Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Probabil sunt multe chichite juridice aici, dar faptul ca evenimentul declansator pt noua taxa este retroactiv (tranzactia de vanzare-cumparare) ar trebui sa fie o chestie elementara de invocat in cazul unui proces pt masinile aduse in tara inainte de iulie 2008.

 

Mi se pare imposibil de calculat o taxa echitabila pt toate masinile pt ca sunt foarte multe variabile la mijloc...

Probabil o sa se ajunga la incorporarea taxei de poluare in pretul combustibilului, pt ca e cel mai logic: cel mai important factor e cat de mult folosesti masina...

 

Ma gandesc ca s-ar incasa mai multi bani la buget si ar fi mult mai putin scandal...poate daca pun niste cifre are mai mult sens:

- o "taxa de poluare" de 0.5RON/litru de combustibil

- 4 mil masini in RO

- numar mediu de 10mii Km/an/masina

- consum mediu de 5%

Asta ar insemna 250RON/masina/an. Cam 1 miliard RON/an ceea ce e peste estimarile de 650-700 milioane RON pt 2011 sau chiar efectivul incasat in 2010, de 800 milioane.

 

Daca eu am motor mai nou ce polueaza mai putin per litru de combustibil consumat, atunci pot dormi mai linistit noaptea ca salvez planeta, dar pretul la pompa ramane acelasi pt ca nu primesc reducere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@LYM: Oarecum indirect o masina euro5 cu motor de 1.4 consuma mai putin decat una non-euro de 1.4, deci cel cu motor vechi consuma mai mult si plateste mai mult...nu e neaparat ceva just, dar grosso modo cam asta ar fi scopul tehnologiei, al taxei si reducerii poluarii :)

 

Cifrele pe care le-am pus eu sunt luate in cateva minute din articole de pe net + din burta (ex: 5%), deci nu sunt bine documentate, dar e un scenariu prudent, deci mai orice variatie ar fi favorabila.

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

2 intrebari am si eu daca va pricepti va rog.

Daca cineva de aici a dat in judecata statul si a castigat procesul cu taxa 2007-2011, pt ca pe net sunt foarte multe firme de avocatura care garanteza castigul, contra unei reprezentari de 400-500 ron.

Eu am luat o masina in 2009 in august, si am platit taxa ,ulterior a fost vanduta inbucuresti, acum vreau sa imi recuperez banii pe taxa, am inteles de la firma de avocatura ca se poate, daca am toate actele, si le am. Am sanse de reusita, se poate recupera taxa platita 2009 de poluare?

La masina actuala e60, adusa din germania in 2010 iulie, am platit taxa 956 e, o pot recupera ? Acum la viitoarea vanzare nu voi mai plati taxa, insa daca voi recupera taxa acum, cel care o va cumpara de la mine , va plati taxa in forma acutala adica la vreo 1800e. Ce parere aveti ?

Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

Nu va mai plati nimic, pt ca e platita o data taxa, indiferent daca printr-un proces s-a recuperat.

 

 

Cum sa mai bage taxe in pretul combustibilului, cat sa mai devina pretul ? Si WLF, astia din sud, mai merg la bulgari sa alimenteze, astia din est la moldoveni, astia din centru unde sa mearga :) ?

Link to comment
Share on other sites

Bun, e cineva cu habar juridic aici?

Nu inteleg cum e posibil sa se dea o lege retroactiva!

Adica de unde era sa stim noi in 2003 cand am cumparat masina de noua si am platit tot felul de taxe, ca urmeaza peste nush cati ani sa platim taxa asta? daca stiam asta poate imi luam motor mai mic de 3 litri.

Eu intentionez sa o transcriu in curand si sa dau in judecata statul asa, ca gest. Am vreo sansa se castig? Pana la urma pot invoca faptul ca e retroactiva, abuziva...

 

Si guvern mai prost ca asta nu am vazut, adica se pune taxa de "poluare" dar daca romanu no o mai trascrie si se va circula cu procura de azi prin romania... de unde isi mai iau ei banii? adica de unde mai reduc ei poluarea?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu poti tu ca vanzator sa dai in judecata pentru ca nu tu platesti , ci cel care o cumpara , asa ca nu e nicio discriminare.

Ce sunt eu curios e cum iti dai seama daca o masina are sau nu taxa platita , cand te duci sa o cumperi din targ ???

Link to comment
Share on other sites

Bun, e cineva cu habar juridic aici?

Nu inteleg cum e posibil sa se dea o lege retroactiva!

Adica de unde era sa stim noi in 2003 cand am cumparat masina de noua si am platit tot felul de taxe, ca urmeaza peste nush cati ani sa platim taxa asta? daca stiam asta poate imi luam motor mai mic de 3 litri.

Eu intentionez sa o transcriu in curand si sa dau in judecata statul asa, ca gest. Am vreo sansa se castig? Pana la urma pot invoca faptul ca e retroactiva, abuziva...

 

Si guvern mai prost ca asta nu am vazut, adica se pune taxa de "poluare" dar daca romanu no o mai trascrie si se va circula cu procura de azi prin romania... de unde isi mai iau ei banii? adica de unde mai reduc ei poluarea?

 

si eu am dat pe e46 in 2004 decembrie , 29.800 euro , am platit tva si tot ce mai trebuie la masina, taxe pt inmatriculare & shit si acum , trebuie sa le mai dau iar 2000 de euro.. e bine ca mi-am luat masina noua din ROmania ... ! :hyper: pai la dracu, cand mai iau nu mai iau din Romania , dau tva la altii si o inscriu aici si gata, oricum ,motor mai mare de 2.0 nu se mai merita. .. sau mai bine o inscriu direct in Germania ca am rude cu cetatenie/rezidenta acolo ,dar nu va mai fi pe numele meu :) ..la cati ani se face "RAR-ul" in De ?!

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pai nu dau nimic ,dar cine iti da pe o masina fara taxa 5-6000 euro sa zicem cand stie ca mai are de platit inca 2000(1800euro) pe ea.. ?! :) deci faci pretul 3000 de euro ca sa speri ca o dai :rolleyes:...si oricum , va fi dubios pretul si o sa te frece clientul cu teste si para teste, gen e bun ambreiaju & shit deci , tot tu ii dai.. asa , o dezmembrezi si gata :) Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare de bun simt sa bagi toate taxele astea "antipoluare" in benzina. Cum sa faci o taxa de poluare care nu tine cont cat utilizezi masina??

 

Pai cat polueaza un Ferrari decapotabil folosit 2 saptamani pe an si cat polueaza un logan 1.4 folosit in regim de taxi? De ce sa plateasca cel cu Ferrari de 10-20 ori mai mult decat cel cu Logan cand el polueaza 4-500g CO2/Km in timp ce loganul polueaza 150 sa zicem (optimist), dar merge 2000 Km pe an in timp ce loganul face 30-40-50k Km? In cel mai optimist scenariu in cazul asta loganul polueaza de 4-5 ori mai mult, dar plateste de 10 ori mai putin.

 

Cu o taxa in benzina de 0,5 lei: 1) ar avea venituri anuale de la toti proprietarii de masini

2) ar acoperi atat cazul in care cel cu ferrari-ul merge mai putin, dar si cel in care merge mai mult. Daca cel cu Ferrari face 30k Km/an, iar cel cu loganul 2000, atunci cel cu Ferrari ar polua de 50 ori mai mult, dar ar consuma si benzina de 50 ori mai mult, deci ar plati pentru asta.

 

O masina care consuma mult, polueaza mult.

 

Si sa mai termine cu taxele astea pe bogatie in stil socialist. Stiu ca dau bine la vulg care imediat se uda ca ii taxeaza pe "nenorocitii aia de bogati care s-au imbogatit TOTI ca au furat", dar deja taxeaza o masina cu TVA cand o iei. Impozitul e taxa pe motor si cea de prima inmatriculare taxa pe teava de esapament. Urmeaza cea pe volan, scaune samd ca-ti dezmembreaza guvernul toata masina sa-ti taxeze fiecare surub.

 

Asta-i momentul sa fim uniti si sa recunoastem ca minunatii nostri conducatori (cam ca toti de prin anii '30 pana acum) sunt incompetenti. Indiferent ca ne afecteaza sau nu taxele astea, ar trebui sa fim solidari cu cei care sunt afectati... chiar si cu "puradeii aia inconstienti care-si iau toate epavele si le inmatriculeaza pe Bulgaria".

Credeti ca mai era unul care sa-si inmatriculeze masina pe Bulgaria daca taxele la noi erau apropiate cu ale lor? Cine ar fi dat 500 euro sa-si inmatriculeze masina in Bulgaria daca ar fi costat maxim 600 la noi in tara?

Credeti ca isi mai lua cineva un cazan de masina daca ITP-ul s-ar face pe bune si politia ar verifica orice masina suspicioasa sa aiba ITP-ul valabil?

 

Ne uitam cu jind la nemti, dar nici macar nu realizam care sunt problemele de fapt la noi ca sa stim de unde sa incepem sa reparam. Iar asta e cea mai mare problema. De parca nemtii, francezii, englezii samd se nasc civilizati. Nu. Ei au legi bune si stricte, facute cu cap, fara portite de scapare ca la noi. Si au politie care aplica legea strict. Atat trebuie si se civilizeaza si romanul. Garantat!

 

Tineti minte:

First they came for the communists,

and I didn't speak out because I wasn't a communist.

 

Then they came for the trade unionists,

and I didn't speak out because I wasn't a trade unionist.

 

Then they came for the Jews,

and I didn't speak out because I wasn't a Jew.

 

Then they came for me

and there was no one left to speak out for me.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

De ce sa bage taxa in benzina sau motorina, oricum ele ies din rafinarii la 2 ron litrul restul sunt taxe, sa elimine taxa si gata. Trebuie sa protestam contra taxei. Pana acum doar unii au platit taxa asta si altii radeau si ziceau ca daca iti trebuie masina de afara sa platesti! Acum e pt toti. Sa vedem cat de uniti suntem sau vom sta cu mainile in ca si la alte scumpiri.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.