Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Nym

Contributors
  • Posts

    202
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Nym last won the day on April 28

Nym had the most liked content!

About Nym

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW E92 320i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Nym's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Very Popular Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

108

Reputation

  1. Poate e de la ambreiajul ala magnetic care cupleaza intermitent.
  2. Asta nu cred ca are joja, asta-i? Ce vezi afisat acolo este ultimul litru de ulei din motor. Adica daca vezi ca afiseaza minim inseamna ca in motor mai ai vreo 3 L de ulei. In principiu ai pus cam 250ml peste limita. Cand pui prea mult zice legenda ca se fac bule in ulei si nu se mai lubrifiaza corect motorul din cauza lor. Teoretic 250ml peste maxim nu cred ca vor face nimic motorului mai ales daca iti consuma 1L/1000km cum e moda la BMW. Eu personal as desface busonul si as scurge 300ml de ulei din motor sa fiu sigur.
  3. Un mic refresh pentru bombonica.
  4. Bobine + bujii NGK + injectoare index 11. Macar primele sa fie noi oem. Si sa cureti clapeta de acceleratie si solenoizii de la vanos. Va fi ok dupa.
  5. Eu am pe fata logic7 si pe spate coaxiale de la audison. Tot pe e92 nfl. Grija pe fata la e92 ca astea aftermarket confunda fetele de usi de e92 cu alea de e90 care sunt mai groase. Adica o sa ai difuzoare prea adanci si loveste geamu in ele. Sunt patit. Mi-au rupt membranele alea vapor barrier. Cu combinatia de mai sus se aude superb.
  6. Ma poate ajuta cineva sa identific piesa asta? E de la difuzorul de vant de la trapa.
  7. Da, am fost acum cateva zile la un mecanic recomandat de un coleg forumist pentru schimb de ulei, si o verificare de consumatori. I-am aratat pozele cu camele si i-am povestit situatia. A facut omul test de compresie. A iesit ok pe toti 4 cilindri doar ca pe 1 si 2 face compresia maxima la 2 rotatii, cilindrii 3 si 4 fac compresia dupa 4 rotatii. Uleiul vechi, cca 8000km, l-a gasit sidef, si aparent si ceva span in filtru. Inca merge ok masina fara erori dar ma gandesc sa ii schimb motorul curand. Am gasit unul in germania cu 75mii km care cred ca e ok. Nu imi vine sa imi mai bat capul cu motorul original. Iau de pe el piesele noi care ae pot refolosi in caz ca vor trebui inlocuite pe motorul nou si cam asta e.
  8. Face la fel si daca o pui in mod manual la downshift? Pe batranica mea cu zf6hp19 am un comportament similar la franare. Chiar inainte de a opri cutia schimba din 2 in 1 si simt o smucitura. Daca o pun pe mod manual se opreste in viteza 2 si nu smuceste. Din motivul asta prin oras conduc masina predominant pe mod manual. Viata e mai linistita asa. Si la mine e destul de random faza, in functie de inclinatia drumului, cat de hotarat sau nehotarat incetinesc in mod automat. Am observat ca daca franez mai hotarat la oprire nu mai smucește. Daca franez super usor pe o distanta mai lunga ajung si eu in situatia in care masina inainteaza ca melcul pana la stop cu frana usor aplicata si atunci imi da a 1-a ca si atunci cand crede ca urca un deal. Daca schimb eu manual din a 2-a in a 1-a nu se simte nimic. Am avut cutie manuala inainte și m-am obisnuit sa franez usor si fix inainte de stop sa ridic un pic piciorul de pe frana ca sa nu ma zgaltaie. Cred ca deprinderea asta nu ii place cutiei automate. Crede ca daca am ridicat piciorul de pe frana un oic urmeaza sa accelerez si hop imi da 1-a sa pot demara usor. Am reconditionat mechatronicul si am facur relearn ca la carte si schimburile sunt foarte faine acum dar smucitura de care vorbesc a ramas. Deci cred ca e ceva normal.
  9. Asa arata procedura de relearn pt zf6hp. Am convertit din mile in km din documentul oficial. Pot sa confirm ca functioneaza dar iti cam trebuie autostrada si ochi in ceafa sa o poti face cum trebuie. Eu am făcut asta pe la 2 noaptea cu trafic minim sa nu pun pe nimeni in pericol. Am resetat cutia cu carly pe banda de urgenta si apoi am inceput procedura. La un mom dat a oprit un nene crezand ca m-am defectat noaptea in mijlocul pustietății. Se simt la rece cateva smucituri cum descrii dar dispar repede. Le poti mitiga cu accelerari mai hotarate daca ai unde, pana sa incalzeste. Nu mi-aș face griji. 1. Step 1 Adaptation Re-Learn Procedure (D-Mode) 1) From a standstill, accelerate the vehicle in D Mode with very light throttle (15-25% if monitoring pedal angle with MHD) to 4th gear 2) Continue to accelerate with light throttle (20-40%) to 6th gear 3) Let the vehicle coast to 40 km/h, then slow the vehicle to a standstill with light brake application 4) With the brakes applied and the vehicle at a standstill, wait for 10 seconds 5) Repeat steps 1-4 for 9 cycles, then proceed to Step 2 below (M-Mode) Step 2 Adaptation Re-Learn Procedure (M-Mode) 1) With the shifter in M Mode, accelerate the vehicle to 50 km/h and select 3rd gear 2) Continue driving for 3 Km 3) Accelerate the vehicle to 70 km/h and select 5th gear 4) Using light throttle, accelerate to 100 km/h and then coast to 65 km/h without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then 5) Accelerate to 90 km/h and select 6th gear 6) With light throttle, accelerate to 105 km/h then coast to 80 km/h without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then 7) Select 3rd gear and repeat steps 1-6 for 5 cycles, then coast to a standstill and proceed to Step 3 below Step 3 (Shift Confirmation) 1. With the vehicle at a standstill, shift from “N” to “D”, wait 5 seconds then shift back into “N” 2. Repeat this for 4 cycles, then 3. Shift from “N” to “R”, wait 5 seconds then shift back into “N” 4. Repeat this for 4 cycles
  10. Am schimbat deja toti senzorii de pe motor inclusiv partea de alimentare si aprindere pompe relee regulatoare, bujii, injectoare, bobine etc. Tot ce a mai ramas neschimbat sunt senzorii de oxigen 2 din cei 3, senzorul maf si senzorul map. Mafu si mapu stiu ca dau erori distincte si specifice si nu mi-au creat probleme pana acum. Cred ca e ceva legat de aditivi cum zici tu dar nu in mod direct ci mai degraba legat de adaptari. Poate ca va porni ok o perioada pana se adapteaza la benzina asta si aditivii din ea. Eram pregatit sa merg la mecanic sa investighez eroarea aia dar momentan nu a mai aparut. Daca nu mai revine niciodata si masina porneste de acum normal, o sa ma consider un om fericit.
  11. Da asa e, dar nu prea vezi la benzinarii 98. De 95 zic unii sa nu pui ca sunt sensibile injectoarele astea piezo de pe n43, deci sa pui doar premium. Si la cifra octanica de 100 zice ca face ecu ajustarea si de fapt nu afecteaza cu nimic. Daca zici ca ție ți-a topit o bujie nu pot decat sa trag concluzia ca sunt extrem de sensibile motoarele astea la combustibil si daca nu pui fix ce scrie pe capac e nasol tare. Oricum, voi monitoriza chestia asta atent. Daca se dovedeste ca asta a fost sursa necazurilor mele atata timp, nici nu stiu....o sa ma simt ca un idiot :))
  12. Salutare. Poate unii dintre voi sunteti familiarizați cu lecturile mele lungi despre E92-ul meu 320i care de vreo 3 ani sufera de porniri grele la cald fara sa dea erori pe tester. Am facut cu ocazia sarbatorilor de Paști cam 1000 km cu masina. In toti acesti ani de cand am masina am alimentat cu benzina de 100/premium de la OMV. In ultima vreme începusem sa primesc eroarea A2C2 MIXTURE CONTROL 2 fara alte simptome de regula la pornirile acelea la cald dar nu la fiecare pornire naspa. In timpul excursiei am zis hai sa pun benzina de 98 de la rompetrol sa vad ce se intampla. Am alimentat 50L si am făcut cam 450km cu masina. De atunci nu mai am nici o eroare si toate pornirile au fost perfecte ca la o masina normala fara sa ii fac altceva. Initial am crezut că mi-a picat un senzor de oxigen si din cauza asta porneste cu setarile de fabrica din ECU fara sa mai tina cont de senzor și de-aia porneste normal. Acum 10 minute am facut o scanare cu carly sa vad daca am eroarea de mai sus stocata si spre surpriza mea masina are in continuare 0 erori. NOX-ul e la valori normale deci nu imi explic. Credeti ca doar de la trecerea pe benzina de 98 de la rompetrol sa se fi rezolvat o problema pe care o am de 3 ani? Parca nu imi vine sa cred. Am chinuit mașina 3 ani cu benzina incorecta? 98 vs 100 nu ar trebui sa faca nici o diferenta deci ...wtf?!
  13. Cum zice colegul senzorul original nu e asa scump si nu e nici greu de schimbat deci nu se justifica 1000 de euro. Daca intri pe realoem.com si bagi datele masinii poti gasi piesa pe cod. Iei codul il pui pe bavauto.ro si o sa vezi pretul real pe original. Ti-l poti comanda singur. Ii intrebi pe cei de la magazin daca se potriveste pe seria masinii tale si ei iti vor spune daca da iar daca nu iti vor spune care e piesa corecta. Poti sa le dai direct un mesaj in care sa ii intrebi care e senzorul nox pt masina ta si iti trimit ei direct link la piesa. Eu am schimbat senzorul cu unul original si am facut 30mii km cu el si inca e ok. Fostul proprietar a pus aftermarket si l-a tinut cam 6 luni conform cartii de service. Adica am luat masina cu nox aftermarket defect. As pune si eu noxem dar nu stiu exact daca fenteaza sau nu emisiile in viata reala. Cineva zicea ca, cam da. Din ce am citit din experientele unora care au luat noxem, daca ai ghinion sa nimeresti unu defect nu vor onora garantia. Daca conduci predominant pe distante scurte la viteze mici cred ca merita noxem. Daca ai si drumuri lungi la peste 115 km/h recomand sa pui original si sa lasi masina sa mearga corect. Dar daca ne dai codurile de eroare putem sa te lamurim mai usor daca e vb de fire dezlipite sau altceva.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.