Jump to content

Upgrade Turbo bmw 320d facelift '03 fara DPF


DEVIL's Style

Recommended Posts

"Rumeg" acest subiect de cand sa cumparat masina , este un 320d din 2003, facelift , cu 150 de cai , cutie in 5 trepte ,fara dpf. Cum in familie au fost mai mult 3.0d [ 530d '00 si 530d '05 m sport], am zis sa duc acest model undeva in jurul a 220 de cai putere. Cel mai ideal turbo , parea sa fie cel de audi 3.0d Garett gt2260gv , dar din pacate am fost dezamagit sa aflu ca din cauza spatiului limitat , e nevoie de relocarea lui. Cea mai convenabila solutie [ si care s-ar putea sa mearga ] e sa iau un turbo de 2.5d , tot de bmw [ 525d e39 facelift , cel de 163 de cai ] Ambreiajul va rezista , injectoarele si pompa pot indeplini cerintele , mai ramane sa rezolv problema cu turbo si un intercooler [ care apropo habar nu am ce s-ar potrivi cel mai bine ]

Orice idee e binevenita atata timp cat e argumentata. La soft am deja omul potrivit pentru asa ceva. Nu are rost sa ma trimiteti la x sau la y , stiu ca sunt firme specializate , dar doresc sa fie un proiect home made [am ca meserie de baza , mecanic ] Am doar nevoie sa stiu exact ce alternative am la dispozitie , tinand cont de spatiul limitat de la motor si fara sa fie nevoie sa fac relocare la turbo. Vreau ca masina sa fie cu un setup de street , nu ma bate gandul sa particip la liniute , deci e nevoie de un turbo care sa poata fi utilizat in aprox aceleasi conditii ca si cel stock.

Link to comment
Share on other sites

Am studiat si eu problema ceva timp , si pana la urma mi -am facut un hibrid (turbina originla cu paleti de 3.0) ca sa scap de problema spatiului mic, schimbarii intercoolerului , furtune ,"lag" si alte cheltuieli inutile.Urcata din soft la aproximativ 230-240 cp cu injectoarele de 3.0 care s-au nimerit a fi stoc pe masina. Daca vrei alte detalii 0752 129 444. Edited by like1god
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 6 months later...
suna interesant ! m-am tot gandit si eu la un upgrade dar pe net nu prea am gasit pe nimeni care a facut asta la un 320d...deci dak puteti da-ti mai multe detalii despre ce ati modificat cum se comporta masina dupa etc k probabil sunt mult mai multi interesati despre acest subiect
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chestia e in felul urmator : daca se face upgradeul si masina e condusa normal , ambreiajul va face fata [ nu se stie exact pt cat timp ] , dar daca e sa fie forjata , automat se cere un upgrade la ambreiaj , eu am gasit o solutie optima

 

- Conversie volanta dual mass in volanta single mass sau cumparata volanta de la valeo [ nu stiu inca daca a aparut si pentru diesel , dar la benzinare stiu sigur ca exista ]

 

- conversie ambreiaj stock cu paleti kevlar/ceramici sau cumparat kit ambreiaj performant

 

- sertizarea placii de presiune

 

Cea mai eficienta metoda e conversia volantei si a ambreiajului actual de pe masina [ ajunge o idee mai ieftin ca un ambreiaj stock nou cu tot cu volanta inclus ] [ este un baiat in ungaria care face asa ceva si solutiile respective deja sunt testate ]

 

- La turbo se va alege cel mai probabil un turbo stock si refacut hibrid cu piese OEM [ ATENTIE , fara piese de producator daca tineti la fiabilitate ]

 

- Intercooler de 2.5 inchi e cel mai bun compromis , eu cel putin voi merge pe custom made sau ceva aftermarket mai bun [ ca sa mi tina presiunea ]

 

- Furtunele actuale inlocuite cu unele siliconice cu "armatura" in material

 

- Inca nu sunt sigur la evacuare , dar cel mai probabil voi merge pe ceva turboback de diametru mai mare + catalizator sport metalic + o finala mai de doamne ajuta

 

- Softul il fac la iasi pe dyno la dragos stancescu ! [ l am ales pe el deoarece a dovedit cu varf si indesat de ce e capabil si am mare incredere in el ]

 

 

Ca target "safe" presupun ca e undeva la 220-230 de cai , dar momentan sunt prea multe variabile.

 

Ca si investitie , totul va ajunge cam al 1200-1500 de euro !

 

 

Cand ajunge masina in luna mai acasa , ne apucam de desfacut [ impreuna cu fratele meu ] , momentan cautam suspensie pentru masina ca sa dea bine cu noile OZ mito 2 pe 17 !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Revin cu info : Am gasit omul pentru conversia turboului , e arhicunoscut in randul proprietarilor de VAG [ Cipos ] , tot el a venit cu ideea sa nu fac hibrid ci direct admisia si evacuarea sa fie de 2.5 in carcasa stoc , imi acorda si garantie , iar pretul este foarte decent [ maxim 400 de euro ] , depinde de cat de afectat e turboul respectiv ! deja mai are un 320d facut cu 220 de cai pe dyno in conditii de fiabilitate maxima , probabil e nevoie si de un senzor de 4 bari ! Ambreiajul va fi intarit la hexer ! acum caut om pentru intercooler si traseu admisie !
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine te-ai orientat catre Cipos, este foarte serios omul si se pricepe, la masina care am avut-o inainte de E46 din gama Vag am luat turbo de la el si nu am avut probleme, stiu ca se pricepe si la soft, tare sunt curios ce o sa iasa din masina ta Devil
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Eu știu un tip foarte priceput la Satu Mare. La el ĂŽmi modific eu mașina. Momentan am ajuns la 160cp la roata din turbo+soft+debitmetru+filtru aer,urmeazĂŁ intercooler și atunci o sa fie undeva la 190cp la roata,. E vb de un 320d nfl.
Link to comment
Share on other sites

Eu știu un tip foarte priceput la Satu Mare. La el ĂŽmi modific eu mașina. Momentan am ajuns la 160cp la roata din turbo+soft+debitmetru+filtru aer,urmeazĂŁ intercooler și atunci o sa fie undeva la 190cp la roata,. E vb de un 320d nfl.

 

30 cp doar prin schimbare intercooler? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Acum e limitată la 160cp să nu crape intercoolerul, nu el o sa dea 30cp și nici aerisirile de pe capotă, ele dau 17,6cp ,nuca e din carbon și scade greutatea mașinii cu 2,9gr, însemnând ca mașina e mai rapida cu 0,03ms de la 0-100! Edited by kazuya
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.