Jump to content

ajutor e36 1.8 is probleme incalizre motor


CosTi90

Recommended Posts

Salutare tuturor, deci sa incepem..am si eu o problema cu incalzirea motorului la un e36 motor 1.8 is . De unde au inceput toate problemele , am indoit supapele pe evacuare le-am cumparat (supapele sh dar facute scaunele tin compresia) + garnitura _chiulasa_ le`am schimbat si imi fierbe apa , am incercat cu termostatul scos si tot imi firbe apa. Am zis ca poate e de vina planeitatea chiuloasei sau garnitura am cumparat iar o garnitura de _chiulasa_ noua + termostat nou + verificat planeitatea chiuloasei care a fost buna si nu a fost nevoie de rectificare. Dupa toate acestea tot imi fierbe apa adica nu isi face circuitul complet de racire (am si aerisit instalatia mereu vasco e bun , pompa de apa la fel ,radiorul nu este infundat) si deci nu ii dau de cap :| ce poate fi ? furtunul care iese din motor si vine in radiator este foarte incins iar cel care intra pe la termostat sta rece ca si cum nu si`ar face circuitul de racire , ce sa fie ? in habitaclu baga caldura pe radiatorul mic doar asa reusesc sa ii fac racirea cat de cat sa stea la penultima liniuta inainte de rosu . NU EZITATI SA VA DATI CU PAREREA , chiar am nevoie de ajutor
Link to comment
Share on other sites

nu e bine.

cum naiba?

daca era invers avea logica.

 

termostatul la e36 (cel putin la 1.8is) este pus la capatul furtunului de intrare in motor adica pe furtunul ce vinde de jos de la radiator sper ca m-am exprimat bn

 

traseul de racire din blocul motor colmatat? ce antigel ai avut in masina inainte de incident? ai combinat multe?

 

antigelul nu stiu exact ce tip era , dar e acelasi tip care l`am folosit si inainte de acest incident ( si lasand de o parte teoria cu tipul antigelului ar fi trebuit sa isi faca racire si cu apa simpla adica sa dea drumul sa circule apa prin tot circuitul) pana sa am acest incident nu am avut nici o data probleme sa treaca apa de jumatatea cadranului pe ceas indiferent cat de mult as fi alergat`o

post-50698-0-93178700-1338927307_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

furtunul ce intra-n radiator(sus) tre sa fie fierbinte si cel ce iese din radiator(jos,cel cu cotul-termostat) ceva mai rece,asta-i rolul radiatorului,sa raceasca.

la tine e invers.

daca era infundat,bubuia furtunul pana acum.

 

la mine ce este invers ? este exact ca in poza de mai sus doar ca la mine furtunul de jos de la radiator ce`l care zici tu ca ar trebui sa fie mai putin fierbinte este RECE (acum la mine singura racire care si-o face este prin furtunul care vine in radiator sus si unul mic de jos din radiator care are legatura cu caloriferul din masina cred)

Link to comment
Share on other sites

verifica termostatul sau da-l jos, verifica pompa de apa, da jos radiatorul spalal bine cu apa fierbinte pe interior, vezi daca curge apa prin toate cele 3 gauri.,da jos furtunele, si spalale bine cu apa fierbinte, baga radiatorul la loc si furtunele,verifica sa fie etanse bine,deschide surubu de la aerisire, cu motorul oprit baga vreo 6 litri de apa, ar trebui sa-ti intre normal cu motorul motorul oprit, cand intra vreo 5-6 litri de apa, si ajunge sus baga contactu si da drumul la caldura la maxim, si lasa asa pana cand curge apa prin gaura de aerisire, trebuie sa completezi cu apa , sa stea mereu sus si lasi asa pana cand curge apa, fara bule, apoi mai lasi ca iar o sa mai iasa bule , mai lasi asa, pana simti tu ca nu va mai iesi deloc bule,...apoi inchizi surubu de aerisire,si pornesti motoru, si lasi sa ajunga la temperatura de functionare, apoi daca nu ma insel cu busonul inchis si cu motorul pornit,la temperatura optima mai slabesti surubu de la aerisire ca sa curga putin peacolo apoi inchizi la loc, si busonul. cand ambele furtune sunt fierbinti, ar trebui sa-ti porneasca vasco, daca ambele furtune sunt calde, si aerisirea este bine facuta, si trece din nou de linia din mijloc este vascocupla de vina.
Link to comment
Share on other sites

verifica termostatul sau da-l jos, verifica pompa de apa, da jos radiatorul spalal bine cu apa fierbinte pe interior, vezi daca curge apa prin toate cele 3 gauri.,da jos furtunele, si spalale bine cu apa fierbinte, baga radiatorul la loc si furtunele,verifica sa fie etanse bine,deschide surubu de la aerisire, cu motorul oprit baga vreo 6 litri de apa, ar trebui sa-ti intre normal cu motorul motorul oprit, cand intra vreo 5-6 litri de apa, si ajunge sus baga contactu si da drumul la caldura la maxim, si lasa asa pana cand curge apa prin gaura de aerisire, trebuie sa completezi cu apa , sa stea mereu sus si lasi asa pana cand curge apa, fara bule, apoi mai lasi ca iar o sa mai iasa bule , mai lasi asa, pana simti tu ca nu va mai iesi deloc bule,...apoi inchizi surubu de aerisire,si pornesti motoru, si lasi sa ajunga la temperatura de functionare, apoi daca nu ma insel cu busonul inchis si cu motorul pornit,la temperatura optima mai slabesti surubu de la aerisire ca sa curga putin peacolo apoi inchizi la loc, si busonul. cand ambele furtune sunt fierbinti, ar trebui sa-ti porneasca vasco, daca ambele furtune sunt calde, si aerisirea este bine facuta, si trece din nou de linia din mijloc este vascocupla de vina.

 

dar daca nu ar mai face vasco suficienta ventilatie de ce nu mai intra termocupla de la clima ? inainte intra si ventilatorul acela cand o alerga mai rau ( dar fara sa treaca acul de jumate pe ceas) acum trece de jumate si tot nu intra o sa schimb si vasco la salariu ca acum am ramas pe 0 la cate am schimbat.. multumesc pentru sfat

Link to comment
Share on other sites

ai incercat si ventilatorul de la clima separat? adica sa vezi daca nu are motoru ars...sau,are si el un fel de termostat...o sonda care e in radiator poate din cauza aia sa nu porneasca.ventilatorul deobicei are 2 viteze...una care porneste din cand in cand si una cand dai drumu la clima sau aer etc.
Link to comment
Share on other sites

L-am incercat , merge cand dau drumu la clima . Sa se fi stricat si senzorul din radiator ? toate acum asa de o data ? :frantics:

 

nu cred ca ai asa ceva, de obicei cand ventilatoru sau vasco nu porneste este din cauza, ca nu este aerisita bine, sau nu circula apa,prin radiator.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca ai asa ceva, de obicei cand ventilatoru sau vasco nu porneste este din cauza, ca nu este aerisita bine, sau nu circula apa,prin radiator.

 

am vasco si am si electroventilator pentru clima si cand avea nevoie de racire suplimentara intra si ce`l de la clima sa ajute , dar acum vad ca nu mai intra .

Azi am incercat altceva si anume : am scos termostatul l-am deschis si l`am blocat pe deschis l-am montat si vad ca acum nu mai fierbe . incep sa cred ca am mai schimbat o data garnitura de _chiulasa_ degeaba din cauza termostatului care sa defectat asa de o data si a celuilalt nou care din cate incep sa vad este tot defect :no: Ce ma sfatutiti ? sa mai cumpar inca un termostat ? ce marca recomandati ?

Link to comment
Share on other sites

bmw , si colegi de pe forum si deasemena si eu recomand BEHR eu am termostat behr l-am schimbat in decembrie si este bun si acuma. (iti recomand sa cureti bine, tot sistemul de racire, poate sa fie depuneri de calcar sau altceva, fapt care iti blocheaza termostatu') succes
Link to comment
Share on other sites

ok sambata cand probabil voi fi liber voi incerca si varianta asta , momentan sunt multumit ca pot circula cu ea fara sa imi mai fiarba apa. Nu prea as vede ce sa fie infundat radiatorul sigur nu este, iar celalalte trasee de apa din motor sunt destul de mari sigur nu am mizerii atat de mari in motor incat sa le astupe , eu zic ca este termostatul de vina :angry2: si ce ma deranjeaza este ca astia vand piese si defecte de noi ! mai bine luam termostat defect ..atunci macar stiam ca am mers la risc
Link to comment
Share on other sites

ok sambata cand probabil voi fi liber voi incerca si varianta asta , momentan sunt multumit ca pot circula cu ea fara sa imi mai fiarba apa. Nu prea as vede ce sa fie infundat radiatorul sigur nu este, iar celalalte trasee de apa din motor sunt destul de mari sigur nu am mizerii atat de mari in motor incat sa le astupe , eu zic ca este termostatul de vina :angry2: si ce ma deranjeaza este ca astia vand piese si defecte de noi ! mai bine luam termostat defect ..atunci macar stiam ca am mers la risc

 

ai loat termostat second sau nou? daca ai loat second e normal sa se blocheze,

Link to comment
Share on other sites

ai loat termostat second sau nou? daca ai loat second e normal sa se blocheze,

 

l-am luat nou , pana acum tot ce am schimbat la masina am luat numai piese noi in afara de debitmetru , tocmai de aceea nu ma asteptam sa nu fie bun termostatul si am mai schimbat garnitura de _chiulasa_ inca o data (tot noua) desi o schimbasem cu 2 zile inainte..

Link to comment
Share on other sites

daca acuma nu fierbe apa ,ia incearca la relanti, adika sa mergi cu ea mai mult la relanti sau tureazo usor de cateva ori, pe loc. sar putea sa fiarba

asa imi facea mie, cand aveam totul in regula pe masina, in afara de vasco, care nu cupla deloc, ..si chiar daca nu cupla, nu fierbea apa deloc, decat cand stateam mult pe loc,. sau cand mergeam la relanti, pana am schimbat vasco.

Link to comment
Share on other sites

sambata voi mai incerca o data faza cu termostatul o sa il schimb iar, oare daca il duc inapoi pe asta care l-am luat imi returneaza banii ? ma cam indoiesc deoarece "nu a fost montat in service" la mine nu este problema din vasco este din termostat 90%
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.