Jump to content

Ajutor diagnostic


Recommended Posts

Bine v-am gasit.

 

Posed de curand un e39 touring tds, 1998, automatic.

Motorul porneste la sfert si la rece si la cald, trage bine, cutia nu smuceste, schimba bine.

Problema este ca nu pot scoate un consum mai mic de 12-15 litri/100km indiferent de cum merg. De ex. pe tempomat la 95km/h, viteza a 5-a (1800rpm), am undeva la 10-11 l/100km instantaneu. In oras sub 20 nu scot (mers cu grija).

La testul obc de consum pe ora (4.2) am consum 1.3-1.5 la relanti, motor cald, si Zero (alterneaza rapid).

La motor se aude vag o "bataie de injector", clap clap ca si cum ar fi tachet (dar dispare odata ce turez motorul, sau nu se mai aude asa pregnant).

Computerul de bord nu raporteaza nici o eroare, si nici pe tester nu zice nimic de rau.

Astept pareri, doar pertinente.

 

Multumesc.

Edited by mobydick
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine e sa o pui pe un tester sa vezi ce erori iti da. Poate fi injector, una din pompele de motorina....fa si schimbul de ulei plus filtre...schimba termostat daca este cazul... :thumbsup:

 

Multumesc, dar asa cum spuneam, pe tester nu raporteaza nici o eroare. Schimbul de ulei e facut de curand, filtrele sunt toate noi, termostatul e bun, apa sta vertical. Multumesc inca o data, si repet, astept pareri pertinente.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e cat se poate de pertinenta. Unde ai facut diagnoza, la baiatul din colt cu laptopul? Mergi la un service Ok sau la Bavaria, dai un ban, dar stai in fata. Daca te apuci sa schimbi piese dupa ureche, nu e prea bine pentru buzunarul tau. Eu nu schimb nimic la masina pana nu stiu cu exactitate ce am de schimbat. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

 

La motor se aude vag o "bataie de injector", clap clap ca si cum ar fi tachet (dar dispare odata ce turez motorul, sau nu se mai aude asa pregnant).

Computerul de bord nu raporteaza nici o eroare, si nici pe tester nu zice nimic de rau.

Astept pareri, doar pertinente.

 

Multumesc.

 

pe tester nu o sa-ti apara nimic despre injectoare ( cu exceptia celui cu fir )

daca sunt decalibrate consumul creste

Link to comment
Share on other sites

catalizator infundat, roti infranate, ulei putin in diferential, pierdere de presiune intre turbina si galeria de admisie (imbinarile la intercooler), turbina moarta. toate astea iti pot mari consumul, insa se resimt si in puterea masinii. asa a tras masina din ziua 1 cand ai luat-o? incearca sa mergi si cu alt E39 TDS sa vezi daca e vreo diferenta la putere.
Link to comment
Share on other sites

catalizator infundat, roti infranate, ulei putin in diferential, pierdere de presiune intre turbina si galeria de admisie (imbinarile la intercooler), turbina moarta. toate astea iti pot mari consumul, insa se resimt si in puterea masinii. asa a tras masina din ziua 1 cand ai luat-o? incearca sa mergi si cu alt E39 TDS sa vezi daca e vreo diferenta la putere.

 

Va multumesc pentru interventie, dar nu am lipsa de putere, motorul trage foarte bine, asa cum spuneam.

Link to comment
Share on other sites

Daca esti din Bucuresti poate facem o comparatie intre masini am si eu un E39 tds touring din 1997 cu cutie automata si vedem cu trage si cum schimba cutiile automate, tare sunt curios :good:

 

afara imi consuma dupa calculul meu undeva la 8%-8,5% BC-ul imi arata 5,6%

 

in Bucuresti se schimba treaba intre 12%-15% BC-ul imi arata 9,5% :no:

 

in alte zile am si eu un  17%-18% consum 

 

 

Link to comment
Share on other sites

te agiti degeaba cu consumul ala instant.

Fa o medie la pompa si apoi vezi daca e ceva in neregula.

oricum motorul ala e cam gurmand comparativ cu un diesel modern, ar trebui sa ai in jur de 8 afara si 12-13 in oras minim.

 

Consum peste 20 de litri la suta de km, daca merg cu atentie! Consumul de pe computer este similar cu cel real.

 

Daca esti din Bucuresti poate facem o comparatie intre masini am si eu un E39 tds touring din 1997 cu cutie automata si vedem cu trage si cum schimba cutiile automate, tare sunt curios :good:

 

afara imi consuma dupa calculul meu undeva la 8%-8,5% BC-ul imi arata 5,6%

 

in Bucuresti se schimba treaba intre 12%-15% BC-ul imi arata 9,5% :no:

 

in alte zile am si eu un 17%-18% consum

 

Multumesc pentru info. Masina mea are acum pe calculatorul de bord 29.3 l/100km media din ultimile 3 zile (200km mixt, mers incet). Corespunde consumului real de combustibil. Nu, nu sunt din Bucuresti, ci din Urziceni.

Edited by mobydick
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca 230 A se refera la amperi,dar spui ca se aude un tacanit care dispare dupa ce turezi putin sau se atenueaza......e posibil ca "cineva" a umblat in pompa si nu a mai nimerit reglajele initiale de avans si debit,nu cred ca injectorul cu fir sa aiba vreo problema atata timp cat masina porneste si nu iti da eroare in privinta lui. Mai bine verifica la un service care se pricepe la pompe de injectie daca e centricubata pompa corect,iar daca este, verifica avansul pompei de injectie. Al meu TDS touring(cutie manuala) consuma in oras undeva in jurul valorii de 10% si extern intre 6,5 si 7,5 la %
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca 230 A se refera la amperi,

Mai degraba la Angstrom decat la amperi...

 

Astept pareri, doar pertinente.

Tare asta. Am impresia totusi ca lumea trage chiulul. Tu ai pus o intrebare si nu s-a ostenit nimeni sa-ti dea o parere pertinenta. Mi se pare inadmisibil!

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca 230 A se refera la amperi,dar spui ca se aude un tacanit care dispare dupa ce turezi putin sau se atenueaza......e posibil ca "cineva" a umblat in pompa si nu a mai nimerit reglajele initiale de avans si debit,nu cred ca injectorul cu fir sa aiba vreo problema atata timp cat masina porneste si nu iti da eroare in privinta lui. Mai bine verifica la un service care se pricepe la pompe de injectie daca e centricubata pompa corect,iar daca este, verifica avansul pompei de injectie. Al meu TDS touring(cutie manuala) consuma in oras undeva in jurul valorii de 10% si extern intre 6,5 si 7,5 la %

 

Ieri am schimbat injectorul cu fir cu altul care sunt sigur ca e bun, aceleasi simptome, asa cum ai presupus tu.

Incerc o completare a atf-ului din cutie azi, impreuna cu un alt senzor de masa de aer la admisie.

Daca nu ajung nicaieri, o sa-ti urmez sfatul cu pompa. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Pentru d-nul moderator Paul (Tare asta. Am impresia totusi ca lumea trage chiulul. Tu ai pus o intrebare si nu s-a ostenit nimeni sa-ti dea o parere pertinenta. Mi se pare inadmisibil!)

Daca tot acuzi ca nu stie nimeni raspunsul la aceasta "dilema" , fa-ne un favor si lumineaza-ne in problema asta ca poate e o chestiune simpla si nu ne pica fisa..........cat despre osteneala nu cred ca cei ce au citit postul d-nului Mobydick stiu raspunsul si l-au tinut pt ei. Cu stima

Edited by cristi_skif
Link to comment
Share on other sites

Din modestele mele cunostinte de mecanica stiu ca aceste consumuri de carburant sunt influientate de multi factori,si de aceea banuiesc ca unul din factori este uzura motorului per ansamblu,de aceea trebuie sa elimini toate cauzele posibile : pompa de injectie dereglata,injectoare uzate,turbosuflanta pe final de serviciu si de ce nu cutie de viteza care schimba defectuos. Pomeneai de complectat uleiul in cutie....din ce stiu eu,uleiul nu se coplecteaza se schimba si nu cu ATF,identifica corect tipul de cutie care il ai si vezi ce-ti recomanda fabricantul. Edited by cristi_skif
Link to comment
Share on other sites

Pentru d-nul moderator Paul (Tare asta. Am impresia totusi ca lumea trage chiulul. Tu ai pus o intrebare si nu s-a ostenit nimeni sa-ti dea o parere pertinenta. Mi se pare inadmisibil!)

Daca tot acuzi ca nu stie nimeni raspunsul la aceasta "dilema" , fa-ne un favor si lumineaza-ne in problema asta ca poate e o chestiune simpla si nu ne pica fisa..........cat despre osteneala nu cred ca cei ce au citit postul d-nului Mobydick stiu raspunsul si l-au tinut pt ei. Cu stima

 

:good:

Link to comment
Share on other sites

-injectorul cu fir(senzor hallo)este ,de fapt,cel care da timpii de injectie si naste probleme la pornire si da intreruperi in mers.daca niciuna din problemele astea nu sunt prezente,atunci functioneaza corect!

-personal,cred ca ar trebui sa verifici tot sistemul de alimentare(sa nu ai vreo pierdere pe undeva),si indeosebi cel de injectie(pompa de injectie,injectoare).

-desi nu e tocmai ieftin,in cazul in care nu ai probleme pe alimentare,ar fi bine sa centricubezi pompa si sa tarezi injectoarele(daca este cazul sa schimbi duzele)dupa care sa reglezi debitul pompei pe tester(nu dupa ureche,cum fac majoritatea asa-zisilor mecanici) iar avansul cu ceasul comparator(exact asa cum zice cartea)!

ar trebui ca pompa ta sa scoata 70 mm cubi/stroke(cantitatea de motorina injectata) la 150 bari(presiunea in injectoare) si 4200 rot/min(turatia motorului),conform manualului pompei!

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Daca tot acuzi ca nu stie nimeni raspunsul la aceasta "dilema" , fa-ne un favor si lumineaza-ne in problema

Tu citesti una si intelegi alta se pare. Eu nu acuz ca cineva nu stie raspunsul. Am remarcat doar modul de incheiere total nepoliticos folosit de initiatorul topicului:

Astept pareri, doar pertinente.

Pai pe forum raspunde cine are chef. Fie ca stie, fie ca nu stie. Majoritatea celor care raspund sunt convinsi ca parerea lor este corecta si pertinenta, chiar daca de multe ori nu e asa :) .

 

@radupe: Nici tu n-ai inteles nimic, dar esti de acord. Excelent.

 

era vb. de 230 amperi ,daca totul e ok pana aici cred ca a mai ramas un singur lucru, pompa de injectie, tot ce tine de ea avans , centricubaj care se poate face si la injectoare pt. a vedea debitul lor mai mult de atat nu mai stiu, iti urez bafta :thumbsup:

Eu am glumit dar vad ca tu nu.

Nu poate fi vorba de 230 de amperi. Probabil daca ai stii ce inseamna 230A nu te-ai mai hazarda in asemenea afirmatii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.