Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Cel mai bine ar fi sa se faca un fel de vigneta platibila anual in functie de norma euro a mașinii, emisii si capacitate cilindrica. Ar încuraja înmatricularea mașinilor in România fara taxe aberante pe care le platesti la inceput, s-ar aduna bani la buget si din impozit si din restu de taxe aferente. Sa nu mai vorbim ca orice masina are nevoie de asigurare anuală si ITP odată la 2 ani.

 

Mi se pare trist ca jigodiile din Parlament ne-au adus in situatia sa ne gandim ca cel mai bine ar fi sa platim o vigneta platibila anual. NU. Cel mai bine ar fi sa nu platim NIMIC aiurea.

 

Cel mai bine ar fi sa incurajeze inovatia.

Cel mai bine ar fi sa ofere premii serioase inventatorilor romani care se afirma in vreun fel, in special in domeniul ecologiei.

Cel mai bine ar fi sa incurajeze investitorii straini sa vina sa produca la noi si sa-i taxeze pe aia in functie de cat le polueaza fabricile.

Cel mai bine ar fi sa nu mai facem export de minti stralucite, ci sa le punem in valoare si sa le recompensam aici, in tara.

Cel mai bine ar fi sa reparam sistemul de invatamant care in stadiul actual este undeva la 2 niveluri sub mediocru ca sa nu mai scoatem pe piata muncii dobitoci cu diploma pe banda rulanta.

Cel mai bine ar fi sa stimuleze naibii economia ca sa avem bani sa si PUTEM sa platim taxele astea tampite, in loc sa sugrume orice intreprinzator.

Cel mai bine ar fi ca taxele sa fie facute intr-un mod previzibil, pe termen lung, nu sa tripleze un impozit peste noapte.

Cel mai bine ar fi ca banii incasati din toate taxele astea facute sub scuza ocrotirii mediului inconjurator sa fie folosite PENTRU MEDIUL INCONJURATOR, nu ca un fel de carja pe care se sprijina economia asta schiloada si cocoasa ei numita "Salarii bugetari si pensii"

Cel mai bine ar fi ca o taxa sa fie facuta fair, echitabil, astfel incat o taxa pe poluare sa taxeze efectiv poluarea si nu cu 3 lei pe unul cu un Spark 0.8 cu care face 60k Km pe an si cu 10.000 pe unul cu un Ferrari decapotabil cu care merge la mare de 2 ori pe an. Ignorati faptul ca ala cu Ferrari are bani. Ala nu e argument, e o gandire socialista tampita care n-a adus niciodata nimic bun nicaieri in lumea asta. Ala cu Ferrari probabil ca are si niste angajati care la randul lor hranesc niste familii. Ala cu Ferrari plateste deja mai mult in impozitul pe venit si TVA si cate alte taxe mai plateste. Uitati de argumentul asta.

 

 

Daca e sa fie o astfel de taxa pe poluare, ar trebui sa nu mai fie un impozit (mai ales cu asemenea diferente enorme intre niste motorizari nu foarte diferite), ci doar o acciza in pretul benzinei/motorinei, astfel incat consumi mai multa benzina => poluezi mai mult => platesti mai mult. Dar acciza aia exista deja. :rolleyes:

 

Nu. Cel mai bine ar fi sa-si faca harakiri toti oamenii din politica romaneasca si pupincuristii angajati de ei sa spele creiere prin intermediul TV-ului. Asa ar fi cel mai bine.

 

 

 

PS: Sa nu te superi pe mine, mada_linn. Nu ma luam de tine personal, ci doar de o idee (sau mai multe).

Edited by filon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

parca iustin capra facuse o toba de esapament foarte simpla ... ceva cu apa... emisii aproape de 0... au cumparat nemtii tot ce tine de acea toba si au ingropat proiectul pentru 10 ani... asa ca in orice tara conteaza banii adusi la buget... nu fiti naivi... la romanica e intr-adevar nesimtire...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sau poate ca ar trebui toti sa contactam parlamentarii din circumscriptiile electorale ale fiecaruia, sa le dam telefoane, email-uri si sa le spunem ca nu ni se pare corect ce se intampla si ca au o responsabilitate fata de noi....desi o experienta personala de acum 2-3 ani povestita cateva posturi anterioare imi spune ca e greu sa facem asa ceva.......

 

 

Rovana Plumb spunea ca o sa lanseze o dezbatere legata de introducerea timbrelor de mediu....sunt curios cine vor fi cei consultati....Tariceanu, Brent Valmar, Stroe de la Dacia, plus functionari din ministerul de finante....?

Link to comment
Share on other sites

sunt tare curios, poate stie cineva, companiile aeriene cat platesc taxa poluare ptr avioanele din dotare?!

 

Romania polueaza mai putin decat are dreptul. Tin minte ca era o discutie ca puteau vinde tichetele de poluare nefolosite catre alte tari. problema e ca au aflat tarziu si au ratat ocazia sa mai inscrie ceva bani la buget. oricum, un stat din ue daca depaseste o anumita cantitate de poluare plateste la tona emisiile extra. va dati seama ca la o tona de poluare taxa platita de stat e mult mai ieftina decat ni se cere noua cumulat la gram catre tona.

 

 

Asta e o frecție inventatĂŁ de cĂŁtre TĂŁriceanu și preluatĂŁ ulterior de Boc+compania de unguri, iar mai nou de cĂŁtre Ponta...

 

preluata si aplaudata si de multi romani care avand masinile inmatriculate in ro erau chiar f vehementi in chestia cu poluatorul plateste. deh, acum le moare si capra lor.

 

 

Cel mai bine ar fi sa ofere premii serioase inventatorilor romani care se afirma in vreun fel, in special in domeniul ecologiei.Cel mai bine ar fi sa incurajeze investitorii straini sa vina sa produca la noi si sa-i taxeze pe aia in functie de cat le polueaza fabricile.Cel mai bine ar fi sa nu mai facem export de minti stralucite, ci sa le punem in valoare si sa le recompensam aici, in tara.Cel mai bine ar fi sa reparam sistemul de invatamant care in stadiul actual este undeva la 2 niveluri sub mediocru ca sa nu mai scoatem pe piata muncii dobitoci cu diploma pe banda rulanta.Cel mai bine ar fi sa stimuleze naibii economia ca sa avem bani sa si PUTEM sa platim taxele astea tampite, in loc sa sugrume orice intreprinzator.Cel mai bine ar fi ca taxele sa fie facute intr-un mod previzibil, pe termen lung, nu sa tripleze un impozit peste noapte.Cel mai bine ar fi ca banii incasati din toate taxele astea facute sub scuza ocrotirii mediului inconjurator sa fie folosite PENTRU MEDIUL INCONJURATOR, nu ca un fel de carja pe care se sprijina economia asta schiloada si cocoasa ei numita "Salarii bugetari si pensii"Cel mai bine ar fi ca o taxa sa fie facuta fair, echitabil, astfel incat o taxa pe poluare sa taxeze efectiv poluarea si nu cu 3 lei pe unul cu un Spark 0.8 cu care face 60k Km pe an si cu 10.000 pe unul cu un Ferrari decapotabil cu care merge la mare de 2 ori pe an. Ignorati faptul ca ala cu Ferrari are bani. Ala nu e argument, e o gandire socialista tampita care n-a adus niciodata nimic bun nicaieri in lumea asta. Ala cu Ferrari probabil ca are si niste angajati care la randul lor hranesc niste familii. Ala cu Ferrari plateste deja mai mult in impozitul pe venit si TVA si cate alte taxe mai plateste. Uitati de argumentul asta.Daca e sa fie o astfel de taxa pe poluare, ar trebui sa nu mai fie un impozit (mai ales cu asemenea diferente enorme intre niste motorizari nu foarte diferite), ci doar o acciza in pretul benzinei/motorinei, astfel incat consumi mai multa benzina => poluezi mai mult => platesti mai mult. Dar acciza aia exista deja. :rolleyes: Nu. Cel mai bine ar fi sa-si faca harakiri toti oamenii din politica romaneasca si pupincuristii angajati de ei sa spele creiere prin intermediul TV-ului. Asa ar fi cel mai bine.PS: Sa nu te superi pe mine, mada_linn. Nu ma luam de tine personal, ci doar de o idee (sau mai multe).

 

cred ca cel mai bine ar fi (pe langa toate cele expuse de tine) sa stimuleze intreprinzatorul roman, imm-urile.

Link to comment
Share on other sites

Filon ai dreptate cu ceea ce spui, dar eu ma refeream la raul cel mai mic raportat situatiei. Sunt de acord cu tine , chiar si pt motivele cu care m-ai combatut. Eu priveam putin altfel lucrurile, dar fix la ceea ce tine de mizeria asta de poveste cu taxa auto/mediu/poluare/timbru. In rest same old story, doar am ascultat la Ăâ˘tiri ca mai baga nu stiu ce umpozit pr localuri.......o aberatie mizera. Ne impovadeaza cu atâtea taxe, suntem sub orice critica.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Fanfaronu dracu: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13969674-victor-ponta-discutam-taxa-auto-pana-gasim-solutie.htm

 

Partea cea mai proasta cu aceasta taxa auto este ca de fapt noi nu o sa incasam nici un leu pentru bugetul de stat, ca tot ce o sa incasam, o sa platim datoriile, restituim taxa incasata de domnul Boc. Deci nu facem altceva decat sa mai luam de la oameni ca sa dam la oameni ce le-a luat Guvernul trecut.

 

Futu-l in gura de imputut, a uitat ca taxa asta a fost bagata initial de colegu de USL, Tariceanu, si ulterior chiar triplata tot de el. Daca nu venea Boc sa spuna ca pentru masinile intrate in tara pana in 15 decembrie 2008, sa se plateasca taxa normala, jegosu ala de Tariceanu imi scotea 10 mii euro din buzunar, m-a prins cu 3 masini aduse din USA la care am platit pana la urma 3500 euro. Plus ca tot Boc a anulat taxa tripla si a lasat taxa cam asa cum era si pana atunci.

Edited by WLF
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Partea cea mai proasta cu aceasta taxa auto este ca de fapt noi nu o sa incasam nici un leu pentru bugetul de stat, ca tot ce o sa incasam, o sa platim datoriile, restituim taxa incasata de domnul Boc. Deci nu facem altceva decat sa mai luam de la oameni ca sa dam la oameni ce le-a luat Guvernul trecut.

la faza asta m-am blocat :blink:

 

ce oameni ? adica japca-contra-japca ?? :pirate:

Link to comment
Share on other sites

"A fost suspendatã taxa pânĂŁ la 31 decembrie, iar pe 3 ianuarie - practic pe 1 Âşi pe 2 bĂŁnuiesc cĂŁ nu ĂŽnmatriculeazĂŁ nimeni nicio maÂşinĂŁ - pe 3 ianuarie doamna Plumb ĂŽmi aduce noua formĂŁ a taxei, care nu e o taxĂŁ de primĂŁ ĂŽnmatriculare, ci taxĂŁ de mediu care se referĂŁ ĂŽn principal la modul ĂŽn care o maÂşinĂŁ, un autoturism, polueazĂŁ sau nu; o taxĂŁ de mediu exact ĂŽn sensul a ceea ce discutasem cu Comisia EuropeanĂŁ. Partea proastĂŁ este ĂŽnsĂŁ cĂŁ anul acesta, 2012, iar s-au dublat ĂŽnmatriculĂŁrile de maÂşini poluante aduse din strĂŁinĂŁtate, ceea ce nu e totuÂşi ideea pentru care facem o taxĂŁ de mediu", a spus Ponta la RTV.

 

"Acum nu stiu cate masini se vor vinde pe 1 si 2 ianuarie, totusi, adica nu mi se pare ceva foarte grav", a adaugat Dragnea.

Link to comment
Share on other sites

ĂÂştia fac ÂşedinĂžele de guvern publice si doar vorbesc sa ĂŽi dea aia de la Antena 3 sa ĂŽi vadĂŁ lumea, pe principiul fĂŁ-te ca lucrezi. Doamna ministru, sa rezolvĂŁm problema taxei. Si in realitate la finante ĂŽĂži cere declaraĂžie ca nu dai statu ĂŽn judecatĂŁ sa ĂŽĂži iei banii ceruti ĂŽn mod ilegal practic.
Link to comment
Share on other sites

Incredibil ce muist este.......si cum nu se ridica unul sa ii zica taci in plm ca taxa nu e a lui Boc sau Tariceanu sau Ponta...taxa e pusa de statul roman(indiferent de guvern) si ii priveste pe contribuabilii din Romania.....ce demagogie comunista ieftina.....asta o sa fie in stare sa puna si o taxa mai naspa si o sa zica ca e din cauza pacaliciului de Boc, si eventual a institutiilor europene ce actioneaza contra intereselor Romaniei....groaznic.

 

 

macar unii au chiar o propunere corecta si viabila.....dar mai mult ca sigur ca nu o sa fie luati in seama:

 

 

http://www.ziare.com/taxa/taxa-auto/transportatorii-propun-aplicarea-modelului-german-privind-taxa-auto-1211377

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Da, pai a scris un coleg pe aici ca a fost sa inmatriculeze masina, e tot in topicul asta faza. Plus o jurnalista de la Europa FM pe care am auzit-o chiar eu.

 

 

E real. Așa se face acum. Dai declarație pe propria rĂŁspundere cĂŁ plĂŁtești taxa fĂŁrĂŁ sĂŁ ai pretenții ulterioare. Altfel nu primești hârtia. Abuz? Ai libertatea sĂŁ te uiți la mașinĂŁ și sĂŁ te judeci cu statul. Doar cĂŁ e nițel mai complicatĂŁ treaba, pentru cĂŁ nu se mai elibereazĂŁ diverse acte. Eu am rĂŁmas ca prostu azi. Și ĂŽncĂŁ nu știu exact cine ce trebuie sĂŁ cearĂŁ. Mai bagĂŁm mâine o fisĂŁ amândoi.

 

Asta face ca și piața mașinilor noi sĂŁ fie o mare problemĂŁ.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Deci eu nu mai pricep nimic ce si cum va fi. Am o ocazie buna sa cumpar un A4 1.9Tdi din '97. Masina a fost adusa si inmatriculata in tara in 2010.

Proprietarul, un consatean vrea sa o vanda fiindca se muta defintiv in Germania. Mi-o lasa in 1800, masina arata si merge brici.

Daca o iau, avand in vedere ca a fost inmatr dupa 2007 ce draq de taxa ar mai trebui platit ca sa o transcriu pe mine? in afara de RAR si ce taxe se mai platesc pe la politie.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la propunerea transportatorilor, eu personal cred ca este cea mai corecta mĂŁsura. Ănmatriculare cu taxa 0, dar platesti anual impozit in funcĂâşie de cat polueazĂŁ masina. spre exemplu am in familie si o masina cu norma euro2, veche dar care imi place foarte mult si nu as renunĂâşa la ea. Din pĂŁcate o Ăâşin pe Bulgaria, iar daca ar fi o taxa de genul asta as ĂŽnmatricula masina in România fara sa stau pe gânduri.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Deci eu nu mai pricep nimic ce si cum va fi. Am o ocazie buna sa cumpar un A4 1.9Tdi din '97. Masina a fost adusa si inmatriculata in tara in 2010.

Proprietarul, un consatean vrea sa o vanda fiindca se muta defintiv in Germania. Mi-o lasa in 1800, masina arata si merge brici.

Daca o iau, avand in vedere ca a fost inmatr dupa 2007 ce draq de taxa ar mai trebui platit ca sa o transcriu pe mine? in afara de RAR si ce taxe se mai platesc pe la politie.

 

Pai nu ai nimic de plata, doar sa duci o hartie de la finante cum ca pentru masina aia s-a achitat taxa si nu s-a recuperat ulterior.

Link to comment
Share on other sites

Deci eu nu mai pricep nimic ce si cum va fi. Am o ocazie buna sa cumpar un A4 1.9Tdi din '97. Masina a fost adusa si inmatriculata in tara in 2010.

Proprietarul, un consatean vrea sa o vanda fiindca se muta defintiv in Germania. Mi-o lasa in 1800, masina arata si merge brici.

Daca o iau, avand in vedere ca a fost inmatr dupa 2007 ce draq de taxa ar mai trebui platit ca sa o transcriu pe mine? in afara de RAR si ce taxe se mai platesc pe la politie.

 

teoretic nimic daca vecinul nu si-a recuperat taxa..sa-ti dea copie dupa chitanta!

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu e valabila doar copia. Cred ca trebuie ceva hartie certificata de finante. Ca asa copie duce oricine, dar in fapt taxa e recuperata. Plus ca mai fac si ei niste bani, or mai cere o mica taxa pentru eliberarea hartiei asteia.
Link to comment
Share on other sites

ah clar, eu i-am cerut vanzatorului copie dupa chitanta inca de anul trecut, inainte sa inceapa nebunia asta..oricum asta cu hartia de la finante nu e precizata in nicio lege, e extra cum ar veni

 

dar ce te faci daca masina-i inmatriculata dupa 2007 si a schimbat 5-6 proprietari, dracu mai stie daca-i taxa recuperata..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.