Jump to content

E46 M3 Stage 2 Supercharged


rabanne_rbn

Recommended Posts

Dupa experienta cu modelul E36 328i Turbo cu Garrett GT35R am decis sa merg mai departe si sa trec la un nou proiect. Este vorba despre E46 M3 cu kit de compresor Vf Stage 2 US Spec adaptat la modelul de Europa. Comparativ cu kitul US Spec de la VF, configuratia mea are cateva elemente diferite pentru a putea fi utilizat cu gestiunea electronica MSS54 de Europa, mai precis: injectoare Siemens Deka High impedance de 630cc@3 bar comparativ cu cele Bosch de 550cc ce veneau livrate cu kitul initial, kit alimentare benzina de la HPF, presiune de lucru calculata prin corelarea fuliilor de 0.6 bar la 8000rpm si blow off valve comparativ cu utilizarea unui bypass valve pentru a regulariza presiunea la 0.6 bar atunci cand aceasta este depasita si fulii necorelate, precum si rularea in regim Alpha N (fara debitmetru) sau MAF less si cu senzor separat de temperatura direct in galeria de admisie, ca si la E36 328i turbo, kitul initial fiind furnizat cu debitmetru Hitachi cu senzor de temperatura incorporat la fel ca debitmetrul de fabrica la E46 M3 aspirat. Acest kit furnizat de VF la nivelul Stage 2 este specificat la puterea maxima de 570 de cai la motor la 8000 rpm cu o presiune maxima de 8.5 psi(0.58 bar). In momentul de fata masina se afla in curs de upgrade la Stage 2.5, in speta, inlocuirea compresorului Vortech V3SC cu V2 T-Trim, injectie cu metanol si evacuare De-cat. Puterea cu care diversi utilizatori ai acestui kit cu acest upgrade au ajuns, s-a plasat intre 495(benzina octane 91) si 533 de cai la roti(benzina octane 98), in speta, 584 si 628 de cai la motor. Presiunea de lucru in acest caz va fi undeva la 11.5psi(0.8 bar) cu aceeasi configuratie de fulii ca la Stage 2. Masina este un daily driver pur si nu este destinata niciunui fel de competitie sportiva. Upgrade-urile suferite sunt: kit intarire sasiu de la Turner Motorsport, suspensie Bilstein B8, Pneuri Toyo Proxes, si odata cu finalizarea noului Stage 2.5 se va instala si un kit de franare BMW Performance cu etrieri cu 6 pistonase si discuri de franare de 345mm de CSL pe puntea anterioara. Cel mai probabil in iarna ce urmeaza,pentru ca va fi mai mult timp de lucru indoors, se va trece si la faza finala pe acest model, mai precis Stage 3, cu aceeasi configuratie dar cu interne schimbate si presiune de lucru de 1.2 bar. Puterile dezvoltate in aceasta configuratie peste ocean, s-au plasat intre 700 si 730 de cai in functie de benzina utilizata.

post-13313-0-26695700-1315758279_thumb.jpg

post-13313-0-09238300-1315758339_thumb.jpg

post-13313-0-70631200-1315758375_thumb.jpg

post-13313-0-61123100-1315758381_thumb.jpg

post-13313-0-04041600-1315758423_thumb.jpg

post-13313-0-29679500-1315758489_thumb.jpg

post-13313-0-56604500-1315758555_thumb.jpg

post-13313-0-75463500-1315758621_thumb.jpg

post-13313-0-10182400-1315758628_thumb.jpg

post-13313-0-94468500-1315758650_thumb.jpg

Edited by rabanne_rbn
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau, dar acest topic nu face obiectul discutiei pe astfel de teme. Iti multumesc pentru intelegere si pentru aprecieri.

 

Nu merg la piata, nu am copii, dar cu toate astea merg cu ea in fiecare zi, atunci cand ma satur de S3 iar teoria este reciproc valabila:)

Edited by rabanne_rbn
Link to comment
Share on other sites

un proiect deosebit care dovedeste ca si la noi se poate.felicitari si asteptam sa ne tii informati cu privire la evolutie

 

la modificarile drastice suferite de masina nu poti spune ca e destinata condusului zilnic,abia se incadreaza m3 ul stock la aceasta categorie,d apoi unul supraalimentat la 600 de cai :rolleyes:

 

totusi de ce nu ai optat din nou pt turbo,ce te a determinat sa mergi pe supercharger?

Link to comment
Share on other sites

Nu m-am impacat deloc cu comportamentul violent al motorului supraalimentat cu turbo de pe 328i. La acest tip de compresor puterea creste liniar si continuu pana la linia rosie iar cuplul este constant intre 2000 si 8000rpm. Am experimentat ambele solutii, in trecut avand printre altele si un E30 325i cu compresor care mi-a placut f mult. Solutia cu turbo pe tractiune spate dupa parerea mea, este pentru cei care vor sa aiba parte de imprevizibil si atunci cand de fapt nu-si doresc asta. Am vrut o masina foarte puternica dar foarte practica in acelasi timp cu care sa pot merge zilnic precum si in concedii sau la drumuri lungi, Compresorul iti furnizeaza acest tip de siguranta si fiabilitate.

 

Ergonomia unei astfel de masini cred ca tine f mult de gusturi si preferinte, dar sa nu uitam ca butonul sport face minuni atat atunci cand este apasat si masina devine un monstru cat si atunci cand este decuplat iar masina este f docila si cuminte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu m-am impacat deloc cu comportamentul violent al motorului supraalimentat cu turbo de pe 328i. La acest tip de compresor puterea creste liniar si continuu pana la linia rosie iar cuplul este constant intre 2000 si 8000rpm. Am experimentat ambele solutii, in trecut avand printre altele si un E30 325i cu compresor care mi-a placut f mult. Solutia cu turbo pe tractiune spate dupa parerea mea, este pentru cei care vor sa aiba parte de imprevizibil si atunci cand de fapt nu-si doresc asta. Am vrut o masina foarte puternica dar foarte practica in acelasi timp cu care sa pot merge zilnic precum si in concedii sau la drumuri lungi, Compresorul iti furnizeaza acest tip de siguranta si fiabilitate.

 

Ergonomia unei astfel de masini cred ca tine f mult de gusturi si preferinte, dar sa nu uitam ca butonul sport face minuni atat atunci cand este apasat si masina devine un monstru cat si atunci cand este decuplat iar masina este f docila si cuminte.

 

Masina este o realizare! Felicitari! Dar, sa nu exageram; nu e o masina pt drumuri lungi, zilnic la birou prin traficul din Bucuresti! Este o masina pentru "fun"! Si aici, exceleaza.

Spun asta nu numai prin prisma comportamentului masinii, dar si prin prisma consumului. El nu conteaza cand vrei sa te distrezi, dar - daca pleci in concediu pe drumuri lungi - conteaza un consum mediu de vreo 15%.

Link to comment
Share on other sites

da si din cate stiu un compresor nu solicita internele motorului ca un turbo care lucreaza la presiuni mari

 

banuiesc ca pana la un punct se poate merge pe interne stock motorul pastrandu si fiabilitatea.plus ca parca sunt mai putine elemente care pot ceda ca in cazul unui turbo.

 

totusi cred ca si costurile instalarii unui supercharger sunt mai mari,mai ales ca e o forma de supraalimentare folosita cu precadere in state

Link to comment
Share on other sites

Masina este o realizare! Felicitari! Dar, sa nu exageram; nu e o masina pt drumuri lungi, zilnic la birou prin traficul din Bucuresti! Este o masina pentru "fun"! Si aici, exceleaza.

Spun asta nu numai prin prisma comportamentului masinii, dar si prin prisma consumului. El nu conteaza cand vrei sa te distrezi, dar - daca pleci in concediu pe drumuri lungi - conteaza un consum mediu de vreo 15%.

 

Ma repet totul tine de gusturi si de posibilitati, atunci cand te uiti la consum, intr-adevar, reprezinta o problema, insa chiar nu este cazul de fata.

Link to comment
Share on other sites

da si din cate stiu un compresor nu solicita internele motorului ca un turbo care lucreaza la presiuni mari

 

banuiesc ca pana la un punct se poate merge pe interne stock motorul pastrandu si fiabilitatea.plus ca parca sunt mai putine elemente care pot ceda ca in cazul unui turbo.

 

totusi cred ca si costurile instalarii unui supercharger sunt mai mari,mai ales ca e o forma de supraalimentare folosita cu precadere in state

 

Presiunea nu are nici o legatura in acest caz, si kiturile de turbo de pe piata in configuratia cu interne stock functioneaza aproximativ la aceeasi presiune. Diferenta o face livrarea cuplului, care la un kit turbo este substantial mai mare, si poate pune sub stres suplimentar bielele, precum si rezistenta pistoanelor. Turbina livreaza puterea brusc si violent, lucru stresant atat pentru interne cat si pentru transmisie (asadar mai multe elemente ce pot ceda), comparativ cu compresorul centrifugal care livreaza puterea liniar si crescator, pentru ca si presiunea se dezvolta in acelasi fel, atingand punctul maxim la turatie maxima, turbina furnizeaza presiunea brusc si ajunge rapid la limita maxima, de aceea acele ruperi bruste de ritm. De asemenea motorul cu compresor furnizeaza un cuplu mai bun la turatii joase si o reactie imediata a motorului, mai ales motorul de M isi pastreaza fix aceleasi caracteristici de furnizare a puterii si cuplului, doar ca valorile sunt mai mari. Nu mi-am propus sa raman pe interne stock prea mult timp, dupa cum am spus mai sus, asadar acest factor oricum a iesit din analiza. Costurile nu au reprezentat un criteriu de selectie, un kit de supraalimentare cu turbo de la HPF la o putere similara plasandu-se aproximativ la fel ca pret.

Edited by rabanne_rbn
Link to comment
Share on other sites

De apreciat performanta din pdvd ingineresc, dar daca este un d.d. pentru ce iti trebuie? A meritat investitia? tinand cont ca pentru un d.d. M-ul este arhisuficient.

 

Daca eu vreau un d.d M cu compresor asta imi fac, nu ti se pare corect?Fiecare face ce vrea cu banii si cu masinile lui, nu vad sensul acestei intrebari. Evident ca a meritat din moment ce ma bucur de ea in fiecare zi.

 

Masina e functionala? Un grafic dyno se poate? :thumbsup:

 

Logic ca este functionala, si un grafic dyno pentru ce?

Edited by rabanne_rbn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca eu vreau un d.d M cu compresor asta imi fac, nu ti se pare corect?Fiecare face ce vrea cu banii si cu masinile lui, nu vad sensul acestei intrebari. Evident ca a meritat din moment ce ma bucur de ea in fiecare zi.

 

 

 

Logic ca este functionala, si un grafic dyno pentru ce?

 

Normal, ca faci ce vrei cu banii tai, nu asta era intrebarea. Inainte sa te apuci de proiectu asta banuiesc ca nu ai mers cu un M3 turbocharged ca sa-ti dai seama exact ce o sa obtii, si sa stii exact ceea ce vrei. Intrebarea era, daca a meritat? tinand cont ca un M3 are oricum performante notabile. Imi imaginez ca nu faci uz de cei 500 de CP prea des. Ceva video cu reprize gen 100 km/h-200km/h poti sa pui?

Link to comment
Share on other sites

Normal, ca faci ce vrei cu banii tai, nu asta era intrebarea. Inainte sa te apuci de proiectu asta banuiesc ca nu ai mers cu un M3 turbocharged ca sa-ti dai seama exact ce o sa obtii, si sa stii exact ceea ce vrei. Intrebarea era, daca a meritat? tinand cont ca un M3 are oricum performante notabile. Imi imaginez ca nu faci uz de cei 500 de CP prea des. Ceva video cu reprize gen 100 km/h-200km/h poti sa pui?

 

Da, a meritat! Voi evita sa postez vreun film de acest gen, avand in vedere ce au patit in ultima perioada toti baietii care au postat asa ceva pe net si ce am patit din cauza filmului cu 328i turbo,la cat de usor sunt de gasit, se impune. Chiar nu vreau sa ma vad la stiri cu un titlu gen: "Sofer inconstient". Va multumesc pentru intelegere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.