Jump to content

Sfaturi achizitie e46


CosminE46

Recommended Posts

Salut si bine v-am gasit.

Intentionez in perioada urmatoare sa achizitionez un e46 si am nevoie de cateva(destul de multe) sfaturi. Avand in vedere bugetul meu (4000 eur fix - pt masina)din start va fi nfl. Asupra motorizarii iar nu sunt hotarat.Din start spun ca imi plac motorizarile pe benzina, si in mod normal asta ar trebui sa fie alegerea avand in vedere vechimea, insa nici motoarele aspirate (316,318,320) nu sunt unele foarte simple ca la alte marci (mi se pare mult mai complex un 318i decat un 1.6 16v de la reno din 2000 spre ex), de aici aparand si dubiile mele. Sunt destul de multe probleme cu aspiratele astea, sincer mult mai multe decat m-as fi asteptat in general aspiratele fiind peste medie ca fiabilitate.

 

Despre 320d nfl ce puteti spune? Eventualele piese care pot pica (pompa injectie, injectoare, turbo) sunt scumpe? E riscanta alegerea? oricum 90% sunt decis pe benzina, poate doar sa gasesc un 320d in stare ff buna sa ma faca sa imi schimb parere. nu prea imi place sunetul motorului diesel mai ales ca 320nfl nu este common rail deci e destul de zgomotos by default.

 

La motoarele pe benzina, 318i imi pare cea mai buna alegere. 320i-ul consuma ce mai mult, intretinere mai scumpa, e drept si alta putere dar parca cu un consum de 12-13 in Buc m-as impaca (316, 318) dar deja 14+ mai greu. 316i parca nu as vrea, nu m-as simti prea confortabil sa am cel mai mic motor din gama, iar 318i chiar daca nu e sportiv eu zic ca e mai mult decat decent, cel putin asa pare din datele oficiale.

 

Credeti ca in bugetul meu, 4000 eur doar pt masina (nu sunt ultimii banii, tocmai in ideea sa mai ramana ceva pt eventuale reparatii, imbunatatiri) pot lua ceva decent? Evident nu se pune problema de impecabil, dar macar ceva decent, sa nu imi ceara constant in fiecare luna 300 eur pe reparatii, sa ma lase in drum etc. Ar fi o idee buna sa iau una recent adusa? Desi taxa e maricica (si trb sa iau 98-99 ca sa fie ~600-700eur, la an 2000 e ~900) in mod normal masinile ar trebui sa fie in stare ok (mai ales daca oi gasi ceva cu tuv-ul facut recent), dar nu prea pot sa inteleg la cat le iau samsarii daca le dau gen:

http://www.autovit.ro/bmw-318-C24273195.html

http://www.autovit.ro/bmw-318-C24500175.html

Stiu ca au combinatia cu dedusul tva-ului, dar chiar si fara dedus de tva daca as gasi pe mobile pe la 2600-2700 as merge personal sa o iau. Dar din ce am vazut, nu prea sunt masini ok sub 3000-3200, si cu tot cu drum +taxa+cartea la rar+numerele de zoll trec binisor de 4000.

 

Imi cer scuze pt postul lung, si as dori sfaturi cat mai argumentate, chiar apreciez forumul asta e de departe cel mai serios dintre cele dedicate marcii.

 

Apropo trapa la e46 nfl (daca o fi vreo dif fata de fl) se si deschide cu totul, sau doar se ridica in sus? Cu cate chei a venit un e46 din fabrica? Se mai fura in Bucuresti in draci oglinzile la e46 sau s-au mai potolit? Ca acum ceva ani era teroare.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca poti gasi un 318i NFL mai mult decat decent la banii tai. Acuma depinde de la cine sumperi masina, insa 4000 de euro este un pret foarte bun pentru un 318i NFL in opinia mea. Eu zic sa nu te complici cu taxa, cumpar-o gata inmatriculata! Bafta! :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi place ca esti f documentat. Si mie mi-ar fi "frica" sa iau 320d, mai bine mergi pe benzinar. Cat despre samsari, am un vecin care se ocupa asa ceva si mi-a zis: "tu nu o poti gasi la pretul la care o aduc eu. am o cunostinta care are legaturi cu parcurile auto, deci merg pe filiera".

Una peste alta, daca n-ar avea km dati inapoi ai putea sa iei de la un asa zis samsar.

Trapele parca toate sunt bipozitionale, nu doar vertical. Chei sunt 4 parca, dar majoritatea au 2-3.

Link to comment
Share on other sites

la banii aia clar benzinar!

un diesel bunicel de la 5000 in sus

oricum daca nu umbli foarte mult cu masina benzinar e foarte ok

iti recomand un 318i

316i si 318i au acelas motor : cel pe benzina de 1900 cm insa o usoara putere in plus la 318i

insa daca tot vrei un diesel ai grija cum ziceam la banii aia sa fie ok motorul

o sa iti dau cateva preturi informative la 320d nfl in cazuri extreme de piese care ti-ar putea cadea sa sti la ce sa te astepti:

turbina 500 euro

pompa de injectie :una noua sare de 2000 euro si una reparata pe la 800 euro pe bosch

injectoare pe bosch: ai 4: 3 fara fir si 1 cu fir:cel cu fir 1600 ron iar cele fara fir 900 ron bucata

cam astea ar fi piesele cu pret top

 

off topic: complecteaza-ti locatia la profil :wink:

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

Vad ca nu are nici proiectoare, pare cam chel am intalnit e46 si fara ac. Desi nu sunt pretentios deloc la optionale, ba chiar spre exemplu nu vreau piele, dar vreau neaparat cu clima.

Partea nasoala cu cele aduse e ca majoritatea nu sunt din Bucuresti(btw am completat si locatia), si imi e cam peste mana cu verificarea la vreun service etc. Aici in Bucuresti gasesc unde sa o duc la cineva de incredere pt verificare insa in provincie mai greu. Iar un mecanic de mare incredere nu isi pierde timpul cu drumuri prin tara pt verificat masini. Bine, nici eu nu sunt afon cu masinile, insa cu bmw-urile chiar sunt la inceput.

 

Poate o sa radeti, insa caut o anumita culoare (va puteti da seama din cele 2 linkuri din primul post). Ca tot veni vorba de culoare, e aceeasi la masinile astea 2: (una fl, alta nfl)?

 

http://www.autovit.ro/bmw-318-C24273195.html

http://www.autovit.ro/bmw-320-C24312759.html

 

318i nfl, are distributia pe lant sau curea? Citeam ca 316-318i au acceleratia pe cablu, am gasit multe cu pilot automat(comenzi pe volan). Stiu ca sunt niste adaptoare care se pun aftermarket, insa din fabrica niciuna nu a avut pilot automat?

Va Multumesc pentru sfaturile date.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

culoarea celor 2 de mai sus e aceasi si se numeste conform BMW TITANSILBER METALLIC

 

mi-e greu sa cred ca nu gasesti un BMW E46 bunicel in Bucuresti fara sa apelezi la alte locatii..asta avand in vedere la cate masini sunt acolo..

si un lucru foarte important: nu te grabi cand iti iei BMW!

cauta cu grija si timp si ai sa gesesti si in Bucuresti!

Cel mai usor in ziua de azi e sa cumperi, sa dai banu.. nu sa vinzi :wink:

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

despre problemele, avantajele si dezavantajele specifice, cat si sfaturi achizitionare gasesti nenumarate topicuri deschise aici pe forum(foloseste search).

 

4000 E este clar un 318i

 

cat despre cautare masini......rasfoieste cu incredere la vanzari....poate gasesti ceva ce iti va placea:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/forum/71-vanzari-auto-bmw/

 

succes!

Link to comment
Share on other sites

318i este o masina OK d.p.m.d.v., consumul este rezonabil, costurile de intretinere nu sunt mari iar in ceea ce priveste pretul de achizitie cred ca nu mai are rost sa vorbim.

Intr-adevar nu prea gasesti afara masini la banii la care "apar" masinile pe "autovit", din mai multe motive...foarte mult discutate pe forum. Asta nu inseamna ca nu sunt si masini OK.

Sfatul meu este sa mergi si sa vezi cat mai multe masini, eventual sa mergi cu ele (ca sa poti compara) si apoi daca te hotarasti asupra uneia sau alteia, sa ii faci o diagnoza. Nu vei fi sigur 100% despre masina respectiva nici cu diagnoza, pentru ca unele lucruri nu pot fi depistate prin diagnoza, plus ca este SH si poate pica ceva a doua zi sau peste o luna iar de acel ceva vanzatorul poate chiar nu are habar. Nu te grabi si nu te lasa impresionat de "papagalul" vanzatorului.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

Poti sa iei si de aici masina numai ca trebuie verificate la sânge sa functioneze tot pe ele,klima geamurile el,farurile,sa nu bata ceva cand mergi cu ea,sa te uiti sub presuri sa nu fie umezeala pe dedesubt,sa il intrebi detalii pe baiatul de la care o cumperi gen ce ulei ai bagat(normal se baga 5w-30 sau 5w-40 la 318NFL daca a bagat altceva nu e ok),placute,lichidul de frana daca la schimbat la timp,sunt chestii minore dar iti dai seama de la client daca i-a facut o mentenanta corespunzatoare,daca nu e cu semn de intrebare,si atunci poti sa te mai gandesti sau sa te duci sa vezi si alta masina si tot asa,multa rabdare trebe si atunci cresc sansele sa iei o masina buna
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
uite un link sa intelegi pe ce principiu functioneaza motoarele valvetronic de la bmw
.....sunt motoare destul de reusite in 2001 n42b18 a castigat premiul de motor al anului , au o putere marita fata de vechile motoare de pe e46 si un consum decent,mecanici spun ca sunt motoare proaste deoarece nu se pricep sa se bage in ele ,dar cu o intretinere corespunzatoare vei fi multumit per ansamblu, eu am 318i fl, pe oras acum cu clima pornita imi arat pe bc 10% consum, iar pe exterior autobanda scoti un 6% daca mergi linistit 110-120 pilot automat .......un e46 fl in stare tehnica buna spre foarte buna cred ca pleca de la minim 7k in general la motoarele astea se duc la 100-150k senzorii ax came ,senzor vibrochen,garniturile motor ,am mai schimbat amortizoare flanse arcuri masina fiind adusa recent din germania +multe alte furtune garnituri si bucse, chiar ieri m-a lasat si o patina la distributie ...este o problema de proiectoare cu intinzatoarele de lant la aceste motoare dar a iesit pe piata model nou revizuit care rezolva problema ......parerea mea este ca acel bmw din anunt necesita cateva investitii serioase nu cred ca vinde nimeni un bmw 316i fl in stare buna la 4k dar poti merge sa vezi masina sa o pui pe tester si sa ii faci o verificare tehnica amanuntita cred ca ar trebui sa ai minim 1k pus deoparte pt revizii si mici probleme ce le vei intalni la masina....succes
Link to comment
Share on other sites

Sincer ma cam sperie ce citesc pe forumul asta. Chiar daca cum ziceam nu am avut mari tangente cu bmw-uri, pai sincer la un megane1, focus1, astra G toate de prin ~2000, la motorizarile pe benzina nu prea cad niciodata atatia senzori.Si sunt niste masini banale, niste pocnitori pe langa un e46.

 

Chiar daca cum am mentionat de la inceput, sunt constient ca nu va fi niciodata perfecta un e46 la banii mei si imi asum niste riscuri, dar parca sa stau cu frica ca ma lasa in drum sau trebuie sa schimb motorul ..... asta niciodata.

Eu mai am o masina, nationala, cu care in 5 ani jumate nu am fost in service decat la 5 revizii si de 2 ori la itp. Cum ziceam, sunt pregatit pt eventuale interventii dar asa ca si confort psihologic nu stiu daca m-as obisnui sa imi fac prieteni apropiati toti mecanicii si dezmembratorii :)).

Link to comment
Share on other sites

Eh, la benzina nu e chiar asa de rau, N42 are 2-3 probleme, dar nu suficiente cat sa stai mereu in service.

 

Poate tie nu iti pica decat un senzor, singura probleme des intalnita e cea a intinzatoarelor de lant, dar intr-adevar dupa apr 2003 parca s-a reproiectat.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca gasesti unul bun la 4000E, nu te mai speria ca nu iti cade asa aiurea, verifici si tu masina inainte s-o iei, daca merge in paramentrii nu-ti face probleme, eu am avut 318NFL si am fost multumit, nu mi-a cazut decat debitmetru de aer, care si acum am convingerea ca mi l-au smenuit aia la bavaria, acum am 328i apropo de consum 12-13 in oras si 8-9 in afara,si asta cu rotile pe 18, clima , mesrs normal nu l-a consum', si nu am nici cea mai mica problema cu ea. Edited by Alex Iulian
Link to comment
Share on other sites

Asa dupa mintea mea, treaba e f simpla ar trebui sa comparam consumurile oficiale si gata. Stiu ca 318i nfl are vreo 11 in oras iar 328i are vreo (nu stiu cat)?!

In mod normal la acelasi regim de condus (acelasi oras si condus fix la fel) diferenta va fi fix cat diferenta dintre consumurile oficiale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.