Jump to content

pompa de injectie


Recommended Posts

Salut baietii. nu am apucat sa ma uit pe la pompa de injectie pentru ca la timisoara ploua de cateva zile i nu am avut nici timpul necesar, cateva scule am eu, dar nu sunt speciale, am cricket,tubulare,chei, cum am tot mesterit pe la masini pentru ca la mine o masina nu ramane prea mult, maxim 2 ani. pana acum nu am mai avut masina diesel, si nu m-am lovit de astfel de probleme cum ar fi o pompa de injectie care curge. Nu stiu ce tip de pompa e, pot sa zic doar ca masina e fabricata in 08.1996, ca este motorul de 2,5TDS, are 143 de cai, iar masina are acum undeva la 330000 km. Am luat o poza de pe net cu o pompa de injectie si am sa va indic locurile pe unde am vazut eu ca picura motorina, la inceput am spus ca pompa imi curge, dar este inpropriu spus pentru ca am vazut ca in acele locuri indicate se aduna picaturi de motorina care la un interval de 2-5 secunde se desprind de pompa si cad jos. Am spus undeva la 2-5 decunde, deoarece nu imi pot da deama dece uneori picura mai tare iar alteori mai incet. Cu siguranta locul pe unde se pierde motorina este undeva mai sus pe pompa, iar in locurile indicate se aduna.

 

Va multumesc frumos baieti pentru rabdare si ajutor.

post-28060-0-09487400-1319465772_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Copie codul de pe pompa si da comanda de un set de garnituri(aprox 35 ron de la orice reprezentanta bosch)

Pompa ta prelinge pe la capac sau pe la comanda electronica.

TOATE OPERATIUNILE SE FAC FARA A DA POMPA JOS DE PE MASINA!

-desfaci conducta metalica de la EGR.

-scoti cele 2 furtune (albastru si negru) din EGR si furtunul negru panzat din galeria de admisie(partea inferioara a acesteia).

-desfaci cele 12 saibe hexagonale de 13 de la galeria de admisie,pe care o dai jos.

-scoti o borna de la baterie.

-scoti furtunul de retur care intra in pompa de injectie de la injectorul nr 1.(desfaci cu o cheia de 17 saiba hexagonala de pe capacul pompei,scoti furtunul dupa care pui saiba inapoi).

-scoti mufa rorunda de la comanda electronica.

-cu o tubulara de 8 sau de 10,va trebui sa desfaci surubul din stanga jos(este un surub triunghiular cu colturile rotunjite),dupa care urmatoarele trei,cu torx.

-ridici capacul pompei,scoti garnitura veche,o inlocuiesti cu cea noua si pui capacul la loc,pe care il strangi DOAR cele trei suruburi stelate.

-odata terminata aceasta operatiune la capacul pompei,desfaci comanda electronica(pe care binenteles,acum,se afla si capacul pompei pe care l-ai montat inainte!).

-comanda electronica are,pe interior,un ax metalic la capatul caruia se afla un excentric.varful rotunjit al acestui excentric va trebui pozitionat EXACT in locasul lui de pe inelul metalic care culiseaza pe axul pompei.in caz contrar,nu vei reusi sa pornesti motorul sau,in cazul in care sa zicem-ar porni, nu vei reusi sa-l accelerezi.aceasta operatiune este extrem de importanta si necesita maximum de atentie.

-dupa ce ai dat jos comanda electronica,identifici garnitura,o dai jos,o inlocuiesti,dupa care te concentrezi sa montezi totul la loc dupa mentiunile specificate anterior.

Deci,dupa ce ai fixat excentricul la locul lui,ai strans comanda electronica,ai pus la loc conducta de retur in capacul pompei,bagi mufa rotunda de la comanda electronica inapoi la locul ei si strangi cele trei suruburi stelate impreuna cu cel triunghiular suficient de mult(dar nu la maxim)incat sa nu curga motorina atunci cand o fi sa pornesti motorul.

-reconectezi bateria.

-pornesti motorul.

Va trebui sa-i reglezi debitul.Probabil va trebui sa dai de cateva ori la automat pana se amorseaza pompa din nou.Sa nu te sperii daca motorul va porni si se va tura singur pana la 4500 de ture.inseamna ca debitul este la maxim,iar prin batai usoare in capacul pompei(tolerantele sunt de ordinul a zecimilor de milimetru)se muta pozitia acestuia(dinspre bord inspre radiatoare) in asa fel incat ralantiul sa fie in jurul valorii de 750 ture.

Daca ralantiul sta la 750 ture,verifici ca motorul sa revina de la 2000 turatii pana la 750,cursiv,lin fara intreruperi sau sacadat.Daca totusi nu revine cursiv,ii mai gadili debitul pana gasesti pozitia ideala.Odata ce ai gasit pozitia ideala,strangi suruburile(toate)si montezi inapoi tot ce ai dat jos.

Sper sa nu fi uitat nimic,dar daca totusi s-a intamplat,revin cu completari!Momentan nu cred ca e cazul,dar nu se stie niciodata!

Drumuri bune!

Edited by popi112
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns azi la pompa de injectie, are seria: 0 460 406 994, am fost la reprezentanta bosch in timisoara si am cumparat kit-ul de garnituri, a costat 40 de lei, dar am niste dubii, sper sa nu fi incurcat vanzatoarea produsele, deoarece pe pompa am codul 0460 406 994 iar pe kit-ul de reparatie am un cod: 2 467 010 002. sper sa imi fi dat garniturile bune, sa nu le fi incurcat. maine ma pun sa desfac tot ce mi-ai spus si sa inlocuiesc garniturile. revin maine cu poze.
Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata prieteni. M-am trezit mai de dimineata si m-am luat de td-ul meu.

Reglajul debitului l-am facit la 6,1 consumul mediu fiind de 0,5L/h. ceiace nu imi comvine este ca debitul nu este stabil.Adica dela 6,1 sare la 7 sau la 4,3. Dar poate ca este din cauza ca am dat jos galeria de absortie asa ca nu este conectat nici turbo,nici vacumul,care mai ajuta putin la functionarea motorului. Voi monta mai tarziu toate astea la loc si va trebuii sa-l scot la asfalt sa vad cum se comporta.

 

Pentru Popi, Teck II este un scan tester diagnoses universal folosit foarte mult la CHEVROLETE si mai tot ce este GM.

Acest aparat se vinde cu diferite softuri care sunt compatibile si la OPEL,AUDI,VW,BMW si chiar la japoneze si asiatice.

Deschide adresa de mai jos: http://www.auto-diagnostics.info/opel_tech2

salut.ce ai mai rezolvat cu pompa?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Cine m-ar putea ajuta, in Bucuresti sau prin apropiere, cu un tester? E vorba de un motor M51 cu mufa de tip vechi (cea mare, rodunda cu 20 pini), montat artizanal pe un Land Rover. Sunt la fel de nou pe aici, atat ca user cat si ca utilizator de diesel si nu sunt convins ca motorul functioneaza cum trebuie.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata sirben.......ai facut ceva cu pompa?

Nu stiu daca in setul de reparatii pe care l-ai obtinut la Bosch ai si cele doua garnituri relevante la cazul tau.

Daca nu le ai anunta-ma aci pe site si iti dau nr lor si le poti cumpara separat fara restul saibelor si a oringurilor pe care nu le poti schimba cu pompa montata pe motor (sau numai parte din ele )

Dupa ce ai dat jos capacul pompei ESTE ABSOLUT NECESAR SA NOTEZI ( sa sgarii cu o surubelnita sau cu un ac ) POZITIA GUVERNATORULUI POMPEI FATA DE CORPUL EI.

Daca nu faci asta si desfaci fara sa notezi acesta pozitie vei avea probleme la pornire( reglarea de debit) .

De asemenea comvinge-te ca varful excentric al governatorului a intrat in gaura rondelei de pe axsul pompei.

Succes !!!

Link to comment
Share on other sites

probleme la pornire va avea oricum.chiar daca da semne sau chiar daca nu pt ca tolerantele la debit sunt de ordinul a zecimi de milimetru,iar chestia cu excentricul i-am precuzat-o eu mai sus.odata ce ai schimbat garniturile,vechea pozitie a guvernatorului nu va mai coincide niciodata cu noua pozitie,fata de pompa.deci un eventual semn pe pompa este absolut inutil din punctul meu de vedere.am schimbat suficiente garnituri fara sa dau nici un semn pe pompa.
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti! ieri pe la ora 1 m-am apucat de pompa, am desfacut cu succes toate suruburile pana cand am ajuns la cel in 3 colturi, cel care zicea popi112 ca merge desfacut cu o tubulara de 8, chestia e ca nu a mers, am batut si tubulara cu ciocanul pana a ajuns la accea forma triunghiulara a surubului dar tot fara succes, am mers pe la diferite magazine cu cheii dar nu am gasit nici unde acea cheie, pana la urma m-a ajutat un prieten cu un biax si cu o panza foarte mica, am crestat surubul cu pricina, iar apoi cu o surubelnita foarte puternica am reusit sa desfacem surubul. Inainte de a da jos comanda electronica am facut semn de jur imprejur la pompa, am schimbat cele 2 garnituri negre, si mai mari, dar multe garnituri nu am reusit sa le schimb deoarece nu am avut acces la ele. Am schimbat saibe si tot ce am mai putut. Apoi am montat restul la loc, am strans doar cele 3 suruburi stelate, dar nu foarte tare, dupa care am incercat sa pornesc motorul fara galeria de admisie(nu stiu daca am facut bine), am descarcat bateria si fara succes. Initial credeam ca nu am fixat excentricul la locul lui in accea gaura, am dat din nou jos si am mai fixat o data, desi era la locul lui. De data aceasta am montat si galeria de admisie si toate cele, si la prima cheie motorul a pornit si statea turat la 5000 rpm, am oprit motorul, iar apoi l-am mai pornit de cateva ori dar tot asa turat statea, am mai mutat putin comanda electronica catre radiatoare, iar cand porneam motorul statea la 1200 rpm, mergea intrerupt cumva, avea ceva variatii, iar cand il acceleram se tura sincur pana la 5000 rpm si acolo ramanea. Am mai mutat putin pompa, statea putin peste 1000, se tura perfect, urca foarte repede in ture, dar tot mergea usor intrerupt, am mai incercat o data si relantiul l-am nimerit exact la pozitia lui initiala, undeva la 700-750 rpm. Masina merge rotund, dupa urechea mea, doar ca cum se tureaza mai greu decat se tura inainte, si nici forta parca nu mai are, nu stiu care este cauza. Poze nu am mai facut deoarece am fost intr-un dute-vino, incepea sa se intunece, iar eu eram cu masina desfacuta, numai de poze nu imi mai ardea, am terminat aseara la ora 20.

 

Astept pareri. Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

ai debitul mai mic fata de cel pe care il avea pompa inainte de a umbla la ea.poti sa-l lasi asa,si vei avea un consum mai mic si mai putina forta,sau poti sa-l dai mai sus si sare consumul,dar vei avea mai multa putere.hotararea iti apartine.daca ai un tester care sa-ti afiseze valoarea debitului in timp real,poti sa il pui la valori cuprinse intre 30-70 mm cubi/stroke si sa vezi cum se comporta.de aici inainte este indicat sa studiezi intregul topic pt ca s-ar putea sa-ti fie de ajutor in aflarea catorva raspunsuri la intrebarile tale.important este faptul ca ai reusit sa schimbi garniturile si ai pornot motorul.in ceea ce priveste valoarea debitului,o gadili pana cand crezi ca iti place cum trage,consuma,etc.nu puteai sa schimbi toate garniturile pt ca ar fi trebuit sa desfaci toata pompa,bucata cu bucata.bafta!

Mai inainte,spuneam faptul ca semnele date pe pompa inainte de a da jos comanda electronica sunt absolut inutile.Acum,ca ai vazut cu ochii tai,cum este?Te-au ajutat cu ceva semnele alea,tinand cont de faptul ca motorul statea turat in 5000?Daca era sa te fi ajutat acele semne,trebuia ca dupa ce ai schimbat garniturile si dupa ce ai pornit motorul,debitul sa fi fost apropiat de valoare cu cel pe care il aveai inainte,nu sa stea in 5000!In situatia de fata,semnele pe care le-ai dat tu pe pompa,coincid cu pozitia comenzii electronice actuale?Eventual...,pe aproape,dar tolerantele sunt extrem de mici,iar exprimate in rot/min inseamna diferente de pana la 1000 de ture,si chiar mai mult.

Edited by popi112
Link to comment
Share on other sites

multumesc mult popi112 pentru ajutor. Pe langa faptul ca masina era foarte puturoasa, am observat ca acul de la consumul instant imi statea undeva la 12 L/100km, asta in cel mai bun caz, de obicei statea peste 15%, si pana in 2000 de rpm era lesinat total. Astazi am mai ciocanit un pic pe la pompa, relantiul mi-a ramas modificat, dar masina trage foarte bine, chiar mai bine decat inainte, consumul pe instant a scazut ex: in treapta 4 mentinut consta aceleratia la 2000 rpm, aveam consum 12%, acum in acceleasi conditi am undeva la 6-7%, pe consumul instant ma refer. O seara buna la toata lumea si un weekend placut
Link to comment
Share on other sites

Hi sirben.......

Ma bucura mult faptul ca ai reusit cu problema ta ! In cazul surubului cu cap triunghiulat iti propun sa cauti unul cu aceiasi lungime si capul identic cu celelate 3 sau in caz ca nu gasesti poti pune un surub cu cap ellen !

( nu stiu cum se spune romaneste ) Capul surubului rotund ca si celelalte iar locul de cheie nu este stelat ci exagonal.Am vazut la cineva ca apus o bucse sub capul unui surub normal,cap exagonal,bucsa face in asa fel ca,capul surubului sa fie mai inalt decat adancitura existenta pe pompa pentru surub,astfel ca surubul poate fi srans sau desfacut cu o cheie de 10mm ficsa sau tubulara .

Si eu am facut la fel la pompa mea ! Astia dela Bosch asa se asigura ca vei veni la ei cu bani ,cand vei avea probleme cu pompa .

 

Pentru popi 112, eu inca imi mai "ciocanesc" pompa ca nu imi place desi am tester !!!

Nu reusesc sa-i gasesc un debit destul de bun ori arata 0,7 ori 12mg/strk. Si din cauza ca mai am o masina ma joc cu ea .

Popi ce valori sunt indicate pentru avansul static la pistonasul de avans, amintit de tine, intr-un post mai de sus ?

Este o valuare de max si alta de minim.

Maine voi copia de pe tester exzact expresia folosita in termeni tehnici sau poate ca m-ai inteles si asa .

O seara placuta tuturora .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.