Jump to content

Pornire grea BMW 318d din 2002


Recommended Posts

Buna ziua,

Sunt posesorul acestei masini doar de 1 luna si am remarcat ca la pornirea la rece de dimineata, indiferent cat este de frig afara, martorul de la bujii nu sta aprins mai mult de o secunda. Cand dau la cheie mi se pare ca, chiar daca porneste la prima cheie, motorul invarte destul de mult (2-3 secunde) inainte sa porneasca.

Am mai avut BMW diesel inainte si pornea "la sfert" iar martorul de bujii statea mai mult aprins cu cat era mai frig afara. Poate sa ma ajute cineva ?.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu cred ca are vreo legatura cat sta aprins martorul ...oricum ar fi bine sa verifici daca nu ai bujiile duse, sau sa schimbi filtrul de motorina. Acum pe frigurile astea ar fi bine ca la pornire sa-i dai o cheie fara sa pornesti motorul doar sa invarta putin sa rupa pelicula de ulei. Conteaza si ce fel de motorina pui, si asta poate sa-ti afecteze pornirea...Astea-ar fi cred lucrurile cele mai simple de facut...ca daca intri mai adanc in problema incepem sa vb de injectoare , senzori :blink: o intreaga pleiada de posibile probleme.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Pai nu cred ca are vreo legatura cat sta aprins martorul ...oricum ar fi bine sa verifici daca nu ai bujiile duse, sau sa schimbi filtrul de motorina. Acum pe frigurile astea ar fi bine ca la pornire sa-i dai o cheie fara sa pornesti motorul doar sa invarta putin sa rupa pelicula de ulei. Conteaza si ce fel de motorina pui, si asta poate sa-ti afecteze pornirea...Astea-ar fi cred lucrurile cele mai simple de facut...ca daca intri mai adanc in problema incepem sa vb de injectoare , senzori :blink:  o intreaga pleiada de posibile probleme.

Bafta!

163939[/snapback]

Multumesc pentru sugestii, filtrul l-am schimbat acum 10 zile, masina a fost pe tester acum 3 saptamani, motorina bag numai de cea mai buna calitate. Eu doar spun ca am am vut un E 39 mai vechi, cu mai multi km la bord, adica 190.000 fata de 108.000 si care pornea "la sfert". Sunt doar putin intrigat. Multumesc oricum.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Buna ziua,

Sunt posesorul acestei masini doar de 1 luna si am remarcat ca la pornirea la rece de dimineata, indiferent cat este de frig afara, martorul de la bujii nu sta aprins mai mult de o secunda. Cand dau la cheie mi se pare ca, chiar daca porneste la prima cheie, motorul invarte destul de mult (2-3 secunde) inainte sa porneasca.

Am mai avut BMW diesel inainte si pornea "la sfert" iar martorul de bujii statea mai mult aprins cu cat era mai frig afara. Poate sa ma ajute cineva ?.

163933[/snapback]

 

Florin, incearca sa mergi la un electrician.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut

Am si eu un BMW 520 D si la rece porneste greu, adica invarte vreo 3-5 secunde pana sa porneasca.

Am fost la electrician a verificat bateria releul si "bujiile" si nimic erau bune, de invartit invarte bine electromotorul.

Am fost la un mecanica care are un tester nici o erroare???

Ce poate fi cineva sa ma ajute??????

Am citit pe forum ca poate fi un senzor de temperatura????? Care senzor ii spune Computerului ca e cald sau rece motorul, undeeeee este senzorul ala la motor ???????????/??

Apropo, nu am zis in Cald masina porneste foarte bine adica contact si porneste.

Astept raspuns

Ciau

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 8 months later...

am si eu un bmw 318d si imi porneste foarte greu dimineata(cand motorul e rece)cam 8-10 sec ,martorul de la bujii imi sta aprins fosrte mult, se tinge ultimu.am scimbat bujiile si releul dar nici o schimbare....nu stiu ce ar mai putea fi....Iar cand porneste este foarte zgomotos si turometrul trece de 1000 apoi scade treptat....Un alt lucru ciudat este ca se observa mici oscilatii ale turometrului....

Daca stiti ce ar mai putea fi va rog sa ma ajutati si pe mine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

si eu am un 318d din 2003 si dimineata la frig am acceasi problema. numai ca eu stiu care-i problema: unitatea de control a bujiilor incandescente. la motorul meu nu i se zice releu si nu se afla in cutia aia neagra din partea dreapta cum deschizi capota ci sub electromotor...ii ceva munca sa ajungi la el.

In orice caz, stiu ca exista 3 factori care influenteaza pornirea greoaie la rece:

1. bujii arse

2. releul sau unitatea de control - asta se poate verifica cu o lampa de control pusa pe fise. daca pui contactul si nu se aprinde becul, ii dus releul

3. siguranta de 100A - asta se gaseste in torpedou, in spatele panoului principal cu sigurante

Link to comment
Share on other sites

Siguranta tre sa o dai jos sa o verifici, in spatele torpedoului. Releu de bujii pe tester! Nu e chiar asa de greu de schimbat. Eu le-am schimbat singur. Rabdare si scule si merge treaba! Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Bujiile se schimba destul de greu am ĂŽnțeles .. Trebuie demontate multe.. Siguranța si releul cum pot sa le verific dacĂŁ sunt bune?

 

Bujiile nu trebuie sa le dai jos ca sa le verifici. Tot cu lampa se verifica sau cu un cablu. Nu mai stiu exact daca pe + sau - dar stiu ca asa verifica astia bujiile. Daca face scanteie ii buna bujia, daca nu face, ii dusa.

Releul la mine nu mi-a dat eroare pe tester, si stiu ca nu merge. Dar l-a verificat cu lampa de control. Daca vine curent pe fise ii bun, daca nu vine, ii dus...asta atunci cand pui contactul!!

Link to comment
Share on other sites

Aceasi poblema am avut-o si eu la un 320D, s-a rezolvat prin schimbarea fiselor si a bujiilor. In timp ce masina era defecta m-a lasat o data in oras, am avut noroc cu un nene care intamplator avea la el un spry de pornire, m-a pus sa dau la cheie si el a pulverizat undeva in admisie.
Link to comment
Share on other sites

Aceasi poblema am avut-o si eu la un 320D, s-a rezolvat prin schimbarea fiselor si a bujiilor. In timp ce masina era defecta m-a lasat o data in oras, am avut noroc cu un nene care intamplator avea la el un spry de pornire, m-a pus sa dau la cheie si el a pulverizat undeva in admisie.

 

fisele de ce le-ai schimbat?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Aceeasi problema am , detin un 525 tds 1996 primul model de E39 si cand e rece il pornesc cu Start Pilot ( spray de pornire ) . Am schimbat bujiile si tot la fel nu porneste. Ma gandesc sa schimb si releul dar martorul din bord imi indica ca preincalzeste ( ramane intre 3- 6 secunde aprins) . Are cineva vreo idee ? Problema e ca locuiesc in Belgia iar aici garajele de reparatii te seaca de bani pentru nimic.

Astept o idee......

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o am si eu! deci unde naiba e sigurantza aia de 100 ? de care zice toata lumea ? am deschis torpedoul, am deschis usa aia cu sigurante iar in spate vad ceva negru dar nu stiu cum naiba sa deschid cutia aia... mi-am julit toate degetele si tot degeaba ca n-am reusit :(

 

are cineva o poza cu respectiva cutie ? pe tester n-am reusit sa vad, modulul de buji ars, toate bujiile, filtrele, uleiuri etc le-am schimbat de mai putin de 1 mie de km, ideea e ca pe tester imi arata bujiile are..

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Deci care e problema mea exact ..........am un 525 tds 1996 , la orice ora din zi sau din noapte daca vreu sa pornesc masina nu vrea. Dupa ce o pornesc cu Start Pilot ( spray ignition) imi scoate mult fum albastru timp de 5 secunde . Daca motorul s-a incalzit peste albastru e ok, o pot oprii si repornii fara probleme . Normal daca temperatura motorului ajunge la jumatate si o opresc o pot inca repornii ushor peste o ora jumate maxim 2 ore si imi porneste fara sa mai scoata fum. Daca o pornesc dupa mai mult de doua ore nu imi mai porneste decat daca ii dau cu spray in admisie . Atata timp cat temperatura motorului nu imi scade mai putin de marcajul albastru al indicatorului poeneste fara probleme. Am schimbat bujiile si acelasi lucru imi face. In bord daca motorul e rece se aprinde indicatorul de preincalzire si ramane aprins vreo 5-7 secunde dupa care se stinge, daca e motorul cald sta cam 2 secunde maxim aprins. Ce poate fii de vina ?? Traiesc intr-o tara unde oamenii merg doar la service cu masinile si nu au ce sfaturi sa imi dea din cauza neinteresului si sincer sa ma duc cu ea la un garaj BMW ma costa 75 euro doar sa o puna pe test si cat de sigur o sa fie raspunsul lor nu se stie. Chiar am nevoie de ajutor !
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa raspun exact de ce nu va pornesc masinile la rece, dar va pot da cateva informatii despre cum sa verificati sistemul bujiilor incadescente:

 

1. La diagnoza nu se poate preciza 100% in toate cazurile daca este releul sau bujiile, deoarece in cazul in care este releul vor aparea toate 4 bujiile ca fiind defecte, acelasi lucru se intampla si in cazul in care acestea chiar sunt defecte, releul fiind funtional.

2. Releul poate fi verificat cu ajutorul unui voltmetru sau bec conectat pe rand la fiecare fisa si masa, punanad contactul de fiecare data. Toate acestea trebuiesc facute cu motorul rece!!! altfel releul nu va alimenta bujiile.

3. In cazul in care releul este defect acesta se localizeaza in partea dreapta jos a motorului (cum privesti spre capota) si este cel mai usor accesibil pe sub masina, demontand scutul. Acesta poate fi reparat cu ceva munca, o statie de lipit cu aer cald si ceva abilitati de electronica (asta ca o paranteza pentru cei care au stabilit ca au releul defect)

4. Bujiile NU se verifica prin alimentare la 12v facand scantei. Bujiile functioneaza la 5V deci riscati sa le ardeti. Ele se verifica cu un ohmmetru, trebuind sa indice o rezistenta foarte mica (circa 2 ohmi). Mai pot fi verificate prin demontare si alimentarea la fisele corespunzatoare, atingandu-le cu filetul de masa. Bujiile se schimba demontand galeria de admisie

 

Sper ca am putut fi de folos.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, chiar mi=ai fost de folos cu pozitionarea releului care pana in ziua de azi nu l-am gasit chiar daca am gasit toate releele posibile de pe masina. Azi am fost la diagnoza sa imi spuna ce erori are dar chiar daca nu mi se accelereaza mai mult de 2500-3000 ture , nu imi porneste la rece nici batuta , fluctuatie de intensitate a luminilor la relanti , computer de bord care nu imi arata exact cati km la ora am , temperatura de exterior e indicata intre -40C si -19C ceea ce in Belgia mai jos de -12C nu s-a ajuns , calculatorul imi spune ca este in perfecta stare de functionare . Incep sa imi schomb parerea despre BMW. Multumesc inca odata pt raspunsul tau Dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput pot sa spun ca nu ai senzorul de temperatura exterioara sau functioneaza defectuos.Propun verificarea mufelor si dupa aceea inlocuirea senzorului defect.Fluctuatia luminilor la relanti se datoreaza ori de la electromotorul care nu mai incarca cum trebuie (trebuie verificat sa incarce non stop cu 14 v)+bateria care este pe duca.
Link to comment
Share on other sites

bateria am schimbat-o acum 2 saptamani dupa ce am lesinato pe aceea de origine incercand sa o pornesc. azi a fost la service masina si de acolo mi s-a spus ca e releul de preincalzire care nu da curent la bujii. Mai am o gaura in flexibilul din inox de pe galerie si o scurgere de motorina pe la pompa dar cred ca e vorba de o garnitura . Fluctuatia de curent ( ceea ce mi s-a spus ) e din cauza alternatorului care in urma scurgerii de motorina a ajuns in el deoarece pompa e situata undeva deasupra lui. Cam atat . Luni e programata pt schimbat releul, flexibilul de inox si problema pompei . O sa revin luni cu un nou reply care poate sa ii ajute si pe restul userilor cu asemenea probleme.

 

Multumesc inca odata pt raspunsuri !!

Edited by 525tds-addicted
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.