Jump to content

Sunet ciudat la motor dupa schimbul de ulei


MariusMad

Recommended Posts

Salut sunt nou pe aici nu stiu daca e ok unde postez dar am cateva intrebari daca pot sa zic asa mai mult sfaturi pentru ca am vazut ca sunt cativa baieti pe aici care detin informatii si nu numai

Am cumparat un E39 3l diesel 2002 automat adevarul e ca are 187k mile si mam apucat de schimbat filtre polen aer motorina ulei,uleiul in motor,cutie,diferential cred ca nu au fost schimbate niciodata dupa cum aratau...

Asa dupa ce mecanicul le-a schimbat toate astea am auzit un sunet gen ""bilute care se plimba""in zona filtrului de aer mam gandit ca e capacul de la filtru de aer nu am zis nimic gandindu-ma ca se va aseza la loc.. poate e chiar ala inainte nu suna asta e just motorul suna ft bine in relanti inafara de sunetul ala ciudat care ma deranjeaza acum(nu se aude cu capota inchisa si nu e continuu)next one e normal ca atuci cand deschid capacul de la culbutori imi cer scuze daca gresesc vorbesc de capacul pe unde pun ulei sa aud sunet ca si cum axul cu came s-ar invarti pe tacheti mai exact ca si cum nu ar avea suficient ulei adica asa mai de fier pe fie si sa scoata abur mai mult decat..fum?Cand il pun la loc nu se mai aude nimic inafara de ""bilute""..

Inainte de schimb i-am zis ca comande ce e mai bun si mi-a comandat ulei Castrol gtx 15w-40 a3/b3 part synthetic for petrol&diesel cars(l-am intrebat daca e ok pt turbo diesel a zis ca da voi ce zice-ti?) la cutie ceva atf pt servo si automat universal(rosu) iar la diferential sincer nu mai retin ce scria pe cutie doar ca am vazut ca e pt cutii de viteza si diferentiale 75w-90...sau ceva de genu

I-am facut un test mi-a iesit un cod 1E30 BOOST-PRESSURE CONTROLER

Imi pare rau sincer ca mam dus la mecanicul asta ca habar nu are de viata lui(sau cel putin asa imi pare mie) nu stie ce e ala si nici unde e

Motorul trage bine nu scoate fum decat ft putin la o talpa pana jos ca am urmarit-o din spate

Ce ma roade pe mine e sunetul de bilute si ala de la capacul de la ulei (nu e primul bmw care il am si tin minte ca odata am deschis capacul la atul in timp ce mergea si se auzea un sunet placut acm nu-mi place oare asa e la diesel?celalat era benzina)(va rog scuza-ti-mi expresiile nu sunt ft familiarizat cu termanii mecanici)

Sper sa fie normal la diesel...sunetul care vine la capacul de la ulei

Altcea nu porneste compresorul de aer conditionat am pus curea noua nimic

Nu sufla aer deloc am citit pe forumuri ca ar fi ceva ""piesa sub bord""nu stiu unde e ca sa scotocesc sa vad daca dau de ea sa o scot poate ma ajutati voi.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Du-te la alt mecanic ca asta iti paradeste masina.

 

La M57 se pune 5w-30 Castol /BMW sau 0w-40 Full sintetic pe care sa scrie norma BMW LL-01 sau BMW LL-04 . Eu puneam la 350.000 km 0w-40 si nu se dadea la el. E prea gros 15w-40 si mai e si semi-sintetic.

 

Mare grija la uleiul de la cutie ca nu merge cu ATF de la peco. E ulei special in functie de tipul cutiei ZF sau GM. Cumpara de la BMW uleiul . desi e destul de scump.

Uleiul la diferential iti trebuie 2 litri si e ieftin la dealer.

 

Eroarea aia e de la electrovalva de la turbo (Piesa 1)

 

Aici e un articol despre uleiul la cutie. Sper ca nu l-ai schimbat cu ce ti-a luat mecanicul ca s-ar putea sa ai probleme maricele cu cutia de viteze.

 

Daca scoate fum , schimba filtrul epurator.

 

Daca nu baga aer cald / rece , atunci probabil e piesa cu tepi (nr 3)

 

Verifica daca ai freon in instalatie, compresorul are protectie si daca nu e presiune in instalatie nu pleca.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Multumesc foarte frumos pentru ajutor sunte-ti baieti de gasca imi vine sa urc in masina sa ma duc direct la el in momentul de fata pentru ca i-am zis foarte clar si cred ca de mai multe ori ca vreau tot ce e mai bun!Mai mult nu sunt in Romani sunt in Irlanda si nu stiu unde sa ma duc la cine care e un mecanic bun care nu e am mers la asta pentru ca mi-a fost recomandat i-am platit 400 de euro pentru toate astea si uite ce surpriza frumoasa gasesc uleiul de la cutie e ceva made in uk nu mai retin ce nume avea,mecanicu asta mi-a zis ca a fost la magazin si ala cica ia adus toate astea dupa ce ia zis masina si modelul motorului in cutie au intrat 5l ( nu mi-a schimbat nici un filtru desii am inteles ca ar fi filtru de ulei la cutie) in diferential 2l....

Oricum nu las treaba asta asa a gresit o sa plateasca deci 5w-30?

 

DSF multumesc frumos pentru imformatiile detailate nu scoate fum continuu scoate ca orice diesel cand il accelerezi brusc un ""puf""

totusi cum ajung eu la piesa cu tepi unde trebuie sa desfac?

 

Informatiile scz dar sunt obosit si derutat acum...

Link to comment
Share on other sites

`Neata buna.I-am zis sa comande asa ulei de motor Castrol 5w-30 LL04 iar pentru cutie TITAN ATF 5005 la diferential la nimerit era 75w-90 e ok ala nu il mai schimb oricum e nou si prprietati tot are mai bune decat celalat.Mecanicu asta nebun mi-a zis ca sa nu schimb uleiul in diferential ca e bun inca e curat iar replica mea a fost.. dar prorpietatile le mai are aceleasi?la care el ..sa sti ca ai dreptate pe loc mam gandit ca e un mecanic de schimbat bucsi si telescoape si asta este motivul pentru care nu am avut incredere si am apelat la voi.

Am facut cu uleiul asta 15w-ul vreo 250 de km si cred ca o sa mai fac vreo 200 pana il schimba e problema mare????

O sa vad cum rezolv restul ...lucruri pe care nu le-am obs at cand am cumparat masina.

Stima.

Edited by MariusMad
Link to comment
Share on other sites

Titan ATF 5005 pentru cutie e foarte ok.

Normal ar trebuii sa schimbi si filtrul la ea la schimbarea uleiului., e un kit impreuna cu o garnitura. NU e scump, vreo 30-40 de euro cred, oricum umbla acolo acolo cand face schimbul de ulei, sa dea jos capacul baii de ulei de la cutie, se curata( e magnetic si se aduna resturi/pilitura etc.).si sa schimbe si filtrul.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e prea mult pentru mecanicul asta parlit sa mai desfaca si baia de ulei de la cutie..el tine sus si tare ca asta e cel mai bun ulei pt motorul meu pentru ca are km multi si mai zice ca cutia nu are filtru de ulei... imi pare rau ca am apelat la el sincer..
Link to comment
Share on other sites

vezi ca in galeria de admisie ai niste clapete cate una pe fiecare cilindru

la cate mile are masina e posibil sa cedeze si sa ajunga in cilindri cel mai bine ar fi sa le dai jos nu influenteaza negativ mersul masinii poate acel sunet ca niste bilutze sa se auda de acolo

am intalnit un e39 530d care a patit treaba asta,o clapeta acedat si a ajuns in cilindru provoaca ceva pagube

Link to comment
Share on other sites

vezi ca in galeria de admisie ai niste clapete cate una pe fiecare cilindru

la cate mile are masina e posibil sa cedeze si sa ajunga in cilindri cel mai bine ar fi sa le dai jos nu influenteaza negativ mersul masinii poate acel sunet ca niste bilutze sa se auda de acolo

am intalnit un e39 530d care a patit treaba asta,o clapeta acedat si a ajuns in cilindru provoaca ceva pagube

 

La e39 n-au fost probleme cu clapetele ca la alte modele. Sunt metalice prinse cu suruburi pe ax metalic. Cam greu sa se desfaca. Evident nu strica o curatare a galeriei.

 

@MariusMad

La cutia de viteze e o procedura speciala de schimbat uleiul si trebuie obligatoriu filtru. Daca habarnistul ala de mecanic al tau nu a stiu ce ulei sa puna in motor ma indoiesc ca o sa-ti faca procedura corect la cutie. Mai bine cauti pe cineva care a mai facut ca sa nu dai dupa aia vreo 1000-2000 euro ca sa repari cutia. Uite aici un tutorial cu poze in engleza ( sper ca stie sa citeasca mecanicul ala ? :laugh:). Nu stiu daca e aceeasi cutie dar procedura e identica.

Piesa cu tepi se schimba relativ usor daca ai mai facut operatiunea . O sa caut un DIY cu poze poate ti-o schimbi singur.

Link to comment
Share on other sites

La e39 n-au fost probleme cu clapetele ca la alte modele. Sunt metalice prinse cu suruburi pe ax metalic. Cam greu sa se desfaca. Evident nu strica o curatare a galeriei.

 

@MariusMad

La cutia de viteze e o procedura speciala de schimbat uleiul si trebuie obligatoriu filtru. Daca habarnistul ala de mecanic al tau nu a stiu ce ulei sa puna in motor ma indoiesc ca o sa-ti faca procedura corect la cutie. Mai bine cauti pe cineva care a mai facut ca sa nu dai dupa aia vreo 1000-2000 euro ca sa repari cutia. Uite aici un tutorial cu poze in engleza ( sper ca stie sa citeasca mecanicul ala ? :laugh:). Nu stiu daca e aceeasi cutie dar procedura e identica.

Piesa cu tepi se schimba relativ usor daca ai mai facut operatiunea . O sa caut un DIY cu poze poate ti-o schimbi singur.

Multumesc pt sfaturi dar pana gasesc eu un at mecanic ..cred ca va dura ceva sunt foate ocupat cu munca...sper sa gasesc o fereastra sa caut pe cineva in conditii normale de conus fara talpa si accelerari bruste mai pot sa umblu o vreme asa cu uleiurile astea??? si daca umblu ce se poate intampla cu masina....? urasc ca sunt atat de habarnist si eu :(

Link to comment
Share on other sites

Nu te juca cu clapetele de pe galeria de admisie.

La e39 ca si la e46 sunt probleme cu aceste clapete, trebuie eliminate daca nu vrei sa strici motorul!!!!! (la e60 s-au modificat clapetele)

Eu am desfacut personal galeria de admisie si le-am scos...nu vrei sa stii cum aratau si ce e pe acolo.

Daca o dai jos, curata galeria pe cat e posibil (ai sa te sperii ce iese de acolo) si EGR-ul.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Azi am rezolvat cu uleiul l-am schimbat am pus uleiul de care am scris mai sus sunetul ""de bilute"" venea de la capacul filtrului de aer un surub nu era bine strans si suna saiba nu l-am vazut pt ca era in spate...oricum iam zis mecanicului ca vreau sa curat admisia(si daca sunt clapetele periculoase sa le dau jos).

Astia zici ca is nebuni mi-a zis ca uleiul care e in motor e cel mai bun pt masina ca are mile multe si ca nu trebuie sa il schimb...in fine i-am zis ce vreau si sa rezolvat acum astept sa vad daca ma suna sa imi recomande un electrician pt problema cu aerul desii as fi foarte recunoscator daca as primii pozele pt ca imi place si mie sa fac una alta sunt migalos si cu rabdare cand e vb de mine :)

Va multumesc inca o data pentru raspunsuri numai bine!

Edited by MariusMad
Link to comment
Share on other sites

pentru troace de masini, prin care curge uleiul ca prin sita si cu alte specificatii o fi bun, dar omori turbina cu uleiul ala 15w-40..

Daca era aspirat si traiai prin california mai mergea.. dar la tine in nici un caz.

La turbina uzura maxima e la rece si la ce vascozitate are uleiul ala, la un 0 grade celsius turbina ai e ca si cand inoata prin marmelada, nu stiu cum sa iti explic mai bine..

Daca faci si drumuri scurte prin oras.. e chiar nasol..

la tine prima crifra de la ulei trebuie sa fie cel mult 5w-..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

in engleza la piesa cu tepi ii spune fan resistor.. daca cauti pe google bmw e39 fan resistor DIY gasesti tot ce iti trebuie.

uite aici o varainta cu un DIY

http://www.e39.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=50

si aici alta

http://www.e39.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=50

Al doilea link am impresia ca e facut special pentru masini pe "invers" ca a ta.. :)

 

Link to comment
Share on other sites

in engleza la piesa cu tepi ii spune fan resistor.. daca cauti pe google bmw e39 fan resistor DIY gasesti tot ce iti trebuie.

uite aici o varainta cu un DIY

http://www.e39.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=50

si aici alta

http://www.e39.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=50

Al doilea link am impresia ca e facut special pentru masini pe "invers" ca a ta.. :)

 

 

Iti multumesc frumos pt ajutor MAAAAREE DOMN!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salutari din nou :)

Am rezolvat tooooate problemele contra sumei de 2200e... la un service lista e prea mare cu toate cele schimbate asa ca nu va mai obosesc ochii cu ele,doar ca sunt foarte multumit masina merge ca "noua"

Dar acum am alta problema :)) i-am adaugat un M-packet si un set de jante pe 19 spyder care ...sunt ele made in germany dar sunt pt e60 iar centrul lor e mai mic decat la e39 eu ce am facut?Am luat un biax l-am pus in masina de gaurit si am polizat pana mi-a intrat un pahar care intra perfect la roata de rezerva :)) ok totul e bine si frumos pana ies pe autobanda unde de la 80-130 imi joaca masina pe drum vibreaza toooata dupa 130 nimic doar parca aud cum inca mai vrea sa vibreze,precizez ca,cauciucurile au fost montate rotile echilibrate doar ca nu le-a putut pune nenea vulanizatorul sus le-am pus eu :))

Va intreb se poate sa se fi dezechilibrat din cauza ca am luat mai mult dintr-o parte si din alta nu?(ca doar sunt om nu strung)

se poae sa fie din cauza ca nu e perfect rotund mijlocul?(desii nu-i vad problema daca rotile le-am strans)dar..poate sa faca si ala ceva minuni

se poate sa fie din cauza geometriei ca a schimbat si brate bielete de directie bielete antiluliu ceva bucsa la un brat pe spate care e ca un tub(scz pt exprimari)

sau ce minuni mai pot fi.....?

Ori...ma batut dumnezeu ca am lucrat duminica?

Edited by MariusMad
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.