Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Azi m-am dus la DRPCIV ca sa ma lamuresc la cazul meu. Incerc sa vand o masina pe care a cumparat sotia mea in leasing in anul 2006. Contract de leasing s-a terminat in 2010, si masina a fost trecut pe numele ei. In legea, o masina ca in cazul asta este scutita de taxa de poluare daca s-au platit accizele la finalizarea de leasing. Nu stiam sigur daca este scutita doar la finalizare de leasing, sau forever ever after, asa ca m-am dus la politia.

Raspunsul este ca, masina avand cilindree mica (1300cmc) pe vremuri a fost excpetat de plata de accize vamale, si acuma trebuie plaiti taxa de poluare.

 

Daca avea motor mare (nu stiu exact de la cati cmc ar fi asta), se platea accizele la finalizare de leasing, si acuma era exceptat la taxa de poluare.

 

E un fel de corner-case.

Am mai avansat in problema, in paralel astept si o reactie de la firma de leasing. Adevarul este mai confuza ca imaginatie.

 

Am gasit pe internet ca un scurt timp inainte de aderarea la UE (august - 31 decembrie 2006) masinile luate in leasing au fost exceptate de taxe vamale (declarat ca import temporar). Am cautat acasa prin dulapul cu acte, si am gasit o declaratia vamala pentru masina, datat 20-august-2006. Are si stampile pe foaia datat din 2010, cand a iesit din leasing. Intradevar, la suma la taxele pe masina este trecut 0 lei. E un cadou facut de catre Guvern pentru ca oricum eram sa intram in UE. Acuma devine partea interesanta financiara. Valoare in vama declarata pentru masina este 10440Euro. Accizele (dupa cum am gasit eu) erau 1%. Daca eram sa platim accizele, ne costa 104,40 Euro. Taxa actuala de poluare care trebuie platita este 440Euro, pentru ca e e veche si polueaza. Asa calculat, cadoul guvernului ma costa 335,60Euro.

 

Comanda la masina la Toyota am facut atunci pe 19-iulie, cand erau inca accizele. Little did I know!

 

Daca stiam asta in 2006, luam masina cu o luna mai devreme :)

Link to comment
Share on other sites

cica in martie intra noua lege.

se va taxa diferentiat intre benzina si diesel.

azi se discuta la Guvern.

 

 

euro 6 si hibride - zero

 

euro 5 - dupa legea deja in vigoare

 

euro 3 si 4 - creste cu cca 10% fata de legea deja in vigoare

 

non euro, 1 si 2 - scade cu pana la 60% fata de legea deja in vigoare

 

acuma au zis pe realitatea tv.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Prin dpf scade valoarea de co2? Parca nu, deci ar trebui sa se tina cont.

Prin prezenta dpf din cate stiu nu se obtine mai putin co2.

 

Parca in proiectul dat acum cateva saptamani reducerile pt noneuro, e1 si e2 erau mult mai mari de 60%.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

La cursul de la 1 ianuarie. Parca vreo 4.5 ;(

cat adica mai exact ? unde sa ma uit ? as vrea sa-mi fac calculele,sa merg sa inscriu masina

 

Bravo USL :goodjob: , v-ati tinut de cuvant, ati eliminat taxa neconstitutionala si ilegala....BRAVOOOOO!!!!

doar n-ai crezut ca cineva va scoate taxa asta ?????pinochio ala minte si acum ca si atunci,cum respira

ps

lasa un nr de tel pe privat ca in Weekend vin la Milano,sa te scot la o kafea.Daca vrei ,bineinteles !!

Link to comment
Share on other sites

Practic nu au facut altceva decat sa inrautateasca situatia actuala a taxei, a diminuit valoarea taxei la harburi si cazane si au marit-o la restul. Ce kkt au facut? sa vezi dosare deschise deacum in colo, sa vezi instante de judecata dry.gif . Cred c-o s-ajunga lumea sa-i regrete pe cei dinainte.
Link to comment
Share on other sites

cursul de schimb valutar leu/euro utilizat la calculul accizelor pentru anul 2013 (01 ianuarie 2012 – 31 decembrie) este de 4,5223 lei/euro, publicat ĂŽn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C296/5 din 2 octombrie 2012.

 

Potrivit art. 218 din Codul Fiscal, valoarea ĂŽn lei a accizelor stabilite ĂŽn echivalent euro pe unitatea de mĂŁsurĂŁ se determinĂŁ prin transformarea sumelor exprimate ĂŽn echivalent euro, pe baza cursului de schimb valutar stabilit ĂŽn prima zi lucrĂŁtoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat ĂŽn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Acest curs se utilizeazĂŁ pe toatĂŁ durata anului urmĂŁtor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.