Jump to content

Probleme sistem de racire 316i 99


Recommended Posts

Zilele trecute mi`am dat seama ca imi curge lichid de racire pe la piesa 9.

http://oi39.tinypic.com/qoab1x.jpg

Am reusit s`o schimb,totul bine si frumos pana azi dimineata cand am ajuns de la lucru,*aprox 50km",acul mi`a urcat pe rosu;

deschid capota si ventilatorul nu`si face treaba.

Investighez un pic si imi dau seama ca piesa 1 e fierbinte tare,piesa 3 rece.

http://oi40.tinypic.com/ngq4at.jpg

Circuitul este aerisit,nu am nici o scurgere.

Vreo idee ce ar putea fi ? Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Aerisire radiator :

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Edited by Cedry2k_crdl
Link to comment
Share on other sites

Noutati la problema mea.Azi cand am venit de la lucru, nu reuseam sa incalzesc motorul sa ajunga cu acul la jumatate.-2 grade afara si mio trebuit cam o jumatate de ora sa-l incalzesc.Totusi cred ca e prea mare diferenta de temp. intre un furtun si celalalt.Unu e cald pe cand celalalt e rece de numa.Temperatura urca da fff incet.La deal se incalzeste mai repede pe cand la vale imi scade temperatura.Apa nu fierbe si nu am nici o scurgere.
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire daca ma poate ajuta cineva care cunoaste bine sistemul de racire al bmw-ului. Masina e un 318i din 99.

Ma pune pe ganduri de ce e radiatorul rece daca motorul este la temp optima?

1. Acul se ridica destul de repede pana la jumatate.Cam in 10 minute si apoi acolo la jumate ramane intepenit.

2. Furtunul de tur este fierbinte rau si cel de retur se incalzeste si el intr-un tarziu..dar cam tarziu.

3. ventilatorul porneste dupa ce se incalzeste furtunul de retur..dar ma intreb de ce porneste daca radiatorul e rece? Cand trebuie sa se incalzeasca radiatorul?

mersi mult

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire daca ma poate ajuta cineva care cunoaste bine sistemul de racire al bmw-ului. Masina e un 318i din 99.

Ma pune pe ganduri de ce e radiatorul rece daca motorul este la temp optima?

1. Acul se ridica destul de repede pana la jumatate.Cam in 10 minute si apoi acolo la jumate ramane intepenit.

2. Furtunul de tur este fierbinte rau si cel de retur se incalzeste si el intr-un tarziu..dar cam tarziu.

3. ventilatorul porneste dupa ce se incalzeste furtunul de retur..dar ma intreb de ce porneste daca radiatorul e rece? Cand trebuie sa se incalzeasca radiatorul?

mersi mult

 

 

chiar nu pot sa cred ca dintre atatia pasionati nu este unul care sa cunoasca bine principiul de functionare al sistemului de racire la BMW. chiar nimeni nimeni nu ma poate ajuta cu o info? eu sunt mai nou in bransa. ajutati-ma cu chestia asta sa nu schimb termostatul si sa curat radiatorul degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema.Era termostatul.Desi nu avea nici un piciorus rupt,nu inchidea bine.Si totusi mai am o intrebare la regim de drum lung,e normal ca apa sa oscileze intre 100-102 grade?La mine am verificat din meniul ascuns,105 deschide termostatul,ventilatorul porneste ok.

Stergar/e normal ca unul sa fie mai rece ca celalalt.Cel din stanga se incalzeste cand deschide termostatul *105 grade* dar nu ajunge sa fie la fel de cald ca cel din dreapta.Intra in meniu sa vezi cum stai cu temperatura;dar cred ca iti merge bine.

 

Apropo mi`ai invadat topicu.

Edited by Misulescu
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema.Era termostatul.Desi nu avea nici un piciorus rupt,nu inchidea bine.Si totusi mai am o intrebare la regim de drum lung,e normal ca apa sa oscileze intre 100-102 grade?La mine am verificat din meniul ascuns,105 deschide termostatul,ventilatorul porneste ok.

Stergar/e normal ca unul sa fie mai rece ca celalalt.Cel din stanga se incalzeste cand deschide termostatul *105 grade* dar nu ajunge sa fie la fel de cald ca cel din dreapta.Intra in meniu sa vezi cum stai cu temperatura;dar cred ca iti merge bine.

 

Apropo mi`ai invadat topicu.

 

 

 

te rog, ma poti indruma si pe mine cum verific meniul ascuns sa vad temperatura? si totusi de ce radiatorul in continuare rece si dupa ce termostatul deschide? referitor la topic...scuzele mele dar aveam o nedumerire cu racirea si am mai intrebat si in alte parti si nu mi s-a raspuns si aici am citit topicul tau si eram p-aproape. bafta

Link to comment
Share on other sites

1 Tii apasat butonul reset cel din stanga pana apare test 1

2 Apesi de mai multe ori reset.Trebuie sa ajungi la test 19 ca sa deblochezi meniul.

3 Odata ajuns la 19 lasi butonul.o sa`ti apara on-off;apesi reset pe off/trebuie sa`ti scrie test 0,daca iti apare km nu e bine

4 Mergi la meniul 7.Lasi butonul reset

5 O sa fie ceva de genul 100 7.0,unde 100 sunt gradele.

 

Nu`s expert in racirea bmw`urilor poate iti dau detalii eronate.Oricum eu dau cu parerea.

Link to comment
Share on other sites

1 Tii apasat butonul reset cel din stanga pana apare test 1

2 Apesi de mai multe ori reset.Trebuie sa ajungi la test 19 ca sa deblochezi meniul.

3 Odata ajuns la 19 lasi butonul.o sa`ti apara on-off;apesi reset pe off/trebuie sa`ti scrie test 0,daca iti apare km nu e bine

4 Mergi la meniul 7.Lasi butonul reset

5 O sa fie ceva de genul 100 7.0,unde 100 sunt gradele.

 

Nu`s expert in racirea bmw`urilor poate iti dau detalii eronate.Oricum eu dau cu parerea.

 

 

mersi mult,,,apreciez. cate un pic de la fiecare dintre noi si asa invatam cat mai multe. inca o intrebare. cand acul din bord e fix pe jumatate, ce temp are atunci apa? peste 100?

Link to comment
Share on other sites

@ Misulescu: 3 Odata ajuns la 19 lasi butonul.o sa`ti apara on-off;apesi reset pe off/trebuie sa`ti scrie test 0,daca iti apare km nu e bine - ?!? :twitch: :twitch:

4 Mergi la meniul 7.Lasi butonul reset - meniul 7 este TEST 7? :twitch:

5 O sa fie ceva de genul 100 7.0,unde 100 sunt gradele. aici m-ai pierdut de tot ;)

 

 

 

 

nu prea am inteles pasii meniunui ascuns. poti fi mai concis ? merci

 

Am si eu o nelamurire daca ma poate ajuta cineva care cunoaste bine sistemul de racire al bmw-ului. Masina e un 318i din 99.

Ma pune pe ganduri de ce e radiatorul rece daca motorul este la temp optima?

1. Acul se ridica destul de repede pana la jumatate.Cam in 10 minute si apoi acolo la jumate ramane intepenit.

2. Furtunul de tur este fierbinte rau si cel de retur se incalzeste si el intr-un tarziu..dar cam tarziu.

3. ventilatorul porneste dupa ce se incalzeste furtunul de retur..dar ma intreb de ce porneste daca radiatorul e rece? Cand trebuie sa se incalzeasca radiatorul?

mersi mult

ce te-a determinat sa verifici furtunele daca acul statea la mijloc? :hmm:

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

@ Misulescu: 3 Odata ajuns la 19 lasi butonul.o sa`ti apara on-off;apesi reset pe off/trebuie sa`ti scrie test 0,daca iti apare km nu e bine - ?!? :twitch: :twitch:

4 Mergi la meniul 7.Lasi butonul reset - meniul 7 este TEST 7? :twitch:

5 O sa fie ceva de genul 100 7.0,unde 100 sunt gradele. aici m-ai pierdut de tot ;)

 

 

 

 

nu prea am inteles pasii meniunui ascuns. poti fi mai concis ? merci

 

 

ce te-a determinat sa verifici furtunele daca acul statea la mijloc? :hmm:

 

am luat la o inspectie generala amanuntita masina si pe langa altele m-a pus pe ganduri de ce radiatorul e rece desi temp este la nivel optim dupa cum imi arata acul, si in plus mai porneste si termocupla. apoi furtunele le=am verificat sa imi dau seama daca termostatul da drumul apei sa intre in radiator.si o face. poate e infundat radiatorul...sau..

Link to comment
Share on other sites

MCO da,cand vorbesc de meniul 7 e test 7.

Ideea e urmatoarea:Ca sa ai acces la toate meniurile trebuie deblocat;daca nu il deblochezi nu ai acces numai la primul si al doilea.

La modelul meu `99 se deblocheaza in meniul 19 (test 19).

-tii apasat reset pana iti apare test 1,odata ce apare lasi butonul.

-apesi reset iar ca sa ajungi la test 19;lasi butonul si iti apare off,dupa 2 sec se schimba in on;apesi butonul pe off si iti apare "test 0"(asta inseamna ce e meniul deblocat,daca iti apare kilometrajul inseamna ca ai apasat pe on si nu e bine).

-schimbi meniul pe 7 de ex.acolo iti apare ceva de genul "089 7.0",primul numar fiind gradele,7(meniul 7),0 (submeniul 0)

meniul 7 are 3 submeniuri.

7.0 temperatura lichidului de racire

7.1 temperatura exterioara

7.2 viteza motorului /rpm

7.3 Viteza masinii km/h

Daca cauti pe net gasesti lista completa cu toate meniurile, si ce e fiecare.

 

Stergar/ la mine acul ajunge la mijloc pe la 73 grade.ramane acolo si cand ajung la 105,cand deschide termostatul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.