Jump to content

Clapete clima


Adrian Mitroi

Recommended Posts

Salutare, problema pe care am sa incerc sa o descriu in cele ce urmeaza, a inceput in urma cu cateva saptamani. La inceput am crezut ca e de vina faimoasa piesa cu tepi asa ca, am inlocuit-o cu una noua...surpriza, nu era de acolo.

Este vorba de un E46, 320d din 2001 cu panou de clima . Problema se manifesta in felul urmator: pornesc clima prin apasarea butonului de AC, setez pe o temperatura inferioara si reglez in functie de nevoi treptele de ventilatie. Pana aici totul foarte ok, baga rece nimic de zis, dupa un timp (10 - 15 min. sa zicem)nu se mai simte aproape nimic dinspre gurile de ventilatie...compresorul fiind cuplat incontinuare.Dau ventilatia pe maxim, se aude cum baga cu putere in interiorul bordului dar..in masina abia se simte...Daca in acel moment opresc butonul de AC (cel cu fulgul), in rest nu modific nimic, se aude cum sunetul acela de aer inabusit din int. bordului se amplifica si intra in habitaclu rece de-ti ingheata narile, semn ca a functionat si pana atunci dar..nu intra in masina. Normal, sufla rece pt. 2-3 minute cat timp mai sunt reci traseele de ventilatie.

Am impresia ca de fapt se inchid clapetele acelea de directionare a aerului...aerul e suflat incontinuare pt ca se aude in interiorul bordului dar..dupa cum am spus nu se simte deloc la gurile de aerisire..apas butonul de AC pt. oprit si se aude un suierat si clapetele se deschid pemitatnd aerului sa intre...

A mai patit cineva asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

aceeasi impresie am avut-o si eu la un moment dat la mine, dar este e36,clima duala cu panou digital. Tu ai setat pe AUTO? sau ai efectiv selectate zonele pe unde baga aer? La mine era pe AUTO si baga aer rece tot asa si dupa un timp, prin prea minunata ei inteligenta, incepe sa bage doar la picioare, s-o gandi saracuta ca sa nu ma apuce cu sinuzita.

Nu face tot timpu asa, dar in general dupa ce raceste suficient habitaclu, pe gurile de la nivelul bordului nu prea mai sufla, ci mai mult la picioare, nu prea am avut timp sa o analizez in cazuri d egenu pt ca eu merg mai mult in oras, si de obicei drumurile nu au mai mult de 10-15 min.

Poate la tine chiar e o problema cu clapetele, ins aintrebarea e, in caz ca baga si la tine pe la picioare si nu te-ai prins cumva, nu se simte rece inauntru? dupa 15 minute se incalzeste iarasi in masina?

Link to comment
Share on other sites

Nup! nu baga nici pe la picioare sau prin alta parte...si nici nu e din cauza ca se raceste intre timp in masina si ia o pauza pt ca apoi sa reporneasca automat. Asta am mai citit-o pe forum, pur si simplu simti ca e cald in masina, pun mana la aerisitoare si se simte cum abia abia sufla, dau ventilatia atunci pe maxim, se aude infundat cum sufla dar in masina nu ajunge nimic....

Am patit asta mergand foarte mult, ore in sir, astfel am avut ocazia sa analizez foarte bine fenomenul..mai bine zis sa ma coc de caldura...

Trebuia sa opresc AC din butonul specific, ma bucuram de putin aer rece facut de ventilatia care scoatea ce mai ramanea prin conducte...lasam ventilatia pornita aprox 10 min si reporneam AC. Astfel mergea iar pt 15-20 min...

Link to comment
Share on other sites

problema asta o am si eu la e36,problema la mine este de la sonda de presiune de pe conducta de a/c ,aia nu-si mai face treaba si nu decupleaza compresorul cand se mareste presiunea in instalatie si congeleaza radiatorul din aeroterma si nu mai trece aerul prin el,la mine daca insist cu ventilatorul la viteza mare incepe si baga fulgi de zapada in habitaclu pe la aerisiri
Link to comment
Share on other sites

Freon am sigur..din cate stiu cand ai mai putin decat e normal, merge ce merge si apoi se opreste compresoru din cauza lipsei de presiune.Daca se opreste compresorul, ventilatia merge incontinuare in acelasi ritm doar ca, nu mai baga rece, nu?

Mie asa mi se pare logic.La mine in schimb, nu mai baga nimic in habitaclu, daca pui mana la gurile de aerisire se simte o adiere, dar ventilatia merge tare doar ca...infundat...nu iese nimic afara.

Link to comment
Share on other sites

Ai verificat si filtrul de polen?!

Daca nu l-ai verificat, incearca si varianta asta,...la mine aceleasi simptome avea si a fost de la filtrul de polen,...era destul de imbacsit cu praf. Dupa ce l-am schimbat merg cu ventilatorul numai pe treapta 1.

Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat vreodata piesa cu tepi ? daca da, atunci probabil ai intalnit in "drumul" spre fsu niste motorase care actioneaza un fel de clapete .. s-ar putea de acolo sa fie cauza.

Am schimbat FSR, initial am crezut ca de acolo era problema. E pozitionat foarte nasol dar..sincer nu imi amintesc sa fi vazut acele motorase de care spui tu.

Pana la urma clapetele care inchid si deschid permitand aerului sa treaca spre o anumita zona, sunt actionate de motorase electrice sau de vacuum?

Link to comment
Share on other sites

la e46 nu prea am inteles rolul filtrului de polen , ca e acolo sau nu ,nu prea stiu ce rol are..

 

la alte masini ,da ,are rol de filtru, dar la e46 e pus la misto acolo si nu influenteaza cu nimic ventilatia...daca chiar vrei sa incerci e suficient sa il scoti....

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=hvjVjrtvnlI

Mda...ai dreptate si mie mi se pare ca e cam degeaba. Nu are oricum nici o legatura cu filtru de polen..daca avea mi se parea normal sa nu mai mearga nici ventilatia cand trage doar aerul de afara, sau cand e pe caldura etc. de ce ar face asa cand e doar pe rece?

Link to comment
Share on other sites

Ai verificat si filtrul de polen?!

Daca nu l-ai verificat, incearca si varianta asta,...la mine aceleasi simptome avea si a fost de la filtrul de polen,...era destul de imbacsit cu praf. Dupa ce l-am schimbat merg cu ventilatorul numai pe treapta 1.

Descriemi te rog simptomele pe care le-a avut masina ta.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat FSR, initial am crezut ca de acolo era problema. E pozitionat foarte nasol dar..sincer nu imi amintesc sa fi vazut acele motorase de care spui tu.

Pana la urma clapetele care inchid si deschid permitand aerului sa treaca spre o anumita zona, sunt actionate de motorase electrice sau de vacuum?

Ai schimbat fsu`ul pe la torpedo pe acolo ? nu aveai cum sa nu dai de ele, actionarea se facea cu ajutorul unor tije, nu stiu sa-ti zic daca electric sau prin vacuum. Uite aici in poza 3 si 4 se vede clar, ceea ce numeste el modul este "chestia" care actioneaza niste clapete, se poate sa fie prin vacuum, daca zice ca are legat un furtun de "modul", eu sincer nu`mi aduc aminte prea bine, a trecut ceva timp si nici n`am dat mare importanta. Uite inca un link unde chiar specifica faptul ca este un actuator, se si vede destul de bine in poza.

Link to comment
Share on other sites

la Audi exista un sistem de genul asta in care daca aerul nu e suficient de rece conform temperaturii setata din climatronic il redirectioneaza cumva afara chiar daca dai ventilatia la maxim . Adica la mana simti o adiere desi se aude aeroterma la maxim , pe masura ce aerul se raceste sau incalzeste , dupa caz , permite trecerea aerului in habitaclu . Ar fi bine sa reincarci instalatia cu freon .Poate compresorul nu lucreaza bine din cauza lipsei freon . Mai poti verifica si electrovalva , desi in cazul ala ar fi suflat aer cald central si rece prin alte parti . Sa verifici dupa VIN daca masina ta a avut climatronic din fabrica si modulul de clima nu a fost doar inlocuit , in cazul asta lipseste un actuator si in cazul caderilor de voltaj aeroterma se reseteaza . In mod normal iti ventileaza aerul fctie de cum comanzi tu din cele 3 butoane de pozitie ? Sufla prin toate 3 directiile, sus , jos , central cand ai butoanele apasate ? Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

la Audi exista un sistem de genul asta in care daca aerul nu e suficient de rece conform temperaturii setata din climatronic il redirectioneaza cumva afara chiar daca dai ventilatia la maxim . Adica la mana simti o adiere desi se aude aeroterma la maxim , pe masura ce aerul se raceste sau incalzeste , dupa caz , permite trecerea aerului in habitaclu . Ar fi bine sa reincarci instalatia cu freon .Poate compresorul nu lucreaza bine din cauza lipsei freon . Mai poti verifica si electrovalva , desi in cazul ala ar fi suflat aer cald central si rece prin alte parti . Sa verifici dupa VIN daca masina ta a avut climatronic din fabrica si modulul de clima nu a fost doar inlocuit , in cazul asta lipseste un actuator si in cazul caderilor de voltaj aeroterma se reseteaza . In mod normal iti ventileaza aerul fctie de cum comanzi tu din cele 3 butoane de pozitie ? Sufla prin toate 3 directiile, sus , jos , central cand ai butoanele apasate ?

Dap, sufla aerul in functie de cum fac setarea. De pus panoul de clima ulterior nu e posibil, modelul e cel full ( incalzire scaune, trapa, comenzi volan, 4 geamuri electrice etc ). Intreabrea mea e, daca nu ar fi avut freon suficient, in mod normal nu trebuia sa decupleze compresorul dupa acele 10 - 15 min de functionare? adica sufla pe urma aer normal, nu rece...nu?

Link to comment
Share on other sites

Daca actuatoarele de care ti-am vorbit inchid gurile de aerisire, nu prea ar fi ciudat, ci mai degraba explicabil ... nu te costa nimic sa verifici.

In fapt daca am inteles bine, in momentul in care se manifesta problema expusa mai sus, las motorul si clima prornite (cand sufla aeroterma si nu se simte in habitaclu), si verific clapetele daca sunt inchise sau nu. Pentru asta trebuie sa demontez torpedoul si lumina de la picioare, sper sa identific in momentul respectiv pozitionarea acestora in amalgamul ala de matzaraie...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
ma poate indruma si pe mine cineva am un e 46 316i problema la clima se manifesta in felul urmator baga rece doar pe gurile de ventilatie de la mijloc, la picioare si parbriz baga aer cald ce ar unii mecanici mi-au spus ca ar puta fii nu stiu ce clapete din bord dar sincer n-as lasa pe cineva sa dea tot bordul jos fara a fi sigur ca aia e problema
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salut

 

 

Eu am o problema asemanatoare , indeferent de situatie mie imi baga aer la picioare sau la mijloc , sus la parbriz nu baga deloc indiferent de setarea pe care o aleg , iar astaza dupa ce am scos bornele de la baterie a inceput sa bage aer si la parbriz , cel mai probabil este motorasul de la clapete care il gasesti sb torpedou , incearca sa dai bornele de pe baterie jos cateva minute cam o juma de ora ar trebui sa ajunga si sa incerci din nou , daca nu da jos motorasul si fai un test daca merge corect , dar ai grija sa nu il incurci cu cel de la recirculare, daca ai climatronic pe oricare mufa ai pune motorasul el o sa aiba doar o functie deoarece sunt motorase programabile , poti sa incerci cu un motoras de schimb sa vezi daca aia e problema , cel mai probabil sa dus programarea de pe motoras .

La mine cel putin dupa ce a stat fara baterie cam 20 de min a inceput sa mearga ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.