Jump to content

DPF lipsa 530d


Guest Pole

Recommended Posts

Daca vrei sa-ti cumperi un dpf nou,atuncea trebuie sa mergi la cineva sa-ti rescrie softul original,altfel nu are rost...Daca vrei sa o lasi asa,atuncea mergi la un dynotest si vezi cum stai cu cuplu si caii sa nu fie si aia modificati(mariti peste limite) si sa ai in scurt timp probleme si cu motorul.Deci depide ce iese pe dynotest...
Link to comment
Share on other sites

Deci, habar nu aveam de treaba asta cand mi-am facut itp-ul, respectiv acum vreo 2 saptamani.

 

L-am facut cat eram in concediu, ca mi-am dat seama ca expira, in Saturn l-am facut, la o statie ITP din incinta unei reprezentante Mobil/Kia, ceva de genul asta.

 

L-au facut pe bune si chiar s-au coit legandu-se de foliile de pe spate, insa au frecat masina de au luat-o dracii, iar la testul de noxe au turat-o in dusmanie si le-a iesit ok.

Link to comment
Share on other sites

pai atuncea ce rost mai are catalizatorul?

 

la benzina conteaza mult, la diesel nu se iau defapt noxele la itp..ci se iau fumurile daca se poate numi astfel..adica , cat la suta iese opacitatea fumului si trebuia sa fiu undeva sub 3 iar mi-e mi-a iesit 0,41.. :)

 

imi zicea ala de la itp ca loganurile au probleme mari 1.5dci-urile adica

 

 

la rar conteaza noxele , cand ti-o incadreaza ca si EURO pt taxa

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

la diesel nu se iau defapt noxele la itp..ci se iau fumurile daca se poate numi astfel..adica , cat la suta iese opacitatea fumului si trebuia sa fiu undeva sub 3 iar mi-e mi-a iesit 0,41.. :)

 

am inteles,deci daca nu ai dpf,ai opacitate foarte mica,deci treci testul fara probleme,iar daca ai dpf-ul risti sa nu treci testul de noxe deoarece opacitatea va creste simtitor...eu cred ca valoarea opacitatii este invers proportionala cu distanta de la teava de esapament la aparatul care ia probele de noxe...

Link to comment
Share on other sites

Nu exista in RO. aparatura de noxe care sa verifice existenta DPF , ei masoara noxele atat . Noxele nu au legatura cu DFP , DPF retine particulele de fum adica cu DFP nu o sa ai fum negru in spatele masini sub nici o forma . Eu am vrut sa imi trec in carte ca masina are Dpf iar cei de la RAR mi-au spus ca nu pot sa verifice acest lucru si ca am nevoie de o declaratie de conformitate de la AB. Tot acolo un inginer m-a intrebat senin daca sunt sigur ca vreau sa il am trecut in carte fiindca poate vreau sa il dau jos candva ....
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa-l contrazic pe serverus_phantom, dar daca ti s-a facut resoftare la masina, ti s-a updatat si DDE. Eu am am pe masina(E60, 525D) soft de ISTA/P 2.37, din 2010 parca.

Exista update-uri pt DDE si M57TU, mult dupa v32 din Progman(2008), mai ales daca nu s-a facut update pt o perioada lunga de timp. In ce privesc erorile ele tin de ce vede DDE, nu Inpa.

Inpa doar citeste ce e stocat in DDE. Si nu este obligatoriu sa se aprinda check-engine.Asta depinde mai mult daca varianta de soft initiala a avut sau nu optiunea sa se aprinda becul.

Ar fi bine sa ne spui cum suna erorile detectate.

Link to comment
Share on other sites

Inpa doar citeste ce e stocat in DDE.

 

Sunt erori care nu sunt stocate in dde pe care totusi inpa le vede...citeste masuratorile ''live'' ale fluxului de aer cu inpa la o masina tunata si ai sa vezi ca sunt depasite cu mult...asta nu vede dde-ul. Sau vede si nu zice :)

 

 

 

 

 

Si nu este obligatoriu sa se aprinda check-engine.Asta depinde mai mult daca varianta de soft initiala a avut sau nu optiunea sa se aprinda becul.

 

la un update de soft varianta de soft initiala nu mai conteaza ci conteaza doar cea finala...parerea mea...

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

pai o sa inceapa sa iti dea cu fum, cam asta e..

nu trage mai bine fara dpf oricum..

unul nou e intre 700 si 1000, nu stiu ce an o fi masina..

cat despre cei care cauta original,, da o fi original da sunt rmfd.oricum.. :) si e cam de porc sa ceri 2000 de euro pe un rahat rmfd..

daca imi zici ce an e, iti gasesc un pret exact, sunt o groaza de firme in DE care vand, din pacate acolo la ITP vad daca il ai sau nu.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

serverus - masuratorile din Inpa, nu inseamana erori. Eventual poti masura cu DIS backpressure pe DPF si-ti faci o idee mai buna. Daca ele sunt in limita nu o sa genereze eroare, doar iti dau o indicatie ca DPF e murdar. In cazul asta(fara DPF) backpressure, adica caderea de presiune pe DPF o sa fie 0. DIS nu specifica limita minima ci doar cea maxima - 60,150,320 , deci nu-ti va da eroare de limita depasita. Depasirea limitei conduce la activarea unei regenerari. Eu am avut multe probleme cu filtrul si nu a dat niciodata check-engine in bord.

-cat despre softul de la BMW, uite cum stau lucrurile - ultima varianta de soft, este un update la versiunea initiala pt hardware-ul respectiv. O masina facuta trei luni mai tarziu,are in cele mai multe cazuri alt soft initial, care va avea la randul lui alte update-uri. Nu exista un update comun pt toate modelele cu acelasi motor si acelasi calculator -totul depinde de sofware number si hardware number, care in cazul BMW, sunt o adevarata jungla. Update-urile, chiar daca au elemente comune, nu merg de la o masina la alta. Ce se updateaza sunt anumiti parametrii care au creat probleme inainte. De aceea un update nu o sa aduca in mod obligatoriu si apriderea becului.

De altfel sunt curios cate E60 li s-a aprins becul din cauza DPF - am vazut ca multi au trecut si de cei 200.000 km si nu au avut nici o avertizare.

DPF nu este un lucru esential in functionarea motorulu si nici nu o afecteaza, decat in masura in care se cere regenerare. Ar putea fi doar un element in proiectarea output-ului maxim al turbinei, dar cu o marja destul de larga, dupa cum ne demonstreaza resoftarile fara probleme.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

serverus - masuratorile din Inpa, nu inseamana erori.

 

ok;deci daca nu apar erori stocate in dde(nu doar pt. dpf ci si in cazul general) iar masuratorile efectuate cu inpa/dis sunt cu mult peste valorile normale,nu e nici o problema pana nu apar erorile stocate si in dde(care se poate sa nu apara niciodata)

 

Inpa doar citeste ce e stocat in DDE. Si nu este obligatoriu sa se aprinda check-engine.Asta depinde mai mult daca varianta de soft initiala a avut sau nu optiunea sa se aprinda becul.

 

 

-cat despre softul de la BMW, uite cum stau lucrurile - ultima varianta de soft, este un update la versiunea initiala pt hardware-ul respectiv. O masina facuta trei luni mai tarziu,are in cele mai multe cazuri alt soft initial, care va avea la randul lui alte update-uri. Nu exista un update comun pt toate modelele cu acelasi motor si acelasi calculator -totul depinde de sofware number si hardware

 

am inteles; deci daca s-a facut update atat pt. hardware cat si pt.software,acestea nu conteaza ci conteaza daca pt. versiunea initiala de hardware era scris in soft optiunea daca sa se aprinda becul de check-engine sau sa nu se aprinda...

Link to comment
Share on other sites

pai asta am sa fac, isna pana atunci, m-ar interesa sa inteleg un lucru: ce legatura are functionarea turbinei cu prezenta sau lipsa DPF-uli si mai ales ce se petrece in functionarea acestei, cand DPF este lipsa.
Link to comment
Share on other sites

Teoretic, turatia turbinei ar putea creste putin si implicit presiunea, daca pe traseul de evacuare gazele nu mai intampina nici o rezistenta.Practic,exista catalizatorul, dupa DPF si apoi toba finala, deci efectul se anuleaza. Si oricum daca presiunea creste putin, DDE o sa-i dea comanda sa reduca prin intermediul actuatorului. Deci nu influenteaza.
Link to comment
Share on other sites

eu n-am inteles nimic :)

 

Ia uite un exemplu: eu daca am acasa pe calculatorul propriu instalat Windows XP peste care sa zicem ca instalez Windows7.In final nu conteaza ce face Windows7,cum lucreaza el si ce optiuni are,ci conteaza ce a facut Windows XP,chiar daca XP-ul a fost sters demult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.