Jump to content

temperatura lichidului de racire prea mica


Muresan HeliPilot

Recommended Posts

Buna, am un BMW 318d din 2004.De cateva zile am verificat concentratia de antigel si am constatat ca era foarte scazuta. Am fost nevoit sa golesc instalatia, si pentru asta am apelat la un service auto unde mecanicul mi-a desfacut furtunul de la radiator a golit apa pe urma a pornit pentru o jumatate de minut motorul (motorul era cald)inainte sa completeze cu apa si antigel. Pe urma a conectat furtunul la radiator si a alimentat instalatia cu antigel albastru si apa distilata dupa care a facut aerisirea instalatiei prin acel surub de aerisire. Am pornit apoi motorul iar caldura din habitaclu a fost setata pe maxim. Am asteptat destul de mult iar apa nu revenea la temperatura de 90 de grade. Acul indicatorului de temperatura cu greu trecea de zona albastra. Pe urma am efectuat un drum de aprox 250 de km iar acul a ajuns in pozitie verticala la 90 de grade dar in momentul in care mergeam constant si nu treceam de 2500 rpm acul cobora iarasi spre zona albastra. Nu stiu ce sa fac, din cate am inteles ar fi o problema cu termostatul...a fost procedura de schimbare a lichidului de racire gresita si din cauza aceasta s-a defectat termostatul sau poate sa fie alta problema? Nu stiu daca pe masina mea am termostat EGR sau doar termostat simplu. Am sunat la service si mi-au spus ca un termostat nou BEHR original costa 170 de lei...daca l-as pune pe acesta e ok? sau sunt alte termostate mai bune... Va multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Un termostat EGR nu este mai mult de 95 lei behr si cel mare in jur de 190 behr. Dupa ce ai mers distanta de 250 km ai desfacut busonul sa vezi daca a disparut antigel?

Este vorba de termostatul de pe motor , nu cel de la egr. Eu am patito :)

Termostatul meu s-a spart mai exact carcasa.

Am luat unul aftermarket si pateam exact ca el , nu se incalzea deloc.

Avand in vedere ca partea mecanica a terostatului meu (cel vechi)era buna iar carcasa proasta am dat frumos termostatul nou de pe masina jos , si am inlocuit decat partile mecanice intre ele:D

 

In acest fel am termostat OEM si carcasa aftermaket cu acele 2 picioruse metalice care nu se vor mai rupe . SPER :D

Link to comment
Share on other sites

Este vorba de termostatul de pe motor , nu cel de la egr. Eu am patito :)

Termostatul meu s-a spart mai exact carcasa.

Am luat unul aftermarket si pateam exact ca el , nu se incalzea deloc.

Avand in vedere ca partea mecanica a terostatului meu (cel vechi)era buna iar carcasa proasta am dat frumos termostatul nou de pe masina jos , si am inlocuit decat partile mecanice intre ele:D

 

In acest fel am termostat OEM si carcasa aftermaket cu acele 2 picioruse metalice care nu se vor mai rupe . SPER :D

 

Avand in vedere ca dupa ce apa ajunge la 90 grade si apoi scade - sunt simptome de termostat EGR defect dar cine stie poate la el sunt amandoua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut.

Ca sa nu mai deschid un alt topic am sa postez aici. Am un e46 320 d 2004 150 cp si acul de la temperatura apei abia daca trece de partea albastra. Cateodata ajunge la prima linie. Indiferent daca merc pe autostrada sau prin oras.

Este termostatul de la egr sau celalalt de vina?

Se poate verifica termostatul ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut! Aceasi problema am avut si eu la masina(320d,150hp),dupa schimbarea termostatului de la EGR totul a intrat in normal.Si e mai simplu de schimbat termostatul de la EGR,daca dupa schimbare nu apare nici o difenta cauta sa schimbi si termostatul de la motor(este mai mare ,mai scump si mai greu de schimbat).Bafta! Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu ea trebuie obligatoriu sa steie intre 89-92, cam asa sta la mine, nu clinteste, cu caldura data la maxim.

Pui pe meniul secret si vezi cum sta treaba :)

 

Daca stai pe loc, se poate se mai scada, e diesel, nu se incalzeste la relanti :)

Poti sa imi spui si mie cum fac cu meniul secret?

 

si inca ceva , ce nu e de neglijat.incearca sa mergi cu ea fara cldura pornita , pe mine m-a indus in eroare....am pornit caldura la maxim si la relanti imi scadea temperatura lichidului de racire , eram sa zic ca si eu am vreun termostat defect cu toate ca le-am schimbat pe ambele asta vara.

Eu o am pe auto (clima) la 22 grade si prim oras ajunge cu greu la prima linie alba. Pe autostrada abia trece de partea albastra. O sa schimb termostatul si vad dupa cum o sa fie.

Link to comment
Share on other sites

pai despre relanti era vorba ca imi scadea temperatura cu caldura la maxim.in mers totul e ok.in meniul secret intri astfel :

 

tii apasat butonul de resetat km pana iti apare test

dupa ce a aparut ,,test,, apesi pana la pozitia 19 , apoi knd iti apare ,,off, apesi repede pana la pozitia 7.aici iti arata temperatura lichidului de racire

 

Poti sa imi spui si mie cum fac cu meniul secret?

 

 

Eu o am pe auto (clima) la 22 grade si prim oras ajunge cu greu la prima linie alba. Pe autostrada abia trece de partea albastra. O sa schimb termostatul si vad dupa cum o sa fie.

 

 

nu mai merge cu ea asa ca o nenorocesti.iti recomand sa schimbi ambele termostate.nu sunt o avere.pe cel egr il poti schimb tu singurel

Link to comment
Share on other sites

pai despre relanti era vorba ca imi scadea temperatura cu caldura la maxim.in mers totul e ok.in meniul secret intri astfel :

 

tii apasat butonul de resetat km pana iti apare test

dupa ce a aparut ,,test,, apesi pana la pozitia 19 , apoi knd iti apare ,,off, apesi repede pana la pozitia 7.aici iti arata temperatura lichidului de racire

 

 

 

 

nu mai merge cu ea asa ca o nenorocesti.iti recomand sa schimbi ambele termostate.nu sunt o avere.pe cel egr il poti schimb tu singurel

Am cautat pe realoem pentru celalalt termostat dar nu am gasit. Nu e vorba de bani ca le schimb daca trebuie. Imi aduc aminte ca asta vara la fel era. Acul nu ajungea la jumatate. Ma gandeam ca asa trebuie. Poti sa ma ajuti sa gasesc si celalalt termostat ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai masina ca a mea, ma uit imediat si iti dau link.

 

 

Piesa 4: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3324&hg=11&fg=35

Cod piesa: 11517805811

 

Daca il iei pe original, in jur de 220ron vine cu toate garniturile ( asa am luat de la grozadan ), nu mai trebuie sa iei nimica.

 

Mai jos am pus codurile pentru meniul secret, un fisier pdf.

Selecting_test_functions.pdf

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai masina ca a mea, ma uit imediat si iti dau link.

 

 

Piesa 4: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3324&hg=11&fg=35

Cod piesa: 11517805811

 

Daca il iei pe original, in jur de 220ron vine cu toate garniturile ( asa am luat de la grozadan ), nu mai trebuie sa iei nimica.

 

Mai jos am pus codurile pentru meniul secret, un fisier pdf.

Multumesc mult. Nu sunt in romania asa ca daca le comand la bmw in germania trebuie sa comand si garniturile nr. 5 6 7 ? Sau vin odata cu termostatul?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.