Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

V5P

Contributors
  • Posts

    628
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

V5P last won the day on January 10

V5P had the most liked content!

1 Follower

About V5P

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW E46 "Viespea"

Recent Profile Visitors

10673 profile views

V5P's Achievements

Contributor

Contributor (5/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

614

Reputation

  1. Vine ziua plecarii spre Balti. Nu v-am spus dar si Dragos era gata sa se dea cu masina lui (seria 135xd) intr-o noua setare asa ca oricare ar fi fost rezultatul la E46 am fi mers in Moldova sa fim alaturi de el.Am pregatit masinile si am pornit spre aeroportul din Balti.La vama intraderar vamesii din partea Moldovei au cerut sa vada actele masinii,numerele(am noroc ca Viesparul inca este inmatriculat cu acte in regula si poseda numere de inmatriculare) chiar au intrebat si de ITP care nu mai era valabil dar au fost intelegatori cand le-am spus ca nu circula pe strada si ca este o masina destinata competitiilor sportive. Ultimii 15km pana la Balti au fost dezastruosi pentru cei ce doresc sa vina in aceasta regiune sa se pregateasca sufleteste pentru asa ceva,un drum foarte rau ! Ajunsi pe pista descarcam masinile si merg in aprcul rece sa o incalzesc putin si sa fac cateva plecari(au o portiune de aproximativ 200 metri unde poti merge sa testezi masina fara nici o problema). Dupa ce am incalzit masina ma pregatesc sa merg la start. Auzisem ca aderenta este foarte buna aici asa ca ma asteptam la o plecare foarte buna,in timp ce ma alinia Luci la start vedeam cu i se lipesc lui DOP adidasii de pista Plec dupa loc si intr-un metru masina nu mai inainta si se auzea sunetul de cardan sau planetara rupta ! In 10 ani de curse nu am rupt niciodata un cardan si iata ca am reusit aici!Dupa cum am spus aderenta foarte buna cum nu am crezut,nici eu si nici altii care tot au rupt planetare pe aceasta pista.CU planetare eram si eu pregatit dar cu cardan nu...Dupa ce o ridic constatam intradevar ca este rupt cardanul,partea din spre grup...Ce sanse aveam sa gasesc eu un cardan tinand cont ca acesta era ceva modificat nu de fabrica. Il demontam pentru a avea o viziune clara a dimensiunilor si cu ajutorul gazdelor care sunt extraordinat de primitori si saritori sa ajute am gasit un cardan de E46 330xd pentru a lua daor partea din spre grup(partea care se rupsese) iar partea modificata sa o pot folosi pe cea veche.Nu imi venea sa cred ca am gasit exact ce aveam nevoie si urma sa mai incerc iar un run cel putin...In capul meu era ca urmeaza si acesta sa se rupa in urmatorul run,deci cumva eram ca mielul la taiere Revin cu noul cardan,il montam si ma pregatesc iar de run. Plec,astept sa se rupa iar cardanul,vad ca nu se rupe dar in schimb se aprinde spira in bord si simt masina cum se limiteaza = run nesemnificativ. Ajung inapoi la cort,constat ca nu mai aveam suficienta motorina,realimentez si intre timp Dragos se pregatea sa se dea si el asa ca mergem cu inima stransa cu el la start. Face o plecare buna,masina topaie putin dar merge drept si reuseste un timp asemanator,doar cu cateva miimi mai bun decat recordul sau 8,31s.Se intoarce cu masina fara absolut nici o problema la cort si hotaraste sa opreasca testul pentru aceasta etapa. Era randul meu sa mai bag o fisa asa ca ma aliniez! De data asta am incarcat-o mai mult si deja o simteam cum franele nu o mai pot tine pe loc si incepea sa inainteze asa ca iau piciorul din frana si porneste,plecarea nu a fost buna dar dupa 100km/h s-a dezlantuit reusind un 100-200km/h de 4,0s ,cel mai bun de pana acum si un timp la 402m de 9,6s. Spre marea mea surpindere cardanul rezista si incep sa uit de aceasta problema. Ajuns inapoi la cort ne hotaram sa plec din transbrake pentru a nu mai avea problema cu piciorul pe frana.Acesta era un lucru nou pentru mine. Ma aliniez si reusesc o plecare foarte buna 1,4s 60ft , 0-100km/h 2,1s dar dupa 145km/h se aprinde iar spira si masina ruleaza pana la sfarsitul run-ului in Limp Mode chiar si asa reusind 100-200km/h in 4,6s si un nou record personal de 9,3s. Tind sa cred si sper ca daca nu s-ar fi aprins iar spira si ar fi mers 100-200km/h cat a mers in run-ul precedent adina 4,0s masina ar fi fost in clubul masinilor de 8 secunde,dar se pare ca nu a vrut de aceasta data,atat s-a putut momentan. Voi reveni la urmatoarea etapa mai bine pregatiti cu rezerve de putere oricum disponibile si speram la rezultate mai bune,pana atunci va las mai jos si 2 clipuri cu run-ul de 9,3 secunde.
  2. Pentru a nu mai lucra orbeste hotaram sa montam si un MAXXECU Mini. Dupa a doua etapa,care iar am ratat-o,a venit momentul ca merg la Iasi sa fac rodajul motorului si sa o punem pe dyno sa vedem ce iese. Urma sa fie in weekendul respectiv etapa din Republica Moldova de la Balti unde daca ca prin minune totul ar fi iesit perfect am fi avut de gand sa mergem sa testam masina pentru a ne face o idee ce a iesit. Ajung la Iasi,lucrul la masina inca era in toi,Luci termina montajul turbinelor,gaurim si capota sa scoatem evacuarea prin ea si mergem cu ea pe dyno dupa ce Dragos face modificarile si ajustarile softului. O ancoram pe dyno si urmeaza o perioada de rodaj a motorului pe care am incercat sa o fac cat mai precis la indicatiile lui Dragos.Motorul se aude extraordinar,niciodata nu l-am auzit atat de bine si rotund,cresc sperantele cu toate ca am intampinat si ceva probleme cu montajul pieselor pe masina,dar acesta este tuningul,daca era usor se facea peste tot si de catre oricine. Termin rodajul,o inspectam si pare ca totul este in regula,facem schimbul de ulei si intra Dragos in actiune! Se anuntau presiuni de peste 5 bari! DA,5 BARI! La astfel de presiuni Dragos ne-a recomandat sa stam cat mai feriti pentru ca orice se poate intampla la masina iar in cazul unui dezastru pisele pot sparge geamuri situate chiar si la 40 metri distanta(lucru care el il patise deja in testele cu masina lui). Ne ascundem ca suricatele fiecare cum a putut dupa cate un colt si asteptam nerabdatori finalul runul de pe dyno cand deodata vedem o piesa metalica cazand sub masina .Il vad pe Luci cum sare in fata masinii facandu-i semn cu mainile lui Dragos sa opreasca cat mai repede.Asteptam sa vedem si balta de ulei sub masina! Piesa metalica semana cu un bolt de la vilbrochen dar cand ne-am baga dupa ea sub masina era de fapt intinzatorul de la cureaua care actiona a doua pompa de inalta presiune motorina .S-a slabit surubul care il tinea,acesta fiind in sensul opus fata de cum se invartea cureaua si a cazut intinzatorul.Inspectam radiatoarele si totul este in regula. Rasuflam usurati toti si dam drumul la al 2-lea run,aceeasi poveste - suricatele,Dragos power iar spre finalul run-ului se aude ca un fluierat....Merg repede la ecran sa vad cifrele care aratau 693CP fara NOS!Cel mai bun rezultat al meu de pana acum fara NOS! Inspectam masina si ne gandim ca acel fluierat au fost poate anvelopele patinate pe rolele de la dyno asa ca mai strangem putin chingile. Da Dragos drumul la robinetii de la NOS si ne pregatim de run-ul 3 .Nici nu apuca sa faca presiune bine ca iar se aude acel fluierat...Ridicam capota si constatam ca un furtun de la intercooler vroia neaparat sa spuna ceva asa ca il strange Luci mai bine si ne pregatim de run-ul 4 cand deodata incepe ploaia,masina fiind cu botul afara si evacuarea scoasa prin capota,suntem nevoiti sa luam o pauza... In tot acest timp eu ma zbateam sa aduc actele si numerele Viesparului pentru ca cei de la vama din Moldova erau foarte pretentiosi si cereau aceste lucruri chiar daca masina era una destinata competitiilor sportive dar asta va povestesc mai tarziu. Se mai domoleste ploaia si putem incepe run-ul 4.In timp ce filmam simteam cum vibreaza betonul sub mine!Este diferenta enorma intre run cu NOS si fara,cand deodata ceva ma tot lovea in fata si nu stiam daca arunca ceva ulei incins prin wastegate sub masina sau ce se intampla,dar deodata se aude si o bubuitura si iar ne oprim...Anvelopa pe stanga spate bubuise ,noroc ca a putut face run-ul complet iar acesta arata 855Cp si 1503Nm Cu un shot de NOS de doar 150cp pot spune ca sunt pe low boost,obligati de lipsa anvelopei sa ne oprim aici ne ramane doar sa mai marim puterea pe pista in functie de situatia de acolo. Nu imi venea sa cred ca in ciuda tuturor piedicilor cu actele,numerele,intamplarilor de pe dyno masina era in sfarsit gata de pus pe pista (rotile cu slickuri le aveam dupa mine de la Bucuresti) cu o putere si potential mult mai mare fata de ceea ce a avut pana acum.
  3. Multumesc frumos! Orice se poate, trebuie sa iti doresti suficient de mult,dar da, trebuiesc multe compromisuri si sacrificii facute.
  4. Anul trecut speram sa storc totul din acest setup dar din cauza unor probleme neasteptate aparute la motor a trebuit sa raman in refacere.Dupa a 2-a etapa si timpul de 9,5s intr-un test masina a inceput sa scoata fum excesiv de ulei ars...nu prea arata bine situatia chiar daca motorul nu avea sunete ciudate.Cand am dat intercoolerul jos avea aproximativ 0,5L de ulei in el...am verificat turbinele chiar daca cea mare era noua,nativa,neumblata in ea si amandoua erau in regula.Am instectat pistoanele care aratau in regula pe camera video dar pentru a fi 100% sigur am ales sa dau chiulasa jos pentru ca porturile de la evacuare erau umede.Dupa 10 ani de diesel tuning desfac pentru prima data motorul de pe una din masinile personale care au rulat la puteri impresionante cu fiecare an in care avansam(primul motor de pe E46,cel de fonta inca ramane intact,nedesfacut vre-odata)!Am dat chiulasa jos si bineinteles pistoanele erau in stare perfecta,acum cu ea data jos era pacat sa nu ii facem si o reimprosparare cu tot ce trebuie la supape,planare si o portare. Multi au probleme cu presiunea in sistemul de racire dupa ce desfac motorul asa ca am ales o varianta noua si inca netestata de prezoane pentru chiulasa pentru a nu intampina aceasta problema.Urmeaza sa dam verdictul final abia dupa ce masina va face cateva run-uri complete in sarcina.Ele arata foarte bine ca si produs si material,sa speram ca or sa faca si ce trebuie: Am facut si la cutie un upgrade cu o baie de ulei de X6 M de aluminiu pentru o racire mai buna. In sfarsit o vad din nou intreaga dar deja anul competitional 2024 se incheiase... Deja incepusem sa achizitionez piesele pentru urmatorul setup din 2025 printre care alte turbine,biele + alte acesorii.Aveam de gand sa merg cu ea la Dragos sa o punem iar pe dyno sa vedem ce se intampla dupa inchiderea motorului(in principal daca este vre-o pierdere de putere,in nici un caz nu ma gandeam la o crestere de putere). New toys Daca tot am intrat in vacanta de an competitional m-am gandit mai bine ca nu ar avea rost sa merg sa vedem starea masinii la Dragos dupa care sa ma apuc sa o desfac iar pentru a monta noile piese asa ca am dat iar motorul jos pentru a merge la Dragos sa montam noile biele.Ne apucam de desfacut motorul si avem parte de surpriza surprizelor cand desfacem vilbrochenul Toti cuzinetii de la palier erau inrositi si cu viata minima ramasa,vilbrochenul si el era compromis,nu mai zic de pompa de ulei care era foarte afectata din cauza spanului,toate acestea din cauza unei intretineri necorespunzatoare a motorului pana sa ajunga in posesia mea de a-l pune pe E46...norocul a fost ca Dragos sa aiba pe stoc vilbrochen iar cu restul pieselor oricum venisem pregatit,segmenti si cuzineti.Am golit blocul si l-am dus la planat dupa care s-a inceput montajul: Abia asteptam sa ajung la garaj sa ii pun anexele si sa il pun pe masina acum stiind ca totul in el este verifcat,schimbat si fara greseli. A urmat o pompa de ulei noua originala. Nu m-am putut abtine sa nu vopsesc si baia sa fie totul clean In sfarsit eram gata sa il pun inapoi pe masina sa vedem cum se aude ! II pornesc si functioneaza fara probleme,momentan este montat fara turbine pentru ca astept sa facem noul setul si cu aceasta ocazie pot inspecta si porturile de la evacuare daca mai se umezesc sau daca mai scoate fum,dar nici vorba de asa ceva.Foarte fericit ma gandesc deja spre parusl urmator: setup-ul turbinelor! Datorita eficientei foarte bune a sistemului compund de pe masina lui Daniel trec si eu la acesta dar intampin o problema si anume galeria de evacuare de la turbina mare a fost comandata gresit...lucru care m-a lasat iar pe tusa la prima etapa din 2025 datorita termenului de livrare ridicat pentru noua galerie de evacuare... Dupa prima etapa in care masina lui Daniel a rulat un incredibil timp de 8,7s am hotarat sa ii duc masina lui Dragos la Iasi pentru a se ocupa de setup-ul de turbine. Cam aceasta este starea proiectului in prezent,lucrurile au inceput sa se miste la masina,nu pot lasa momentan inca poze dar sper ca o sa ajung la a 2-a etapa cu toate ca mai sunt cateva hopuri de trecut pana a putea spune ca masina este pregatita,va avea nevoie de un rodaj al motorului,dupa aceea se siunea dyno si abia dupa putem vedea unde ne aflam.
  5. Multumim! Multi habar nu au si vorbesc despre ce alti habarnisti vorbeau!Abs-ul citeste rotatia si atat,circumferinta conteaza si trebuie sa se incadreze in 2%.
  6. Primul eveniment auto al lui 2025 urma sa aiba loc asa ca proprietara si Sese au vrut ca masina sa fie gata pentru acest eveniment asa ca ne-am dat peste cap si am facut posibil acest lucru. Nu va mai spun de restul problemelor intampinate datorita oamenilor neseriosi,piese nelivrate la timp sau gresite,acestea deja sunt detalii neimportante si obisnuite... In cele din urma masina ajunge la montrea si modificarea noilor tipsuri si cu 2 zile inainte de eveniment era gata. Cam asa arata primul Bmw F32 wide body din Romania: Va las aici si 2 poze cu ceva deosebit si care va ramane rar mult timp si anume primul F32 wide body din Romania si primul si singurul M4 CS G82 ADRO din Europa: Acest proiect se apropie de final,am mai avea ceva in plan pe partea de motor/putere dar ramane de vazut abia dupa ce termin cu proiectul Viesparul. Va las si un mic clip cu masina aici:
  7. Salutari tuturor Asa cum va spuneam in 2022 vor urma ceva surprize pe partea estetica. Rezultatul a intarziat deoarece in acest timp lucram si la Viespar. Kitul a fost procurat in 2022 iar in 2024 masina a ajuns la montajul intermediar. Pe spate am luat o bara OE de M4. Pentru jante am ales momentan JR 18 19" 9,5J cu 11J pentru ca erau singurele in acest buget cu un offset aproximativ acceptabil. Cam asa arata kitul inainte de alte interventii la montajul intermediar. Dupa cum se poate observa,arcadele pe spate se terminau la bara spate si aveau prinderi in suruburi,acest sistem fiind modificat ulterior deoarece pe fata nu aveam prinderi in suruburi ca la Pandem,aripile fiind dintr-o bucata. Dupa aceste linii de orientare aproximativa masina a mers la vopsit unde s-a ales un Frozen Grey dupa M4 G82. Pe spate aratau prea bine jantele asa ca am ales tot 11J si pentru fata . Adevarata provocare a fost sa gasim combinatia perfecta de fitment a anvelopelor,masina fiind xdrive.Am reusit si acest lucru in final dupa cateva probe cu diferite marimi de anvelope. La inceputul lui 2025 se lucra la detalii si anume lipurile de la praguri,grilele barii fata,eleron portbagaj si trimurile interioare,toate acestea fiind construite din carbon sau imbracate in carbon. Cam asa arata cu fitment-ul final inainte de montajul final:
  8. Ajuns inapoi in Stup ma apuc sa remediez cele mentionate de comisia tehnica si anume scaune cu omologare FIA,centuri cu omologare FIA + inca cateva aspecte.Pe langa aceasta mai adaug si o mica surpriza care speram sa faca diferenta la urmatoarea etapa. II trebuia o recompensa pentru surpiza frumoasa facuta sa ca am scos-o la Drop Down 2: A urmat a doua etapa unde trebuia sa testez ce nu apucasem in prima. De aceasta daca nu am mai dus masina la Arad cu camionul deoarece la prima etapa,la intoarcere pe Valea Oltului,soferul a avut un mic accident intr-o curba,iar asta mi-a aprins un semn de alarma in cap,asa ca am optat ca mergem cu batranica de la Dezmembrari BMW Bucuresti. Pare ca a placut publicului asa ca a fost aleasa sa apara si pe afisul promo pentru cea de a 2-a etapa Ajungem la Arad,ne instalam si asteptam intrarea in arena.Ma aliniez,incarc si plec...aceeasi senzatie placuta si sigura imi ofera pana la finish.Apropiindu-ma de finish vedeam pe cineva care topaia si nu putea fi decat de bine,dar oare cat de bine(o sa o auziti si in clipul video nu aveti cum sa o incurcati),ajung la statia de bonuri si surpriza 9,5s !!!Dintr-o data devenise nu daor cel mai rapid E46 diesel din lume dar si al 2-lea cel mai rapid diesel din Romania la momentul respectiv! Dar ceva nu s-a auzit cum trebuie pe final,a fost ca un sunet de wastegate pe care nu il mai auzisem,dar poate daor mi s-a parut,poate asa suna 9,5 secunde . Merg la cortul nostru,verific la motor si totul parea in regula. Astept iar momentul pentru a merge la aliniere,demarez si se aude sunetul inconfundabil al unui furtun scapat de sub presiune...deci probabil asta se auzise pe finalul run-ului de 9,5(se poate auzi si pe filmare).Merg la cort si intradevar cupla de la turbina mica scapase din colier,era o cupla cu reductie,ceva nu foarte usor de gasit la dimensiunile acelea in Weekend la Arad...Incerc sa o prind mai bine,totul parea ok,ma aliniez iar dar sare din nou . Merg iar la cort sa remediez. Era o pozitie foarte proasta,mi-ar fi trebuit o cupla cu 3-4cm mai lunga,dar din cauza pozitiei ei era imposibil sa o pot scoate fara sa demontez foarte multe chestii la masina asa ca mai ranforsez cu inca un colier,le strang mai bine si sper sa tina macar in finale pentru ca deja se terminasera calificarile iar eu urma sa ma dau in finale. Vine timpul finalelor de la PRO AWD,la aliniez si cu gandul la cupla "adorm" la semafor,nu incarc masina cum trebuie iar verdele nu astepata pe nimeni.Prind o plecare buna,cupla nu mai sare dar timpul nu este inregistrat,nici macar pe Dragy... Se pare ca atat s-a putut la aceasta etapa...Din pacate iar nu am reusit sa scot maximul din acest setup,dar mai avem inca 2 pana la finalul anului.
  9. La multi ani tuturor si un an nou cel putin asa cum im visati voi ! Ajuns inapoi in Stup am continuat cu terminarea diffuser-ului: Dupa acesta a urmat depistarea problemei sistemului xdrive si aici am avut mari batai de cap din cauza ca acelasi produs ca aparente am gasit si 4 modele diferite,de la cifrele care le arata,la placa de baza si terminant cu inversarea unor fire in mufa de legatura.S-au ars cateva dispozitive pana am reusit sa ii gasesc varianta optima si sa imi dau seama care era problema dand din un in alta.Reusesc sa il testez si pare ca totul functiona cum trebuie. Am pus la punct si ultimele detalii si incarc masina pentru prima etapa de Drag Racing de pe aeroportul Arad. Ajuns la Arad,la inspectia tehnica primesc cateva indrumari in a imbunatati unele aspecte ale masinii pentru urmatoarea etapa printre care si alt scaun si centuri cu omologare FIA. In sfarsit dupa aproape 4 ani vine momentul sa ma pun iar la Start.Oare o sa se destrame pe pista?O sa se rupa ceva?Am prins bine la loc tot pe masina?Eram un cumul de intrebari pe interior si iata ca raspunsurile erau in fata mea.Ma aliniez,prima oara am vrut sa incerc un run fara NOS sa o vad daca termina intreaga,se pune verde,o incarc si plec dar pare ca turbina nu facea presiune si schimba foarte devreme...uitasem sa pun cutia in Sport,acolo unde are si softul adecvat pentru curse...Ma aliniez iar pleaca bomba,o indrum putin dupa plecare si pana la final nu a explodat nimic .Scosesem 10,4s,nu e rau pentru un run de test,primul run din viata masinii! Merg la "Box box" sa o verific si totul era perfect sub capota asa ca dam drumul si la butelie.Ma aliniez iar,incarc,lansez si o simt cum o ia de-a latul si o las.Ceva s-a intamplat iar la sistemul xdrive pentru ca displayul era stins .Merg iar la cort verific iar siguranta era arsa,inlocuiesc si ma aliniez iar.Pleaca nenorocirea si pana la finish s-a comportat exemplar,nu a miscat nimic stanga-dreapta sau sa dea vre-un semn ca si cum ceva nu ar fi conform.Pe drumul de intoarcere deja echipa o vedeam ca este cu zambetul pe buze si mai aveam putin sa ma dau jos din masina si sa o iau inaintea ei sa ajung odata la bon sa vad timpul...9,8s cu un 60ft(plecarea de pe loc) deloc grozav pentru o masina de Profi xdrive !!! Masina isi atinsese targetul care eu il pusesem pe capul ei si anume sa mearga 9,xx,devenind astfel si CEL MAI RAPID BMW E46 DIESEL DIN LUME si eu inca eram in teste cu ea! Merg iar la cort o verific si totul era in regula,nu imi venea sa cred cat de cursiv si bine merge,pur si simplu impingea incontinuu,nu avea pic de lag undeva sau vre-o ezitare,era o placere fiecare run in ea.Mai incerc inca unul putin mai incarcata la plecare si timpul este acelasi 9,8sdeja masina isi confirmase timpul care nu fusese o intamplare.Mai bag o fisa iar de data asta ma gandesc sa dezactivez xdrive mai devreme decat pana acum,undeva dupa 100km/h,dar masina iar o ia de-a latul si mai irosesc inca un run...In anul 2024 toata echipa de organizare s-a schimbat in urma incidentului nefericit cu Dragos si au venit cu alta abordare,alt tip de grupe,totul la un alt nivel,mult mai inalt.Grupele sunt acum tip index,adica nu mai conteaza cilindreea ci daor timpul masinile intre 11-12 secunde sunt toate in acea grupa, 11-10s in alta grupa si tot asa fiind impartite doar in grupe Street si Profi.Eu fiind la Profi m-am incadrat in grupa AWD(4x4) cu masini intre 8,5-10 secunde,adica cu spuma spumelor indiferent ca este diesel(oricum diesel eram daor noi echipa Complete Chip) sau benzina,exceptie din aceasta grupa facand daor Dinev si cei ce merg sub 8 secunde acestia fiind la grupa Extreme. Am reusit sa ma calific in primii 8 pentru a intra in finalele piramidale ocazie cu care Dragos a mai lucrat putin la soft si asteptam iar alinierea sa vedem inca un timp.Uitati timpii masinilor din grupa mea : In finale o eroare de aliniere a facut sa pierd startul iar run-ul nu a fost cronometrat oficial dar pentru ca am avut o cursa libera inainte m-a avansat pana in finala facand sa ocup locul 2 in grupa cu toate ca timpul nu a fost al 2-lea cel mai rapid din grupa,surprizele mereu sunt prezente,mai ales in grupele Profi unde oricand se poate intampla ceva neprevazut.Asa ca ma intorc acasa cu un loc 2,o masina care o vad ca functioneaza si inca functioneaza fara probleme dupa aceasta etapa,deci am o baza buna de a continua.In aceasta etapa masina a reusit sa mearga urmatorii timpi: 0-100km/h 2,4s 100-200km/h 4,1s 0-402m 9,8s cu o viteza de iesire de aproximativ 231km/h Masina nu a reusit cel mai bun 0-100km/h si 100-200km/h in acelasi run fapt care imi arata ca inca nu si-a spus ultimul cuvant in acest setup! Si ceva de prin culise : Si nu puteam sa inchei povestea etapei fara sa va prezint si cel mai tanar sustinator al Viesparului !
  10. Ajuns la Iasi,o legam in lanturile dyno-ului si incepe Dragos sa isi faca magia. Eu pe elevator si pe sosea cand am testat-o am testat-o la turatii pana in 2000rpm nu va ganditi ca i-am dat 5000rpm pentru ca nimic nu era setat iar acum cand il vedeam pe Dragos ca ii da blana mai ca imi venea sa inchid ochii asteptand sa sara ceva in orice moment .Dupa cateva ture de incalzire si un run intreg cu un soft intermediar,am vazut ca nu a sarit nimic in aer si vad pe dyno 545cp si 920Nm .Era cea mai mare putere obtinuta de mine vre-odata natural fara NOS,dar asta nu era tot.Mai lucreaza Dragos softul nimic agresiv inca si masina face 611cp si 923Nm . Era timpul sa dam drumul si la butelie .Pregatim tot si incepe suspansul iar dar totul a rulat conform calculelor lui Dragos si masina face 755cp si 1270Nm. Aveam in fata cel mai puternic BMW E46 diesel din lume,oare si cel mai rapid?Ramane de vazut! Masina nu era in setarea maxima momentan,Dragos a decis sa o lasam asa momentan sa vedem ce se intampla.Zis si facut,am iesit cu ea din hala si am vrut sa fac o plecare cu xdrive cuplat sa vedem ce se intampla dar sistemul ne fenteaza si nu vrea sa lucreze...Plecand cu inima cat masina de la Iasi asteptam prima etapa pentru a putea sa o testez cum trebuie intr-un cadru sigur si organizat sa vedem exact pentru ce am muncit atat.Abia pista avea sa imi arate rezultatele finale,pana atunci totul era doar pe foaie. Ma intorc in Bucuresti pentru a termina ultimele detalii. Va las mai jos urmatorul episod:
  11. A venit randul sa fac evacuarea si traseul pentru intercooler care a fost schimbat iar,pentru a 3-a oara,cu ceva cu o capacitate dubla fata de cel Wagner,daca la primul proiect am cheltuit banii de GTR pe modficari,acum la al doilea,macar intercoolerul sa il am de GTR Aici avem prima iesire din garaj cu motorul pe ea.Masina inca nu se deplasa singura pentru ca nu aveam setarile facute la cutie si cardanul. Muk a avut o misiune dificila in ce priveste traseul intercooler pentru ca trebuia cumva sa ocoleasca traseul imaginar,inca nefacut,prin care turbina urma sa isi traga aer prin far,asa ca a trebuit sa faca un fel de in locul de sub capota din ce in ce mai redus. Nu aveau cum sa ramana culoarea aceea noile bijuteri de sub capota asa ca au mers la vopsit electrostatic impreuna cu altele A venit si randul luminilor,ca daca ne prinde noaptea de Transalpina trebuie sa fim pregatiti (glumesc cu treaba asta,este o ironie pentru cei ce spun,si sunt de acord cu ei,ca pentru o masina de curse nu ai nevoie de unele chestii care le-am facut la masina,in cazul de fata de faruri si stopuri functionale,dar nu m-am putut abtine sa nu fie perfecta si din punctul acesta de vedere ),asa ca am ales un set de lupe bi-led(masina avea de fabrica halogen,dupa mi-am dat seama ca nu am ales tocmai inteligent luand lupa cu led incorporat dar sper sa fie suficiente ca longevitate pentru cat vor fi folosite) si un set de angel eyes SMD,traseu prin far refacut(cel de pana cum era cel vechi doar pentru probe),polis si folie stopuri + faruri. Bineinteles ca din cauza noului intercooler care in sfarsit s-a votat sa ramana au trebuit facute iar modificari la bara si armatura ca sa incapa . Masina a fost inchisa cu scuturi din fata pana in spate unde se uneste cu diffuser-ul de la bara sapte cat s-a putut de bine(nu ermetic bineinteles pentru ca avem si piese in miscare) pentru ca altfel acesta nu prea ar fi avut nici o utilitate(cel putin asa cred eu,un test cu si fara el ar elucida misterul sau mers cu masina in tunelul aerodinamic de la Ferrari ). Cam asa au iesit farurile,eu sunt multumim de rezultat avand in vedere ca este prima lucrare care o fac de acest gen. Am intrat deja in anul curent,2024,si mai erau cateva detalii de terminat pentru a putea merge la Iasi sa vedem si iese din acest motoru struto camila. Am combinat,modificat,taiat cardanele cu flansele. Am montat alt radiator pentru racire ulei cutie frontal cu alte conducte custom pentru ca prima data mersesem pe modelul termoflotului original de E46 cutie automata racit cu antigel. Am decis sa schimb si vasul de antigel cu traul acestuia pentru ca se stie cat de problematice sunt cele de E46 si pe langa asta mai si supura din cauza pozitiei putin strambe sa nu atinga in rola de la kitul dual pump,asa ca am ales un vas de E90 care s-a potrivit manusa in locul ramas. Era timpul sa o pornesc si sa isi invarta singura destinul,asa ca am ridicat-o pe elevator si mi-am facut curaj...Nu va pot explica emotiile din acele momente si toate sunetele noi din interiorul ei.Vibratii,unii martori aprinsi in bord,eram cu ochii cat capul sa vad daca asa e normal,daca iese fum de undeva,daca pica ceva,daca sunt sunete prea ciudate care nu ar trebui sa fie,etc...Dupa ceva timp cand am vazut ca totul este ok,in mare parte,si nu a explodat nimic am decis sa merg mai departe si sa trec cutia prin toate modurile,sa ii vad rotile invartindu-se si...pauza... Nu se intampla nimic,ba mai multe motorul mergea intrerupt ca si cum dadea sa se opreasca si isi revenea,asta se intampla doar cand o bagam in D sau R...Deja ma treceau mii de ganduri si de posibilitati de la ce ar putea fi.Dupa ceva bataie de cap cu ajutorul lui Dragos si al unui prieten,Andrei de la Iasi,s-au facut niste optimizari la softul cutiei si nu se mai intampla nimic rau cand o bagam in D si R.Nu imi venea sa cred cand mi-a zis "ia vezi acum",am bagat-o in D si toate simptomele ca si cum motorul dadea sa moara au disparut iar rotile se invarteau normal .Dupa ce i-am facut timp de 3 ani respiratie "buson la buson",vorba unor mai actori romani,s-a trezit in sfarsit.Am avut ocazia sa o si misc putin pe drum sa vad exact daca schimba,cum schimba si totul parea ok. Am pregatit-o,incarcat-o,Waze: Iasi ! Episodul in gasiti mai jos:
  12. Multumesc ! Ma bucur ca inca se placute astfel de proiecte in 2024 cand toata lumea viseaza la cai verzi,cai verzi pe pereeti
  13. Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor . A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata .Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte .Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN! Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD ,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni. Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor. La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta: Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta: Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino. Parca nu arata rau din unghiul asta.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.