Jump to content

INDREPTARE Jante, necesara dupa fiecare sezon?


dreptroman

Recommended Posts

Salut,

 

Am si eu o intrebare de principiu mai mult..

 

De cate ori pun jantele de iarna sau de vara cei de la autosoft imi spun pe un tot profund ingrijorat ca jantele sunt varza si ca trebuiesc indreptate neaparat.

 

Operatiune care ma costa vreo 500 de lei de fiecar data cand le pun...

 

Jantele de iarna sunt pe 17 iar cele de vara sunt styling 230 pe 19.

 

Mentionez ca ambele seturi de jante sunt originale.

 

Chiar asa in regim de mers normal, de la gropile din Romania se deformeaza jantele in asa fel incat sa fie nevoie sa le indrept de fiecare data cand le montez sau asa fac astia de la vulcanizari tuturor?

 

voi ce experienta aveti.

 

PS. masina e un e93 deci mai greu decat e90 sau e92...sa aiba vreo legatura asta?

Link to comment
Share on other sites

Eu, când aveam acelaşi set de jante pe care alternam gumele vara/iarna, le verificam de fiecare dată înainte de montarea gumelor pentru sezonul următor.

Faza e ca stăteam acolo când le verifica şi dacă totul era ok, plăteam doar verificarea. Dar aproape tot timpul era cel puţin o jantă care trebuia îndreptată.

Deci o verificare nu cred ca strică.

După verificarea jantelor şi montarea gumelor, cantitatea de plumb folosit era foarte mica. Am avut chiar şi 0-0 sau 0-5...

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Ciudata faza si cu indreptatul la jantele astea, eu tot timpul doar le reechilibrez si iasa perfect.

Jantele de vara sunt pe 17 oe bmw luate de la roco si nenea de la vulcanizarea la care ma duc de cativa ani se mira cum de le pastrez asa bine.

Cele de iarna le am de la un coleg din BV (e36bmw138tds) m-a atentionat ca nu sunt extraordinare, dar cel de la vulcanizare le-a facut ceas am maxim 5g pe fiecare parte.

Link to comment
Share on other sites

deci formularea este ca sunt varza si ca trebuie indreptate ca ba imi distrug caseta de directie ba nustiuce...le indrept ce dracu sa le zic...Iarna asta de exemplu nu le-am indreptat ca nu aveam bani la mine, eu m-am dus sa schimb un cauciuc taiat si i-am pus sa le echilibreze daca tot eram acolo...si aceeasi poveste...le-am lasat asa si nu prea simt nici o problema...

 

Cum se comporta niste jante care trebuie indreptate? :))

Link to comment
Share on other sites

deci formularea este ca sunt varza si ca trebuie indreptate ca ba imi distrug caseta de directie ba nustiuce...le indrept ce dracu sa le zic...Iarna asta de exemplu nu le-am indreptat ca nu aveam bani la mine, eu m-am dus sa schimb un cauciuc taiat si i-am pus sa le echilibreze daca tot eram acolo...si aceeasi poveste...le-am lasat asa si nu prea simt nici o problema...

 

Cum se comporta niste jante care trebuie indreptate? :))

 

Este adevarat ca, la drumurile pe care le avem, dupa un sezon (vara sau iarna) jantele nu mai sunt cum trebuie.

Dar, in majoritatea cazurilor, au o minima deformare, care nu influenteaza nici mersul si nici articulatiile, caseta de directie etc.

Chestia cu "varza" se poate verifica; le pune pe masina de echilibrat, le invarte si poti vedea si singur cat sunt de indoite daca pui/ pun ei acel tampon fix.

Daca , intr-adevar, sunt lovita rau, ar trebui indreptate. Dar, daca e cazul sa le indrepti, le simti in volan la mers intins (vibratii).

Link to comment
Share on other sites

indreptatul e alta mancare de peste (se face in service-uri specializate, in cazul in care ai o janta/buza indoita, sparta, crapata etc)

 

echilibratul si roluirea da, trebuie facute periodic.

 

Daca janta e sparta sau, macar, crapata, janta se SCHIMBA!

Ce fel de roluire vrei sa faci la jante de aliaj pe 19"?

Link to comment
Share on other sites

Daca janta e sparta sau, macar, crapata, janta se SCHIMBA!

Ce fel de roluire vrei sa faci la jante de aliaj pe 19"?

 

am vazut sainze o gramada jante cu buza crapata, reparate de ziceai ca-s noi :thumbsup: sudate, sablate, vopsite si gata.

 

de jante pe 19 nu stiu, insa indreptarea e cu totul altceva decat echilibratul. aia se face la cald, prin incalzirea zonei indoite, apoi echilibrat.

ex

 

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cat-de-importanta-este-indreptarea-jantelor-9049.html

Link to comment
Share on other sites

e abureala sa iti ia banii.

. eu zic sa le zici doar sa le reechilibreze si daca sinti vibratii si ai probleme in continuare eventual le indrepti.

O janta deformata o simti altfel decat una dezechilibrata, iti vibreaza la aproape orice viteza.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am vazut o gramada jante cu buza crapata, reparate de ziceai ca-s noi :thumbsup: sudate, sablate, vopsite si gata.

de jante pe 19 nu stiu, insa indreptarea e cu totul altceva decat echilibratul. aia se face la cald, prin incalzirea zonei indoite, apoi echilibrat.

 

Max, eu nu am spus ca nu se "poarta" la noi; eu ti-am spus ce spune "cartea" (adica, fabricantul de jante, automobile, anvelope): janta crapata sau sparta se schimba.

Nu vorbim despre echilibrat aici; doar despre INDREPTAT. (fireste ca-i altceva). Si, se face la cald, e adevarat (desi, oadata indreptata la cald, nu mai e cum a fost; se va indoi mai usor)

 

atunci ce naiba e roluirea? credeam ca e aceeasi operatiune, respectiv c presa hidraulica se impinge din interiorul jantei spre exterior si se masoara prin rotire pana devine inapoi perfect rotunda...cum se numeste operatiunea asta? :))

 

Roluirea se face la jante de tabla, nu de aliaj.

Link to comment
Share on other sites

pai si atunci daca roluire nu e ce fac astia la autosoft, janta nu o indreapta la cald ci o pun in presa respectiva si cu 2 3 4 aplicari de presiune zic ei ca e gata, fara incalzire fara nimic...ce dracu imi fac? incep sa cred ca nimic :))

 

Exista si acesta "indreptare la rece" ; se foloseste din mai multe motive. (nu ti-a pus in vedere, inainte sa se apuce de treaba, ca exista si posibilitatea sa se crape?:laugh:)

Link to comment
Share on other sites

Indreptare ce? :blink

 

O contributie deosebita la topicul acesta. Merci. INDREPTARE JANE/TARZAN. asa cum rezulta si din discutii si context aici vorbim despre coercitia aplicata femeilor pe nume jane, la rece sau la cald dupa posibilitati!

 

FIRESTE ca riscul e mare. La indreptarea la rece, riscul e mare; poate crapa janta in orice moment. Doar ca ei vor ridica din umeri: se face pe raspunderea ta!:laugh:

 

Si atunci de ce nu le indreapta la cald daca e riscul mai mic?

Link to comment
Share on other sites

De cate ori pun jantele de iarna sau de vara cei de la autosoft imi spun pe un tot profund ingrijorat ca jantele sunt varza si ca trebuiesc indreptate neaparat.

Aia si daca ai lua jantele direct din magazin si te-ai duce cu ele in cutie, tot ti-ar zice ca trebuie indreptate. Nu pleca urechea la ce zic ei! Daca nu ai probleme sa-ti tremure volanul sau mai stiu eu ce, nu-i lasa sa-ti umble la ele ca ti le fac varza!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.