Jump to content

E34 525 TDS Touring


Denesska

Recommended Posts

Salutare la toți. DupĂŁ am promis ĂŽn alt topic azi descriu mai multe despre prietenul meu.

 

DupĂŁ cum se vede ĂŽn titlu este un E34 Touring 525TDS din 08.95.

Din dotĂŁri este cam la medie dupĂŁ pĂŁrerea mea dar suficient sĂŁ mĂŁ bucur nespus de ea:

* TrapĂŁ dublĂŁ electricĂŁ(care era dotarea decizionalĂŁ)

* Tapițerie piele (foarte bine pĂŁstratĂŁ)

* Motor 525TDS cu +/-176miikm ( cĂŽnd am cumpĂŁrat-o)

* Cruise control ( merge brici la drum ĂŽntins e de neĂŽnlocuit )

* AC bizonal ( nu m-am folosit niciodatĂŁ de el dar este el )

* ĂncĂŁlzire scaune

* Sistem audio cu 8 difuzoare originale (mai nou are și mp3 + subwoofer)

* Geamuri electrice pe fațĂŁ ( nu prea merg ĂŽn spate deci e ok)

* Telefon GSM BMW ( de care nu mĂŁ folosesc dar merge )

* Calculator de bord complet sau mare (cum ĂŽi spune)

* 2 Airbag-uri

* Webasto ( odatĂŁ am folosito dar merge bine și ea )

* Cutie automatĂŁ ( care am ĂŽncercat tare sĂŁ o evit dar ...)

* Suspensie reglabilĂŁ pe spate, self leveling credcĂŁ se numește ( funcționabilĂŁ dar extrem de durĂŁ dacĂŁ nu este ĂŽncĂŁrcatĂŁ mașina)

* Toate prostiile din sate ( plasĂŁ de fixare a bagajelor, plasĂŁ ce se ridicĂŁ de la scaun se prinde de tavan, chei care nici nu cunosc pt ce sunt, și multe chestii care se deschid prin pĂŁrți și sub capac la roatĂŁ)

 

Cam astea sunt dinc are-mi amintesc pe moment. Mașina e luatĂŁ de mine personal din Germania de la un moșulicĂŁ pasionat de BMW ( așa spunea el ). Mașina e foarte ĂŽngrijitĂŁ și nu bate absolut nimic pe/ĂŽn/sub ea. Totul este funcționabil perfect și original, mai puțin luminile și mp3. Am ĂŽnmatriculat-o din pĂŁcate la BG cu speranța sĂŁ se rezolve treaba cu taxa de poluare și sĂŁ o ĂŽnmatriculez pe eu ( mie rușine uneori cĂŁ e cu BG la numere, dar altĂŁ posibilitate nu am avut și nici din ro nu aveam ce sĂŁ iau). Luminile erau slĂŁbuțe și dupĂŁ ce mi-a ras unul fața am fost nevoit sĂŁ schimb mai multe la ea printre care și luminile. Am cumpĂŁrat faruri (fazĂŁ scurtĂŁ) noi, fabricate ĂŽn taiwan (230$) și becuri ceva mai speciale am luminĂŁ aproape ca la E38 bixenon (are taicĂŁmeu). Altele am mai schimbat radiatoare toate, furtune și alte prostii, fața complet și garnitura de chiuloasĂŁ toate din urma accidentului, scump a fost restaurarea ei dar dupĂŁ cĂŽte o iubesc mult am zis cĂŁ aduc la condiție. Ăn prezent are deja 40mii dupĂŁ accident cu 240mii ĂŽn bord :D. Și asta ĂŽn condițiile ĂŽn care circul 70% pe drumurile din rep. MD unde drumurile din RO se considerĂŁ autobane :)). Foarte mulțumit de mașinĂŁ și abia aștept sĂŁ ajung pe la un meeting sĂŁ o vedeți :p.

 

Ăn prezent am doar 3 probleme la ea :(:

1. NU pornește normal dacĂŁ e cald motorul. ( la rece brici, la un sfert)

2. Suspensia pe spate foarte rigidĂŁ dacĂŁ nu e ĂŽncĂŁrcatĂŁ ( dacĂŁ nu am bagaj ĂŽn spate greu și sunt doar 1 2 persoane decoleazĂŁ la denivelĂŁri :))))

3. Stopul de pe lunetĂŁ este ruginit ĂŽn interior și imposibil de demontat :( ( se vede ĂŽn pozĂŁ )

 

Probleme ĂŽn trecut:

1. De 2 ori am schimbat ”Furtun de evacuare”, care defapt e o țeavĂŁ metalicĂŁ din bolc la galerie (am impresia) care crapĂŁ generos, m-a lĂŁsat cĂŽnd urcam munții spre BV cu pedala maxim cĂŁlacatĂŁ și altĂŁ datĂŁ situație similarĂŁ. De at ĂŽmi este cam fricĂŁ sĂŁ dau kick down.

2. Electromotorul de la AC a cedat dupĂŁ care a reĂŽnviat singurel chiar pe masa de operație.

3. Luminile care acum sunt noi din Taiwan și lumineazĂŁ brici.

 

Planuri de viitor:

1. Jante M originale E34.

2. CĂŽrlig pe spate

3. Scaune electrice

4. Geamuri electrice pe spate

 

Ciudat :

Ciudat e faptul cĂŁ pentru anul de fabricație 1995 cheea avea butoane de ĂŽncuiat și descuiat la mine este doar beculeț pe cheie :D

Ciudat cĂŁ e 525TDS versiunea cu selfleveling amortizatoare ceva mai sofiticate pe spate special pentru greutate și nu are cĂŽrlig, nici urmĂŁ sĂŁ fi fost.

 

Ăn rest Bielete, capete de barĂŁ, caseta de direcție, amortizoare și alte prostii sunt ĂŽn stare perfectĂŁ, s-au mirat și cei de la BMW Centru, la fel și sistemele lucreazĂŁ toate pe ea, Motorașul dacĂŁ-l dai pe sport rupe stilul :p la fel ca și consumul :))). Acum are jante de tablĂŁ cu cauciucuri de iarnĂŁ ( mai ușor se ĂŽndreaptĂŁ ĂŽn caz de ) și aratĂŁ mai ciudate, dar cauciucele ei de varĂŁ au jantele originale BMW din fabricĂŁ, nu sunt cele mai spectaculoase dar nu am acum bani de altele :D.

 

DacĂŁ mĂŁ poate ajuta cineva cu primele 2 probleme o sĂŁ fiu mai mult de cĂŽt recunoscĂŁtor.

 

Aștept critici, laude și propuneri din partea tuturor. post-29241-0-36913500-1324297054_thumb.jpg

post-29241-0-43454300-1324296946_thumb.jpg

 

Edited by Denesska
Link to comment
Share on other sites

toarna niste apa rece pe capul pompei cand e cald si vezi daca iti porneste usor. Daca da, e dus capul hidraulic, e un defect foarte comun la pompa ta.

Vestea buna e ca se poate reconditiona sau sunt firme unde o dai pe a ta + bani si iei una gata reconditionata, nu e o chiar avere.

Sau o reconditionezi direct pe a ta, cred sunt si anunturi pe forum...

 

Nu stiu ce cutie automata ai, daca e cea in 4 trepte, 4hp22 e cam puturoasa intradevar..., daca e a5s310 e comparabila cu cele de pe e39. poate de la motor iti pare, 2.5TDS e foarte ok, dar se conduce a o benzinara, trebuie tinut mai sus in ture.

 

 

intervalul de schimb la ulei la ea e de 60k km, te costa cam 2 mil uleiul maxim + manopera, dureaza cam 30 de min..

Furtunul ala trebuie sa aibe un fel de clampe ceva care sa il tina fix, probabil ca nu le mai ai si de aia iti crapa..

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E34 e preferatul meu....bravo sa ai grija de ea

 

Mulțam, așa fac și eu o iubesc mult . Sper sĂŁ ne ĂŽmĂŁcum mult și bine cu ea :D.

 

toarna niste apa rece pe capul pompei cand e cald si vezi daca iti porneste usor. Daca da, e dus capul hidraulic, e un defect foarte comun la pompa ta.

Vestea buna e ca se poate reconditiona sau sunt firme unde o dai pe a ta + bani si iei una gata reconditionata, nu e o chiar avere.

Sau o reconditionezi direct pe a ta, cred sunt si anunturi pe forum...

 

Nu stiu ce cutie automata ai, daca e cea in 4 trepte, 4hp22 e cam puturoasa intradevar..., daca e a5s310 e comparabila cu cele de pe e39. poate de la motor iti pare, 2.5TDS e foarte ok, dar se conduce a o benzinara, trebuie tinut mai sus in ture.

 

 

intervalul de schimb la ulei la ea e de 60k km, te costa cam 2 mil uleiul maxim + manopera, dureaza cam 30 de min..

Furtunul ala trebuie sa aibe un fel de clampe ceva care sa il tina fix, probabil ca nu le mai ai si de aia iti crapa..

 

 

Mersi mult de sfat, eu am mai ĂŽntrebat la pe la Iași nu au idee bĂŁieții de așa mașini :(. DacĂŁ poți sĂŁ-mi dai un link referitor la capul fidraulic cu resuscidarea lui sau ĂŽnlocuirea te rog.

Referitor la cutie, eu chiar nu am vrut deloc automat, mĂŁ plictisesc la volan. Dar mĂŁrog asta este i-am fĂŁcut toate testele și au zis cĂŁ merge brici. DacĂŁ am cheff de pedalĂŁ dau pe sport.

CĂŽt despre furtunul de avacuare la eu nu are ĂŽn ce se prinde :(, la motor, doar capetele :-?? de la asta sĂŁ fie oare?

 

post-29241-0-62432800-1324298665_thumb.jpg Unul din pozĂŁ e vechi celalt de la SH am gĂŁsit dar oricum nu vine ultimul cot. Și am cumpĂŁrat nou.

 

Link to comment
Share on other sites

uite unii la buzau, nu e chiar departe de tine..

http://www.autotest-...pe_injectie.php

intereseazate si prin iasi, trebuie sa fie o firma care reconditioneaza, e oras destul de mare, vezi ca e un topic unde se intalnesc colegii din iasi, poate stie unul vreo firma..

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9807-intalniri-in-iasi/

fa schimbul de ulei la cutie, ca o prapadesti..

Frumoasa masina, sa te bucuri de ea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

uite unii la buzau, nu e chiar departe de tine..

http://www.autotest-...pe_injectie.php

intereseazate si prin iasi, trebuie sa fie o firma care reconditioneaza, e oras destul de mare, vezi ca e un topic unde se intalnesc colegii din iasi, poate stie unul vreo firma..

http://www.bmwclub.r...alniri-in-iasi/

fa schimbul de ulei la cutie, ca o prapadesti..

Frumoasa masina, sa te bucuri de ea..

 

Mulțumesc de urĂŁri și așa, mĂŁ bucur nespus de ea! Acum nu am avut timp sĂŁ o gĂŁtesc de poze, dar ĂŽnainte de crĂŁciun o fac sĂŁ luceascĂŁ.

Ăn legĂŁturĂŁ cu pompa trebue sĂŁ mĂŁ asigur cĂŁ ea e (90% deja sigur) și neapĂŁrat o sĂŁ sun sĂŁ vĂŁd cum fac. Cel puțin la Iași ĂŽn ciuda faptului cĂŁ este destul de mare nu prea mĂŁ poate ajute nimeni pe mașina asta. CĂŽnd vedeam 525TDS pĂŽnĂŁ-n 1996 au zis cĂŁ nu se complicĂŁ cĂŁ sunt foarte dificile și trebue doar nouĂŁ ”aparaturĂŁ” (așa ĂŽi spun ei). Asta mi-au zis la bmw centru, restul service-urilor de cartier au zis cĂŁ nu cunosc și trebue sĂŁ las mașina ca ei sĂŁ vadĂŁ ce are, nu știu de ce dar eu am refuzat categoric sĂŁ las mașina. Sper bĂŁieții de la buzĂŁu sĂŁ știe despre ce e vb, dar dacĂŁ este cineva care cu siguranțĂŁ le recondiționeazĂŁ dați-mi și mie un numĂŁr cĂŁ nu conteazĂŁ unde e. Eu momentan sunt ĂŽn BV și nu se știe unde o sĂŁ fiu pe urmĂŁ :D.

 

Cu scaunele neapĂŁrat o sĂŁ țin cont de sfaturile voastre dar ĂŽncep de pe a lu taicĂŁmeu cĂŁ la el au deja semne de uzurĂŁ :D.

 

Cu suspensiile mele nu poate nimeni sĂŁ-mi dea un sfat?

VĂŁ mulțumesc la toți :D

Link to comment
Share on other sites

pai in brasov si pe langa cred ca sunt jumate din firmele din tara asta care fac asa ceva...

in sinaia sunt cel putin 3 firme..

 

uite una de exemplu

http://www.electromecanicaop.ro/ probabil ceva mai scumpi ca cei din buzau,..

cauta si tu pe google..

 

daca ai autoleveling pe spate se poate regla sa stea mai jos, dar duritatea ramane aceasi., nu prea ai ce sa ii faci.

Link to comment
Share on other sites

 

cauta si tu pe google..

 

daca ai autoleveling pe spate se poate regla sa stea mai jos, dar duritatea ramane aceasi., nu prea ai ce sa ii faci.

 

Mda, at e trist, cel puțin mĂŁ bucur cĂŁ nu merg din spate :)). Dar scuturĂŁ prea tare ĂŽn spate și am impresia cĂŁ nu e chiar normal așa. De așezat și ridic am ĂŽncercat deja nu ajutĂŁ, cum ai zis și tu tot aia e :(. DacĂŁ e așezatĂŁ mai bine stĂŁ la vitezĂŁ asta e diferența.

 

De cĂŁutat nu prea știu sigur ce sĂŁ caut dacĂŁ sincer :(, mĂŁ cam depĂŁșește și nici nu știu cum sĂŁ explic. Dar mĂŁ documentez acuj și dau cu telefonul mĂŽine sĂŁ vĂŁd ce pot afla.

Mulțam de sfat, cum rezolv vĂŁ anunț :D.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.