Jump to content

Plumbi de echilibrare de calitate


cristimm

Recommended Posts

Plumbii penibili de care zici tu, pusi pe interior sunt lux fata de astia...

 

Plumbii lipiti nu sunt asa de eficienti (pentru ca sunt amplasati mai inspre interiorul jantei atat radial cat si axial), daca janta permite si estetica nu deranjeaza plumbii pusi pe marginea jantei sunt mai buni.

 

Asa am avut si eu si mi-au "ros" janta!

 

Plumbii tai au ros janta pentru ca nu erau vopsiti asa cum sunt cei de calitate. Cei din poza mea sunt vopsiti si nu vor roade janta decat poate in 10 ani.

 

Pai, in 2012, plumbii din poza ta sunt de ...toata jena!

 

Astept sa imi arati niste plumbi de calitate din 2012 (nu din cei care se lipesc) - probabil ca si in acest domeniu extrem de complex tehnologia a avansat foarte mult. :)

Link to comment
Share on other sites

Plumbii lipiti nu sunt asa de eficienti (pentru ca sunt amplasati mai inspre interiorul jantei atat radial cat si axial), daca janta permite si estetica nu deranjeaza plumbii pusi pe marginea jantei sunt mai buni.

 

 

 

 

 

te-ai uitat "live" la o echilibrare de janta cu plumbi adezivi pe interior, si ai vazut tu cu ochii tai ca nu sunt eficienti?!

Link to comment
Share on other sites

probabil tu ii socotesti plumbi " de toata jena" din cauza ca ai geanta ovalizata si nu mai au eficienta plumbii pe care ii pui tu; Plumbii pe interior sunt cei mai eficienti , si nu dauneaza nici aspectului exterior; plumbii pusi pe marigini chiar au riscul de a sari, din cauza fortei centrifuge si gropilor; asa ceva nu se poate intampla la cei aplicati pe interior.
Link to comment
Share on other sites

te-ai uitat "live" la o echilibrare de janta cu plumbi adezivi pe interior, si ai vazut tu cu ochii tai ca nu sunt eficienti?!

 

E vorba de principiile fizicii, este clar pentru oricine care stie cate ceva in domeniu ca plumbii lipiti sunt mai putin eficienti decat cei de pe marginea jantei.

In plus de asta am vazut cu ochii mei la vulcanizare cand un baiat se chinuia sa echilibreze o janta cu probleme si pana nu a pus plumbi pe marginea jantei nu a reusit.

 

probabil tu ii socotesti plumbi " de toata jena" din cauza ca ai geanta ovalizata si nu mai au eficienta plumbii pe care ii pui tu;

 

Esti ruda cu mama omida cumva? De ce faci astfel de presupuneri ca as avea vreo janta ovalizata?

 

Plumbii pe interior sunt cei mai eficienti ,

 

Total eronat, citeste mai sus explicatia data de mine.

 

----------------

 

 

 

Acum revenind on-topic. Nu imi amintesc sa fi intrebat pe cineva care plumbi sunt mai buni. Tot ce am intrebat este daca stiti vreo vulcanizare in bucuresti care sa foloseasca plumbi exteriori de calitate (vopsiti, speciali pentru jante de aliaj, cu o un aspect cat de cat acceptabil) si nu plumbi de cea mai proasta calitate, adunati de pe jos.

 

plumbii pusi pe marigini chiar au riscul de a sari, din cauza fortei centrifuge si gropilor; asa ceva nu se poate intampla la cei aplicati pe interior.

 

Din nou gresit. Forta centrifuga de care spui este orientata radial inspre exteriorul rotii si impinge plumbul in buza jantei, nu are cum sa sara. Cu gropile e alta poveste si sunt afectate in egala masura ambele tipuri de plumbi.

Link to comment
Share on other sites

E vorba de principiile fizicii, este clar pentru oricine care stie cate ceva in domeniu ca plumbii lipiti sunt mai putin eficienti decat cei de pe marginea jantei.

 

 

Asta e argumentul tau? ca sunt lipiti si d'asta nu sunt eficienti?! <_<

 

 

Depinde si DE JANTA IN SINE.

 

Atat timp cat iti echilibreaza perfect janta/roata, si nu ai joc la viteze mari, UNDE E INEFICIENTA? De dezlipit nu mi s-au dezlipit niciodata, de curand i-am scos eu CU O SURUBELNITA al dracu de greu...

 

Eu cred ca esti subiectiv.

 

Nu e vorba de eficienta, doar de estetica... :thumbsup:

 

 

Forta centrifuga de care spui este orientata radial inspre exteriorul rotii si impinge plumbul in buza jantei, nu are cum sa sara. Cu gropile e alta poveste si sunt afectate in egala masura ambele tipuri de plumbi.

 

 

Nu are?! Ala e prins cu o saracie de clema, daca ii dai un bobarnac a sarit... :laugh:

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Inca o precizare: NU am spus ca plumbii lipiti sunt de toata jena. Doar ca eu ii prefer pe cei normali.

 

Pentru plumb de toata jena priviti poza de mai jos (nu va luati de marime, la calitate ma refer):

 

http://product-image.tradeindia.com/00091574/b/0/Wheel-balancing-weights.jpg

 

Asta e argumentul tau? ca sunt lipiti si d'asta nu sunt eficienti?! <_<

 

 

Depinde si DE JANTA IN SINE.

 

Atat timp cat iti echilibreaza perfect janta/roata, si nu ai joc la viteze mari, UNDE E INEFICIENTA? De dezlipit nu mi s-au dezlipit niciodata, de curand i-am scos eu CU O SURUBELNITA al dracu de greu...

 

Eu cred ca esti subiectiv.

 

Nu e vorba de eficienta, doar de estetica... :thumbsup:

 

Desi nu-mi place ma citez singur:

Plumbii lipiti nu sunt asa de eficienti (pentru ca sunt amplasati mai inspre interiorul jantei atat radial cat si axial), daca janta permite si estetica nu deranjeaza plumbii pusi pe marginea jantei sunt mai buni.

 

Prin mai putin eficient (eu nu am folosit termenul ineficient) inteleg faptul ca daca folosesti plumbi lipiti va fi necesara o masa ceva mai mare de plumb decat in cazul plumbilor clasici.

 

Da recunosc ca sunt subiectiv si e o doar o preferinta personala.

Link to comment
Share on other sites

Confirm ca ii poti pierde pe cei lipiti. Suprafata jantei a fost curata de mine cu benzina, deci nu se pune problema contactului imperfect sau impuritatilor care nu au permis o lipire corecta.

Ulterior am marcat conturul plumbilor cu marker permanent iar asta-toamna cand am schimbat jantele pe alocuri ramasesem doar cu conturul. :)

 

Banda dublu-adeziva care tine plumbii poate fi afectata de umezeala de pe drum si in timp isi pierde proprietatile.

 

Destul offtopic: cristimm, sanse mari de a gasi plumbi vopsiti cred ca ai la vulcanizarile mari, gen Autosoft sau Sama.

 

PS: Am impresia ca "plumbii" pe care ii cauti tu sunt de fapt din fier zincat, de asta par vopsiti.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred in plumbii lipiti. La ultimele 2 masini mi-au sarit in cateva zile. I-am si auzit pe contra aripa cand au sarit.

Din poza plumbul ala pare pus pe fata. Eu la jantele mele de Al nu am nici un plumb pe fata, sunt pe buza interioara. Si sunt d-aia clasici, "urati"!

Pana acum nu mi-a sarit niciodata un plumb pus pe buza interioara.

Link to comment
Share on other sites

E vorba de principiile fizicii, este clar pentru oricine care stie cate ceva in domeniu ca plumbii lipiti sunt mai putin eficienti decat cei de pe marginea jantei.

 

Tu te astepti sa inteleaga fizica toti forumistii?

Tu ai mare dreptate - doar ca trebuie sa explici in cuvinte simple si / sau scheme :thumbsup: .

Eficienta este asemanatoare.(adica prin ambele metode poti sa aduci o roata pe zero). Diferenta este ca pe interior obligatoriu adaugi mai mult (ca greutate) decat ai nevoie pe exterior si la departare mai mare de centrul rotii.

 

Raspuns punctual la intrebarea ta: In romania nu exista. (am incercat la multe vulcanicari mari - gen Autosoft & Co).

Ce ai pus la pc. #11 sunt plumbi pentru jante otel nu aliaj. Gasesti la vulcanizarile mari pentru jante aliaj plumbi mai estetici - dar nu ca cei din vest (postul tau nr. 1)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

exprimarea e aiurea.topicul trebuia sa fie plumb de echilibrare exterior

 

Da asa trebuia, nici prin cap nu mi-a trecut ca se va ajunge la o disputa plumbi lipiti vs plumbi normali.

 

Raspuns punctual la intrebarea ta: In romania nu exista. (am incercat la multe vulcanicari mari - gen Autosoft & Co).

Ce ai pus la pc. #11 sunt plumbi pentru jante otel nu aliaj. Gasesti la vulcanizarile mari pentru jante aliaj plumbi mai estetici - dar nu ca cei din vest (postul tau nr. 1)

 

Ce usurare, nu sunt singurul care a cautat asa ceva.

 

Stiu ca in a doua poza sunt plumbi pentru jante de otel (am cautat o poza la repezeala) dar oricum cei de pe la noi pentru jante de aliaj sunt cam la fel. Am sa opresc de acum pe la vulcanizarile mai mari sa-mi arate ce au pentru jante de aliaj.

Link to comment
Share on other sites

faza e ca trebuie sa curete foarte bine janta pe interior cand lipesc aia.

 

Asta-i una, insa eu am ramas cu bucata de adeziv pe janta, iar contragreutatea disparuse. Singura explicatie rezonabila pe care mi-am dat-o a fost ca banda adeziva nu e de calitate sau nu rezista la umezeala... se imbiba cu apa si se rupe pe mijloc... jumatate ramane pe janta iar cealalta jumatate pleaca cu plumbul.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

 

 

O da! alea sunt ce caut eu.

 

Nu e o idee rea, ii las sa le echilibreze cu ce au pe acolo (adunate de prin gunoaie la multe vulcanizari de cartier), apoi fac semne si inclocuiesc cu ce trebuie. :) Cam complicat totusi :wacko:

Link to comment
Share on other sites

O da! alea sunt ce caut eu.

 

Nu e o idee rea, ii las sa le echilibreze cu ce au pe acolo (adunate de prin gunoaie la multe vulcanizari de cartier), apoi fac semne si inclocuiesc cu ce trebuie. :) Cam complicat totusi :wacko:

nu pricep,de ce nu iti comazni plumbii si te duci cu plumbii tai la vulcanizare ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.