Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Mai avem 3 camere disponibile!!! ×

Sorin_87

Members
  • Posts

    141
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    F10 LCI 520d 140KW

Recent Profile Visitors

3730 profile views

Sorin_87's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

13

Reputation

  1. Confirm....o mare prostie. Le-a fost frica de un nou DieselGate
  2. Pe cele pe care le-am achizitionat era stantat : Made in Germany, inclusiv cutiile aveau cod e bare de DE. Ma caiesc ca nu am comandat direct din Germania, era mica diferenta de pret. Sa testez fara bara stabilizatoare doar cativa km, adica sa trec peste cateva denivelari sa vad daca mai face, nu sa merg a la long.
  3. Intr-adevar de pe axul amortizorului vine zgomotul. Am pus stetoscopul si se aude in ax sus. Inainte de Sachs am avut Bilstein si m-au tinut 60k, dar statea mai ridicata si mi s-au parut cam moi(desi axul era mai gros ca cel de pe Sachs).
  4. Pentru oras si la cum functioneaza modul hybrid pe PHEV clar trebuie 0w30. Am vazut ca multe site-uri dau 0w20 dar mi se pare prea subtire. Pentru 0w30 sunt doua norme LL04 si LL12FE. As incerca la urmatorul schimb sa pun 12FE, original sau Ravenol (vad ca e printre putinele care folosesc PAO si are specificatii bune). Important este sa fie schimbat pana in 10k de km daca vrei sa protejezi vanos-ul(problema clasica la ele) si lantul. By the way: am cumparat filtru de ulei OE si vine pe Mahle, ca sa stiti sa nu platiti diferenta degeaba. Filtru de benzina nu e cazul ca nu are....mare prostie.
  5. Inca nu, merg cu ele asa. Am vreo 25k km si la drum se comporta ok,sunt ferme la curbe si gropi, doar la bumpere se aude zgomotul care parca s-a mai diminuat putin(dupa ce am schimbat si bieletele antiruliu). Un mecanic mi-a zis sa incerc sa dau bara de torsiune jos si sa testez daca mai face. Nu am avut cand sa probez pana acum. Ma gandeam urmatorul set, daca mai apuca la mine, sa pun KYB.
  6. Pe fundal se aude o bataie, ca si cum ar balbota ceva (specifica uzurii pistonului/biela). Sau cum se aude la un PD cand e uzata axa cu came. Sunetul vine de jos. Da, stiu de acel suierat al wastegate'ul la rece, e enervant dar il poti ignora. Bataia aia e mai pronuntata.
  7. Turbina.....reconditionata nu are acelasi miez ca cea originala si de aici lag-ul. Oricat ai calibrat-o o sa ai lag la turatii mici. Variante: cumperi originala sau iei din dezmembrari, tot originala, in conditii bune.
  8. Normal, pe ei ii intereseaza sa te intorci cu motorul la reparatii. Asta e recomandarea de la fabrica, pentru fuel economy si poluarea vietii, dar mai importanta pentru tine ca utilizator e protectia motorului. Din ce am mai citit si a scris si un coleg aici, ar fi mai ok un 0w30 cu LL-19FE (produs de Shell si echivalentul pe AM este Shell Helix Ultra ECT C3/SP 0W-30).
  9. In ritmul asta nu mai cumparam masini SH doar noi. Nu gasesti masina din UE(sau sunt f.f. rare) care sa aiba schimburile facute la 20k (nu mai vb de 15k). La cele de tip PHEV trebuie sa ne gandim ca mai merg si electric nu doar termic iar intervalul de 30k poate fi , de fapt, 10k electric si restul termic. Ma gandesc ca aceasta bataie a aparut dupa schimbul de ulei. Poate fi si o coincidenta ca a venit frigul si se aude mai pronuntat. Uleiul este cel pe care l-a primit si in Belgia, 0w-30 LL04, luat de la Autokarma. Se poate fi si contrafacut dar ma indoiesc, cel mai cautat e 5w30. Il mai las 1000km si il schimb cu 0w30 LL-12FE (asta fiind recomandat pentru motorizari M sau , mai nou am inteles ca si la noi pun, 0w-20 LL-17FE+.
  10. Masina e achizitionata recent din Belgia, a avut schimburile facute la ~30k km cu acest tip de ulei. De cand o am intotdeauna pornesc pe termic, o las sa se incalzeasca si apoi o pun pe mixt. Am mai gasit un filmulet cu acceasi problema si masina are 50k km ( https://www.youtube.com/shorts/_Iwi2VMOSAg). Mi-e greu sa cred ca pica un motor dupa 30k sau 50k km. Bataia vine de jos si e amplificata la rece. Am mai citit ca motoarele astea in 3 pistoane pot produce multe zgomote ciudate. Cand e cald motorul abia se aude. O sa verific tamponul de jos si evacuarea. Am citit ca motoarele astea au mai avut probleme cu VANOS, se sparge filtrul pe exhaust camshaft, dar atunci ai eroare pe motor.
  11. Wow...cine a avut rabdare sa-ti faca downgrade? Stiu ca nu se prea baga multi la asta ca e bataie de cap cu setare timp pe server si etc.
  12. Salut, Am un F48 -2021, motor B38, PHEV, 130k km, achizitionat recent. De curand a aparut o bataie destul de ciudata la motor, se aude mult mai pronuntat la rece. Se aude exact ca in acest video: https://www.youtube.com/watch?v=Fw4itGJ6bss . I-am facut schimbul de ulei cu BMW 0w-30 LL04 (asta a avut si in istoric), filtru Mahle si i-am pus bujii originale. Masina nu are nicio eroare, trage f bine. E destul de sacaitoare aceasta bataie, se aude ca si o bataie de biela/piston, dar nu cred ca e de acolo( masina din video are 30k km, mi-e greu ca cred ca ii bate motorul la km astia) si nu cred ca e de la ulei (e in norma). Sau sa fie de acolo? Am mai gasit pe net ca ar putea fi un tampon la motor, pe cel din dreapta l-am verificat si e ok, ar mai ramane cel de jos. A mai intalnit cineva aceasta problema? Multumesc anticipat de ajutor.
  13. Eu vad doar tabelul cu volantul. Orice link(cod piesa, tabel, etc) ma duce catre site-ul newtis, care e inchis. Mersi.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.