Jump to content

Presiune corecta cauciucuri


Acero99

Recommended Posts

mi-o bagat mie odata din greseala in 205/65/15 presiune 3,1....ii arata gresit ca eu ii spusesem sa bage 2.2 si pe drum la 120 deja efectiv topaia pe sosea curios comportament imi pare rau ca nu am stat sa mai testez. am pus compresorul si am scazut presiunea si totul a revenit la normal.
Link to comment
Share on other sites

la presiunile spuse de voi 2.8 sau peste , riscu sa faci pana este mult mai ridicat deoarece cauciucul numai confera elasticitatea de a amortiza denivelarile.

 

Daca eram in Germania sau in orice alta tara civilizata mergeau niste presiuni mai mari.

 

 

Eu bag maxim 2.5 la 4x4, la bmw 2.5 spate cu 2.3 fata . :thumbsup:

 

Ce rost are sa schimbi la articulatii pentru cativa bari in plus.? :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

La masina din semnatura, am anvelope 225/50/R17

 

Presiuni ( recomandate de catre producator ) :

 

- fata : 3.1

- spate : 3.5

 

Din cate mi s-au spus de catre specialisti, plus din ceea ce am mai citit si eu, se recomanda ca sa se puna cu 0.1 - 0.2 atmosfere mai mult in anvelopa.

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

La presiunea mai mare riscurile sunt cu atat mai mari deoarece perioada cu care masina parcurge distanta este mai mica fata de cea cu o presiunea mai mica si astfel inainteaza mai usor.

 

O presiunea prea mica va duce la acvaplanare pe ploaie ,deoarece suprafata cauciucului va fi prea mare fata de capacitatea de aderenta .

 

Eu am facut teste mai pe toate masinile .4x4 , fwd,rwd, si cam stiu cu ce presiuni ma inteleg ca masina sa aiba un comportament neutru pe viraje.

 

La astfel de presiuni cum enunta colegii mai sus sunt facute de producator pe circuit drumuri nationale , autostrazi si etc ,in urma acestor teste reies niste baremuri cu presiuni .

 

Cum drumurile noastre nu seamana nici a circuit, nici a nimic in acest sens trebuie adaptata presiunea in functie drumurile pe care rulezi.

 

Pe drum uscat cauciucul nu trebuie sa faca "burta"/

 

Rularea cu presiunea mare va duce la uzura prematura a articulatiei si aparitia galmelor in cauciuc.

 

De asemenea trebuie calculata presiunea la rece astfel dilatatia la cald va fi si mai mare si de acolo riscul de explozie coroborat cu o denivelare sau groapa.

 

Exista multe lucruri ce trebuiesc stiute despre cauciucuri,despre cum lucreaza in functie de drum temperatura,suprafata de rulare.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Si, ca si concluzie, daca nu esti pilot de raliu, nu mai bine bagi exact cat e pe usa daca tot nu esti in stare sa calculezi corect presiunea in functie de altitudine, temperatura, suprafata de rulare, uzura pneurilor, incarcarea masinii etc...

Oamenii normali merg zilnic cu masina in diferite medii etc. Nu cred ca poti fi asa de precis cum esti la competitie si de aceea eu sustin ca e cel mai bine sa bagi cat scrie pe usa.

Nu sunt un fan al recomandarilor si nici obsedat cu asta doar ca accept ca nu am cum sa gasesc o varianta mai buna, universala, pentru condusul zi de zi, nu pe circuit. :drinks:

Link to comment
Share on other sites

2.3 cu 2.5 am eu, fara niciun fel de stretch.

Destul pentru drumurile noastre si destul pentru a nu fi foarte rigida. Oricum imi rup dintii si asa.

 

sambata imi pun pe 18, acum merg cu 205/55/16 da pe viraje nu prea fac fata.

 

sint convins ca o sa fie mai ridiga da nu stiam cata presiune se gaba.

 

merci Bogdan

Link to comment
Share on other sites

Am verificat si eu recent presiunea si aveam 1.9 fata si 2.4 spate. Am umflat rotile la 2.1 fata / 2.6 spate (cat scrie pe usa) si am observat imediat o imbunatatire la franare - cu presiunea mai mica, la franari puternice, incepeau mai repede cauciucurile sa scartaie, acum se comporta mai bine.

Dezavantajul este ca se simte mai rigida masina, mai ales cu runflat-uri.

Link to comment
Share on other sites

sambata imi pun pe 18, acum merg cu 205/55/16 da pe viraje nu prea fac fata.

 

sint convins ca o sa fie mai ridiga da nu stiam cata presiune se gaba.

 

merci Bogdan

 

Mi-am verificat si eu presiunea si am renuntat la valorile respective.

Am reglat-o la 2.1 cu 2.5, atat cat scrie si pe sticker (cel putin al meu - pentru ca vad ca sunt mai multe tipuri, in functie de motorizari).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.