Jump to content

320D E90 - scadere turatie la franare


Recommended Posts

Salutare,

Masina mea, un 320D din 2006, 163 cp are o mica problema.

Din cand in cand, in momentul in care vreau sa franez si o scot pe liber, turatia motorului scade mai mult decat normal.

Mai exact, merg cu 60-70 km/h si in fata este o intersectie. Incep si franez, insa in momentul in care o pun pe liber si franez, scade turatia sub normal.

Asta nu se intampla des, ci doar din cand in cand. Dar se intampla. Am observat ca cel mai des mi s-a intamplat cand puneam motorina de la rompetrol. Atunci facea aproape intr-una asa. Si la viteze mici, treapta a 2-a, cand franez si o scot din viteza in timp ce franez, cateodata are aceleasi simptome.

Am schimbat motorina si am pus mol. A mersi bine, tot facea asa, dar mai rar. Intre timp am schimbat iar motorina si am folosit omv. Merge aproximativ la fel ca si cu cea de la mol. Insa, intr-o dimineata, a trebuit sa plec putin din oras. Si mi-a fost lene sa merg la omv sa pun motorina, asa ca am pus de la prima benzinarie din cale : un mol. La dus a fost ok, insa la intoarcere, am avut parte de niste surprize neplacute. Cand mergeam constant, se cam infunda. Asa o simteam. Punctul culminant a fost cand am pus-o pe pilot automat pe la 70 km/h. Si ma uitam eu la turometru cand dintr-o data a coborat si a urcat. S-a infundat destul de rau. De doua ori a facut asa, consecutiv. In ziua aia am mers toata ziua cu masina sa "prajesc" motorina aia si sa pun omv. Dupa ce am pus omv, si-a revenit. Insa inca are simptomele de sus, cele cu scaderea turatiei.

Tin sa precizez ca masina fuge rau! Trage de jos, de la sub 2000 rpm. Este nervoasa si nu are nicio problema cand o calc putin. Chiar trage foarte foarte bine.

Aveti idee de la ce poate fi, care ar fi cauzele?

Am schimbat la ea turbina, filtru epurator + ulei si filtre cam la 13.000 km de fiecare data.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

curata clapeta de acceleratie :) am patit-o la un volvo s60 la fel mai ales cand puneam frana ... aproape murea motorul daca nu calcam si ambreajul desi era scoasa din viteza ... dar am mers mult pe rosu :) ... daca faci la fel asigura-te ca nu mergi pe rosu si curata clapeta :)
Link to comment
Share on other sites

curata clapeta de acceleratie :) am patit-o la un volvo s60 la fel mai ales cand puneam frana ... aproape murea motorul daca nu calcam si ambreajul desi era scoasa din viteza ... dar am mers mult pe rosu :) ... daca faci la fel asigura-te ca nu mergi pe rosu si curata clapeta :)

 

La E90 2.0d n-are ce sa curete,eventual s-o schimbe,...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am fost plecat din tara o perioada (nu am fost cu masina mea). Intre timp am dus-o la service, dar nu am reusit sa ma urc in ea sa o testez. Am vorbit cu cei de la service si au zis ca am avut EGR-ul infundat complet. Ca sa folosesc exact cuvintele lor: "am scos din el o ceasca d-aia mare de cafea plina cu <sacâz>." Maine la prima ora, sa nu exagerez totusi, dupa ce ma trezesc si ma dezmeticesc, ies cu ea la plimbare prin Ploiesti. Poate putin pe centura orasului sa vad cum merge. Si imediat iti spun cum merge.

Nu am dus eu masina la service ptr ca nu am avut cand. A dus-o altcineva ptr mine si i-am dat o lista mica cu ce vreau sa verifice si care cred eu ca ar fi problemele (asta dupa ce am citit pe forum foarte mult). Dau copy - paste la lista aici:

 

"La mers constant, pana in 2.000 rpm, se infunda (cateodata). Cateva secunde merge in suturi. Dupa care isi revine.

La accelerare, la turatii joase, in jur de 1.500 rpm pleaca mai greu. Dupa ce trece de 2.000 rpm este ok.

 

1. debitmetrul

2. electrovalvele TURBO si EGR, in special cea care comanda EGR

3. senzorul MAP,alias senzorul care citeste presiunea din galeria de admisie.

4. sistemul de vacuum, in special furtunasul care "traverseaza motorul" de la distribuitor la rezervorul de vacuum. A se verifica tot sistemul dpdv al etanseitatii, sunt doar cateva furtunase.

5. presiunea in rampa: trebuie urmarit sa nu aiba fluctuatii la sarcini constante ale motorului.

 

De curatat EGR-ul, galeria de admsie si senzor-ul MAP."

 

Baietii de la service, care imi sunt prieteni buni, imi fac reduceri la orice si sunt sinceri au spus ca totul e super ok, doar ca EGR-ul era infundat.

 

Astept cu interes testul de maine si voi reveni cu informatii.

Sa imi tineti pumnii. :)

Link to comment
Share on other sites

Curatarea EGR-ului nu a rezolvat problema. :)

Am vorbit cu un baiat din Constanta foarte foarte istet si l-am intrebat de faptul ca se infunda la mers constant. Raspunsul a venit prompt si imediat : filtru de particule. Mi-a sugerat regenerarea lui :)

 

Haha :rolleyes: Se pare ca banuielile mele se adeveresc...eu il dau jos cu prima ocazie, nu-l mai suport!

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, asta se pare sa fie problema mersului in "suturi" la viteza constanta. Eu voi incerca regenerarea filtrului. Sper sa reusesc. :)

Cat despre Egr, curatarea lui a facut minuni. Masina merge muuuuult mai bine. Se simte altfel, chiar la turatii mici. Sa nu mai zic de faptul ca vitezele mari le atinge mai repede.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, asta se pare sa fie problema mersului in "suturi" la viteza constanta. Eu voi incerca regenerarea filtrului. Sper sa reusesc. :)

Cat despre Egr, curatarea lui a facut minuni. Masina merge muuuuult mai bine. Se simte altfel, chiar la turatii mici. Sa nu mai zic de faptul ca vitezele mari le atinge mai repede.

 

Salut, spune-mi te rog cum o sa faci regenerarea filtrului de particule, si la mine parca o fractiune de secunda la turatie mica se infunda si pe urma trage de rupe, dar nu se simte mereu? Masina este e90 320d 163CP.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Am citit fel si fel de moduri de regenerare a filtrului de particule.

Un tip tare priceput a spus ca filtrul de particule la bmw se regenereaza mergand cel putin 50 de kilometri in treapta a 3-a cu 50 km/h. Mers constant.

O sa ma mai interesez.

 

Filtru de particule intra automat in regenerare cand atinge o temperatura foarte mare (de ordinul sutelor de grade)...iti dai seama de treaba asta cand ai un lag la acceleratie la turatii joase, cam pana in 2000rpm, o rezonanta a sunetului produs de esapament, iar daca pui mana in dreptul tevii de esapament, la 10-15cm o sa constati ca gazele sunt foarte fierbinti. Atunci se recomanda un mers constant undeva la peste 2000rpm, pana se termina regenerarea (de obicei dureaza ~20-25 de min, daca se respecta procedura si filtru e in toate mintile). Stiu ca regenerare fortata se face cu laptopul conectat la masina, in mers, atunci cand filtru nu mai intra de bunavoie si nesilit de nimeni in regenerare (daca gresesc corectati-ma).

Edited by allex_nastase
Link to comment
Share on other sites

Filtru de particule intra automat in regenerare cand atinge o temperatura foarte mare (de ordinul sutelor de grade)...iti dai seama de treaba asta cand ai un lag la acceleratie la turatii joase, cam pana in 2000rpm, o rezonanta a sunetului produs de esapament, iar daca pui mana in dreptul tevii de esapament, la 10-15cm o sa constati ca gazele sunt foarte fierbinti. Atunci se recomanda un mers constant undeva la peste 2000rpm, pana se termina regenerarea (de obicei dureaza ~20-25 de min). Stiu ca regenerare fortata se face cu laptopul conectat la masina, in mers, atunci cand filtru nu mai intra de bunavoie si nesilit de nimeni in regenerare (daca gresesc corectati-ma).

Sincer sa fiu, in ultima perioada eu cam simt gazele evacuate destul de fierbinti.

Mai mult de atat, eu fac naveta saptamanal, Ploiesti - Bucuresti si invers. Si nu o menajez deloc, cat tine drumul. Mai mult, pe autostrada, de la Cernavoda pana la Bucuresti am mers constant cu 140 km/h, pilot automat. Eeee, am "piscat-o" putin pe alocuri, nu zic mai mult ca nu era legal ce am facut :) Totusi, trebuie sa fac acea regenerare, ptr ca, dupa cum ai spus si tu, la turatii mici am un mic lag la acceleratie. Of... Daca mai stii cate ceva, please share :) Trebuie sa rezolv problema asta, intr-un fel sau altul :)

Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu, in ultima perioada eu cam simt gazele evacuate destul de fierbinti.

Mai mult de atat, eu fac naveta saptamanal, Ploiesti - Bucuresti si invers. Si nu o menajez deloc, cat tine drumul. Mai mult, pe autostrada, de la Cernavoda pana la Bucuresti am mers constant cu 140 km/h, pilot automat. Eeee, am "piscat-o" putin pe alocuri, nu zic mai mult ca nu era legal ce am facut :) Totusi, trebuie sa fac acea regenerare, ptr ca, dupa cum ai spus si tu, la turatii mici am un mic lag la acceleratie. Of... Daca mai stii cate ceva, please share :) Trebuie sa rezolv problema asta, intr-un fel sau altul :)

 

Si mie imi intra in regenerare foarte des, si dureaza mult...cel mai recent exemplu e din weekend Bucuresti-Sinaia, a stat in regenerare tot timpul la intoarcere, si degeaba, in Bucuresti era tot in regenerare si evident ca nu a apucat sa termine. Chiar si daca termina o regenerare, in urmatoarea zi daca merg in oras mai mult, intra din nou in regenerare...E clar ca a obosit.

Edited by allex_nastase
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi intra in regenerare foarte des, si dureaza mult...cel mai recent exemplu e din weekend Bucuresti-Ploiesti, a stat in regenerare tot timpul la intoarcere, si degeaba, in Bucuresti era tot in regenerare si evident ca nu a apucat sa termine. E clar ca a obosit.

Hmmm... Eu nu prea imi dau seama cand intra in regenerare... Chiar nu-mi dau seama. Alte variante in afara de regenerare nu prea sunt... Decat schimbarea lui banuiesc si din ce am auzit, este extrem de scump.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Eu nu prea imi dau seama cand intra in regenerare... Chiar nu-mi dau seama. Alte variante in afara de regenerare nu prea sunt... Decat schimbarea lui banuiesc si din ce am auzit, este extrem de scump.

 

Pai tocmai ti-am zis cum iti dai seama, lag la acceleratii pana in 2000rpm, rezonanta esapament + gaze foarte fierbinti si cu presiune mai mare ca de obicei...Nu ai cum sa nu-ti dai seama!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.