Jump to content

Egr Anulat?!


LEOZRX

Recommended Posts

Ma chinui de ceva timp sa rezolv problema LIMP MODE-ului, trepidatiilor in plaja de turatii 1800-2200 si a unuor ezitari ale turbinei in turatii joase, dar mai ales ridicate. Astazi am fost la un mecanic si mi-a spus ca imi poate anula EGR-ul, iar dupa acea masina va functiona "mai bine". Intrebarea mea este, este normala procedura aceasta?! Pe al II-lea tester mi-a iesit electrovalva de la turbina si supapa EGR. Tin sa mentionez faptul ca SUPAPA a fost curatata de doua ori pana acum de mine. Am sunat la BMW si mi-au spus ca poate sa fie electrovalva de la turbina, vreun furtunas de VACUUM spart....etc. Ce ma sfatuiti sa fac?
Link to comment
Share on other sites

Baietii, masina are oscilatii la relanti, doar cand e rece. Si nu trage, ajung de exemplu foarte repede la 160 sau 170-180- sau chiar 90-80 km/h si dintr-o data masina nu mai urca in turatii chiar daca pedala este la podea. Ma enerveaza groazic chestia asta, si nu in ultimul rand faptul ca nu pot merge constant cu 2.000 rot/min. In momentul cand incepe sa trpidezela 2.000 rot/min scoate un fum alb-albastru. :wacko:

 

P.S.: La pornire dimineata de abia ma pot vedea in curte de fum alb-albastru.

Link to comment
Share on other sites

A se vedea cei care vorbesc in necunostiinta de cauza mai sus.

 

Anularea EGR-ului se practica si in strainatate nu numai la noi, dar nu il anulezi prin metode mecanice ci prin soft. Daca il anulezi mecanic, vei avea eroare in bord , daca il anulezi din soft nu va fi nicio problema.

 

Nu dauneaza cu ABSOLUT NIMIC anularea EGR-ului, ba din contra vei scapa de fumul negru care-l scoate masina. Vor creste doar emisiile de NOx dar nu cred ca este o problema (in cazul in care vrei o masina ECO friendly, don't do it)

 

Si aici un mic BONUS:

EGR does reduce combustion temperatures but it is only used at the lower operating range of the engine. At the higher operating range of the engine the EGR is turned off anyway so it does not matter.
Edited by dj_rzn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu merg cu EGR-ul anulat de mai bine de un an si nu are nici pe dracu , doar ca atunci cand o calc las in spate fum si cand zic fum nu glumesc , parca as fi cu batmobilul si incerc sa dispar . In rest fuge mai bine dar are si consumul un picut mai ridicat .

 

EGR - recirculating exhaust gas (nu radeti ca mai mult am scris cum se aude) si o parte din gazele arse le baga din nou in admisie deci in camera de ardere sau ceva de genul pentru a nu fi atat de poluanta si tot timpul o parte din gazele de evacuare sa se reintoarca in motor . De aceea cand o calc scoate fum nu gluma pentru ca nu mai recircula nimic , totul il eliberez in atmosfera , stiu , planeta ma uraste .

 

Acum sper ca nu am gresit cu rolul EGR-ului .

Link to comment
Share on other sites

@Billy e36 , in momentul in care dezactivezi EGR-ul, la relanti nu trebuie sa mai scoata fum si nici la turatii joase. La turatii mari o masina cu o uzura medie (peste 150.000 km) este normal sa scoata putin fum, dar totusi mai putin decat cu EGR-ul activat deoarece "funinginea" care s-ar depune pe acesta nu va mai fi evacuata din moment ce e dezactivat (in general particule de mizerie se desprind la presiuni mari, adica turatii mari). Sfatul meu e sa verifici filtrul de aer daca nu trebuie inlocuit iar dupa aia injectoarele, garnituri, etc. (orice pericliteaza o ardere corecta)

@LEOZRX , dezactiveaza EGR-ul, vei vedea ca va fi ok. Mai citeste, documenteaza-te sa vezi ca am dreptate :)

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

salut,

eu am anulat egr-ul la o alta marca,dar asta se face din soft,si nu este nici o problema in asta

se face neaparat din soft pentru modificarea parametrilor odata cu anularea gazului(cantitatea de aer admisa nu mai etse aceasi)

problema cu trepidatiile la tine o vad undeva pe sistemul de injectie,pompa...injectoare samd

sunt curios acuma sa ne spui ce ai facut

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Anularea EGR-ului duce la uzura prematura a turbocompresorului din cauza cresterii temperaturii gazelor pe evacuare. Valva EGR este montata pe motoarele diesel pentru a reduce temperatura combustiei prin recircularea gazelor de ardere la turatii de relanti si medii pana in 2700 ture. Acest lucru este necesar pentru ca motoarele diesel functioneaza cu amestec sarac care provoaca supraincalzire in camerele de ardere din cauza surplusului de oxigen, singura varianta fiind recircularea acestor gaze. Nu recomand anularea EGR-ului, o solutie este curatarea anuala a galeriei de admisie, senzorului MAP si a EGR-ului. Referitor la problema ta, motorul poate intra in limp mode din cauza senzorului MAP ( senzorul care citeste presiunea de aer din galeria de admisie).
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Anularea EGR-ului duce la uzura prematura a turbocompresorului din cauza cresterii temperaturii gazelor pe evacuare. Valva EGR este montata pe motoarele diesel pentru a reduce temperatura combustiei prin recircularea gazelor de ardere la turatii de relanti si medii pana in 2700 ture. Acest lucru este necesar pentru ca motoarele diesel functioneaza cu amestec sarac care provoaca supraincalzire in camerele de ardere din cauza surplusului de oxigen, singura varianta fiind recircularea acestor gaze. Nu recomand anularea EGR-ului, o solutie este curatarea anuala a galeriei de admisie, senzorului MAP si a EGR-ului. Referitor la problema ta, motorul poate intra in limp mode din cauza senzorului MAP ( senzorul care citeste presiunea de aer din galeria de admisie).

la bmw deja de la 2200 de turatii parca egr ramane inchis.nu are nici o legatura cu ce zici tu.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit asa: In prima faza scot furtunele de la electrovalva de la Turbo, sa vad cum se comporta masina. Daca masina trage, insemana ca aia e buba, asa am fost sfatuit. Daca nici asa nu merge, pun mecanicul sa imi curete galeria de admisie si senzorul MAP.
Link to comment
Share on other sites

Ai fost sfatuit rau. Daca scoti furtunele de la vacuum nu o sa-ti mai traga deloc. Daca ai ceva coduri de eroare de la diagnoza pune-le pe topic, poate rezolvam ceva.

 

Raspuns pt raulnicolae : sunteti f multi pe acest forum care nu aveti nicio treaba, da-ti raspunsuri asa ca sa aveti si voi o ocupatie.Daca ai vreun raspuns corect si credibil, nu mai folosi cuvantul"parca". Nu vreau sa fiu rautacios, cred ca moderatorii acestui forum ar trebui sa intervina in legatura cu cei ca dumitale. Daca nu cunoasteti exact macar principiile de functionare ale unui motor nu va mai dati cu parerea ce ar fii bine sau nu. Va multumesc

 

Raspuns pt raulnicolae :sunteti multi pe acest forum care va dati cu parerea doar ca sa aveti o ocupatie. Nu contrazice pe cineva care poate stie despre ce e vorba.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ai fost sfatuit rau. Daca scoti furtunele de la vacuum nu o sa-ti mai traga deloc. Daca ai ceva coduri de eroare de la diagnoza pune-le pe topic, poate rezolvam ceva.

 

Raspuns pt raulnicolae : sunteti f multi pe acest forum care nu aveti nicio treaba, da-ti raspunsuri asa ca sa aveti si voi o ocupatie.Daca ai vreun raspuns corect si credibil, nu mai folosi cuvantul"parca". Nu vreau sa fiu rautacios, cred ca moderatorii acestui forum ar trebui sa intervina in legatura cu cei ca dumitale. Daca nu cunoasteti exact macar principiile de functionare ale unui motor nu va mai dati cu parerea ce ar fii bine sau nu. Va multumesc

 

Raspuns pt raulnicolae :sunteti multi pe acest forum care va dati cu parerea doar ca sa aveti o ocupatie. Nu contrazice pe cineva care poate stie despre ce e vorba.

nu are nici o legatura cu viata turbinei.la asta m-am referit.eu merg cu el anulat de ceva vreme si merge perfect masina.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca te contrazic iar. Are legatura pt ca atunci cand EGR-ul e functional o parte din gaze trec prin el, deci fac by-pass. Daca se anuleaza EGR-ul tot volumul de gaze rezultat trece prin turbocompresor si il forteaza mai ales in plaja de functionare a EGR-ului, relanti-2700 ture, plus ca va creste temperatura gazelor fenomen explicat in postarea anterioara ce poate duce chiar la topirea pistoanelor sau distrugerea paletilor turbocompresorului. Crezi ca proiectantii de motoare pun degeaba EGR-ul ? EGR-ul este exclusiv pentru reducerea temperaturii din camerele de combustie pentru ca daca aceasta temperatura este ridicata se produc emisii poluante ridicate (HC). De asemenea multi au impresia ca dupa anularea EGR-ului motorul trage mai bine. Intr-o oarecare masura au dreptate dar motorul nu va functiona optim, pentru ca debitmetrul va sesiza diferenta din volumul de aer aspirat de motor si va comanda o caracteristica de functionare diferita, consum crescut, limp mode, etc

 

Boost pressure solenoid valve= electrovalva turbocompresorului. Te pot ajuta cu una semi noua folosita 3 luni, 150RON

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca te contrazic iar. Are legatura pt ca atunci cand EGR-ul e functional o parte din gaze trec prin el, deci fac by-pass. Daca se anuleaza EGR-ul tot volumul de gaze rezultat trece prin turbocompresor si il forteaza mai ales in plaja de functionare a EGR-ului, relanti-2700 ture, plus ca va creste temperatura gazelor fenomen explicat in postarea anterioara ce poate duce chiar la topirea pistoanelor sau distrugerea paletilor turbocompresorului. Crezi ca proiectantii de motoare pun degeaba EGR-ul ? EGR-ul este exclusiv pentru reducerea temperaturii din camerele de combustie pentru ca daca aceasta temperatura este ridicata se produc emisii poluante ridicate (HC). De asemenea multi au impresia ca dupa anularea EGR-ului motorul trage mai bine. Intr-o oarecare masura au dreptate dar motorul nu va functiona optim, pentru ca debitmetrul va sesiza diferenta din volumul de aer aspirat de motor si va comanda o caracteristica de functionare diferita, consum crescut, limp mode, etc

atunci de ce cand ii la 3000 de ture motorul ii inchis egr?nu ti se pare ca ii mai solicitat si motorul si turbina dupa 3000 decat inainte de 3000?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Turbocompresorul e solicitat la fel pe gama de turatii 1700-4500 ture, de aia e montata geometria variabila. EGR-ul este inchis peste 2700 ture sau atunci cand cantitatea injectata de motorina depaseste 35 mm3 indiferent de turatie. De ce trebuie sa ma repet ? Citeste mai bine si poate intelegi , daca nu informatiile costa
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.