Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

am gasit o brosura al modelelor e34 facuta dupa 1994. Am aflat practic o multime de chestii noi, de exemplu e34 avea optiune de keyless entry din fabrica, si multe alte chestii foarte interesante. E descris in amanunt sistemul de securitate prezent pe e34, toate ranforsarile si multe alte chestii interesante

http://www.jf3d.com/1995_BMW_e34_brochure.pdf

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare La toti. Sunt si eu nou pe aici dar sper sa ma descurc. Am un 525TDS Tourng din '96 cu majoritatea dotarilor. Probleme cu el am avut din cauza "maestrilor" din romania, dar si :

1. Nu porneste normal cand e motorul cald! Adevarul ca nu tot timpul dar exact cand ai nevoie mai mare at nu porneste si ai impresia ca invirte in gol. Cand e motorul rece porneste perfect.

2. Consumul ajunge la 40l/100km cand lucreaza motorul la relantiv! Adikca asa arata calculatorul de bord, din rezervor nu dispare nimic.

3. Cutia de viteza e automata si uneori motorul e turat aproape de 3000rmp si putere nu prea. (se intimpla rar, dimineata cand o pornesc)

4. Cand e incarcata se ridica singura si devine foarte rigida si drumurile noastra pasagerii din spate mai decoleaza uneori la denivelari, e normal sa devina asa rigida?

Per ansamblu masina e superba si ar fi nemaipomenita daca nu ar fi consumul extra urban de 8,7l si 12l urban :twoup:)) credca e din cauza cutii.

Edited by Denesska
Link to comment
Share on other sites

1 ai probleme cu pompa de injectie. Cand e mtorul cald toarna niste apa pe pea si poi da-i o cheie, daca porneste din prima de acolo e problema.

2. E normal, iti face calculul consumului /100km. daca stai pe loc cu motorul mergand consumul/100km este maxim posibil, si e logic, ca stai pe loc..:0

3. Schimba uleiul in cutie, sau macar verifica sa fie la nivel. Dar trebuie schimbat oticum mai ales daca nu stii cand a fost schimbat ultima data. Te costa relativ putin in comparatie cu costul unei cutii automate recondtionate, care poate ajunge usor la 1100 de euro..

4. Probabil ca ai SLS, care iti ridica masina in functie de cat e de incarcata pe spate, e o chestie foarte misto, zic eu ca e de preferat decat sa dai cu fundul de pamant...

Consumul e normal, 525TDS nu a fost o masina foarte economica nicodata..

Link to comment
Share on other sites

Hai noroc.

Nu prea stiu ce e SLS dar :) credca il are, ea cand se incarca se ridica singura. Problema e ca in spate pe drumurile noastra decoleaza totul. Ma gindeam poate se face cumva mai moale sau nu stiu, dar daca asa e normal asta este. Cat de pompa nu stiu, mi-au mai spus ca este probleme cu ele la aparatura nu stiu ce e asta, dar cica e nasol. Si nici nu face tot timpul figuri, majoritatea timpului porneste perfect dar cand tii lumea mai draga at nu ia foc. Uleiul in cutie l-am schimbat, dar oricum nu am simtit diferenta, acum iarna cand o pornesc dimineata abia peste vreo 40 -50 min isi revine cat de cat cutia si cupleaza cat de cat calumea, dar perfect merge peste vreo ora jumate doua la timpul asta si consumul e mare pina isi revine. NU mi se pare ok dar daca nu ai nevoie sa dai pedala pt o depasire ceva nu prea imi dau seama. Dar asa cutia merge perfect. Ma gindesc poate asa sunt ele si greu se incalzeste uleiul din cutie :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare. Trebuie sa schimb pompa de frana pe un E34 520i din '95. Dupa o telenovela intreaga cu vreo 3 pompe second ce nu s-au potrivit din diverse motive, zilele astea am vazut pe un 525 tds touring, una ce ochiometric era identica. Am verificat pe program codurile pt 525tds din '92 pana in'94 (touringu ce l-am gasit nu e sigur din '95) si codul e identic cu al pompei de pe E34 520i '95. Doar ca la toate 525tds-urile touring apare aceasta mica specificatie "doar cu conducta seria 34 32 6 755 493". Pana si gramajul celor doua dat de program e identic ... 633 gr. Cat de importanta e specificatia legata de conducta respectiva atata vreme cat codul pompei in sine e identic? Am cautat pe program conducta respectiva sa o compar cu cele utilizate la E34 520i ... dar nu am gasit-o in schemele cu piese sau in lista de coduri la nici una din masini.

 

Nu vreau sa mai demontez de pe aceasta masina si sa platesc pompa asta, masna si pompa mea(pt comparatie) fiind in alt oras, si ma scaprpin invers daca iar nu duc piesa exacta.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

DOMI, nu stii unde pot gasi ceva in roamana sau macar cu ceva imagini, pt ca nu prea imi pot da seama ce anume trebue sa fac si cum se seteaza :twoup: nu prea le am cu ungleza si cu translator e total dezastru :).

MS mult.

 

Corect suspensia de pe E34 se numeste LAD, asa apare in brosuri si in manualele de reparatii.

E foarte simplu de reglat: daca te bagi pe dedesubt in dreptul stalpilor spate ai acces la reglaj. Sistemul functioneaza pe baza unei tije care se raporteaza la puntea spate: cand e incarcata masina sau descarcata tija da drumul la o supapa si ridica masina automat. In mod normal tija se fixeaza pe o pozitie si de acolo in functie de incarcare isi va face treaba. Insa ea poate fi reglata dupa cum vrei, modificandu-i positia ca si cum masina s-a incarcat sau descarcat. Daca-mi aduc aminte e doar o piulita de 6 care trebuie defacuta. Daca o largesti si modifici pozitia tijei cu motorul pornit, o sa vezi cum se ridica sau se lasa masina.

Sistemul asa lucreaza, putin ciudat: cand e masina descarcata suspensia e mai moale, cand o incarci si compenseaza inaltimea se intareste destul de tare. Eu de exemplu am ridicat-o cu un deget mai sus, ca tot atingeam cu fusta spate si e putin mai rigida. Intr-un fel e normal, cand ai remorca/rulota pe spate oricum nu are cum sa tzopaie ca o tine apasata pe carlig. Daca la masina cu 4-5 persoane normale se apuca sa compenseze e prea moale, nu e potrivita bine. A mea compenseaza doar cand pun pe carlig remorca, altfel nu e nevoie, nu se lasa atat de mult ca sa actioneze tija.

Daca faci rost de un manual de reparatii pt E34 o sa vezi acolo care e inaltimea standard de la pamant la aripa. Asa se potriveste ca la carte.

Daca vrei mai multe detalii, fa un topic separat si pot veni cu mai multe detalii despre sistem, cum functioneaza, ce ulei se foloseste. Aici ar trebui sa se regaseasca doar info despre model. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Multam mult rmg pt informatii sper ca-mi va ajuta mult, dar acum am intrat in belea cu masina :twoup: si dupa ce rezolv cu ea si cu sesiunea paote creez un topic si ma ajuti la el.

Toate E34 touring au aceasta suspensie?

 

Cat despre intrebarea lui Bebe nu e la toate cu SLS, unele model au. Dar nu stiu care si cum, dupa ce criterii e completata cu asa ceva! Sper sa mai raspunda cineva :).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Au fost doua variante ASC si ASC+T . ASC se baseaza pe ABS numai, franeaza care roata simte el ca pierde aderenta.

ASC+T controleaza si acceleratia. Poate taia / injectia complet daca e cazul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.