva pe forum care ne explica cum Tva-ul care se evapora de fapt nu trebuie oricum platit, ca na, unii sunt atat de destepti ca pana si Mugur Isarescu face plecaciuni din jiltul sau somptuos. Cat despre ce recomandati x3-ul f25, oricat de echilibrata si buna este masina, parerea mea este ca nu sufera nicio comparati cu Touaregul echivalent ca an de fabricatie, exemplu 2015. Cei care aveti x3 si recomandati sa arunce 35 de mii de euroi pe unul, pot sa pun pariu ca nu ati condus un Touareg niciodata. Altfel nu ai cum uman, logic, pana si subiectiv sa zici ca e mai misto un x3. Sunt clase diferite si se simte ca Touareg este mai bine facut, mai solid, materialele mult mai bune. Comparatiile cu modelul 2008 sunt hilare, nu mai zic de Ford-uri si alte coji. Stim ca romanul e snob de regula, dar chiar si ultimul taranus poate face diferenta cand isi pune fundul intr-un Touareg si apasa pedala de acceleratie si cand face acelas lucru intr-un X3 fie el si optionat. Nu zic, gusturile nu se discuta, dar trebuie sa fii masochist sa cumperi la acelasi pret o masina mai slaba, mai mica, cu aspect mai ieftin. Cum 1 milion de cuvinte sunt inutile, mai degraba initiatorul zic sa testeze ambele si apoi chiar sunt curios cu ce parere vine pe forum. Glc-ul este super, MErcedes in adevaratul sens al cuvantului. Feeling foarte bun la condus, scaunele foarte bune, ergonomia de top, imagine de marca la ora actuala peste concurenta. Q5 -ul nou am mers cu cel de 2.0 si exceptand partea dinamica ca na, e doar un 2.0, masina e dupa parerea mea de top in segmentul sau la ora actuala, finisare tipic Audi adica flawless, scaunele super si sasiul pare bine setat. E drept nu am condus-o foarte mult insa din ce am apucat, mi-a placut. La ora actuala, daca ai banul, e greu de ales in segmentul mediu al suv-urilor si noul x3 are concurenta serioasa. Si cand vad posturi care ridica in slavi hiperagilitatea asta a unui x3, de parca vorbim de masini sport, e atat de decisiv in a alege un Suv. DE parca comparam x3 cu Duster, nu cu ceva din clasa lui. Practic sunt toate pe acolo.Nu sunt diferente spectaculoase pt 99% din situatiile in care conduce orice sofer. Daca vrei chiar sa zici de agilitate si sportivitate, zici Macan de exemplu, dar vorbim de preturi duble si nitel.
    1 point
  17. Eu nu pot sa inteleg cum unii inca mai cumpara masini din GAlati, Constanta.. Nu ca in Bucuresti ar fi samsarii mai cinstiti, dar la cate cioropine sunt in partea aia care se ocupa cu adusul de masini, eu unul zau ca nu as vira 30 40 de mii de euro cuiva de aceasta factura. Nu va inteleg, si e parerea mea, cum daca aveti 30 de mii de euro pt o masina sh, nu mai strangeti din buci pt inca 5000 6 mii de exemplu si sa luati una cu acte certificate, de la dealer, etc. Da, exista masini bune la licitatii, problema e intermediarul care le aduce, ca acolo se produce de multe ori scurtcircuitul intre kilometri reali si cei ireali, intre diverse probleme cu actele etc. Si ca sa fiu clar, nevasta-mea e din GAlati, deci cunosc binisor zona si nu am nimic cu cetatenii acelor judete, ba chiar sunt majoritatea oameni cumsecade si cinstiti, dar eu nu am vazut nicaieri mai multi smecheri si cioropine care se ocupa cu bisnita de masini decat acolo.
    1 point
  18. Imi aduc aminte ce ma mai bateam cu pumnii in piept, aici pe forum, cat si la prieteni, ca manuala "iz za shit", ca zvac, ca "simti masina", etc. De aproximativ 2 ani conduc automata si nu m-as mai intoarce niciodata la cutie manuala, chiar si benzina 3.0 benzina. Precizez ca n-am folosit modul "Drive" decat de 2-3 ori, in coloana, in rest numai secvential sau cum se numeste treaba cu "+ -" si padele.
    1 point
  19. Eu zic sa cumperi cu incredere din Galati. Sigur are kilometrii reali, plus vreo 2 TVA-uri platite.
    1 point
  20. Galatiul e Dubai curat, ce vezi in Galati nu vezi pe Dorobanti, sunteti in urma fratilor!
    1 point
  21. Ai fost in Galati? Ai auzit vreodata ca in Galati si Braila sunt cei mai multi care au femei la produs? Avem in gl masini si peste 100 k gen bentley luate din pescareala sau carduri...eu vreau sa ma mut din Galati deci nu iti mai dori sa ajunga si restul tarii la nivelul la care e galatiul. Au masini si haine atat. Ca daca te duci la ei acasa o gasesti pe bunica nu pe mama intr-o camera acolo. Ce vrei asta e mana psd si oamenii s-au adaptat , candva oamenii munceau la sidex galati si in santierul naval si copii isi doreau sa ajunga si ei ca parintii lor si sa munceasca tot acolo .
    1 point
  22. Am prieteni care aveau aceasi dilema ca tine .Rezolvarea a fost X3.Este mult mai manevrabila ca si X5 ,se comporta bine la drum intins mergi lejer cu 160-180 km/H.Cauta unul frumos X line face lift si rezolvi problema.Anul trecut am fost cu unul din prieteni in DE ,masina cu 15.000 km 2015/ dotata bine 35.000 euro fara TVA.TVA afara nu se plateste daca este luata pe firma. Recomand sa faci la fel.
    1 point
  23. nu zice nimeni ca nu merg daca au 300k km, dar vor cere bani daca vrei sa mearga ca si atunci cand era noua. Fiecare face ce vrea cu banii sai, personal as lua un Touareg oricand cu 20k km cu 1 an vechime si garantie decat un X5 cu 150k km si 2-3 ani vechime. X5-ul ala daca mai pui 100k km pe el va costa si in piese si in devalorizare plus timpul pierdut, pe cand la Touareg te vei bucura de liniste cel putin vreo 2 ani cu costuri minimale de exploatare si o devalorizare mai mica. Totusi vorbim de Touareg, nu e ca si cand ai compara X5 cu SantaFe, ai ML, Q7, X5, Touareg, XC90 care toate sunt cam pe acolo si apoi vin alea cu pretentii de super-premium, Cayenne, Levante, RR samd... Dar cum ziceam, fiecare face cum vrea, si eu tot asa faceam odinioara dar probabil cu cat capeti ceva mai multa experienta apreciezi alte lucruri, iar la un buget de 35-40k Eur ai totusi o larghete in paleta de alegere, la 10-12k Eur nu ai oricum astfel de posibilitati, fie iti iei una premium mai veche si cu km fie una noua dar dintr-o cu totul alta clasa, asta e ideea la un asa buget.
    1 point
  24. se cheama cumva chestia asta...imi scapa acum...aa, da, snobism parca Mai bine X5 cu 200k km decat Touareg in garantie la aceeasi bani, dar e mai cool sigla de BMW...oricum am mai vazut una misto, Touareg 2008 = Ford C-max :twitch: cica
    1 point
  25. Probabil a pus 15.000 sa scape de toti handicapatii care ofera schimburi. Pentru ca, chiar daca specific clar ca nu doresti schimburi, tot se trezesc cativa care vor oferii schimburi. Olx e troc, nu prea mai sunt bani, criza e aproape. @cristie35. Ce te impiedica sa o evaluezi si tu mai scump? ex: pune anunt cu ea la 17k si cand contactezi omu` sa faca schimb, ii oferi 8k in plus. daca zice mai dai 2k peste, ii dai si iesi pe aceeasi linie cu ce ai spus mai sus.
    1 point
  26. Am atasat pdf. acum are 297.000km. L-am contactat prin mesaje, pe olx, si mi-a dat-o pe aia cu "n-am stiut, eu asa am luat-o, am poze cu anuntul din germania", dar n-a aratat pozele.
    1 point
  27. NU !!!! Uitate la navigatie la tine si dai options din idrive si navigation version Si ai sa vezi ca ai Move sau Motion
    1 point
  28. Nu...trebuie sa-i dai o masina de 7000 da care ti-o tine in 5000 ,ca asa merge treaba asta cu schimburi,pierzi pe toate partile si poate te mai si alegi cu vreun cazan...niste handicapati care cred ca ei au inventat prosteala.
    1 point
  29. Pernele inlocuiesc arcurile, deci sunt si perne si telescoape.
    1 point
  30. Vorbiti de evaziune fiscala cu atata lejeritate..neglijati faptul ca samsarii au pus in cur si au facut varza piata auto sh cu evaziunea asta. Va convine sa luati o masina din DE mai ieftin, probabil fiindca legal/noua e inaccesibila, dar nu e ok sa promovati acest lucru ca fiind firesc! E ilegal in primul rand. Poate la un moment dat o sa fiti si in postura de a vinde o masina cumparata NOUA din tara, sa vedem daca atunci o sa va convina sa pierdeti mii de euro din cauza concurentei neloiale din partea samsarilor pe care ii divinizati. P.s. daca aveam posibilitatea, va stergeam conturile pentru sfaturile voastre!
    1 point
  31. Daca nu ma insel, eu am dat cam 200 si ceva de lei pe manopera pt intreaga revizie la reprezentanta, ceea ce mi se pare mai mult decat ok. Orice service individual mi-ar fi luat 100-150 lei pe asta, si n-as fi avut nicio garantie. Gandeste-te si cam cati angajati are reprezentanta aia, ce cladire ocupa, cat de curat este etc. si apoi compara cu un service de la coltul blocului. Dar nah, ne-am luat BMW, luam uleiul 'de pe net', il schimbam cu 50 lei, punem filtre aftermarket, placute si discuri ATE (ca sunt la fel ca cele originale, stiu eu) si apoi ne plangem de fiabilitate
    1 point
  32. Spune-ne si de un Lamborghini Huracan cam ce parere ai? Poate sunt interesati pe aici care au nevoie de o parere de la un cunoscator...
    1 point
  33. eu am avut pe fostul E90 hidraulica si pe E91 am electrica....dupa 30.000 km nu am reusit sa simt masina cum vreau sau ca pe fosta...e o mare mizerie
    1 point
  34. +1. Pachetul Adaptive Drive care include Dynamic Drive si suspensia EDC sunt cele mai bune optiuni care le poti avea pe un F, cu optiunile astea e cu totul alta masina, pe sport sau sport+ are o dinamica impecabila si ruliu sasiului e insesizabil, sincer, ai impresia ca, conduci o masina mult mai usoara si mica, altfel, fara astea e doar o masina grea, de dimensiune mare, care isi arata limitele. Nu stiu ce nu ti-a placut la scaunele comfort de pe F10, dupa 1400 km facuti m-am simtit excelent in ele, am fost si cu e60 cu scaune comfort si nu mi s-au parut deloc mai bune decat cele de pe F10. Ca si franare 530-ul meu se comporta ireprosabil. Bine, e si diferenta la sistemul de franare fata de modelele de 2L.
    1 point
  35. Eu sustin in continuare ca un 520d pe F10 se misca decent, desi sunt constient ca multi o sa imi sara in cap...
    1 point
  36. Care agresivitate? A zis ca ii vine sa se impuste. Acum poate sa o faca.
    1 point
  37. E consum real. Poti sa te impusti. Iar "scoate-ti" se scrie scoateti.
    1 point
  38. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/43-X5.html?fueltype=8&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2016&power_s=185&power_e=195&gearing=2
    1 point
  39. Asirom fara franciza. Da, e mediu, calculat la pompa, pe spritmonitor. Cui ii pasa de passat-ul tau?
    1 point
  40. X5 3.0d 2014 Impozit 2200 RON RCA 1100 RON CASCO 2000 EUR Consum mediu 8.5% Nicio problema pana acum.
    1 point
  41. Link nou, disponibil 60 zile: http://www.datafilehost.com/d/5b31ace7
    1 point
  42. Imi cer scuze c-am vorbit codat pentru unii. Pe scurt masinile doldora de optiuni sunt masini scumpe de intretinut.(multi se incanta, e de inteles avand in vedere ca varsta medie aici e undeva pe la 20 de ani) La situatia economica precara de la noi nu sunt indicate: - iti fura(masini jumulite), vandalizeaza masina (masini date constant cu cheia in zone cu staif din Bucuresti) - masini vechi in trafic, circulat haotic, asigurari care nu despagubesc - drumuri proaste - mizerie (cum arata vopseaua la o masina importata si cum se matuieste peste cativa ani de trafic la noi) - putini mecanici competenti in chestii sofisticate. Lipsa utilaje - o astfel de masina necesita buget macar de min 200 euro pe luna: CASCO nu la petarde de firme (macar 100 euro pe luna). Combustibil 50 euro. 4 ani penuri vara/iarna 1500 euro - 30 euro pe luna. Plus revizii(peste 100k sunt mai mult decat ulei si filtre). Impozit. 200 min, asta daca nu pica nimic. Ia mai aduna macar vreo 2-3000 euro si daca ai probleme. Te apropii de pretul de achizitie. Asta inseamna sa-ti permiti o masina. Mai bine ati pune un sticky - costuri intretinere - defalcate asigurare, revizii, consumabile, reparatii... Decat sa va simititi ofensati. Sa stie fiecare la ce se inhama. Nu-i nici o rusine, asa gandeam si eu la varsta aia. Imi iau masina si dupa aia mai vad eu.
    1 point
  43. Avem doua 116i (motor n43) in familie si suntem foarte multumiti de ele. Singurele minusuri pe care le-am constatat eu sunt: - cu anvelope runflat, masina este destul de rigida, iar la viteze mari, datorita peretilor laterali foarte tari ale anvelopelor, directia este tot moale, volanul se invarte usor (am schimbat anvelopele cu unele normale si alta este senzatia la volan , dar am preferat runflat datorita lipsei roatei de rezerva... ) - motoarele, desi sunt pe benzina, sunt destul de zgomotoase, fapt constatat mai ales de la ultimul schimb de ulei, la ambele masini; In rest, daca nu ai pretentii sa faci liniute cu masina, vei fi multumit de ea. Consumul in oras este undeva intre 10 - 11 l/100 km in aceasta perioada a anului, iar afara in functie de cum o calci, undeva la 6 - 6,5 l/100km, la un mers normal. Din ce am citit, trebuie schimbat intinzatorul lantului la motoarele pe benzina ca sa eviti problemele cu distributia (cost aprox.200 lei). p.s. motivul pentru care vând eu mașina este ca mi s-a pus pata pe un X1 sau X3, plus că am nevoie de puțin mai mult spațiu (nu eu, ci soția pentru bagaje...).
    1 point
  44. da...asa este..doar el ar trebui sa invete...
    1 point
  45. Asa e cand iti cumperi F10 dar ai bani sa intretii loganul....scump 3300 de ron schimbul a 2 senzori la masina de peste 50K.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.