Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Ponta vrea la butoane și ca premier este mai simplu. Un președinte pus de el de formĂŁ (cum ar fi Antonescu), e perfect. Asta pentru cĂŁ Antonescu va ține din scurt PNL-ul pentru a susține guvernarea.

 

Partea proastĂŁ e cĂŁ Antonescu stĂŁ rĂŁu ĂŽn sondaje. Nu prea reușește sĂŁ gĂŁseascĂŁ scandaluri pe care sĂŁ capitalizeze. ĂncearcĂŁ el diverse, dar nu-l bagĂŁ nimeni ĂŽn seamĂŁ. S-ar putea sĂŁ nu ajungĂŁ președinte. E mai puțin important cine ajunge. Important este cĂŁ pânĂŁ la alegeri și probabil o vreme dupĂŁ, nu vor face nimic cu impact social major.

Link to comment
Share on other sites

Am spus mai sus. RenunțĂŁ la impozitul pe capacitate și trec la impozitarea puterii sau a emisiilor. DacĂŁ au nevoie mare de bani, clar vor impozita CO2-ul.

 

Ok, dar iti dai seama ca sunt motoare de 1.6 care au emisii mari de 190-195? Sau chiar e46 NFL 1.9 are emisii "generoase". Trebuie neaparat raportate emisiile la capacitate, altfel iese jale.

Si nu cred ca vor introduce impozitul asta, datorita "timbrului de mediu" care face exact aceeasi chestie.

Link to comment
Share on other sites

Sunt destule țĂŁri ĂŽn care se aplicĂŁ cele douĂŁ metode și costurile deținerii unei mașini sunt serioase. E simplu, va avea mașinĂŁ numai cine ĂŽși permite.

 

Ei ar fi putut introduce din prima și o taxĂŁ de ĂŽnmatriculare pe CO2. Și asta existĂŁ pe la alții, uneori ajunge cât mașina. NouĂŁ fiind. Desigur o țarĂŁ mai normalĂŁ are taxe aparent mici.

 

Vezi Spania: http://www.diariomotor.com/2012/10/25/impuesto-de-matriculacion-en-que-consiste-y-como-se-calcula/

 

I.M. Emisiones absolutas homologadas

 

0% Emisiones inferiores o iguales a 120 g/km de CO2

4.75% Emisiones mayores de 120 y menores de 160 g/km de CO2

9.75% Emisiones mayores o iguales de 160 y menores de 200 g/km de CO2

14.75% Emisiones mayores o iguales de 200 g/km de CO2

 

 

Ăștia ĂŽn Spania merg pe 120g. Alții au ales 100g, dar ĂŽn contexte diferite (adicĂŁ impozitare). Practicile sunt diferite, ĂŽnsĂŁ tendința este aceeași.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca exista motoare de 1.6 cu emisii 190-195. e drept emisiile astea sunt in stransa legatura cu consumul poate vreun passat 1.6 break cu cutie automata sa se apropie de emisiile astea. dar o masina normala de 1.6 , chiar si logan 1.4-1.6, are intre 160-170.

 

totusi acciza asta se plateste anual sau doar o data?

Link to comment
Share on other sites

Sunt destule țĂŁri ĂŽn care se aplicĂŁ cele douĂŁ metode și costurile deținerii unei mașini sunt serioase. E simplu, va avea mașinĂŁ numai cine ĂŽși permite.

 

Ei ar fi putut introduce din prima și o taxĂŁ de ĂŽnmatriculare pe CO2. Și asta existĂŁ pe la alții, uneori ajunge cât mașina. NouĂŁ fiind. Desigur o țarĂŁ mai normalĂŁ are taxe aparent mici.

 

Pai nu e deja timbrul calculat in functie de CO2? Bineinteles ca intr-o formula mult mai rudimentara decat occidentalii, si se plateste doar o data.

 

De asta zic ca nu mai pot da inapoi, hopa, stati sa impozitam anual in functie de CO2, dar ce facem cu timbrul, o sa cam fie dubla taxare (desi nu ceva rar pt romania).

 

@CosminE46 Exact la Passat break ma gandeam. Cred ca cel manual are 185-190g/km, automat trebuie sa aiba mai mult.

 

LE: VOLKSWAGEN Passat Variant 1.6 Specs

 

CO2 Emissions

192 g/km

 

E cel euro4.

 

Gearbox Manual, 5 Speed

Link to comment
Share on other sites

La alții existĂŁ și taxĂŁ de ĂŽnmatriculare și impozit, fĂŁrĂŁ sĂŁ se punĂŁ problema de dublĂŁ impozitare. Sunt pânĂŁ la urmĂŁ douĂŁ chestii diferite. Spuneam ĂŽnsĂŁ cĂŁ de la ĂŽnceput. La noi la ĂŽnceput au pus o taxĂŁ de ĂŽnmatriculare imbecilĂŁ, pe care au pierdut procese, au avut probleme la nivel european. Pentru cĂŁ la noi cei care se ocupĂŁ cu asta au de fapt alte griji.

 

Se poate face inclusiv un sistem diferit ca ĂŽn UK. Mașinile fĂŁrĂŁ CO2 (alea vechi), plĂŁtesc la capacitate. Mașinile noi cu CO2 declarat de producĂŁtor, plĂŁtesc la emisie. Sunt tot felul de abordĂŁri cum spuneam, ĂŽnsĂŁ toate duc ĂŽn aceeași direcție.

 

Asta a fost o metodĂŁ bunĂŁ de a mĂŁri baza de impozitare (și taxare) din timp, cu o justificare solidĂŁ (pe cal putere e aiurea sĂŁ ceri bani, pe poluare ĂŽnsĂŁ cam greu sĂŁ poți comenta ceva, deși REAL o impozitare corectĂŁ ar fi la POMPĂ).

Link to comment
Share on other sites

Da. Revenim tot la impozit, cred ca am mai discutat pagini in urma.

Oricum, din punctul meu de vedere, cel mai bun lucru pe care-l puteau face, e sa fi pus un impozit normal la motoarele sub 1.6. Adica acum e ceva genul nu stiu, 50 ron; trebuia sa fi pus:

100 ron pt 1.2, 125 pt 1.4, si 150 pt 1.6. Aici castigau cel mai mult si nu era o avere pt proprietari.

 

Dar ce au facut, au pus 8-900 la motoarele de 2.5 (si in general la tot ce e peste 2000cmc).

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Eu l-as pune pe pontac intre doua F10 unul 520i full si celalat 550i standard,si sa-mi explice si motiveze mie in direct cu televiziunile de fata care e diferenta intre aceste doua masini din punct de vedere al luxului si taxelor.

Nu stiu care sint interesele,la multe chestii se inspira din vest,de ce nu pun taxele la fel,impozit pe CP/KW sau co2 si gata.

Nu ar mai fi nici probleme cu procesele

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai demult nu mai fac partaj notarii, ori din prima jumatate a lunii iulie, ori de prin 15.

 

Chestie aflata de mine, de fapt si circula pe internet, e ca se poate intenta proces si pentru timbrul de mediu, au gasit o "portita" sau o neregula. Eu o sa vb cu un procuror care a zis ca ma indruma.

 

Te referi la situatia in care ai platit deja timbrul,de recuperare a banilor? Sau a intenta proces inainte de inmatriculare?

Link to comment
Share on other sites

Sunt destule țări în care se aplică cele două metode și costurile deținerii unei mașini sunt serioase. E simplu, va avea mașină numai cine își permite.

 

Ei ar fi putut introduce din prima și o taxă de înmatriculare pe CO2. Și asta există pe la alții, uneori ajunge cât mașina. Nouă fiind. Desigur o țară mai normală are taxe aparent mici.

 

Vezi Spania: http://www.diariomotor.com/2012/10/25/impuesto-de-matriculacion-en-que-consiste-y-como-se-calcula/

 

I.M. Emisiones absolutas homologadas

 

0% Emisiones inferiores o iguales a 120 g/km de CO2

4.75% Emisiones mayores de 120 y menores de 160 g/km de CO2

9.75% Emisiones mayores o iguales de 160 y menores de 200 g/km de CO2

14.75% Emisiones mayores o iguales de 200 g/km de CO2

 

 

Ăștia în Spania merg pe 120g. Alții au ales 100g, dar în contexte diferite (adică impozitare). Practicile sunt diferite, însă tendința este aceeași.

 

In spania de exemplu pentru o masina cu motor de 4200 platesti 160 de euro impozit anual iar la motor de 2500 vreo 130 de euro! E ieftin impozitul si nu e mare diferenta intre capacitatile cilindrice!

In schimb in romania vor o gramada de bani..

Edited by bmi_blue90
Link to comment
Share on other sites

Nici taxele astea nu-s vechi. S-ar putea să mai schimbe tarifele.

 

Apropo de România, ai văzut tu aici manifestatii ca acolo?

 

Iti dai seama ca nu,nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar fi taxele si impozitele care sunt in romania...

Dar usor,usor parca o ia si spania pe urma romaniei... nu mai stiu ce sa faca ca sa scoata bani!

Au ajuns politistii sa stea cu radarele prin boscheti si tot felu de tampenii...

Edited by bmi_blue90
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ati mai auzit ceva in legatura cu timbru asta de mediu? Vorbeau niste baieti prin targ ca de la 1 ian 2014 se va scoate taxa pentru autoturismele deja inmatriculate in RO.

 

LOOOL, asta cu baEtii prin targ stii cum e? ca si cu puscariasii cand vorbesc de gratiere sau armistitiu,laugh1.gif la astia in fiecare zi se mai aude cate ceva, poate-poate vor scapa mai repede din parnaie...asa si cu baetii din targuri.

Ponta a spus clar: timbrul de mediu va ramane mult si bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Buna seara, am si eu o nelamurire in legatura cu Taxa auto, vreau sa achizitionez o masina cu anul de fabricatie 2005, masina este inscrisa in Romania in anul 2009, propietarul actual a achizitionat masina in anul 2011, el sustine ca nu a platit taxa auto, nici fostul propietar nu i-a inmanat adeverinta ANAF cum ca ar fii fost taxa platita .

 

In perioada 2009 - 2011 , masina a fost vanduta de 2 ori in familie ( cele 2 persoane din certificat aveau acelasi nume de familie ) la interval de 3 saptamani.

 

Mi se pare ciudat, avand atatia propietari sa nu plateasca nimeni taxa .

 

Intrebarea mea este, daca eu cumpar masina de la el , platesc taxa ?

 

Am inteles ca propietarii care au platit taxa si nu a fost recuperata si au adeverinta ANAF, nu este valabila daca nu este platita in anul 2013 . Ma puteti ajuta cu niste sfaturi, multumesc !

Link to comment
Share on other sites

In 2011 cand a luat-o el nu se platea taxa la masinile deja inmatriculate , deci nu iti trebuia nici adeverinta.Daca ai adeverinta scoasa in luna asta masina se poate inmatricula fara taxa , ce e nasol ca primul propietar din Ro isi poate recupera taxa si cand o sa o vinzi tu o sa ai o problema.
Link to comment
Share on other sites

Mike, cel care a adus masina in 2009 a platit taxa la ea. Pe tine tot ce te intereseaza este ca acel om sa nu isi fi recuperat taxa. Solicita vanzatorului sa scoata adeverinta ca sa fii 100% sigur.

 

Am mai auzit de cazuri in care te duci cu seria masinii la anaf si in cateva minute lucratorul de acolo iti spune daca taxa a fost platita sau nu. Un coleg a facut asa, dar intr-un oras de provincie unde lucrurile sunt mai lejere. In orase mai mari nu stiu daca te ajuta baietii de acolo..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Intrebarea mea este, daca eu cumpar masina de la el , platesc taxa ?

 

Am inteles ca propietarii care au platit taxa si nu a fost recuperata si au adeverinta ANAF, nu este valabila daca nu este platita in anul 2013 . Ma puteti ajuta cu niste sfaturi, multumesc !

100% platesti taxa ...din moment ce el a spus clar ca nu a platit nici o taxa . merita sa cumperi masina doar inmatriculata in tara dupa 2007 ca sa poti spera macar ca nu a fost recuperata , pt ca evident a fost platita , mai putin masinile pana in 2000 cmc cu data fabricatie 2007 , anul ala a fost scutit atunci .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.