Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

laur, si de unde stii ca e euro 1, 2 sau non euro?ca pe carte nu scrie nimic...iar la rar, am vazut aseara la protv ca e 3000 de roni un test de asta....destul de naspa, zic eu

 

Ar trebuie sa scrie pe carte. Testul ala de 3000 lei e pentru a stabili CO2, am scris in urma.

 

Oricum procese tot vor fi, stati linistiti.

Link to comment
Share on other sites

am pierdut la 3 masini la rand, una miau luat-o la picioare , o pisica am dat-o ca era 1700e taxa, la 320d a venit noua taxa si am terminat-o si pe asta, cica sa mai bagi bani in masini sa le intretii si cand vrei sa le vinzi mai iei motu' de la basca

si acuma e mai ieftin la vechiturile alea de non euro taman pe dos, pai iau un coupe si-i scot tot ce are in cur il cipuiesc ii scot toate limitarile si injectoarele si o scot noneuro in plm si o inscriu cu 5-6 cotoare

Link to comment
Share on other sites

Tot nu am inteles. Am cumparat un E90 inmatriculat in romania in 2008. Nu stiu ce s-a platit atunci, daca s-a platit, daca era lege sa se plateasca.

 

Eu daca vreau sa vand masina la vara, cel ce o va cumpara va avea de plata 1200euro aferenti unui 318d cu 150g CO2/km, euro 4?

 

LE: oricum s-a ajuns la cotatii hilare. Un non euro de 5litri, mai vechi de 99, are taxa 47.540EUR.

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

Tot nu am inteles. Am cumparat un E90 inmatriculat in romania in 2008. Nu stiu ce s-a platit atunci, daca s-a platit, daca era lege sa se plateasca.

 

Eu daca vreau sa vand masina la vara, cel ce o va cumpara va avea de plata 1200euro aferenti unui 318d cu 150g CO2/km, euro 4?

 

 

Nu.

Link to comment
Share on other sites

Tot nu am inteles. Am cumparat un E90 inmatriculat in romania in 2008. Nu stiu ce s-a platit atunci, daca s-a platit, daca era lege sa se plateasca.

 

Eu daca vreau sa vand masina la vara, cel ce o va cumpara va avea de plata 1200euro aferenti unui 318d cu 150g CO2/km, euro 4?

 

LE: oricum s-a ajuns la cotatii hilare. Un non euro de 5litri, mai vechi de 99, are taxa 47.540EUR.

Daca taxa platita la inmatricularea din 2008 a fost recuperata/ se va recupera pana vinzi tu masina, atunci da, urmatorul proprietar al masinii va trebui sa plateasca timbrul de mediu la transcriere.

 

Asta reiese din linkurile de mai devreme cu noua taxa/timbru.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, dupĂŁ formula:

Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100,

unde:

C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;

D = cilindreea – capacitatea cilindrica;

E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;

 

 

spuneti-mi si mie va rog ca nu inteleg D=1 nu?

Link to comment
Share on other sites

Ciudat totusi ca in legea asta noua nu se precizeaza nimic despre cum se va restitui diferenta de taxa.

 

Exemplul meu: am platit in 2012 taxa de inmatriculare, echivalentul a aprox. 980 euro, masina fiind cu DPF

 

Acum din noua metoda de calcul, rezulta ca timbrul de mediu la masina mea ar fi 718 euro.

 

Ma duc pur si simplu la finante si cer restituirea diferentei de taxa?

 

PS: in noua metoda de calcul nu se spune nimic despre masinile prevazute cu DPF vs cele fara DPF...care e faza, platesc la fel?

Link to comment
Share on other sites

daca am deja procesul pe rol, pentru inmatricularea masinii fara taxa...cand o sa merg sa inmatriculez masina, dupa ce o sa se solutioneze cazul si o sa am decizia de la judecatorie or sa ma puna sa achit si mizeria asta de timbru?

ma ajuta si pe mine cineva cu calcularea taxei? nu stiu datele complete.

este vorba de 318d, din 2002, euro 3.

am citit pe net ca emisiile ba sunt 120 ba 146 si ma cam incurc.

Link to comment
Share on other sites

daca am deja procesul pe rol, pentru inmatricularea masinii fara taxa...cand o sa merg sa inmatriculez masina, dupa ce o sa se solutioneze cazul si o sa am decizia de la judecatorie or sa ma puna sa achit si mizeria asta de timbru?

ma ajuta si pe mine cineva cu calcularea taxei? nu stiu datele complete.

este vorba de 318d, din 2002, euro 3.

am citit pe net ca emisiile ba sunt 120 ba 146 si ma cam incurc.

undeva la 14000 de euro (14531) timbru de mediu . 1950*27.6 - 73 % devalorizarea. Am inteles eu gresit?

 

sau 1950*27.6 *27 % = 14531

 

sau daca trece la 11 12 ani

 

1950*27.6 *21 % = 11302 Euro

 

Concluzie ... stii drumul spre RUSE?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

undeva la 14000 de euro (14531) timbru de mediu . 1950*27.6 - 73 % devalorizarea. Am inteles eu gresit?

 

sau 1950*27.6 *27 %

 

1950 e capacitatea cilindrica - nu asta se foloseste.

 

De la euro 3 in sus se foloseste nivelul de emisii CO2.

 

Deci emisii CO2 * ce e in tabel (in functie de AF si capacitatea cilindrica) * (100% - devalorizarea din tabel)

Link to comment
Share on other sites

1950 e capacitatea cilindrica - nu asta se foloseste.

 

De la euro 3 in sus se foloseste nivelul de emisii CO2.

 

Deci emisii CO2 * ce e in tabel (in functie de AF si capacitatea cilindrica) * (100% - devalorizarea din tabel)

MErci

si eu eram derutat. Atunci undeva la 1000 euro. Cat despre faza cu procesul nu cred ca mai va castiga cineva. Pe mine personal ma avantajeaza noua lege.

Link to comment
Share on other sites

Ai inteles bine, bart.

In orice caz, concluzie este ca ce s-a publicat nu este ce a fost promis/lansat in zvon de catre Guvern zilele trecute.

Au zis ca taxa va fi in functie de emisie de CO2 si grad de uzura. Nu a fost sa fie pentru ca:

- Pentru masini > Euro3 existe tabele cu nivel de timbru diferite in functie de norma Euro (3, 4, 5, ..)

--> norma Euro nu spune nimic despre emisie CO2 care este exprimat in g/km

 

- Pentru toate masiniile exista nivele de timbru de medie diferite in functie de cilindree

--> Marimea motorului are un efect asupra emisie de CO2 deja prin consumul crescut (daca e caz). Sa mai si aplici nivele diferite la timbru, rezulta o dubla taxare pe cilindree.

 

1950 e capacitatea cilindrica - nu asta se foloseste.

Cred ca avem surse de informatie diferite.

Link to comment
Share on other sites

Ieri a zis ponta ca taxa NU va fii in functie de cilindree. Si azi se vede ca este in functie de cilindree.

Eu ma intreb daca omul ala e total inept sau ne crede pe noi idioti.

 

Singura veste bune e ca probabil banii se vor castiga in continuare in justitie.

 

 

 

 

In orice caz, concluzie este ca ce s-a publicat nu este ce a fost promis/lansat in zvon de catre Guvern zilele trecute.

Au zis ca taxa va fi in functie de emisie de CO2 si grad de uzura. Nu a fost sa fie pentru ca:

- Pentru masini > Euro3 existe tabele cu nivel de timbru diferite in functie de norma Euro (3, 4, 5, ..)

--> norma Euro nu spune nimic despre emisie CO2 care este exprimat in g/km

 

- Pentru toate masiniile exista nivele de timbru de medie diferite in functie de cilindree

--> Marimea motorului are un efect asupra emisie de CO2 deja prin consumul crescut (daca e caz). Sa mai si aplici nivele diferite la timbru, rezulta o dubla taxare pe cilindree.

 

 

Cred ca avem surse de informatie diferite.

Edited by ve_
Link to comment
Share on other sites

 

Cred ca avem surse de informatie diferite.

 

Avem aceeasi sursa (mediafax). In ce ai extras tu din postul meu ma refeream la euro 3,4,5 si 6. Daca o sa imi citesti intreg postul o sa vezi lamuririle de rigoare.

Aceeasi metoda de calcul pt norma > euro3 au inteles-o si alti colegi de forum.

 

LE: Ca sa fie mai clar, nu capacitatea cilindrica se foloseste pentru inmultirea directa a cotei (conform AF si CC) si devalorizarii ci emisiile CO2.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

De la euro 3 in sus se foloseste nivelul de emisii CO2.

Corect, dar se foloseste si cilindree. E de exemplu un tabel de Euro 3, axa verticala e gradat cu emisie CO2, axa orizontala e gradat cu centrimetri cubi. La intersectie x,y pentru o oarecare masina Euro3 gasesti nivel de timbru in Euro/cmc. Nu?

Link to comment
Share on other sites

Corect, dar se foloseste si cilindree. E de exemplu un tabel de Euro 3, axa verticala e gradat cu emisie CO2, axa orizontala e gradat cu centrimetri cubi. La intersectie x,y pentru o oarecare masina Euro3 gasesti nivel de timbru in Euro/cmc. Nu?

Da, asta incercam sa explic si eu :) .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.